Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Cadrele didactice ar putea primi încă o majorare de salariu, înainte de sfârșitul anului 2020


Publicat

profesor

Un proiect de hotărâre care prevede o nouă creștere a veniturilor personalului didactic în acest an, modificând, astfel, Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Educației.

Salariile au crescut pe 1 ianuarie 2019 și 1 ianuarie 2020 cu câte 1/4 din diferența rămasă între salariul de bază din 2018 și cel prevăzut de grila Legii 153 pentru anul 2022, iar acum, potrivit proiectului de hotărâre pus în dezbatere publică, ar urma să se aplice 1/2 din diferența respectivă rămasă până la grila din 2022.

Ministerul Educaiei estimează în nota de fundamentare a proiectului că impactul bugetar al aplicării acestei creșteri pentru lunile septembrie, octombrie și noiembrie (pentru că decembrie este plătit în ianuarie, deci din bugetul pe 2021) ar fi de 166 milioane lei.

Creșterea se aplică salariului de bază. Salariul de bază este un venit salarial brut. La acesta se pot adăuga sporuri, indemnizaţii, prime sau alte beneficii ori drepturi care se calculează, în special, pe baza acestui salariul brut de bază. Toate acestea constituie venitul salarial al persoanei. Cuantumul net (banii cu care un angajat rămâne în mână) rezultă după oprirea de către angajator a impozitului pe venit, a contribuţiilor sociale şi de sănătate aferente.

Sporurile vor rămâne la nivelul aflat în plată acum, potrivit proiectului de HG.

Prevederile proiectului de hotărâre pus în dezbatere publică:

„Articolul 1- Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere și personalul de îndrumare și control din învățamânt beneficiază de creșterea salariilor de bază, potrivit art. 38, alin. (4) și alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 2 – În anul 2020, salariile de bază precum și majorările/creșterile prevăzute în Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice la Anexa I, Capitolul I, Litera B Reglementări specifice personalului didactic din învățământ, art. 4, art. 5 alin (1), art. 7, art. 8, art. 15, precum și la art. 45 din Legea nr. 5/2020 Legea bugetului de stat pe anul 2020.

Articolul 3 – În cazul personalului care are salariul de bază la nivelul celui din anul 2022, majorările salariale prevăzute la art. 2 se calculează și se aplică, fiecare, la salariul de bază prevăzut în Anexa I, Capitolul I, Litera A din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Aricolul. 4 – Sporurile, indemnizațiile și compensațiile de care beneficiază personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, personalul didactic de conducere și personalul de îndrumare și control din învățamânt se stabilesc în conformitate cu prevederile art. 34, alin. (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare”.

Ce prevede Legea salarizării:

Articolul 38, alin. (4) și alin. (4^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice prevede acum că:

(4) În perioada 2019-2022 se va acorda anual o creștere a salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, fiecare creștere reprezentând 1/4 din diferența dintre salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare prevăzute de lege pentru anul 2022 și cel/cea din luna decembrie 2018. Creșterea respectivă și data de aplicare se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat cu respectarea prevederilor art. 6 lit. h).

Sursa: Ministerul Educației; edupedu.ro; legestart.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURI vacante în instituții publice din județul Alba. Calendarul concursurilor și condiții pentru candidați

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale

Direcția Supravegherea Calității Medicamentelor și Unități Teritoriale/U.T.I. Cluj:

– inspector de specialitate, grad IA (farmacist), nivel studii S, 6 ani și 6 luni vechime în specialitate, perioadă nedeterminată, cu normă întreagă

inspector de specialitate, grad IA (farmacist), nivel studii S, 6 ani și 6 luni vechime în specialitate, perioadă nedeterminată, eu normă întreagă (experiență în activități de distribuție angro pentru medicamente de uz uman)

Direcția Supravegherea Calității Medicamentelor și Unități Teritoriale/U.T.I. Deva

inspector de specialitate, grad IA (farmacist), nivel studii S, 6 ani și 6 luni vechime în specialitate, perioadă nedeterminată, cu normă întreagă

Direcția Supravegherea Calității Medicamentelor și Unități U.T.I. Mureș:

– inspector de specialitate, grad IA (farmacist), nivel studii S, 6 ani și 6 luni vechime în specialitate, perioadă nedeterminată, cu normă întreagă.

Direcția Supravegherea Calității Medicamentelor și Unități Teritoriale/ U.T.I. Timișoara

– inspector de specialitate, grad IA (farmacist), nivel studii S, 6 ani și 6 luni vechime în specialitate, perioadă nedeterminată, cu normă întreagă.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 17 iunie 2021, ora 16:00

Concurs: 29 iunie 2021, ora 10:00: proba scrisă; 5 iulie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul din București, str. Av. Sănătescu, nr.48, sectorul 1, (camera 5 – parter), telefonul 021/317.11.00, int. 307, 418.

ALBA IULIA

Biblioteca Judeţeană „Lucian Blaga” Alba Iulia

– bibliotecar debutant, studii superioare de lungă durată, la Sala de lectură

Condiții: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă; nu este necesară vechimea în muncă.

Concurs: 5 iulie 2021, ora 10.00: proba scrisă, în sala de ședințe a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, situată în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68, județul Alba; 9 iulie 2021, ora 09.00: proba interviu, la sediul Bibliotecii Județene „Lucian Blaga”, Alba, situată în Alba Iulia, Str. Trandafirilor nr. 22, județul Alba.

Relaţii suplimentare, la sediul din Alba Iulia, Str. Trandafirilor nr. 22, județul Alba, telefon 0258/811.443, la Compartimentul Resurse Umane.

Primăria Municipiului Alba Iulia

mașinist la mașini pentru terasamente

Condiții: studii generale; vechime în muncă; minimum 3 ani; posesor permis de conducere categoriile B și C; certificat de calificare – mașinist la mașini pentru terasamente.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 iunie 2021, ora 15.00

Concurs: 29 iunie 2021, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5A, et. 2, județul Alba, telefon 0258/819.462.

AIUD

Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud

– director medical

Condiții:  absolvent de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină; confirmați cel puțin medic specialist; minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă.

Termen limită pentru înscrieri (depunerea dosarelor la concurs): 23 iulie 2021, ora 15.00 la Biroul Resurse Umane din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud, str.Ecaterina Varga, nr.6.

Concurs: 2 august 2021, ora 10.00 – proba scrisă – sala de şedinţe a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba (b-dul 1 Decembrie 1918); 5 august, ora 10.00 – susținerea proiectului de specialitate și interviul de selecție (aceeași locație).

Relaţii suplimentare, la sediul spitalului, la secretariatul comisiei de concurs sau la telefon 0258861302, interior 102.

Serviciul Public de Interes Local Administrația Patrimoniului Local Aiud

– muncitor calificat, treapta profesională IV – Compartimentului Reparații, întreținere Drumuri;

muncitor calificat, treapta profesională IV – Biroului Seră, Zone verzi.

Condiții: studii medii/studii generale; nu necesită vechime în muncă

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iunie 2021, ora 15:00

Concurs: 30 iunie 2021, ora 10:00/12:00: proba practică; 5 iulie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud, din str. Tribun Tudoran nr.9, județul Alba, telefon 0258/861.593 interior 13

BLAJ

Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain” Blaj

– administrator patrimoniu

Condiții: studii superioare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concurs: 1 iulie 2021, ora 10.00: proba scrisă; 5 iulie 2021, ora 10.00: proba practică; 6 iulie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Colegiului Naţional „Inochentie Micu Clain” din Blaj din strada Simion Bărnuţiu nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/711.208.

SEBEȘ

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– muncitor (necalificat), în Compartimentul Zone Verzi (2 posturi)

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

muncitor (calificat), în Compartimentul întreținere și Reparații

Condiții: studii generale/medii; diplomă de calificare – construcții, instalații (electrice, sanitare, mecanice), tâmplărie; minimum 5 ani vechime.

muncitor (necalificat), în Compartimentul Salubritate (3 posturi)

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 17 iunie 2021, ora 15.00

Concurs: 28 iunie 2021, ora 10.00: proba practică; 1 iulie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148, e-mail spap_sebes@yahoo.com.

Alte localități

Școala Gimnazială Vidra

– administrator financiar (0,5 post)

Condiții: studii superioare în specialitatea  postului; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani în contabilitate bugetară

– îngrijitor (curățenie)

Condiții: studii medii.

Concurs: 29 iunie 2021, ora 10:00 – proba scrisă; 30 iunie 2021, ora 11:00: proba practică; 30 iunie 2021, ora 13:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale Vidra, cu sediul în Vidra, str. Lunca Bisericii nr. 34, județul Alba, telefon 0752.808.345

Şcoala Gimnazială Vadu Moţilor

– îngrijitor curățenie (0,25 normă) – Școala Primară Tomutești

Condiții: curs igienă absolvit valabil sau adeverință din care să rezulte înscrierea la curs de igienă; studii generale; vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu este necesară.

Concurs: 28 iunie 2021, ora 09.00: proba scrisă; 29 iunie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, sediul Şcolii Gimnaziale Vadu Moţilor, str. Centru nr. 2, județul Alba telefon 0258/785.016.

Primăria Comunei Şpring

– asistent medical comunitar (temporar vacant)

Condiții: studii postliceale absolvite cu certificat dc calificare nivel 5; vechime în muncă: minimum 1 an; certificat de membru în Ordinul asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România.

Concurs: 22 iunie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 23 iunie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la Primăria Comunei Şpring organizează concurs la sediul din localitatea Şpring, Str. Doştatului nr. 94, judeţul Alba, telefon 0258/765.019, interior 102

Primăria Comunei Sâncel

– muncitor calificat IV

Condiții: studii profesionale sau liceale cu diplomă de absolvire; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 29 iunie 2021, ora 10:00: proba scrisă; 29 iunie 2021, ora 11:00: proba practică; 30 iunie 2021, ora 12:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Sâncel, str. Mihai Eminescu nr. 70, Judeţul Alba, telefon 0258/885.101 sau 0733.026.335, e-mail primariasancel@yahoo.com.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: ACCIDENT MORTAL pe A1 la ieșirea din țară spre Ungaria. Impact între un microbuz cu 16 pasageri și un camion

Publicat

Un accident rutier foarte grav s-a petrecut luni noaptea pe autostrada A1 în județul Arad, la ieșirea din țară spre Ungaria. O persoană a murit și alte 16 au ajuns la spital.

În accident a fost implicat un microbuz de transport persoane, cu 17 persoane la bord (cu tot cu șofer), toate de naționalitate ucraineană. A fost activat planul roșu de intervenție.

Potrivit IPJ Arad, microbuzul a intrat într-un TIR parcat pe banda de urgență, pe autostrada A1, la ieșire spre Ungaria (Deva-Nădlac, înainte de punctul de trecere al frontierei Nădlac II). În urma impactului, microbuzul s-a răsturnat.

O persoană din microbuz a decedat, fiind găsită încarcerată.

Unei femei i-au fost efectuate manevre de resuscitare, fiind transportată ulterior în viață la spital, potrivit ISU Arad.

În total, la UPU Arad au fost transportate 16 persoane din microbuz.

La momentul accidentului (ora 3.39), în microbuz se aflau pasageri ucraineni, inclusiv un copil de 8 ani.

Echipajele medicale au stabilit că 13 persoane au fost rănite ușor, o persoană se afla în stare critică și două erau rănite grav (leziuni interne și fractură la gleznă).

La fața locului au intervenit cinci echipaje SMURD și două echipaje de Ambulanță.

Potrivit ISU Arad, TIR-ul staționa în coloană la circa doi kilometri de graniță. Șoferul camionului nu a fost transportat la spital.

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat la ora 6.05 că circulația era îngreunată la kilometrul 579, pe Autostrada A1 pe sensul Deva spre Nădlac, în zona localității Nădlac, județul Arad, din cauza unui accident în care au fost implicate un autocamion și un microbuz. În urma impactului, a rezultat decesul unei persoane și rănirea altor 16, toate pasageri în microbuz. Traficul se desfășura dirijat pe banda a doua.

Microbuzul era înmatriculat în Cehia.

sursă imagini: ISU Arad

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SC ARIEȘUL PRODIMEX SRL: ANUNȚ finalizare implementare proiect “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Publicat

14.06.2021

ANUNŢ FINALIZARE IMPLEMENTARE PROIECT

“Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19

SC ARIESUL PRODIMEX SRL, cu sediul in loc. Baia de Aries , str. Ariesului , nr.6 , jud. Alba, inmatriculata la Registrul Comertului sub nr. J01/413/1996 , cod unic de inregistrare nr. RO 8685775 , anunta finalizarea implementarii proiectului cu titlul ” Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” proiect nr RUE 1404 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020 , Contract de finanțare Nr. M2 – 1404 din 22-12-2020,

Implementarea proiectului s-a derulat începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului / AIMMAIPE, respectiv 22.12.2020 pana la data de 14.06.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea financiară a SC ARIESUL PRODIMEX SRL ȋn contextul depasirii crizei provocate de COVID 19.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

– menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,
– menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, de la data acordării granturilor

Valoare proiect : 495358,7625 RON

Grant = 430746,75 RON

Cofinanțare = 64612,0125 RON

 

PROIECT COFINANȚAT DIN FONDUL EUROPEAN DE DEZVOLTARE REGIONALĂ

Date de contact: 

Burlan Sabina

E_mail : ariesulprodimex@gmail.com

Tel: 0744623353

Documentul în format pdf poate fi studiat AICI.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: INCENDIU pe Autostrada A1 Sebeș-Sibiu, în zona Cunța. Remorca unui autocamion s-a făcut scrum

Publicat

Un incendiu a izbucnit în noaptea de duminică spre luni, în jurul orei 04:15, pe Autostrada A1 Sebeș – Sibiu, în zona Cunța.

Remorca unui autocamion, încărcată cu mase plastice și carton, s-a făcut scrum. 

Potrivit ISU Alba, Garda de Intervenție Sebes a fost solicitată în această dimineață, ora 04:15, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la remorca unui autocamion, pe A1 – zona Cunța.

Autocamionul transporta carton și mase plastice, incendiul fiind lichidat fără alte probleme.

Pompierii au intervenit cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD B2.

Foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate