Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2020, publicat în Monitorul Oficial. Reguli și noutăți la examenul de anul viitor


Publicat

evaluare nationala

Probele examenului de Evaluare Națională 2020 se vor desfășura în perioada 15 – 18 iunie, potrivit ordinului semnat de ministrul interimar Daniel Breaz și publicat în Monitorul Oficial. Primele rezultate vor fi cunoscute în 22 iunie.

Ministerul Educației schimbă anul acesta diferența dintre nota de la contestații și nota inițială pornind de la care lucrarea unui elev intră în a treia corectare și notare: instituția a scăzut la 1 punct (de la 1,5 puncte cât era până acum) diferența dintre cele două note, diferență care trimite lucrarea în evaluarea finală, potrivit edupedu.ro.

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2020:

2 – 5 iunie 2020: Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la Evaluarea Națională 2020

5 iunie 2020: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

15 iunie 2020: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie 2020: Matematică – probă scrisă

18 iunie 2020: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie 2020: Afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12:00); înregistrarea contestațiilor (între orele 14:00 – 20:00)

27 iunie 2020: Afișarea rezultatelor finale

Citește și MESAJE de Sfântul Alexandru: Idei de urări și felicitări pentru cei care își sărbătoresc ziua numelui

Reguli la examen pentru absolvenții claselor a VIII-a

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

 Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.

surse: hotnews.ro, edupedu.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

FOTO: INCENDIU la Cugir. Acoperișul unei case din localitate a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incendiu a izbucnit joi seara la acoperișul unei case aflată pe strada Biruinței din orașul Cugir.

Potrivit ISU Alba, Garda de intervenție Sebeș în cooperare cu SVSU Cugir intervin pentru localizarea și stingerea unui incendiu în localitatea Cugir pe strada  Biruinței.

Incendiul momentan se manifestă la nivelul acoperișului, arde în proporție de 80%.

Pompierii intervin cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

Acțiunea este în dinamică, revenim cu detalii.

Foto: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ghișeul.ro, extins și pentru firme și plata altor obligații financiare către stat

Publicat

Sistemul Național Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligațiilor datorate bugetului general consolidat și pentru persoanele juridice și alte entități fără personalitate juridică.

Guvernul a aprobat astăzi o Hotărâre în acest sens.

Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe și impozite către bugetul de stat și alte obligații datorate altor instituții publice  (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Național Electronic de Plată.

Prin reglementarea introducerii posibilității persoanelor juridice de a-și plăti obligațiile către buget prin intermediul ghișeului virtual de plăți, mediul de afaceri va beneficia de aceleași avantaje pe care SNEP le oferă cetățenilor.

Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relației dintre cetățeni, mediul de afaceri, mediul ONG și instituții publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de așteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea  comunicării dintre sectorul public și cel privat, precum și creșterea calității serviciilor oferte de entitățile din sectorul public.

Utilizatorii instituții publice care nu dețin sisteme electronice de gestionare a obligațiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăți cu completarea individuală, manuală, a sumei și tipului de tranzacție.

Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operațiunile de tranzacționare online aferente încasării obligațiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăși tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

În cazul tranzacțiilor cu cardul, comisionul perceput de instituția de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacției, dar nu mai mare de 30 de lei.

Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluției tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorități publice implicate  în acest proces și va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.

Normele metodologice precum și normele tehnice privind Sistemul național electronic de plată online a obligațiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei Hotarâri.

Informații suplimentare:

În prezent, Sistemul Național Electronic de Plată (SNEP) se adresează exclusiv plății taxelor și impozitelor și exclusiv persoanelor fizice.

SNEP este operabil de pe adresa  de internet ghișeul.ro și a funcționat  în parametri foarte buni până în prezent.

În anul 2019, au fost înrolate în ghiseul.ro un număr de 384 instituții publice locale și centrale și au fost înregistrate 1,268 milioane de tranzacții online, în creștere cu 34% față de cele operate în 2018.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: „Dorel” în acțiune, la Alba Iulia. Trei stâlpi de comunicații, aproape doborâți de un buldoexcavator

Publicat

Trei stâlpi de comunicații aflați pe strada Tudor Arghezi din Alba Iulia au fost aproape doborâți, joi seara, de un buldoexcavator. Potrivit unui cititor Alba24, șoferul utilajului și-ar fi continuat mai apoi drumul, fiind în prezent căutat de polițiști.

Din imaginile trimise de către cititor se poate observa cum doi dintre stâlpi au fost aproape culcați la pământ.

Aceștia au rămas suspendați de o parte din cabluri, legate de stâlpii vecini, care nu au cedat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Programul Rabla: Dosarele se depun exclusiv online, termenele au fost prelungite. Precizări de la Ministerul Mediului

Publicat

Depunerea dosarelor în cadrul Programelor Rabla și Rabla Plus se va face integral online, fiind acceptate în format electronic toate documentele necesare, transmite Ministerul Mediului, într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată.

Vezi și A început programul Rabla Clasic pentru automobile și motociclete. Valoarea primei de casare și bonusuri

De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției.

Au fost modificate și termenele de depunere a dosarelor:

Pentru Rabla Clasic, valabilitatea notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 60 de zile (de la 120 la 180 de zile). În privința casării autovehiculului termenele au fost prelungite cu 60 de zile de la data emiterii notei de înscriere pentru persoanele fizice, iar pentru persoanele juridice termenul este de 180 de zile de la data emiterii contractului de finanțare și a notei de înscriere.

Cât privește Rabla Plus, valabilitatea notei de înscriere atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă cu 40 de zile (de la 180 la 220 de zile), de la data emiterii.

Citește și Programul Rabla Plus a fost lansat. Sumele decontate de stat pentru mașini full electric sau hibrid și motociclete full electric

Mai mult, pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, cărora le sunt aplicabile modificările expuse anterior, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia.

”Mulți cetățeni ne-au scris despre greutățile pe care le întâmpină cu înscrierea în programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Le-am promis că vom adapta programele la starea de urgență pe care o traversăm. Astăzi pot să vă anunț că am simplificat totul, în așa fel încât românii să își poată cumpăra o mașină nouă de acasă, din fața calculatorului. Dosarele pot fi realizate integral cu documente emise electronic și depuse mai departe, tot prin mediul online. Vrem să mișcăm lucrurile chiar și în această perioadă și să ne adaptăm la ea. Avem unul dintre cele mai mari bugete AFM și vrem să-l folosim în linii de finanțare care să sprijine populația și economia țării”, a declarat Costel Alexe, ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate