Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

CALENDARUL ÎNSCRIERILOR în clasa pregătitoare şi clasa I, în anul şcolar 2015-2016, publicat de Ministerul Educaţiei. Cereri, din 16 februarie


Publicat

clasa pregatitoare

clasa pregatitoareMinisterul Educaţiei a publicat Calendarul înscrierii în învăţământul primar, pentru anul şcolar 2015-2016, aflat în stadiul de proiect. Înscrierea în clasa pregătitoare începe în 16 februarie. Anterior, unităţile de învăţământ vor face publice informaţii privind numărul de clase disponibile şi activitatea şcolară, inclusive fotografii ale spaţiilor în care se desfăşoară aceasta.

Până în 9 februarie 2015 este termen limită pentru:

afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar;

– afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului “Școala după școală”, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare.

afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți şi a unităților/ instituțiilor în care se realizează evaluarea

anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ; anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare.

În perioada 11 – 20 februarie 2015:

– organizarea, în fiecare unitate de învățământ în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei „Zile a porților deschise”, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate.

În perioada 9 – 20 februarie 2015:

– organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2015 – 2016, în învățământul primar.

În perioada 10 februarie – 4 martie 2015:

– realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care metodologia prevede această evaluare.

În perioada 10 februarie – 5 martie 2015:

– comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea.

În 5 martie 2015 este termen limită pentru:

– transmiterea de către centrele județene de resurse și asistență educațională/ Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/ municipiul București, comisiei județene/ a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar (comisia județeană/ a municipiului București)

Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare

9 februarie 2015: afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar.

16 februarie – 6 martie 2015: completarea de către părinți, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere; validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8.00-20.00 (luni-vineri), respectiv 8.00-13.00 (sâmbăta); depunerea și validarea cererilor-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială.

Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare

9 martie 2015: procesarea, de către comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională), a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.

10 – 12 martie 2015: procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere; admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază; marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

13 martie 2015: procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

13 – 14 martie 2015: afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.

A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare

16 martie 2015: comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației și Cercetării Științifice de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.

17 – 27 martie 2015: depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă; validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

30 martie – 2 aprilie 2015: procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.

3 aprilie 2015: afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

7 – 10 aprilie 2015: centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ; soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.

Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani care nu au fost înscriși în învățământul primar în anul școlar 2014-2015 și ai căror părinți solicită înscrierea direct în clasa I

16 februarie – 6 martie 2015: depunerea solicitărilor de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copilului la școala de circumscripție, la sediul unității de învățământ respective

9 – 13 martie 2015: soluționarea de către unitățile de învățământ și, după caz, cu acordul inspectoratelor școlare județene/ Inspectoratului Școlar al Municipiului București pentru suplimentarea numărului de locuri/clase, a cererilor de înscriere depuse de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor Metodologiei

17 – 27 martie 2015: depunerea solicitărilor de înscriere, de către părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea

30 martie – 2 aprilie 2015: soluționarea de către unitățile de învățământ, respectiv comisiile județene/ a municipiului București a cererilor de înscriere depuse de părinții care solicită înscrierea în altă școală decât școala de circumscripție, prin aplicarea prevederilor metodologiei, a procedurii specifice elaborate de către comisiile județene/ a municipiului București.

3 aprilie 2015: afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa I.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Doi bărbați din Blaj, cercetați pentru braconaj piscicol. Au fost prinși pe râul Târnava în timp ce foloseau unelte interzise

Publicat

pesti braconaj

Doi bărbați din Blaj sunt cercetați penal pentru braconaj piscicol. Au fost depistați de polițiști în timp ce foloseau unelte interzise la pescuit.

Potrivit IPJ Alba, la data de 16 ianuarie 2021, în jurul orei 16,00 polițiștii de ordine publică din cadrul Poliției Municipiului Blaj au depistat doi bărbați, de 48 și 58 de ani, din Blaj, în timp ce pescuiau, din albia râului Târnava, prin metoda greblării, folosind unelte interzise la pescuit.

Față de cei doi bărbați, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de braconaj piscicol.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba, un județ mai sigur în anul 2020, față de 2019: Mai puține furturi și accidente rutiere. Bilanțul polițiștilor

Publicat

mascati, politie

În 2020, infracțiunile în județul Alba au scăzut cu 15 % față de anul 2019, potrivit datelor transmis de IPJ Alba. De asemenea a scăzut numărul furturilor și a crescut siguranța stradală. Au fost înregistrate mai puţine accidente de circulație. 

Polițiștii Inspectoratului Județean de Poliție Alba au întocmit bilanțul anului 2020. La nivelul județului infracționalitatea judiciară a scăzut cu 21 %,  dar infracţionalitatea economică a crescut cu 3 %, iar cea de altă natură a scăzut cu 7,8 % .

În mediul urban, infracțiunile au scăzut  faţă de anul 2019 cu 17,4% iar 36,3% au fost înregistrate în mediul rural cu 9,7 %.

În anul 2020 au fost înregistrate cu 25,4% mai puține infracțiuni stradale față de anul 2019, Din totalul acestora, 91 % sunt infracţiuni de furt, 22 % dintre acestea fiind furturi din auto, iar 17 % sunt furturi din buzunare.

În anul 2020, poliţiştii au descoperit în flagrant delict 1.146 de infracţiuni.

Infracţionalitatea sesizată în mediul şcolar este în scădere, respectiv de la 18 infracțiuni în cursul anului 2019 la 7 infracțiuni în cursul anului 2020. De asemenea, furturile au scăzut și ele în județul Alba.

În anul 2020, s-a dispus măsura urmăririi naţionale faţă de 142 persoane și internațională față de 16 persoane, iar în urma activităţilor specifice efectuate s-a reuşit identificarea a 134 de persoane aflate în urmărire.

În aceeași perioadă au fost înregistrate 127 de mandate şi sentinţe penale și au fost soluţionate 115.

În 2020 au fost constatate 514 infracţiuni de natură economico-financiară și au fost luate 26 de măsuri preventive.

În domeniul infracţiunilor contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii au fost constatate 226 de infracţiuni de înșelăciune.

În cursul anului 2020, s-au organizat 18 acțiuni de amploare, în domeniul produselor accizabile, silvic, construcții, protecția mediului, sănătate, proprietate intelectuală, asigurări și prestări servicii cu scopul final de evaziune fiscală, delapidare și înșelăciune.

Acțiunile s-au desfășurat pe raza a 23 de județe (Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Timiș, Caras Severin, Harghita, Hunedoara, Iași, Cluj, Mureș, Maramureș, Sibiu, București, Botoșani, Suceava, Vaslui, Neamt, Sălaj, Satu Mare, Vâlcea, Gorj),

Pentru documentarea activității infracționale a persoanelor vizate de anchete, au fost efectuate 177 de percheziții, iar în urma anchetelor desfăşurate au fost reținute 26 de persoane.

Siguranţa traficului rutier: Principalul obiectiv al polițiștilor rutieri din cadrul I.P.J. Alba a fost siguranța traficului rutier pe drumurile publice, asigurându-se continuitatea dispozitivului rutier, precum şi reorientarea unor elemente de dispozitiv pentru realizarea unei prezenţe active pe principalele drumuri naţionale, în punctele cu risc ridicat de accidente şi la orele cu trafic intens, în vederea fluidizării circulaţiei şi prevenirii evenimentelor rutiere.

În anul 2020 s-a reușit reducerea numărului accidentelor grave de circulație, cu 17 %, faţă de anul 2019, a persoanelor rănite grav cu 22% și a persoanelor rănite ușor cu 53%.

În cadrul acțiunilor punctuale, polițiștii rutieri au constatat un număr de 636 de infracțiuni la regimul rutier, cele mai multe (189) fiind infracţiuni de conducere cu o alcoolemie peste limita legală, urmate de infracțiunile de conducere fără permis şi de conducere cu permisul suspendat.

De asemenea au fost aplicate un număr de 35.470 de sancţiuni contravenţionale, cele mai multe (15.745) pentru nerespectarea regimului legal de viteză, din care 280 celor care au depăşit viteza cu peste 50 km/h.

Au fost reţinute, în vederea suspendării, 2.055 de permise de conducere şi au fost retrase 1243 de certificate de înmatriculare pentru diferite defecţiuni tehnice, lipsa inspecţiei tehnice periodice sau lipsa RCA.

Principalele cauze ale producerii accidentelor grave de circulaţie au fost viteza neadaptată la condițiile de drum, indisciplina pietonală și neacordarea de prioritate.

Apeluri de urgenţă 112: În anul 2020, au fost înregistrate 21.605 apeluri de urgenţă, din care 58,7% au fost în mediul urban, iar 41,3 % în mediul rural.

 

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

FOTO Scutul Pădurii: Camion încărcat cu cherestea fără documente de proveninență, depistat de polițiști șilvicultori, la Albac

Publicat

Polițiștii din Câmpeni au confiscat 12 metri cubi de cherestea care era încărcată într-un camion aflat într-o parcare a DN 75. Posesorul acestuia nu a putut prezenta documente legale pentru încărcătură.

Potrivit IPJ Alba, la data de 16 ianuarie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, în timp ce acționau pe raza comunei Albac împreună cu silvicultorii din cadrul Ocolului Silvic Horea Apuseni, într-o parcare situată pe DN 74, au depistat un camion încărcat cu 12 metri cubi de cherestea, pentru care posesorul, un bărbat de 26 de ani, din comuna Albac, nu a putut prezenta documente legale de proveniență.

Întreaga cantitate de material lemnos a fost confiscată, iar bărbatul a fost sancționat contravențional, conform art. 19 din Legea 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Și-a lovit și amenințat părinții pentru că nu i-a plăcut mâncarea. Bărbat din Rădești, cu dosar penal și ordin de protecție

Publicat

Un bărbat din comuna Rădești s-a ales cu dosar penal și ordin de protecție provizoriu după ce și-ar fi agresat și amenințat părinții. 

Potrivit IPJ Alba, un bărbat din comuna Rădești este cercetat pentru violență în familie și amenințare, după ce și-ar fi lovit părinții și i-ar fi amenințat, pentru că nu i-ar fi plăcut mâncarea cu care a fost servit. Polițiștii au emis și un ordin provizoriu de protecție și l-au îndepărtat din locuința comună.

În după amiaza zilei de 15 ianuarie 2021, polițiștii Secției 3 Poliție Rurală Aiud au fost sesizați, prin SNUAU 112, de către o femeie de 75 de ani, din comuna Rădești, cu privire la faptul că a fost agresată de fiul său.

Polițiștii deplasați la locuința femeii au constatat că fiul acesteia, un bărbat de 53 de ani, pe fondul consumului de băuturi alcoolice și a nemulțumirii față de mâncarea care i-a fost oferită de mama sa, ar fi agresat-o și amenințat-o. Mai mult, l-a îmbrâncit și pe tatăl său, care ar fi intervenit în sprijinul femeii.

Polițiștii au aplicat formularul de evaluare al riscului, iar în urma interpretării acestuia a rezultat că se impune emiterea unui ordin de protecție provizoriu. Bărbatul a fost îndepărtat din locuința comună cu a părinților săi, iar pe numele său a fost întocmi dosar penal, pentru violență în familie și amenințare.

Cercetările sunt continuate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate