Aiud
Când se redeschide circulația pe autostrada A10 Sebeș-Turda, tronsonul cu probleme din zona Alba Iulia Nord
Circulația ar urma să fie redeschisă pe autostrada A10, tronsonul restricționat din zona Alba Iulia Nord, de la jumătatea lunii mai, potrivit reprezentanților CNAIR.
Autostrada A 10 își păstrează deocamdată numele de ”autostrada fisurată”. La scurt timp după reparațiile porțiunii de la nord de Alba Iulia, a fost înregistrată o nouă problemă în aceeași zonă.
UPDATE: „Potrivit reprezentanților companiei Pizzarotti, până în data de 15 mai, aceștia vor finaliza lucrările. Se referă inclusiv la a doua zonă, cea în care au fost semnalate fisuri.
Însă constructorul trebuie să facă o expertiză prin care să clarifice problemele existente pe acest tronson de autostradă. De asemenea, acesta va fi obligat să remedieze problemele identificate prin expertiză”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, pentru alba24.ro.
Restricțiile de circulație
Reamintim că, începând din data de 1 februarie s-a închis circulația pe o porțiune a autostrăzii A10, pe sensul Sebeș – Turda, între kilometrii 15+700 metri și 16+800 metri.
În zonă, carosabilul a fost afectat de o alunecare de teren. Pe banda de urgență au apărut fisuri, la circa doi ani de la inaugurare.
Traficul a fost deviat prin breteaua 3 de la nodul rutier Alba Iulia Nord, către sensul giratoriu de pe DN 1 km 386+140. Din acesta se realizează și revenirea pe autostradă, prin breteaua de acces 4 a aceluiași nod rutier.
Inițial, lucrările trebuiau finalizate până pe 3 martie. Constructorul italian Pizzarotti, care trebuie să repare autostrada din care o bucată s-a desprins, în zona Alba Iulia Nord, a cerut la sfârșitul lunii februarie prelungirea cu 60 de zile a termenului de finalizare a reparaţiei, până la începutul lunii mai.
Autostrada A 10 Sebeș – Alba Iulia – Turda
Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014.
Proiectul a fost împărțit în 4 loturi, cu termen de finalizare contractuală 2016.
Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului – 15,5 km deschiși circulației în decembrie 2020; restul în noiembrie 2021
- constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.
- cost: 541.739.137 lei fără TVA
Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud – deschis circulației în noiembrie 2021
- constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.
- cost: 549.332.494 lei fără TVA.
Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea – deschis circulației din iulie 2018
- constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.
- cost: 420.511.921 lei fără TVA
Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda – deschis circulației din iulie 2018
- constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.
- cost: 470.004.894 lei fără TVA
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
facsimil
duminică, 07.05.2023 at 19:07
se va redeschide cu puțin timp înainte de urmatoarea alunecare de teren.
😠