Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

CASA EFICIENTĂ ENERGETIC 2021: Ce se întâmplă cu programul în care s-au înscris peste 14.000 de solicitanți. Precizări de la AFM


Publicat

Programul Casa Eficientă Energetic , lansat în 15 septembrie 2020 de Administrația Fondului de Mediu a rămas blocat din cauza lipsei personalului care să evalueze dosarele depuse.

AFM a transmis la solicitarea Alba24.ro precizări cu situația derulării programului, iar din răspunsul sumar transmis la pe acest subiect se întelege că nu s-a mai făcut niciun pas după terminarea înscrierii solicitanților în platformă.

Casa Eficientă Energetic – ultimele noutăți despre programul lansat de AFM

Potrivit documentului responsabilii de la AFM în derularea programului ”Casa Eficientă Energetic ”caută la această dată soluții pentru ” externalizarea evaluarii cererilor de finanțare

Până la încheierea sesiunii de înscriere în aplicație s-au înregistrat 14.014 de persoane pentru o valoare disponibilă de finanțare de  110.087.873 LEI.

Cheltuieli eligibile care pot fi decontate prin programul Casa Eficienta Energetic

Cheltuielile eligibile vizează: instalarea de ferestre izolante, izolarea acoperișului, a pereților exteriori, montarea unei centrale mai eficiente, a panourilor solare, sisteme de ventilație, corpuri de iluminat cu LED, senzori de mișcare, robineți și conducte noi etc. Condiția eligibilității proiectului este ca eficiența energetică a locuinței să crească cu cel puțin o clasă energetică.

Pentru a obține banii, cei interesați trebuiau să se înregistreze, într-o primă fază, într-un formular de pe siteul AFM, iar apoi să depună la autorități în termen de 15 zile de la înregistrare, un dosar de finanțare cu următoarele documente:

  1. cererea de finanţare, în original, completată integral prin tehnoredactare;
  2. actul de identitate al solicitantului, valabil la data depunerii dosarului de finanțare, în copie;
  3. împuternicirea notarială, în situaţia în care cererea de finanţare este semnată de o persoană împuternicită de către solicitant, în original;
  4. actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data depunerii dosarului de finanțare, în copie;
  5. extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii cererii de finanțare, din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie pe care se va implementa proiectul, în original;
  6. certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate și în original, în copie legalizată sau emis în Spațiul Privat Virtual;
  7. certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în termen de valabilitate și în original sau copie legalizată;
  8. certificatul de performanță energetică eliberat înainte de intervenție, în original sau în copie legalizată și nu mai vechi de șase luni;
  9. raportul de audit energetic efectuat înainte de intervenție, în original sau în copie legalizată, elaborat conform legislației în vigoare de către un auditor energetic atestat.

Problema cea mai mare pe care au întâmpinat-o solicitanții a fost întocmirea rapoartelor de audit energetic, prețul pentru elaborarea unui astfel de document, în termen de mai puțin de 15 zile de la înscrierea în aplicație, sărind de la 1500 lei la peste 5000 de lei,  în condițiile în care, prin proiect, statul decontează mai puțin de jumătate din bani.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă; · izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare); · izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum: cazane cu condensare;

pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

panouri solare termice;

izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

-creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante; · asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii

repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

– demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

-refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

-repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție;

Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

IMPORTANT: Autoritatea finanţează doar cheltuielile eligibile efectuate după semnarea contractului de finanţare, cu excepţia cheltuielilor efectuate pentru obținerea certificatului de performanță energetică și pentru auditul energetic, efectuate înainte de intervenție.

De asemenea, Autoritatea nu finanţează lucrări efectuate în regie proprie.

  • Cheltuielile efectuate pentru achiziţia de echipamente, aparate electronice, corpuri de iluminat sunt eligibile dacă produsele achiziţionate sunt noi.

 Programul s-a blocat din luna septembrie. Următorii pași :

  1. Programul Casa Eficientă Energetic: Aprobarea/ contestarea dosarului

2. Programul Casa Eficientă Energetic: Implementarea proiectului

3.Programul Casa Eficientă Energetic: depunerea dosarului de decontare

4. Programul Casa Eficientă Energetic: Decontarea Proiectului

5. Programul Casa Eficientă Energetic: Monitorizarea proiectului



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. George

    sâmbătă, 27.02.2021 at 15:19

    O golanie tipic romaneasca facuta de niste escroci, cu dedicatie pentru ai lor. Este absurd ca la inscrierea in program sa se ceara atatea expertize, care sunt destul de scumpe, fara sa ai certitudinea ca esti acceptat

  2. Foto

    duminică, 28.02.2021 at 06:31

    Pot sa faca un lucru bun in tara asta, doar impinsi de la spate, le e dor de noi procese la baieti

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Unde sunt locuri libere pentru vaccinare în Alba. Situația din centre, pentru imunizare cu Pfizer, Moderna și AstraZeneca

Publicat

Peste 3000 de locuri erau disponibile pentru vaccinare, luni seara, în județul Alba. Interesul pentru imunizarea cu AstraZeneca era în continuare scăzut.

Majoritatea celor înscriși pe listele de așteptare erau pentru vaccin Pfizer, cei mai mulți la centrul din Blaj, urmați de Alba Iulia – centrul de la Colegiul Militar și cel de la Cugir.

Cele mai multe locuri libere sunt pentru vaccinare cu AstraZeneca – peste 1.700, în timp ce pentru Pfizer mai erau aproximativ 400 și pentru Moderna aproape 900.

Situația pe centre era următoarea:

Centre Pfizer:

Alba Iulia – Sala de Sport UAB – 2 pe lista de așteptare

Alba Iulia – Centrul de la Colegiul Militar – 780 pe lista de așteptare

Blaj – 929 pe lista de așteptare

Aiud – 26 pe lista de așteptare

Câmpeni – 189 de locuri, 2 pe lista de așteptare

Cugir – 688 pe lista de așteptare

Ocna Mureș – 100 pe lista de așteptare

Sebeș – 104 pe lista de așteptare

Teiuș – 1 pe lista de așteptare

Zlatna – 230 de locuri, 3 pe lista de așteptare

Aiud – 26 pe lista de așteptare

Centru ModernaIghiu – 895 locuri, 7 pe lista de așteptare

Centre AstraZeneca

Alba Iulia – 1312 locuri, 7 pe lista de așteptare

Abrud – 440 locuri, 0 pe lista de așteptare

Potrivit CNCAV, în ultimele 24 de ore, la nivel național, au fost administrate 57.020 doze Pfizer BioNTech, 7.849 Moderna și 10.398 AstraZeneca.

Vezi, comparativ, care era situația locurilor libere la centrele de vaccinare din Alba în urmă cu o săptămână

sursă: vaccin.live

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cazul crimei de la Răhău. Atacatorul, REȚINUT pentru 24 de ore. Va fi propus pentru arestare preventivă

Publicat

Bărbatul de 36 de ani, principalul suspect în cazul crimei de la Răhău, a fost reținut, luni, pentru 24 de ore, sub acuzațiile de omor, tentativă de omor și violare de domiciliu.

Marți va fi prezentat instanței cu propunere de arestare preventivă.

Vezi VIDEO: CRIMA de la Răhău. Momentul în care principalul suspect a fost prins

Acesta ar fi înjunghiat mortal un tânăr de 22 de ani din Răhău și ar fi rănit-o pe iubita acestuia. Tânăra este internată în spital, în stare stabilă.

Teribila faptă s-a petrecut în noaptea de duminică spre luni.

Bărbatul a fugit după crimă și a fost prins în câteva ore, luni, în apropierea localității Răhău.

Vezi și FOTO-VIDEO: CRIMA de la Răhău. Principalul suspect, transportat de la sediul Poliției Sebeș, la Parchet pentru audieri

Acesta a fost dus la sediul Poliției Sebeș și de acolo transportat la Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba, pentru audieri și dispunerea măsurilor legale.

Nu a făcut vreo declarație la ieșirea din sediul Poliției. Avea urme de răni pe față.

Vezi și CRIMĂ TERIBILĂ într-o localitate din Alba: Un bărbat a ucis un tânăr și a rănit-o pe iubita acestuia. Atacatorul a fost prins

Potrivit unor surse, un posibil motiv pentru crimă ar fi gelozia.

 

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

La Blaj continuă investițiile în infrastructura sportivă. Gazon nou și sistem automat de irigații, la Stadionul CIL din Veza

Publicat

Stadionul CIL aflat în cartierul Veza din Blaj, lângă Sala Polivalentă aflată în construcție, va beneficia de un gazon nou și un sistem automat de irigații. 

Primăria Blaj a cumpărat recent, prin intermediul platformei Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), lucrări de montare gazon și sistem automat de irigații la Stadionul CIL.

Valoarea investiției este de 315.900 de lei (circa 64.174 de euro), ofertantul fiind Landscape Universal SRL, o firmă din localitate.

Contractul prevede instalarea unui sistem automat de irigații și montarea de rulouri de gazon pentru parcuri și terenuri sportive, pe o suprafață de 8.100 metri pătrați.

Citește și Reîncep lucrările la Sala Polivalentă de la Blaj. Primăria a predat constructorului amplasamentul

Reamintim faptul că lucrările la Sala Polivalentă din Blaj au reînceput recent, după ce Primăria a predat amplasamentul firmei care a câștigat licitația, ACI Cluj-Napoca SA.

Contractul inițial, atribuit în noiembrie 2018 către firma italiană Frimat SPA, a fost reziliat pentru „neîndeplinirea obligațiilor contractuale”.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie, amendați de ANRE cu peste 1,1 milioane lei. Care sunt neregulile constatate

Publicat

curent

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat cei patru mari furnizori de energie din România cu peste 1,1 milioane de lei.

În contextul liberalizării pieţei de energie electrică, ANRE a demarat acţiuni de control la furnizori pentru a verifica respectarea frecvenţei de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal; modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de reţea; informarea clienţilor casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciu universal, ofertele concurenţiale proprii aplicabile precum şi la dreptul clienţilor de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială cu orice furnizor licenţiat.

Astfel, Enel Energie a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor, iar Enel Energie Muntenia a primit o amendă de 200.000 lei, de asemenea pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

CEZ Vânzare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare.

E.ON Energie România a primit o amendă contravenţională în valoare de 210.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor şi frecvenţa de emitere a facturii.

Totodată, Electrica Furnizare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 300.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

Sumele aferente sancţiunilor aplicate de ANRE se constituite integral ca venit la bugetul de stat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate