Connect with us
Publicitate

Economie

Casa Verde Fotovoltaice: Ministrul Mediului anunță când vor fi publicate listele cu beneficiarii aprobați. Noi încrieri în 2022

Publicat

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a făcut precizări despre programul ”Casa Verde Fotovoltaice” în 2022. Acesta susține că toate persoanele care au depus dosare către instalatorii autorizaţi și care îndeplinesc criteriile de eligibilitate pot primi finanţare în acest an.

„Îi pot asigura pe toţi cei care au depus dosarele în decembrie la instalatori şi pe toţi cei 45.614 de beneficiari potenţiali că toţi care trec de filtrul de eligibilitate şi de criteriul de finanţare şi pot fi finanţate vor fi finanţate în 2022.

Vezi și Casa Verde Fotovoltaice 2022: O nouă sesiune de finanțare demarează în iunie. Procedură simplificată, sume și condiții

Avem buget pentru 2022 suficient de mare ca să finanţăm 30-35.000. Sunt pentru 35.000 (de beneficiari – n.r.), chiar mai mult dacă trebuie, deci vom finanţa întregul pachet pentru că este o nevoie şi o cerere uriaşă”, a declarat Tanczos Barna, luni seară, la Digi 24, potrivit news.ro.

Casa Verde Fotovoltaice: Toate dosarele  încărcate în sistem până în 11 februarie

Toate dosarele din programul Casa Verde Fotovoltaice vor fi încărcate în sistemul informatic al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) până la data de 11 februarie, a anunțat miercuri instituția.

„Am planificat instalatorii pentru depunerea dosarelor pentru Programul Casa Verde Fotovoltaice. Mâine revenim cu detalii referitoare la procedura depunerii. Am primit 45.614 de dosare. Până pe 11 februarie, vom avea toate dosarele încărcate în sistemul nostru informatic”, arată instituția, pe pagina de Facebook.

Decizia programării la depunerea documentelor în aplicaţie a fost luată după ce platforma a cedat la ultima încercare de la lansa programul.

Președintele AFM, Lorand Arpad, a precizat, de asemenea, că bugetul programului va fi suplimentat pentru a fi finanțați toți cei eligibili/aprobați.

Casa Verde Fotovoltaice : Când vor fi publicate listele cu beneficiarii aprobați

Ministrul Mediului a mai anunțat că ieri (nr. luni) s-a finalizat planificarea instalatorilor, iar în termen de 2-3 săptămâni se va planifica predarea dosarelor. În perioada 15-20 februarie vor fi publicate listele cu beneficiarii aprobați.

În opinia ministrului, programul va trebui continuat cu etapizări lunare. De asemenea, sesiunile de depunere pentru finanţarea de panouri fotovoltaice ar urma să se facă în fiecare lună, pentru că acestea sunt „soluţia ideală” pentru gospodăriile afectate de tarifele ridicate la energie.

Deocamdată, depunerile în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice sunt oprite. Ministrul a precizat că, din martie sau aprilie, cel mai probabil, urmează să se treacă la etapizarea lunară.

În ceea ce privește dosarele deja depuse, acestea vor intra în evaluare de săptămâna viitoare.

Casa verde fotovoltaice: Peste 45.000 de dosare înscrise în programul AFM

„Instalatorii validaţi în Programul Casa Verde Fotovoltaice ne-au trimis pe listele depuse până pe 4 ianuarie un număr de 45.614 dosare. În zilele următoare vom programa instalatorii pentru încărcarea documentelor aferente”, a transmis, joi, Administraţia Fondului pentru Mediu.

Decizia programării la depunerea documentelor în aplicaţie a fost luată după ce platforma a cedat la ultima încercare de la lansa programul.

Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat, la finalul lunii decembrie, modificarea Ghidului de finanţare a Programului Casa Verde Fotovoltaice, după eşecul sesiunii din 22 decembrie.

Autoritățile încearcă în acest fel să scadă riscul apariției unor noi blocaje tehnice ale aplicației. Reamintim că aplicația a devenit nefuncțională chiar în timpul depunerilor de proiecte, iar AFM a oprit procedura de înscriere.

Nici a doua tentativă de a utiliza aplicația nu a avut finalitate, tot din cauza problemelor tehnice.

„Din păcate, chiar dacă am alocat toate resursele de hardware pe care le-am avut la AFM pentru sistemul informatic, nici la ora 16:00 nu a funcționat în parametrii optimi. Am oprit sistemul, trebuie să venim cu o altă soluție tehnică atunci când vom relansa programul”, a transmis Lóránd-Árpád Fulop, președintele AFM, în data de 22 decembrie când ar fi trebuit să aibă loc înscrierea persoanelor fizice de către instalatori.

Casa Verde Fotovoltaice: Informații suplimentare, oferite de AFM:

În cazul în care AFM constată că nu a fost respectat formatul listelor, conform condițiilor impuse de instrucțiuni, notifică instalatorul validat, iar acesta din urmă are posibilitatea, o singură dată, să remedieze situația în termenul indicat în notificare.

Pentru informații suplimentare privind mecanismul de punere în aplicare a prevederilor prezentei dispoziții, instalatorii validați pot apela numărul de telefon 0725.225.539.

Casa verde fotovoltaice: Precizări AFM despre valabilitatea documentelor

Important: în cadrul procesului de evaluare și potrivit prevederilor art. 22, alin. (8) din Ghidul de finanțare, valabilitatea documentelor prezentate de persoanele fizice se va raporta la data transmiterii listelor centralizatoare la AFM.

Potrivit legii, „valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări’’.

Efectul acestor prevederi legale este acela că, dacă un document era valabil până la data de 22 decembrie 2021, își păstrează valabilitatea și după această dată, pe toată perioada stării de alertă.

În acest context, documentul respectiv este considerat a fi în termen la data transmiterii listei către AFM, nefiind necesară obținerea unuia actualizat.

O altă modificare importantă a ghidului de finanțare o reprezintă extinderea perioadei de valabilitate a extrasului de carte funciară, de la 30 la 60 de zile, astfel încât să fie eliminat riscul apariției situației de neeligibilitate a acestui document din cauze independente de acțiunile solicitanților și instalatorilor validați.

Deoarece extrasul de carte funciară nu intră în categoria reglementată de Legea nr. 55/2020, valabilitatea acestuia a fost prelungită la 60 de zile, calculată de la data emiterii.

Potrivit noilor reglementări, înscrierea solicitanților în Program se va considera finalizată după îndeplinirea ambelor etape, respectiv după transmiterea la AFM a centralizatoarelor și încărcarea documentațiilor în aplicația informatică.

sursă: news.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate