Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Câți candidați s-au înscris la concursul pentru posturile de directori de școli. Calendarul probelor și metodologie


Publicat

examen profesor

Ministerul Educației a anunțat luni că pentru cele peste 8.600 de posturi de directori de școală s-au înscris aproximativ 9.200 de candidați. Listele cu persoane admise la evaluarea dosarelor vor fi afișate miercuri, 30 septembrie.

Înscrierile s-au încheiat duminică, 26 septembrie.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA, calendar și înscrieri

”Pentru cele 8.652 de funcții vacante publicate la nivel național (6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct), au fost depuse 9.221 de dosare. Acestea vor fi verificate administrativ în perioada 27-29 septembrie, de către comisiile județene și a municipiului București.

Listele candidaților ale căror dosare sunt conforme vor fi afișate în data de 30 septembrie, la sediile inspectoratelor școlare și pe site-urile acestora”, a anunțat ministerul, într-un comunicat.

Proba scrisă va fi în 15 octombrie.

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Pentru a participa la concursul pentru ocuparea funcției de director sau de director adjunct, cadrele didactice vor îndeplini, cumulativ, următoarele condiții:

a) sunt absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) sunt titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) au o vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) au calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

a) Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.

surse: edu.ro, hotnews.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în România, 25-31 octombrie: Nopți reci, zile însorite. Se mai încălzește spre finalul săptămânii

Publicat

Vremea va fi frumoasă în această săptămână. Urmează zile cu soare și ploi aproape deloc.

Va fi ușor mai răcoros la începutul săptămânii, apoi temperaturile cresc.

În a doua parte a intervalului vor fi condiții de ceață pe arii extinse, iar vântul va fi mai intens mai ales prin zona Munților Banatului.

Nopțile rămân, totuși, reci, cu minime chiar negative prin multe zone și condiții de apariție a brumei.

Potrivit prognozemeteo.ro, ultima săptămână din luna octombrie vine cu un blocaj anticiclonic la nivelul țării noastre.

Pe tot parcursul intervalului de prognoză se simți influența unui câmp de presiune ridicată, asociat anticiclonului est-european.

Pe tot parcursul săptămânii viitoare spre țara noastră avansează mase de aer cald, din ce în ce mai cald, iar la finalul săptămânii, mai ales prin nordul extrem al Moldovei vom avea abateri termice pozitive, care, la 850 hPa (1.5 km altitudine) ar putea ajunge și spre +8, +10 grade peste normalul perioadei.

Prognoza meteo – 25-31 octombrie – temperaturi

Pe tot parcursul săptămânii avem parte de o creștere graduală a valorilor maxime de temperatură.

De la valori de 11 – 13 grade în primele zile (cu 14 – 15 grade prin Banat, Crișana), ajungem ca, la nivelul întregii țări, în a doua jumătate a intervalului de prognoză, să vorbim de maxime de 15 – 17 grade.

Și în zonele montane se va resimți această creștere a maximelor, astfel că, de la valori de 5 – 6 grade luni, marți și miercuri, începând de joi și până duminică urcăm spre 11 – 12 grade, cu 5 – 6 grade pe creste.

În ceea ce privește minimele săptămânii care urmează, deși vom avea regiuni și zone unde am putea ajunge și la valori de 4 – 5 grade, vorbim, în general, de o săptămână cu valori scăzute de temperatură. Mai ales prin zonele montane, Transilvania, Maramureș, Crișana, nordul Moldovei, regiuni unde abia vom urca spre 1 – 2 grade, dar nu sunt excluse chiar temperaturi nocturne negative, spre –1, –2 grade.

Prognoza meteo – 25-31 octombrie – precipitații

Vom avea parte de o săptămână săracă în precipitații la nivelul întregii țări, deși ploi slabe vor fi posibile în prima parte a săptămânii prin Dobrogea, iar la finalul săptămânii și prin Muntenia.

Vorbim, așadar, doar izolat de 5 – 7 l/mp prin SE extrem al Munteniei și sudul Dobrogei.

sursa: Prognoza Meteo este oferită de Prognoze Meteo – Vremea în România

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BNR schimbă condiţiile de creditare. Avans mai mare pentru creditele de investiţii imobiliare

Publicat

blocuri apartamente 2

BNR schimbă condiţiile de creditare. Avansul creşte de la 15% la 25% pentru creditele de investiţii imobiliare în lei, la 35% pentru cele în euro şi la 50% pentru cele în alte valute.

Se modifică şi calculul pentru gradul maxim de îndatorare, scrie Ziarul Financiar.

BNR a publicat un proiect de regulament pentru schimbarea condiţiilor de creditare pentru unele credite de investiţii imobiliare, prin care avansul ar urma să fie modificat, precum şi criteriile de calcul pentru gradul maxim de îndatorare al persoanelor fizice.

„În cazul creditelor acordate pentru achiziţia unui imobil care nu este destinat a fi utilizat ca locuinţă pentru folosinţă proprie şi permanentă/continuă a debitorului, limitele prevăzute la alin. (1)-(3) se reduc cu 10 puncte procentuale”, potrivit documnetului BNR.

Astfel, valoarea unui credit pentru investiţii imobiliare nu poate depăşi 75% din valoarea garanţiei ipotecare în cazul creditelor acordate în lei, faţă de 85% cât era în trecut, 65% pentru creditele în euro, şi 50% pentru creditele în alte valute.

Potrivit noilor calcule, românii vor avea de plătit un avans de 25% pentru creditele de investiţii imobiliare în lei, de 35% pentru cele în euro şi 50% pentru cele în alte valute.

Noile prevederi nu se aplică în cazul creditelor pentru investiţii imobiliare garantate integral sau parţial de stat.

De asemenea, BNR propune ca pentru acordarea creditelor, împrumutătorii stabilesc prin normele proprii de creditare nivelurile maxime admise pentru gradul de îndatorare, cu luarea în considerare a riscului valutar, a riscului de rată a dobânzii şi a riscului de diminuare a veniturilor eligibile disponibile pe perioada de derulare a creditului.

Noile condiţii întră în vigoare de la 1 ianuarie 2022.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BLAJ: 13 obiective de investiții în derulare, în această toamnă, în municipiu. Care este stadiul lucrărilor

Publicat

În această toamnă, în Blaj se derulează lucrări pentru 13 obiective de investiții. Este vorba despre modernizări de străzi și unități de învățământ, sala polivalentă și extinderea ambulatoriului la spital.

Majoritatea lucrărilor sunt la stadiu de realizare de peste 50%.

Valoarea totală a proiectelor aflate în derulare este de peste 15,6 milioane de euro.

Primarul Valentin Gheorghe Rotar a prezentat stadiul lucrărilor:

  • Extinderea Ambulatoriului la Spitalul Blaj – 50%;
  • Construirea Sălii Polivalente Blaj – 40%;
  • Construirea celor 5 străzi și a rețelei de canalizare cartier Chereteu – 67%;
  • Asfaltări și modernizări străzi Petrisat (strada Principală + 2 străzi laterale) – 50%;
  • Reabilitarea și modernizarea stadionului CIL (gazon + pistă de atletism) – 85%;
  • Amenajarea de locuri de joacă Fabricii, Tiur, Ciufud, Bloc ANL, Câmpia Libertății – 95%;
  • Construirea Creșei de pe strada Eroilor – 30%;
  • Reabilitarea și modernizarea cartierului Eroilor – 40%;
  • Reabilitarea și modernizarea Școlii Gimnaziale Ciufud – 75%;
  • Reabilitarea și modernizarea străzii C.A. Rosetti – 50%;
  • Reabilitare acoperiș Cămin Cultural Tiur – 45%;
  • Construire bază sportivă tip II – Liceu „Timotei Cipariu” – 85%;
  • Construire bază sportivă tip I – Parc „Avram Iancu” – 30%.

”În plină toamnă, la Blaj se lucrează cu motoarele turate. 2021 este anul cu cele mai mari investiții din istoria Blajului, valoarea totală a proiectelor aflate în derulare fiind de peste 15,6 milioane de euro”, a precizat primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noile RESTRICȚII din toată țara. Carantină de noapte, magazine deschise până la 21.00, certificat verde la acces în instituții

Publicat

Din 25 octombrie, ora 00.00, intră în vigoare noile restricții decise de CNSU și Guvern în contextul pandemiei.

Se instituie carantina de noapte în toate localitățile din țară, indiferent de incidență. Adică deplasările sunt restricționate în intervalul orar 22.00-5.00.

Vezi CARANTINA de noapte în toată țara. Model declarație pentru deplasare după ora 22.00. Care sunt condițiile

Purtarea măștii de protecție este obligatorie și în spațiile închise (inclusiv la birou) și în cele deschise.

Magazinele, restaurantele, cafenelele, cinematografele, sălile de fitness, sălile de jocuri de noroc sunt deschise doar până la ora 21.00.

Pentru acces în instituții publice este necesar certificat verde COVID, cu excepția angajaților.

În mall-uri, restaurante, hoteluri au acces doar persoanele vaccinate sau trecute prin boală. În magazinele alimentare sau în biserici nu este această condiție.

Barurile, cluburile și discotecile sunt închise.

Sunt interzise nunțile, botezurile, orice evenimente private. Competițiile sportive se desfășoară fără spectatori.

Principalele măsuri:

carantina de noapte: interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu anumite excepții:

  • măsura nu se aplică pentru persoanele vaccinate (pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare) sau trecute prin boală (aflate între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul)
  • pentru populația nevaccinată, deplasarea în intervalul 22.00-5.00 este permisă doar pentru următoarele motive:
  • a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • b) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • c) deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie.
  • pentru deplasarea în interes profesional – nevaccinați (legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil), iar pentru cea în interes personal – nevaccinați (declarație pe proprie răspundere cu unul dintre motivele de mai sus)

magazine deschise doar până la ora 21.00: interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, în intervalul orar 21.00-05.00;

restaurante și cafenele deschise doar până la ora 21.00: activitatea restaurantelor, cafenelelor etc, în interiorul clădirilor și la terase va fi permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 5.00-21.00; accesul va fi permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală în baza certificatului verde Covid

nunti, botezuri, alte evenimente private interzise: interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci pentru o perioadă de 30 zile, precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor;

competiții sportive fără public: interzicerea participării spectatorilor la competițiile sportive;

– accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile, va fi permisă doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală;

acces în instituții publice: accesul vizitatorilor în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, va fi permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării; prin excepție este permis accesul avocaților pentru exercitarea activităților; prin excepție, pentru situații urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naștere și altele asemenea), se organizează activitatea în ghișee exterioare sau în sistem online

UPDATE: Accesul în sediile instanțelor și parchetelor nu se face în baza certificatului verde deoarece noile restricții stabilite de autorități nu vizează activitatea acestora, anunță Biroul de informare publică și relații cu mass-media din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

”Activitatea instanțelor și parchetelor de pe lângă acestea se va desfășura în aceleași condiții ca și cele anterioare H.G. nr.1130/2021 atât în ceea ce privește actul de judecată și de urmărire penală, cât și ceea ce privește accesul justițiabililor în sediile acestora, cu respectarea strictă a regulilor de protecție luate de autorități în scopul limitării efectelor pandemiei”, precizează CSM.

obligativitatea purtării măștii de protecție, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun. Excepții de la portul măștii:

  • copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  • persoanele care sunt singure în birou;
  • prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  • persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.

acces la mall, restaurante, cafenele: accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2; prin excepție, pot intra copiii în vârstă de până la 12 ani, însoțiți de adult vaccinat sau trecut prin boală;

telemunca/ reguli angajatori: angajatorii din sistemul privat, autoritățile şi instituțiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanțare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale şi societățile cu capital integral sau majoritar de stat/unitate administrativ-teritorială organizează programul de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, acolo unde specificul activității permite această modalitate de desfășurare a muncii. Dacă nu se poate, se alege munca în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară. Dacă nici această situație nu este posibilă, se propune intensificarea verificărilor.

acces la alimentare, biserici, târguri: accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 este permis în lăcașurile de cult, unde se desfășoară activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, și în unitățile de alimentație publică în care se comercializează produse alimentare și băuturi alcoolice sau nealcoolice aflate în afara centrelor comerciale, târgurilor, bâlciurilor și talciocurilor, cu purtarea măștii de protecție și respectarea normelor de protecție sanitară.

Vezi toate măsurile, valabile în Alba și în țară de luni:

MĂSURILE ce trebuie respectate de LUNI, în toate localitățile din Alba și din țară, indiferent de incidență. Document

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate