Connect with us
Advertisement

Actualitate

Ce soluţii au românii care au primit abuziv facturi uriașe la energie şi gaze. Numărul de telefon la care pot face reclamație

contor curent

Publicat

Facturi la energie umflate ? Prețuri mai mari decât cele promise la semnarea contractului? Dacă vi se pare că furnizorul dumneavoastră de energie nu vă respectă drepturile (ex. probleme legate de condițiile contractuale, calitatea serviciilor etc.), primul pas este să trimiteți o plângere respectivului furnizor de gaze sau electricitate. 

Astfel, ați putea beneficia de o soluționare promptă a litigiului și, dacă este cazul, de o rambursare și/sau o despăgubire.

Vezi și VIDEO: Ciucă anunță o nouă schemă de ajutor pentru reducerea facturilor la curent și gaze. De când se vor aplica măsurile

Dacă reclamația nu este soluționată în mod satisfăcător atunci persoana se poate adresa ANPC ( Agenția națională pentru Protecția Consumatorului)

Abuzuri pe piaţa energiei. 021/9551 – Telefon de urgenţă pentru consumatori

Paul Anghel, director general ANPC, a explicat  la Antena3 ce soluţii au românii care au primit facturi uriașe la energie şi gaze:

„Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor.

Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață.

În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.

În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.

Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv”, a explicat Paul Anghel, director general ANPC.

Ministrul Energiei: Facturi umflate la energie pentru români

Furnizorii au greșit pentru că au emis facturi la energie electrică și gaz fără compensare sau fără plafonare a declarat  luni, ministrul Energiei, Virgil Popescu: „Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva intenționat ca să își bată joc de oameni”.

„Furnizorii au greșit. Au greșit pentru că au emis facturi către oameni fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor, nu-i dau numele, până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea.

Abia astăzi, probabil în urma controlului declanșat de către Autoritatea de Protecția Consumatorului solicitat de mine săptămâna trecută pentru a verifica la absolut toți furnizorii de energie electrică și gaze naturale dacă aplică legea, abia în urma acestui control, care a pornit și avansează, au început să emită facturi.

Toți au dat, să zicem așa în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-și adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ți adaptezi un program informatic pentru a face niște scăderi înmulțiri, împărțiri?…Că până la urmă lucrurile sunt simple… Eu totuși, fac un apel către toți furnizorii să-și revină și să dea drumul la facturile corectate la absolut toți oamenii”, a spus, la Realitatea TV, Virgil Popescu.

Băieții deștepți din energie fac bani pe spatele oamenilor de rând

„Oamenii au nevoie de bani. Nu trebuie să le bage mâna în buzunar. Este suficient, este gata, ajunge. Trebuie să înceapă să-și facă treaba dacă n-au făcut-o până acum.

În statul acesta există mai multe organe de control. Există Protecția Consumatorului care a acționat foarte repede, există Autoritatea de Reglementare în Energie, care ar trebui și ea să demareze un control, există Consiliul Concurenței pentru lucruri mai mari, dacă sunt înțelegeri de tip cartel și evident, există și Antifrauda, care și ea este la ANAF, care își ia este într-un control tematic absolut pe toată energia și așteptăm să vedem rezultate.

Eu cred că absolut toți toate instituțiile statului trebuie să lucreze mână în mână, împreună și cu noi, cu Ministerul Energiei, cu guvernul, în așa fel încât să se pună o dată ordine în această în această piață a energiei, în această facturare.

Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva așa intenționat ca să își bată joc de oameni… Să știți că seara stau să mă gândesc… Oare ce o fi așa greu să emiți facturi cum trebuie?” a spus ministrul Energiei

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. x

    marți, 11.01.2022 at 09:27

    Cel mai slab ministru care a condus vreodata Ministerul Energiei!

  2. Oz

    marți, 11.01.2022 at 12:56

    Ba da ce fac batranii care nu se descurca ?
    Legea suprema Hotul care nu e prins e negustor cinstit ….
    Cata bataie de joc.
    Am ajuns sa platim curent importat pentru ca au incercat sa sahimbe o parte din curentul produs in curent verde …. da prostii nu au calculat ca panourile solare nu merg noaptea …

  3. pilu

    marți, 11.01.2022 at 18:36

    ”Specialiştii noştrii”” Care specialişti mă, că acolo sunt toate rebuturile partidelor care nu au prins o funcţie. Mai ales că PSD-ul vrea să pună un tractorist la şefia ANRE, cei care ar trebui să lămurască situaţia dezastruoasă din energie.

  4. Vasy

    marți, 11.01.2022 at 20:03

    Cum își pot permite acești…..să umfle în așa hal facturile(utilitățile)?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement