Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Centura de sud-vest la Alba Iulia. Care este traseul noii artere de circulație și cum va fi amenajată

Publicat

Centura de sud-vest la Alba Iulia. Proiectul noii artere ce va fi amenajată în municipiu a ajuns la stadiul de solicitare a acordului de mediu. Acesta vizează strada Ion Lăncrănjan, dar și o parte din străzile Izvorului și Viilor.

Potrivit documentației prezentate la Agenția pentru Protecția Mediului Alba, se urmărește crearea unui nou culoar verde de mobilitate urbană, în zona de sud-vest a municipiului Alba Iulia.

Zona include punctul de intersecție dintre străzile Lalelelor cu Ion Lăncrănjan (zona ”Lidl”) cu punctul de intersectie dintre străzile Viilor cu Ferdinand I (zona ”Lukoil”).

Drumul care face obiectivul investiției ,,Construire arteră cu rol de culoar verde de mobilitate pe latura de sud vest a municipiului Alba Iulia’’ este o stradă de categoria a II-a cu 4 benzi de circulație, două pe sens, piste de biciclete laterale, pietonale și spații verzi, cu o lățime totală de 30 metri.

Aceasta va asigura legătura între cele două culoare verzi de mobilitate urbana, rezultate din proiectele de reabilitare infrastructură rețea majoră de transport urban – Lot 1 inclusiv Bd. Ferdinand I și Lot 2 incusiv Bd. Revoluției 1989, finantate prin POR 2014-2020.

Centura de sud-vest la Alba Iulia. Situația existentă

În prezent, nu există infrastructură rutieră și piste ciclabile care să asigure legătura între străzile Brandușei și Viilor. De asemenea, nu există infrastructură rutieră modernă de legatură între B-dul Revoluției 1989 și B-dul Ferdinand I (între intersecția dintre str. Lalelelor și B-dul Revoluției 1989 și strada Brândușei este un tronson nemodernizat).

În documentație se mai evidențiază:

  • lipsa benzilor dedicate mijloacelor de transport în comun;
  • lățimea redusă a străzii Ion Lancrănjan, gropi și denivelări în carosabil
  • lipsa iluminatului public corespunzator, a spațiilor verzi amenajate, a infrastructurii pentru biciclete
  • pe întregul traseu cuprins între străzile Lalelelor și Brandușei s-au constat degradări avansate ale parții carosabile (drum de pământ)

Parțial, pe tronsonul cuprins între străzile Brândușei și Viilor la intersectia cu str. Rogozului , în prezent este amenajat doar un drum de exploatare ce deservește terenurile agricole din zonă.

Centura de sud-vest la Alba Iulia. Tronsoane vizate

Proiectul este necesar în vederea asigurării traficului rutier (auto+bus), pentru cicliști și pietoni, din cartierul Cetate către zona centrală a orașului prin racordarea zonei de vest a municipiului din punctul de intersecție Lalelelor/B-dul Revolutiei 1989 (zona ”Lidl”) cu Viilor/ Ferdinand I (zona ”Lukoil”).

Pe tronsonul străzii Lăncrănjan aflat între Laleleor și Tudor Arghezi, spațiul public este reprezentat de un drum asfaltat fără spații pietonale aferente, borduri de delimitare sau aliniamente de spații verzi.

Pe tronsonul reprezentat de Marin Preda, circulațiile publice nu prezintă asfaltări sau pietruiri, drumul fiind de pământ.

Între Strada Brândușei și Strada Izvorului, traseul culoarului de mobilitate va traversa terenuri arabile.

Pe tronsonul strada Izvorului, circulațiile publice nu prezintă asfaltări sau pietruiri, drumul fiind de pământ.

Traseul drumului ocolitor ocupă apoi terenuri arabile, fără a se suprapune cu trasee de străzi existente.

În zona Lukoil, Strada Viilor prezintă parte carosabilă din asfalt, delimitat de taluz de pământ. Această porțiune de drum nu deține pietonale laterale sau spații verzi întreținute.

Amenajări propuse

Traseul proiectat are două sensuri giratorii cu două benzi pe sens.

Banda de biciclete va fi marcată distinct, respectiv verde/roșu, pentru a fi diferențiată de trotuar. Marcajele vor fi astfel alese astfel încât să împiedice alunecarea bicicliștilor.

S-au amenajat astfel de benzi destinate cicliștilor pe ambele părți ale străzii în afara carosabilului, cu dimensiunea de 2,2 m, delimitate de partea carosabilă prin zone verzi de lățime 1,8m și bordure.

În zonele de intersecție cu străzile laterale, pistele de biciclete vor fi marcate cu culoarea roșu.

Pe amplasament există un număr de 32 arbori, dintre care unul este uscat și tăiat în zona trunchiului. Sunt propuși spre relocare 18 arbori. Restul de 13 arbori vor fi păstrați. Prin proiect se propune amenajarea unei suprafețe de 15.766,6 mp de spații verzi. S-a propus plantarea a 657 arbori maturi. În total, vor fi 794 de arbori.

  • benzi de circulație rutieră (bus) : 2 x 4,00 m = 8,00 m
  • benzi de circulație rutieră (auto) : 2x 3,50m = 7,00m
  • zona verde centrală – separatoare a sensurilor de mers = 2,00m
  • zone verzi adiacente benzilor de circulație rutiere: 2 x 1,8 m = 3,60 m
  • trotuare: 2 x 2,50,00 m = 5,00 m
  • piste de biciclete: 2 x 2,20 m = 4,40 m
  • patru stații de încarcare pentru autovehicule electrice

AICI, mai multe detalii.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pop Gavril Sebastian

    marți, 12.11.2024 at 11:10

    Domnilor din primăria Alba Iulia:va rog frumos respectuos să coborâți in stradă pentru a lua pulsul real a ceea ce ați făcut până acum,bătaia de joc privind circulația în acest moment în acest oraș,înainte de a încerca să promovați proiecte haotice. Incercati să faceți întâi o centura completa in jurul acestui oraș pe care ați reușit sa îl sufocați cu actualele decizii luate. Mulțumesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate