Connect with us

Eveniment

Centura Metropolitană a municipiului Cluj-Napoca: Guvernul a aprobat proiectul. Pe unde va trece și ce lungime va avea

Publicat

Centura Metropolitană a municipiului Cluj-Napoca: Guvernul a aprobat proiectul privind varianta ocolitoare a acestui oraș, a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin. 

El a menționat și aprobarea în Guvern a proiectului privind  a municipiului Cluj-Napoca.

”Ambele etape ale acestui proiect de investiții sunt estimate la 9,3 miliarde de lei, după reaprobarea indicatorilor tehnico-economici care au ținut cont de evoluția costurilor materialelor de construcții.

Lungimea totală este de 42 km, iar termenul de execuție patru ani.

Acest proiect de infrastructură rutieră este finanțat din fonduri europene, dar și de la bugetul de stat și va avea, evident, o contribuție substanțială, de asemenea, la tot ce înseamnă viața economică și socială în acea regiune”, a completat Constantin.

Vezi și: Cât costă exproprierile la Centura Metropolitană din Cluj-Napoca. Suma record pe care o va plăti Guvernul

Centura va avea o importanță extrem de mare nu doar pentru Cluj-Napoca. Ea va face legătura cu mai multe spitale și va asigura legătura cu Autostrada Transilvania.

Centura include 42 de kilometri de drum expres, alți 30 de kilometri de drum de legătură, dar și 5 tuneluri de tip cut&cover și o galerie cu forare subterană.

„Practic se va extinde la 6 benzi de circulație zona DN1 Cluj-Florești până la Spitalul Regional de Urgență – câte o bandă pe sens va fi dedicată transportului în comun, salvărilor, poliției, pompierilor.

De asemenea, se vor amenaja piste de biciclete pentru încurajarea utilizării mijloacelor de comun alternative la mașină – fiind create astfel culoare de mobilitate alternativă, parte integrantă a viziunii pe termen lung pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană.

Totodată, va fi amenajat pasaj pietonal subteran în zona hipermarketului Metro, iar pentru facilitarea accesului la Spitalul Regional de Urgență vom avea un pasaj rutier suprateran” a transmis primarul Emil Boc în urmă cu un an, citat de Cluj24.

Centura Metropolitană a municipiului Cluj-Napoca: Traseul

Traseul Centurii Metropolitane TR 35 se desprinde din Drumul Național DN 1 la km 498+390, la limita dintre comunele Căpușu Mare și Gilău.

Intersecția cu DN 1 se realizează prin prevederea unui nod rutier nr. 1. La km 0+800 trece pe malul stâng al pârâului Căpuș se desfaşoară la baza dealurilor, pe teritoriul comunei Gilău în zona intersectării cu Autostrada Transilvania A3 și cu DN 1.

Traseul continuă în comuna Florești, predominant la nordul localității, inițial pe malul stâng față de canalul Hidroelectrica, râul Someșul Mic, iar apoi pe malul drept.

La Barajul Florești traseul trece din nou pe malul stâng al canalului Someșul Mic. În Cluj-Napoca, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros), nod Cora, Pădurea Mănășturului.

În continuare se îndreaptă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN 1 în localitatea Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tuneluri.

În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Variantei de ocolire Cluj Est – Apahida-Vâlcele (DN 1 N) și continuă spre est până la intersecția cu drumul DN 1C (zona Câmpenești).

Nota de fundamentare a hotărârii prevede realizarea în 2 faze. Legături cu spitalele și cu Autostrada Transilvania

Datorită valorii semnificative a investiţiei, pentru implementarea acestui obiectiv este propusă o promovare etapizată, în doua faze, respectiv:

  • Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km.

Ȋn cadrul Fazei I se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

  • Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.

Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania. În cadrul studiului de trafic elaborat se estimează că volumele de trafic ce pot fi atrase vor avea intensitatea medie zilnică anuală MZA de aproximativ 22.230 vehicule – trafic foarte intens, ceea ce din punct de vedere funcțional încadrează drumul în clasa tehnică II, cu câte doua benzi pe sens.

DOCUMENT: Toate informațiile legate de investiție le puteți consulta AICI.

Unde sunt prevăzute cele 5 tuneluri

• Tunelul 1 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Sf. Ion, la km 19+684.97, cu lungimea L= 490 m. Acesta se va realiza în sistem cut&cover;

• Tunelul 2 amplasat pe Centura TR 35 – zona Pădurea Făget / Mănăştur –fir dreapta la km 21+119.37, cu lungimea L= 370 m;

• Tunelul 3 amplasat pe Centura TR 35– zona Pădurea Făget / Mănăştur – fir stânga la km 21+120.22,  cu lungimea L= 363 m;

• Tunelul 4, amplasat pe drum de legătură B3 Florești – Baciu – zona Pădurea Hoia, km 1+592, cu lungimea  L=450 m;

• Tunelul 5 amplasat pe drum de legatura B3 Florești – Baciu – zona Padurea Hoia, la km 4+330, cu lungimea L=310 m. Tunelurile 2, 3, 4, 5 sunt preconizate a se realiza în sistem de galerie cu sprijiniri, prin forare subterană.

Ovidiu Hațegan este absolvent al Facultății de Jurnalistică a Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu și al unui master în domeniul comunicării și publicității, în cadrul aceleiași instituții de învățământ. A lucrat timp de mai mult timp la ziare precum România liberă - Ediția de Transilvania vezi mai mult ...

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Nicu

    vineri, 11.04.2025 at 07:57

    sigur se va construi și pe terenurile lui Rareș Bogdan.mananca și gura lui

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement