Eveniment
Cetățenii nu vor mai trebui să aducă extras CF la primărie. Șeful ANCPI: Este în lucru o aplicație pentru administrațiile locale

Cetățenii nu vor mai trebui să aducă extras CF la primărie: Directorul general al ANCPI, Laurențiu Alexandru Blaga, a declarat că în perioada următoare va fi funcțională o aplicație prin care primăriile pot obține, gratuit, extrasele de carte funciară pentru informare în numele proprietarilor care solicită diverse acte administrative (acte de identitate, autorizații de construire, acte de stare civilă etc).
Anunțul a fost făcut de directorul general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în cadrul întâlnirilor de lucru pe care le-a avut cu primarii din zona municipiilor Alba Iulia, Aiud, Blaj, Sebeș și Câmpeni.
El a precizat că datorită acestei aplicații, cetățenii nu vor mai trebui să aducă extras CF la primărie.
Laurențiu Blaga a explicat pentru cititorii Alba24 că administrația locală va putea obține în numele oamenilor un extras de Carte Funciară care va putea fi folosit strict în relația lor cu administrația locală.
Astfel, primăriile nu vor mai cere extras CF pentru că îl vor putea obține singure, inclusiv pentru actele de stare civilă.
Totodată, directorul ANCPI a anunțat că, prin adoptarea, de către Parlamentul României, a amendamentelor la legea fondului funciar formulate de deputatul de Alba, Florin Roman, împreună cu Vetuța Stănescu, deputat de Hunedoara, titlurile de proprietate pentru zonele necooperativizate vor fi eliberate pe întreaga durată de funcționare a comisiilor de fond funciar, la cererea persoanelor îndreptățite.
Prelungirea termenului de eliberare a acestor titluri de proprietate, printr-o procedură simplificată, a fost adoptată în 18 iunie 2025, de către Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională.
”Această modificare legislativă este foarte importantă, deoarece, ca urmare a inițiativei legislative a domnului deputat Roman din 2023, prin care a fost prelungită cu 6 luni eliberarea titlurilor de proprietate în zonele necooperativizate, numai în județul Alba, în special în Munții Apuseni și Valea Sebeșului, s-au înregistrat 8.604 de cereri pentru astfel titluri vizând peste 10.000 de imobile”, a precizat Laurențiu Blaga.
În cadrul întâlnirilor cu primarii din județul Alba, directorul ANCPI a anunțat că există mai multe propuneri de modificări legislative menite să accelereze procesul de cadastru sistematic și să rezolve erorile aparute în derularea lucrărilor.
Printre cele mai importante se numără prelungirea termenelor de afișare a documentelor cadastrale și a perioadei de înregistrare și soluționare a contestațiilor, dar și prevederi care să implice mai activ prestatorul și primăriile în rezolvarea erorilor intervenite în derularea lucrărilor.
”Totodată, susținem majorarea, de la 108 lei, la 130 lei pe imobil, a prețului maxim cu care ANCPI finanțează lucrările de înregistrare sistematică pe sectoare cadastrale” a mai spus directorul ANCPI.
O altă măsură de sprijinire a procesului înregistrare sistematică a proprietăților, gratuit pentru cetățeni, potrivit lui Blaga, este că ANCPI va demara în curând Etapa XIII de finanțare pentru primăriile care vor să continue lucrările de cadastru sistematic pe sectoare cadastrale.
Județul Alba se situează pe locul 6 la nivel național în ceea ce privește numărul de cărți funciare gratuite pentru cetățeni, începând din 2005 și până în prezent. Este vorba despre peste 400.000 de cărți funciare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News