Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cinci SENSURI GIRATORII noi în Alba Iulia, de 1,2 milioane lei, adjudecate pentru Elis Pavaje. Licitația pentru semafoare, anulată


Publicat

straziCinci sensuri giratorii noi vor fi construite în zone aglomerate din Alba Iulia, pentru fluidizarea circulaţiei, lucrările urmând să fie terminate cel mai devreme la sfârşitul acestui an sau cel mai târziu anul viitor. Primăria a semnat contract de 1,5 milioane lei cu Elis Pavaje, firmă care a câştigat licitaţia. De asemenea, administrația are în plan şi montarea de semafoare cu comandă la buton pentru câteva treceri de pietoni intens circulate.

Şoferii din Alba Iulia vor găsi în curând, pe drumurile din oraş, cinci sensuri giratorii noi. Este vorba despre giraţorii care vor fi amenajate în intersecţiile străzilor: Goldiş cu Revoluţiei, Revoluţiei cu Cloşca (zona Colegiului Militar), Revoluţiei cu Calea Moţilor (zona Stadion), Bulevardul Încoronării cu strada Octavian Goga (zona Cimitir) şi Încoronării cu Ferdinand I (zona Gară).

Nu se regăseşte în această serie însă zona intersecţiei Bulevardul Republicii – strada Tudor Vladimirescu (zona de ieşire din oraş spre Cluj, după Alba Mall – Ampoi I), acolo unde un semafor s-a prăbuşit, în august, din cauza furtunii şi a ruginii care-i afectase structura. În acest caz, a fost aleasă varianta consolidării semafoarelor.

Citeşte şi FOTO | PERICOL la SEMAFOR în Alba Iulia. Stâlpii MÂNCAȚI de RUGINĂ vor fi înlocuiți cu trei sensuri giratorii

Contractul pentru aceste lucrări a fost semnat cu Elis Pavaje SRL, pentru suma de 1.249.227 lei fără TVA, respectiv 281.687 euro, ce cuprinde şi proiectarea, ce va dura aproximativ o lună. Termenul integral de finalizare a lucrărilor ce vor începe de săptămâna viitoare este de maximum şase luni.

Costurile estimate pentru execuţia lucrărilor sunt în valoare de 1.172.772 lei (fără TVA), adică 264.447 euro.

În faza de pregătire a procedurii de achiziţie lucrări se află şi de dirijarea circulatiei pietonale din zonele aglomerate, prin semafoare cu comandă la buton correlate, licitaţie care va fi reluată, din cauza unor probleme de ordin tehnic, după cum precizează reprezentanţii Primăriei.

Aceste semafoare ar urma să fie amplasate pe strada Alexandru Ioan Cuza – zona sediului ISU Alba, în Cetate, pe Bulevardul Revoluţiei, zonele Flanco, Bulevardul Transilvaniei şi Colegiul Militar şi în alte locaţii.

În cadrul licitaţiei din august pentru procedura de atribuire prin cerere de ofertă a contractului de lucrări „Dirijare a circulaţiei pietonale din zonele aglomerate, prin semafoare cu comandă la buton corelate – proiectare şi execuţie Lot 2”,   a fost înregistrată o contestaţie depuse de una dintre firmele participante, care a motivat că autoritatea contractantă a modificat conţinutul anunţului de participare, menţionând iniţial o valoare estimată greşită. Mai precis, anunţul iniţial avea cost estimativ 410.454 lei fără TVA, iar ulterior, ca răspuns la o solicitare de clarificări, a comunicat că „dintr-o eroare de calcul, valoarea estimată este 645.246 lei fără TVA”.

Pe SEAP, această licitaţie apare ca anulată din 29 august, iar, la motive „abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”. La capitolul Observaţii: Autoritatea contractantă decide anularea procedurii de atribuire a contractului aferentă Lotului 2 în conformitate cu prevederile art. 209 litera c din OUG 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comments

  1. alex

    vineri, 19.09.2014 at 20:36

    Si de intersectia bvd republicii cu bvd transilvaniei nu se vorbeste nimic ? Degeaba fac giratoriu in capat la goldis daca se blocheaza traficul la cele 2 treceri peste bvd republicii din capatul bvd-ului Transilvaniei. Parerea mea este montarea de semafor pietonal cum e la piata , si eliminarea unei treceri . Sa circule pietonii doar la trecerea de la Bancpost spre BT , caci altdel treci de o trecere si te opresti si faci coloana la a2a

    • moderatorul de serviciu

      vineri, 19.09.2014 at 21:21

      @alex, acolo este suficient sa se elimine parcarile de pe prima banda. un semafor acolo face coloana până la casa sindicatelor.

  2. alex

    vineri, 19.09.2014 at 20:38

    Rectific : ma refeream la Bvd Revolutiei cu bvd Transilvaniei, zona cea mai aglomerata din oras

  3. alex

    vineri, 19.09.2014 at 22:23

    Si cu 2 benzi ar fi problema , pt ca se circula non stop , neorganizat pe trecerile de pietoni. Sa lase o singura trecere ar fi ideal

  4. cipri

    marți, 17.02.2015 at 20:17

    La bulevardul transilvaniei cu revolutiei ar fi foarte bine sa se elimine o trecere de pietoni si cea care ramane sa fie cu semafor. Din cauza pietonilor este asa aglomeratie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei pentru dotarea Spitalului COVID din Aiud. Licitație, în SEAP

Publicat

spital aiud

Spitalul Municipal din Aiud cumpără echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei, pentru asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul Sars-Cov-2. De asemenea, se urmărește creșterea capacității de îngrijire și tratament a cazurilor de Covid-19. 

Spitalul Municipal Aiud a lansat marți, 13 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.

Valoarea totală estimată este de 12.316.547,9 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, de la declanșarea pandemiei până în prezent, în cadrul spitalului au fost tratați un număr de 403 pacienți confirmați pozitiv SARS-CoV-2 din care 43 au decedat, aceștia fiind internați în cadrul Serviciului de Anestezie Terapie Intensivă (20 de paturi), Boli Infecțioase (8 paturi), Secției de Medicină Internă (30 paturi), Obst-Ginecologie (18 paturi).

Proiectul are în vedere achiziționarea de echipamente și aparatură medicală pentru comparțimentele ATI, Boli Infecțioase, Ginecologie-Obstetrică, Radiologie și Imagistică Medicală, zona desemnată de către DSP cu destinația de lzolator/zonă tampon, dar și pentru celelalte compartimente/secții, care nu dețin aparatura necesră pentru a putea fi tratați pacienții COVID-19, luând în considerare posibilitatea de a interna și trata un număr mai mare de pacienți în 6 saloane cu posibilitatea de extensie la 48 de paturi.

Se dorește astfel creșterea capacității de tratare a pacienților cu infecție COVID-19 în cadrul spitalului, ridicarea nivelului calitativ al actului medical, scăderea timpului necesar pentru diagnosticare și tratament, scăderea numărului de pacienți COVID-19 redirecționați către alte spitale și scăderea numărului de persoane infectate cu virusul Sars-Cov-2.

Achiziția este împărțită pe șase loturi, astfel:

Lot 1 – Bloc operator

  • linie de chirurgie laparoscopică – 1 buc.
  • aparat ligasure – 1 buc.
  • instrumentar complet pentru sală operații și sală nașteri – 4 set.
  • trusă chiuretaj – 2 set.
  • masă chirurgicală sală operație ginecologie – 2 buc.
  • lampă sală operație ginecologie – 3 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie – sala de operații – 2 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie plastică – 2 buc.
  • linie de artroscopie – 1 set.
  • masă chirurgicală sală operație traumatologie – ortopedie – 1 buc.
  • trusă instrumentar traumatologie – ortopedie – 2 set.
  • trusă instrumentar chirurgie – secție chirurgie – 2 buc.
  • videoendoscoape (gastroscop + colonoscop) – 1 buc.
  • ventilator mecanic pacient – 5 buc.
  • scaun operator – 1 buc.

Lot 2 – diverse aparate medicale

  • dispozitiv de dezinfecție cu lumină ultravioletă – 10 buc.
  • lampă scialitică cu picior – 2 buc.
  • cozoroc cu lupă și lanternă led – 2 buc.
  • motor de osteosinteză – 2 buc.
  • aparat EKG mobil – 5 buc.
  • electrocardiograf 12 canale – 5 buc.
  • holter EKG – 3 buc.
  • holter TA – 3 buc,
  • tensiometru electronic – 5 buc.
  • pulsoximetru – 10 buc.
  • defibrilator – 5 buc.
  • monitoare funcții vitale – 12 buc.
  • monitoare mobile pacienți – 7 buc.
  • trusă de reanimare – 2 buc.
  • truse de urgență – 2 buc.
  • electroencefalograf – EEG – 1 buc.
  • diapazon multifuncțional de stimulare neurologică – 2 buc.
  • cântar sugari – 3 buc.
  • tensiometru cu manșetă pentru copii – 5 buc.
  • incubator – 3 buc.
  • spirometru – 2 buc.
  • unit. ORL cu scaun de consultație – 1 buc.
  • biomicroscop oftalmologic operator – 1 buc.
  • facoemulsificator – 1 buc.
  • termometru/termoscaner non contact – 10 buc.

Lot 3 – echipamente pentru sterilizare

  • dispozitiv dezinfecție prin nebulizare – 3 buc.
  • autoclav cu abur saturat – 7 buc.
  • pupinel – 1 buc.
  • sterilizator cu aburi, capacitate minim 340 litri, cu 2 uși – 1 buc.
  • sigilator automat de pungi – 2 buc.
  • mașină de spălat și dezinfectat instrumentar, capacitate minim 265 litri, cu 2 uși – 1 buc

Lot 4 – ecografe

  • ecograf (eco abdominal) cu sondă convexă și liniară – 1 buc.
  • ecograf (eco cardiac) cu sondă de cord și sondă liniară – 1 buc.
  • ecograf multifuncțional cu minimum sondă cord, sondă părți moi – 1 buc.
  • ecograf părți moi – Secția Traumatologie – Ortopedie – 1 buc.
  • ecograf sondă convexă și liniară – Laborator Radiologie și Imagistică Medicală – 1 buc.
  • ecograf portabil – 2 buc.

Lot 5 – radiologie

  • aparat roentgen portabil – 1 buc.
  • osteodensitometru Dexa Whole Body – 1 buc.
  • aparat de roentgen diagnostic C-Arm – 1 buc.

Lot 6 – mobilier medical

  • masă de consultație ginecologie – 1 buc.
  • tăvițe renale – 5 buc.
  • brancard cu suporți laterali rabatabili, butelie oxigen, ventilator transport, monitor transport, seringi automate – 3 buc.
  • targă transport pacienți – 3 buc.
  • rampă acces și transport pacienți – 1 buc.
  • saltele antiescară – 18 buc.
  • noptiere cu măsuțe – 108 buc.
  • paturi medicale cu stativ și saltea – 93 buc.
  • cadru metalic de mers cu două roți – 5 buc.
  • canapele consultație pacienți – 7 buc.
  • paturi mari școlari – 10 buc.
  • paturi mici sugari – 10 buc.
  • paturi electrice ATI – 7 buc.
  • paturi pacienți speciale pentru ortopedie – 15 buc.
  • scaune vizitatori – 13 buc.
  • scaun toaletă pacienți – 13 buc.
  • frigidere pentru salon pacienți – 5 buc.
  • cărucioare pentru tratament la patul bolnavului – 8 buc.
  • cărucior lenjerie – 1 buc.
  • cărucior medicamente/pansamente – 1 buc.
  • cărucior pentru curățenie – 7 buc.
  • cărucior pentru rufe din inox cu sac de depozitare rufe murdare și rafturi, pe roți – 7 buc.
  • cărucior tratament cu cadru aluminiu, 3 etajere și 2 sertare – 2 buc.
  • masă instrumente cu poliță – 1 buc.
  • scaun pentru recoltat analize sânge – 1 buc.
  • stativ perfuzie – 5 buc.
  • cărucior pacienți – 8 buc.
  • masă pentru salon – 10 buc.
  • banchetă sală așteptare – 7 buc.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA pentru ELECTROCASNICE: Ministerul Mediului modifică valoarea voucherului. LISTA sumelor acordate pe categorii de produse

Publicat

Se schimbă programul Rabla pentru electrocasnice după ce Ministerul Mediului a lansat un nou proiect de ordin privind programul lansat de AFM. Astfel valoarea voucherelor se modifică în funcție de clasa energetică a fiecărui tip de produse.

În noile condiții voucherul are valoare mai mare pentru laptopuri și mașini de spălat cu uscător din cea mai nouă clasă A sau pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++.

Rabla pentru Electrocasnice 2021 este de fapt o amânare a programului lansat la finalul anului trecut. În acest moment, lista magazinelor participante în cadrul programului din 2021 este validată și cunoaștem bugetul alocat – 40 de milioane de lei.

Proiectul Ministerului Mediului propune ca valoarea voucherelor rabla electrocasnice 2021 să fie în funcție de noile clase de eficiență energetică.

S-a ținut cont în luarea deciziei de modificarea claselor de eficiență energetică la o serie de echipamente electronice și electrocasnice începând cu 1 martie 2021.

Rabla pentru electrocasnice: Cum se modifică valoarea voucherelor

La edițiile anterioare vale programului, voucherul Rabla Electrocasnice avea aceeași valoare, fixă, indiferent de clasa de eficiență energetică a echipamentului cumpărat.

De exemplu, fie că voiai să cumperi un televizor din vechea clasă A+ sau unul clasa A++, voucherul oferit era de 400 de lei.Acum valoarea este diferențiată în funcție de categoriile de produse dar și de clasa energetică a fiecăruia.

În proiectul al Ministerului Mediului, lansat spre dezbatere publică în data de 8 aprilie 2021, se propune diferențierea valorii voucherelor rabla electrocasnice în funcție de clasa de eficiență energetică a echipamentului nou cumpărat scrie DCNews.ro

Potrivit acestuia, cei care vor să-și înlocuiască electrocasnicele vechi, cu consum mare de energie electrică, cu unele noi, vor putea cere bani de la stat, iar în schimb, vor primi vouchere cu valori diferențiate în funcție de clasa de eficiență, pornind de la clasa C.

Cu toate acestea, valoarea suportată de către stat nu va putea depăși 50% din prețul produsului achiziționat.

Pentru moment, proiectul de ordin nu a intrat în vigoare, pentru că acesta are nevoie de semnătura Ministrului Mediului și de publicarea în Monitorul Oficial.

DOCUMENTUL poate fi consultat AICI: Proiect Ordin Ministru Rabla pentru electrocasnice 2021

„În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) supune dezbaterii publice, proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Ghidului de finanţare a Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2089/2020, însoţit de Referatul de aprobare – instrument de prezentare şi motivare, însuşite de către reprezentantul legal al Administraţiei Fondului pentru Mediu”, se arată în proiectul dat de Ministerul Mediului.

Rabla pentru electrocasnice: Sumele acordate, conform proiectului de ordin al Ministrului Mediului

Finanțarea se acordă sub formă de vouchere, pentru achiziționarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, după cum urmează:

a) 300 lei pentru mașini de spălat rufe cu noua clasa energetică A;

b) 250 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică B;

c) 200 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică C;

d) 500 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică A;

e) 450 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică B;

f) 400 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică C;

g) 400 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică A;

h) 350 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică B;

i) 300 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică C;

j) 400 lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;

k) 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică A;

l) 350 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică B;

m) 300 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică C;

n) 400 lei pentru televizoare cu noua clasă energetică A;

o) 350 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică B;

p) 300 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică C;

q) 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A++;

r) 500 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++;

s) 200 lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

t) 500 lei pentru laptopuri;

u) 300 lei pentru tablete.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Compania Johnson & Johnson amână livrarea vaccinului în Europa, după decizia din SUA

Publicat

Compania Johnson & Johnson a amânat livrarea vaccinului său în Europa după „pauza” impusă în Statele Unite, din cauza mai multor persoane care au dezvoltat cheaguri de sânge după ce au fost vaccinate.

Administraţia Naţională a Alimentelor şi Medicamentului (FDA) din Statele Unite ale Americii, precum şi Centrele de Control al Bolilor (CDC) au anunțat marți oprirea vaccinării cu serul produs de Johnson & Johnson, după ce șase persoane au dezvoltat o tulburare rară de coagulare a sângelui.

FDA a spus că recomandarea este „din precauție extremă”, adăugând că evenimentele adverse observate sunt deocamdată extrem de rare, potrivit The New York Times.

Toate cele șase cazuri cu tulburare rară de coagulare a sângelui au apărut la femei cu vârste cuprinse între 18 și 48 de ani, simptomele apărând la șase până la 13 zile după vaccinare.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România, Valeriu Gheorghiță, spune, în cazul vaccinului Johnson & Johnson, că așteaptă recomandarea Agenției Europene a Medicamentului, după cazurile de tromboză din SUA.

„Am văzut această informație (privind solicitarea FDA de întrerupre a vaccinării cu Johnson & Johnson în SUA – n.r.).

Așteptăm o recomandare de la Agenția Europeană a Medicamentului și dacă va fi nevoie să nu demarăm încă utilizarea acestui tip de vaccin putem face acest lucru.

Avem capacitatea de stocare, nu ne forțează nimeni să începem atâta timp cât nu avem suficiente date de siguranță”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță, marți.

El consideră că din moment ce FDA a recomandat acest lucru, EMA va face cât de curând o precizare, mai ales că în Europa nu s-a folosit acest tip de vaccin.

„Tocmai de aceea este importantă experiența acumulată până la acest moment în SUA, unde sunt aproape 7 milioane de doze de vaccin utilizate”, a spus Valeriu Gheorghiță.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România a mai spus că frecvența acestor cazuri de evenimente trombotice după utilizarea serului de la Johnson&Johnson par a fi de circa un caz la un milion, o frecvență extrem de rară.

În România ar fi trebuit să ajungă în această săptămână 60.000 de doze de vaccin Johnson & Johnson.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO UPDATE: Un bărbat a fost găsit decedat într-o fântână din cartierul Micești din Alba Iulia

Publicat

Pompierii din Alba Iulia intervin marți seara pentru extragerea cadavrului unei bărbat de aproximativ 53 de ani, căzut într-o fântână din cartierul Micești, din Alba Iulia. 

Potrivit ISU Alba, cadavrul bărbatului se afla în fântână la o adâncime de aproximativ 13 metri.

În jurul orei 22.5o, pompierii din Alba Iulia interveneau pentru extragerea corpului neînsuflețit.

UPDATE 23.00: Potrivit surselor alba24.ro, cadavrul bărbatului ar fi fost descoperit de fratele acestuia. Bărbatul căzut nu ar mai fi răspuns la telefon încă de marți dimineață.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate