Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cine îi va lua locul lui Pleșa în Consiliul Local Alba Iulia. A doua DEMISIE, depusă la registratură. Reacția lui Voicu Paul


Publicat

Rareș Buglea este următorul politician de pe lista Partidului Național Liberal care va putea ocupa un loc în Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia după demisia viceprimarul PNL Gabriel Pleșa.

De asemenea, vineri 14 februarie și-a dat demisia din funcția de consilier local și Emil Antoniu Popescu (PNL).

Rareș Buglea îi va lua locul în Consiliul Local Alba Iulia lui Gabriel Pleșa, care și-a depus vineri demisia din funcția de viceprimar, dar și de consilier local.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de rezprezentanții Primăriei Alba Iulia ”în prima ședință a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia se va lua act de demisia dlui. Pleșa și se va vacanta un mandat de consilier local. Următorul supleant, conform listei depuse la alegeri de Partidul Național Liberal, este dl. Rareș Buglea.

CITEȘTE ȘI: UPDATE Gabriel Pleșa a DEMISIONAT din funcția de viceprimar și consilier. Va candida la primăria Alba Iulia din partea USR

Partidul Național Liberal va trebui să confirme că dl. Rareș Buglea are calitatea de membru de partid și că este următoarea opțiune pentru validarea mandatului de consilier local”.

Referitor la demisia lui Antoniu Popescu: Primăria Alba Iulia a comunicat scurt: Astăzi, 14 februarie 2020, Popescu Emil Antoniu și-a înregistrat demisia din funcția de consilier local al municipiului Alba Iulia. Documentul a fost înregistrat la ora 10:09 sub numărul 16895.

Funcția de viceprimar rămasă vacantă va fi ocupată prin alegere în ședința Consiliului Local Alba Iulia din rândul consilierilor cu mandate valide.

Reacția lui Voicu Paul după demisia viceprimarului Gabriel Pleșa: ”Astăzi, 14.02.2020, dl. Pleșa Gabriel Codru și-a înregistrat demisia din funcția de viceprimar și consilier local al municipiului Alba Iulia. Documentul a fost înregistrat la ora 08:47 sub numărul 16749.

În prima ședință a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia se va lua act de demisia domnului. Pleșa și se va vacanta un mandat de consilier local. Următorul supleant, conform listei depuse la alegeri de Partidul Național Liberal, este dl. Rareș Buglea. Partidul Național Liberal va trebui să confirme că dl. Rareș Buglea are calitatea de membru de partid și că este următoarea opțiune pentru validarea mandatului de consilier local.

Funcția de viceprimar rămasă vacantă va fi ocupată prin alegere în ședința Consiliului Local Alba Iulia din rândul consilierilor cu mandate valide.

„Dinamica vieții, în general și, la o scară mai mică, a politicii și administrației, se întâmplă să ne pună în situații diferite, în care să ne manifestăm diferit opțiunile și afinitățile. Sunt alegeri asumate pe care nu putem decât să le luăm ca atare și să le respectăm.

Îi asigur pe albaiulieni că echipa primăriei rămâne la fel de solidă și implicată în dezvoltarea orașului. Pentru mine și echipa primăriei prioritare sunt proiectele de dezvoltare majoră, investițiile în infrastructura orașului, educație și viitor. Suntem aici să ne facem treaba profesionist, indiferent de ce se întâmplă și exact asta o să facem.

Îmi pare rău pentru decizia pe care a luat-o colegul nostru Gabriel Pleșa. Am sperat să mergem mai departe împreună, așa cum am făcut-o atâția ani, cu dedicare și convingere în valorile care ne unesc. Îi respect alegerea făcută și îi doresc să se regăsească în ceea ce va face în continuare”, a transmis  Voicu Paul, viceprimarul cu atribuții de primar, într-un comunicat de presă.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Măsurarea temperaturii, obligatorie în toate unitățile care lucrează cu publicul. Precizări de la DSP Alba

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

Ministerul Sănătății precizează că, în conformitate cu prevederile Ordinului privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, triajul epidemiologic se aplică obligatoriu în cadrul instituțiilor sau autorităților publice, operatorilor economici și profesioniștilor, au transmis reprezentanții DSP Alba. 

Astfel, facem precizarea că, pe perioada stării de alertă, la intrarea într-un spațiu închis, fie din cadrul unei instituții publice, complex comercial, unitate de prestare a serviciilor etc, se va măsura temperatura corporală atât personalului propriu, cât și celorlaltor categorii de persoane: vizitatori, clienți, consumatori.

De asemenea, în cazul în care un client are temperatura peste 37,3 grade Celsius, refuză dezinfectarea mâinilor sau purtarea măștii de protecție i se poate interzice intrarea în spațiul închis.

Menționăm că, la măsurarea temperaturii care se va realiza prin termometrul noncontact se va adăuga marja de eroare prevăzută în prospectul dispozitivului.

Mai mult, în cazul în care temperatura depășește 37,3 grade Celsius se poate repeta procedura după o perioadă de 2-5 minute de repaus.

În cazul spațiilor comerciale, nu se aplică obligația ca un client să fie însoțit de o persoană din sediu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Restaurantele, barurile și hotelurile din Alba Iulia, chiriașe la primărie, vor putea cere SCUTIRE de la plată. Condiții

Publicat

alba iulia

Firmele și persoanele fizice din Alba Iulia care au avut activitatea afectată în perioada stării de urgență și alertă vor putea să depună cereri pentru scutirea de la plata chiriilor sau redevențelor, până cel târziu în 15 septembrie.

Este vorba despre restaurante, cafenele, hoteluri și alți operatori economici care au avut restricții în această perioadă și care pot beneficia de facilități fiscale legate de spațiile închiriate sau concesionate de la primărie.

HCL 132/30 aprilie prin care a fost aprobată scutirea obligației de plată a chiriilor în Alba Iulia va fi revocată și propus alt proiect, privind condițiile de exonerare de la plata acestora pentru anumite persoane juridice sau fizice, în contextul pandemiei. Este propunerea primăriei, care va intra la vot în ședința CL de vineri.

În raportul de specialitate se explică faptul că prin HCL 132/30.04.2020 s-a aprobat scutirea de la plata sumelor datorate de persoane fizice sau juridice în baza contractelor încheiate cu primăria de închiriere spații, concesiune sau asociere, dar și achitarea acestor sume ”după încetarea suspendării sau restrângerii activității, până cel mai târziu în ultima zi lucrătoare a anului 2020, fără plata de dobânzi sau alte penalități”.

”Prin scutirea de la plata sumelor datorate în temeiul acestor contracte, se înțelege nu amânarea plății, ci anularea obligațiilor financiare datorate, ori prin redactarea în acest mod, HCL nr. 132/2020 este inaplicabilă”, motiv pentru care se propune revocarea acesteia, se mai arată în documentație.

Se propune revocarea HCL 132 și aprobarea unui nou proiect de hotărâre de Consiliu Local prin care să se dispună următoarele:

– ”exonerarea totală sau parțială, după caz, de la obligația de plată a chiriilor și redevențelor aferente contractelor de închiriere, concesiune, asociere având ca obiect bunuri proprietate publică sau privată a municipiului Alba Iulia, pe toată durata stării de urgență instituită (inclusiv starea de alertă – n.r.), calculându-se pentru fracție din fiecare lună

– beneficiază de exonerarea, totală sau parțială, după caz, de la plata chiriei și/sau redevenței, la cerere, numai persoanele fizice sau juridice titulare ale unor contracte de închiriere, concesiune, asociere având ca obiect bunuri proprietate publică sau privată a municipiului Alba Iulia, a căror activitate este suspendată sau restrânsă în temeiul dispozițiilor art.1 și art.2 din Ordonanța militară nr. 1/2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, cu modificările și completările ulterioare

– persoanele fizice sau juridice, titulare ale unor contracte de închiriere, concesiune sau asociere, îndreptățite să beneficieze de exonerarea totală sau parțială, după, caz, potrivit dispozițiilor art.3 alin.(1) din prezenta hotărâre, de la plata chiriei și/sau redevenței datorate, pot depune până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv, la Primăria municipiului Alba Iulia, o cerere în acest sens, cerere care va fi însoțită de o copie a certificatului de tip 1 sau de tip 2, emise de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, în temeiul dispozițiilor OUG nr. 29/2020 cu modificările și completările ulterioare și ale Ordinului Ministrului Economiei, Energiei și a Mediului de Afaceri nr.79/2020, cu modificările și completările ulterioare

– analizarea și aprobarea cererilor de exonerare totală sau parțială a plății chiriei și/sau redevenței se va face de către o comisie de analiză, formată dintr-un număr impar de membri, minimum 3 și maximum 7, numiți prin Dispoziție a Primarului municipiului Alba Iulia, formată din membri ai Consiliului Local al municipiului Alba Iulia, salariați din cadrul aparatului de specialitate al Primarului și din serviciile din subordinea Consiliului local”.

Reprezentanții Primăriei reamintesc și contextul în care au fost decise aceste facilități fiscale pentru firme și persoane fizice din Alba Iulia:

”Prin Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgentă pe teritoriul României, având în vedere evoluția situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a mai multor țări în care au fost infectate și au decedat un număr mare de persoane, precum și declararea „Pandemiei” de către Organizația Mondială a Sănătății la data de 11.03.2020, a fost declarată starea de urgență pe întreg teritoriul României pe o durată de 30 de zile, durată care mai apoi a fost prelungită cu încă 30 de zile, începând cu data de 15 aprilie 2020 prin Decretul Președintelui României nr. 240/2020. Ca urmare a acestor acte normative, prin dispozițiile Ordonanței militare nr.1/2020, cu modificările și completările ulterioare, au fost suspendate sau restrânse unele activități”.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Asigurarea Carte Verde își schimbă culoarea, de la 1 iulie. Detalii pentru șoferi

Publicat

asigurare masina rca

Documentele de asigurare Carte Verde, ataşate sau nu contractului de asigurare RCA, vor fi tipărite pe hârtie albă, începând cu data de 1 iulie 2020, iar poliţele încheiate înainte de această dată îşi păstrează valabilitatea până la expirare, informează Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).

Decizia de schimbare a culorii este conformă cu reglementările care guvernează Sistemul Carte Verde şi nu-i afectează în niciun fel pe deţinătorii acestora, potrivit sursei citate.

Din 1 iulie 2020, asigurătorii care au dreptul să vândă asigurări RCA pe teritoriul României (membre ale BAAR) vor tipări poliţa de asigurare Carte Verde, indiferent dacă se eliberează cu Contractul de asigurare RCA sau în mod separat, pe hârtie de culoare albă în loc de culoare verde, aşa cum este tipărită în prezent. Valabilitatea poliţelor de asigurare Carte Verde emise de asigurătorii români înainte de această dată pe hârtie de culoare verde se va menţine până la expirarea perioadei de valabilitate a asigurării, menţionată în poliţele respective, menţionează BAAR.

Asociaţia precizează că a informat despre noua culoare a poliţei Carte Verde Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Poliţia de Frontieră şi Poliţia Rutieră.

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din Romania consideră utile câteva recomandări importante pentru deţinătorii de vehicule care doresc să circule cu maşina în străinătate:

– în cazul călătoriei în statele membre ale sistemului Carte Verde, asiguraţii să aibă asupra lor asigurarea tipărită pe suport de hârtie, pentru a putea fi prezentată autorităţilor cu atribuţii de control

– înainte de deplasarea în străinătate, deţinătorii de vehicule să verifice ca asigurarea Carte Verde să fie valabilă în toate ţările traversate sau vizitate şi pentru toată durata deplasării.

BAAR este asociaţia profesională a societăţilor de asigurare care pot practica, pe teritoriul României, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO VIDEO: Covor alb de gheață, într-o comună din Alba. Cum a bătut grindina la Livezile

Publicat

Fenomene meteorologice neobișnuite pentru sfârșitul primăverii, s-au înregistrat marți în județul Alba. În mai multe zone ale județului a bătut grindina.

În comuna Livezile, cantitatea de gheață și lapoviță care a căzut a făcut ca drumurile devină albe. 

Meteoplus a publicat o serie de fotografii din zonă, pe contul de Facebook, iar cetățenii care au trecut prin zonă au postat și ei filme și fotografii.

 

Sursă foto: Meteoplus

Sursă video: Gheorghe Dunca – Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate