Administrație
City manager la Alba Iulia, un nou post în administrație, aprobat de CL. Se organizează concurs, până la sfârșitul lunii august
Consilierii locali din Alba Iulia au aprobat, luni, în şedinţă de CL, înființarea unui nou post în administrația locală. Este vorba despre funcția de city manager, echivalentă cu cea de viceprimar, în organigrama aparatului de specialitate al primarului municipiului. În 35 de zile de la aprobarea înființării noului post se va organiza un concurs pentru ocuparea acestuia. Până luni, nu a fost făcută nicio propunere.
Până la sfârșitul lunii august, se va organiza un concurs pentru ocuparea acestei funcţii. Decizia a fost luată cu votul majorităţii consilierilor, fiind înregistrată o singură abţinere, cea a consilierului Rareş Buglea. Acesta a susţinut că nu vede rostul înfiinţării unui post în plus în administraţie, care să fie și bine plătit.
Până în prezent, s-a vehiculat numele lui Nicuşor Moldovan, ca posibil candidat al acestei funcţii. În continuare, pe perioada următoarelor 35 de zile, vor avea loc înscrierile candidaţilor pentru postul de city manager.
Funcţia de city manager provine din legislaţia anglo-saxonă şi se regăseşte în reglementările autohtone cu denumirea de administrator public. Potrivit Legii 215/2001 (Legea Administraţiei Publice Locale), „primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite“.
Funcţia poate fi ocupată prin concurs de orice cetăţean român care are cunoştinţe şi experienţă certificată în managementul serviciilor publice. Administratorul public nu este funcţionar public.
Care sunt atribuțiile administratorului public?
În fișa postului unui city manager se prevede că acesta „urmărește execuția bugetară – competența de a angaja în numele primarului, patrimonial și financiar, conform prerogativelor acordate primarului prin Legea Administrației”. Acesta monitorizează, evaluează și raportează asupra tendințelor bugetare, face plăți până la limita stabilită prin act administrativ de către primar, monitorizează evoluția obiectivelor finanțate din bugetul local; coordonează activitățile de elaborare și implementare de proiecte de dezvoltare comunitară bazate pe fonduri externe nerambursabile; coordonează activitățile de relații internaționale, afaceri europene și relația cu orașele înfrățite, cu societatea civilă și cele de parteneriat. Acesta este și consultantul general și tehnic al primarului, care evaluează necesarul de servicii publice. În plus, el răspunde în fața primarului pentru toată activitatea desfășurată și îi prezintă acestuia periodic rapoarte și informări.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
eu
luni, 09.07.2012 at 14:23
naivii consiileri locali ai USL si PPDD pun botul la o noua manevra a abilului Hava. Prin numirea lui Niculae Moldovan ca city manager, viceprimarii vor deveni decorativi
Ovidiu
luni, 09.07.2012 at 14:38
Ca simplu cetatean al orasului Alba Iulia, nu inteleg de ce se mai face concurs pentru aceasta functie. Sunt sigur ca domnul Nicusor Moldovan o sa castige acest post, pentru ca pentru el este facut. Cine a venit cu aceasta idee? Poate sa-mi raspunda cineva? Ovidiu.
ionrl
vineri, 07.09.2012 at 21:41
Degeaba , tot dalele lu hava o sa predomine