Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

COD GALBEN de FURTUNI în toată țara. Atenționarea meteo de vreme rea, prelungită până marți


Publicat

Meteorologii au prelungit atenționarea de vreme rea pentru Alba și celelalte județe din țară, până marți dimineața. Vor fi ploi torențiale, vijelii, grindină, descărcări electrice.

Până în 16 iunie, la ora 10.00, în cea mai mare parte a țării vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată, ce se va manifesta prin frecvente descărcări electrice, averse torențiale, grindină și vijelii.

Cantitățile de apă vor depăși 25-30 l/mp și pe arii restrânse 40-60 l/mp.

Potrivit ANM, gradul de instabilitate atmosferică se va menține accentuat în cea mai mare parte a țării, în această săptămână.

sursă: meteoromania.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

RAR: Care sunt condițiile pentru înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta și ce se întâmplă din 2021

Publicat

volan dreapta

Mașinile cu volan pe partea dreaptă pot fi înmatriculate în România, în anumite condiții. Registrul Auto Român (RAR) transmite detalii despre statutul legal al acestor autovehicule și cum pot primi Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculate în România.

Potrivit sursei citate, ”dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită.

În consecință, până la 31 decembrie 2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile.

De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, menționăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă”.

Registrul Auto Român precizează că modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare.

În secțiunea “Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se arată că:

“Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive:

“Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE, mai transmite RAR.

Potrivit sursei citate, există deja două hotărâri ale Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva  Poloniei) și C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiție a constatat că statele respective, care aveau restricții naționale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu și‑au îndeplinit obligațiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislației UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicției de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulație a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcționare a UE) și reprezintă o încălcare a legislației UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporționată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranței rutiere și protecției sănătății și vieții cetățenilor din UE.

În consecință, introducerea unei restricții privind omologarea și/sau eliberarea cărții de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de „infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiție a UE s-a pronunțat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricții.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Asimptomaticii vor fi internați 48 de ore pentru evaluare. Nelu Tătaru: Starea de alertă se prelungește cu 30 de zile

Publicat

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a făcut marți seara o serie de declarații, la ieșirea de la discuțiile din Senat.

Acesta a spus că prin noua lege a carantinării, pacienții asimptomatici vor ajunge la spital pentru 48 de ore, perioadă în care vor fi evaluați medical.

Nelu Tătaru a anunțat că persoanele care fac testul pentru COVID-19 vor fi nevoite să stea în izolare până la aflarea rezultatului testului.

Dacă sunt persoane confirmate pozitiv, dar sunt asimptomatice, acestea vor sta în spital 48 de ore pentru evaluarea medicală, ulterior fiind lăsați în izolare acasă. Asimptomaticii nu vor fi retestați după 14 zile.

Doar cei care au simptomatologie urmează să fie retestați. Simptomaticii vor rămâne în spital până când vor avea test negativ sau vor fi asimptomatici.

Pacientul are ”acest drept”, a răspuns Nelu Tătaru în ceea ce privește refuzarea tratamentului de către pacientul infectat cu SARS-CoV-2. De asemenea, pacientul are dreptul de a ataca deciziile în ceea ce-l privește.

Mai mult, ministrul a transmis că minorii ai căror părinți sunt internați din cauza infectării cu coronavirus nu vor rămâne în grija Statului, ci a rudelor de până la gradul patru.

Nelu Tataru a mai spus ca vom avea stare de alertă pentru înca 30 de zile.

”Asimptomaticii vor avea o evaluare de 48 de ore. Fiecare pacient va beneficia de o evaluare clinică, biologică de 48 de ore. (…) Pentru cei simptomatici se va prelungi măsura internării până la vindecare sau până la momentul în care devin asiptomatici.”, a declarat Nelu Tătaru.

știre în curs de actualizare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO-VIDEO: Pasajul de pe B-dul 1 Decembrie din Alba Iulia, VANDALIZAT la doar câteva ore de la deschidere

Publicat

La doar câteva ore de la deschidere, pasajul care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din Alba Iulia, a fost vandalizat. 

Mai exact, câteva plăci din tavanul fals care este montat la o înălțime destul de joasă au fost lovite cu pumnii sau au fost trase de la locul lor, după cum se poate observa în poze.

Potrivit reprezentanților Primăriei Alba Iulia, camerele de supraveghere montate în pasaj sunt funcționale, iar imaginile înregistrate ajung direct în dispeceratul Poliției Locale.

CITEȘTE ȘI: FOTO-VIDEO: Pasajul de pe B-dul 1 Decembrie din Alba Iulia s-a DESCHIS. Cele două treceri de pietoni din zonă vor fi desființate

Reamintim că pasajul a fost deschis marți, 14 iulie, iar trecerile de pietoni peste Bulevardul 1 Decembrie 1918, din zona pasajului, vor fi desființate. începând cu data de luni, 20 iulie.

Lucrările au fost realizate de Elis Pavaje SRL Petrești iar valoarea pentru execuţie a fost de: 1.996.721,36 lei cu TVA, din care valoare lifturi total 704.028,15 lei (C+M = 442.237,67 lei cu TVA + utilaj lift = 261.790,4 lei cu TVA)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 20% dintre creditele contractate în România sunt cu ratele amânate. Ce spune un reprezentant al băncilor

Publicat

Peste 20% dintre credite au rata amânată, în baza moratoriului legislativ. După 1 ianuarie 2021 se va vedea comportamentul la plată al acestor clienţi, consideră preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), Sergiu Oprescu.

„Un portofoliu de 22% la nivelul sistemului are ratele amânate la plată. O să vedem comportamentul real la plată după 1 ianuarie 2021. În această perioadă trebuie să fim proactivi şi să venim aproape de client, pentru a preîntâmpina anumite derapaje.

Ca în automobilism, sunt derapaje controlate şi derapaje necontrolate. Noi trebuie să fim în orice clipă în condiţiile unor derapaje controlate, nu necontrolate”, a arătat Oprescu.

Acesta susține că „suntem într-un mediu scăzut al dobânzilor, care nu este numai în România, ci peste tot în lume. Toate pieţele europene şi cele din jurul nostru au scăzut dobânda de referinţă şi toate, având tracţiune pe nivelul dobânzilor, au dus la scăderea dobânzilor. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi la noi. Din punctul nostru de vedere era un trend uşor de anticipat. Este foarte bine că am avut pedală în această perioadă şi am putut veni de la un nivel ridicat pentru a putea scădea dobânda şi avem această pedală în continuare”.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate