Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

MODIFICĂRI în CODUL RUTIER: Poliția vrea sancțiuni mai dure pentru mai multe contravenții. TEXTUL COMPLET al proiectului de OUG

Publicat

Șoferii indisciplinați în trafic ar putea risca pedepse mai mari. Codul rutier ar putea fi modificat pentru a majora sancțiunile în cazul conducătorilor auto care rulează cu viteză excesivă.

Printr-un proiect de ordonanță pus în dezbatere publică joi, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune modificarea majoră a Codului rutier, astfel încât circulația rutieră să fie mai sigură, iar numărul accidentelor rutiere să scadă potrivit avocatnet.ro

Document – Proiectul de OUG poate fi consultat AICI: Proiect-OUG 195 2021

Modificări în Codul Rutier:  Lista sancțiunilor și amenzilor propuse de MAI

Modificările vin pe fondul creșterii numărului accidentelor rutiere și al plasării României pe ultimul loc la siguranță rutieră în topul european.

Citește și Codul Rutier se schimbă: Amenzi uriașe pentru șoferii agresivi în trafic. LISTA manevrelor care îi lasă fără permis 120 de zile

Proiectul de OUG de la MAI include prevederi care vizează, de principiu, majorarea sancțiunilor existente în legislația rutieră sau introducerea unor noi. Să le luăm pe rând.

Modificări în Codul Rutier:  Sancționarea comportamentului agresiv

Printre altele, comportament agresiv în trafic va fi considerată schimbarea frecventă și în forță a benzilor de circulație, cu scopul de a depăși o mașină sau un șir de vehicule, întoarcerea mașinii prin folosirea frânei de ajutor (sau de mână, așa cum e cunoscută), folosirea excesivă a claxonului sau a semnalelor luminoase (flash-uri), mersul pe o roată, în cazul motocicletelor etc.

În cazul comportamentului agresiv în trafic, proiectul stabilește amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni (de la nouă la 20 puncte-amendă), respectiv cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei.

Vezi și Modificări în Codul Rutier: Amenzi pentru șoferii care își împrumută mașinile altor persoane. În ce condiții se aplică sancțiuni

Modificări în Codul Rutier : Sancțiune suplimentară pentru întoarcerea pe autostradă sau mersul pe contrasens

Acum, cei ce întorc mașina pe autostradă sau merg pe contrasens riscă doar amendarea (amenzi din clasa a IV-a de sancțiuni – 1.305 și 2.900 de lei).

După ce măsurile din proiectul de OUG se vor aplica, acești șoferi vor primi și sancțiunea suplimentară de suspendare a dreptului de a conduce timp de 120 de zile.

Modificări în Codul Rutier: Mersul pe banda de urgență a autostrăzii, sancționat mai dur

Șoferii care obișnuiesc să meargă pe banda de urgență, din varii motive, vor risca amenzi mai mari, respectiv cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei, față de 580 -725 de lei, cât sunt amenzile acum.

În plus, sancțiunea contravențională complementară privind punctele de penalizare (trei puncte de penalizare) se va înlocui cu suspendarea permisului de conducere timp de 90 de zile.

Modificări în Codul Rutier: Se mărește perioada de suspendare pentru nerespectarea regulilor la traversarea șinelor de tren

Proiectul prevede și majorarea sancțiunii contravenționale complementare de suspendare a dreptului de a conduce de la 90 de zile la 120 de zile pentru nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată.

Citește și Cod rutier 2022: Proprietarii care își împrumută mașina riscă amenzi usturătoare pe care trebuie să le plătească integral

Modificări în Codul Rutier: Depășirile neregulamentare, pedepsite mai aspru

Prin proiect se dorește majorarea pedepselor pentru nerespectarea regulilor referitoare la efectuarea manevrei de depășire de la 580 – 725 de lei, cât e acum amenda, la 870 – 1.160 de lei, iar perioada de suspendare a permisului de conducere se mărește de la 30 la 60 de zile.

Modificări în Codul Rutier: Apare interdicția conducerii unei mașini pentru cei cu permis străin care încalcă grav regulile de circulație

Proiectul reglementează, pe lângă toate cele amintite, și interdicția de a conduce un vehicul pe drumurile publice din România, urmare a condamnării penale pentru săvârșirea unor infracțiuni la regimul rutier pe teritoriul României, pentru titularul de permis de conducere emis de o autoritate străină.

Modificări în Codul Rutier Apare un nou prag de viteză pentru care se va aplica o perioadă majorată de suspendare a permisului auto.

Mai exact, depășirea cu peste 70 km/h a limitei legale de viteză va însemna aplicarea unei perioade majorate de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, respectiv de 120 de zile.

Modificări în Codul Rutier: Sunt stabilite datele de identificare ale șoferului ce trebuie transmise poliției de proprietarul mașinii.

Concret, dacă nu proprietarul unei mașini este cel care a încălcat legislația rutieră, ci o altă persoană, primul va trebui să transmită autorităților numele, prenumele și codul numeric personal al șoferului.

Modificări în Codul Rutier: Posibilitatea de suprapunere a perioadelor de suspendare a permisului auto se va elimina.

În plus, va apărea posibilitatea de a susține testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, care permite reducerea perioadei de suspendare, la orice serviciu al poliției rutiere.

DOCUMENT:  Textul complet al PROIECTULUI ORDIONANȚEI DE URGENȚĂ 195/2021

GUVERNUL ROMÂNIEI

Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice

Având în vedere evenimentele rutiere colective produse în data de 16.07.2021, pe Autostrada A2 București – Constanța, respectiv 15 accidente de circulație, unele dintre acestea soldate cu rănirea mai multor persoane,

Totodată, luând act de conduita neadecvată adoptată imediat producerii evenimentelor rutiere colective de către conducătorii vehiculelor care circulau pe Autostrada A2, prezentată în spațiul public,

Ținând seama de: faptul că pericolul abstract al încălcării unei reguli de circulație pe autostradă este ridicat, dat fiind regimul legal de viteză instituit, superior celorlalte categorii de drumuri, necesitatea sancționării comportamentului agresiv adoptat în conducerea vehiculelor pe drumurile publice, cu consecințe deosebit de grave în cazul manifestării acestuia pe o categorie de drum superioară, nevoia respectării gradualității aplicării sancțiunilor contravenționale la regimul circulației pe drumurile publice în raport de pericolul social al faptei săvârșite de conducătorul de vehicul, având în vedere că au fost identificate o serie de aspecte ce pot conduce la o inegalitate în aplicarea legii și, totodată, la încurajarea adoptării unei conduite care atrage după sine aplicarea unor contravenții încadrate în clasele superioare de sancțiuni, precum și lipsa de claritate și previzibilitate a unor norme, faptul că neadoptarea de urgență a unor măsuri de ordin legislativ ar putea avea consecințe grave asupra asigurării unei desfășurări fluente și în siguranță a circulației pe drumurile publice, putând fi afectate inclusiv viața și integritatea corporală a persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, precum și asupra drepturilor legitime ale persoanelor, elemente
care vizează interesul public și constituie o situație de urgență și extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

Art. I. – Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu
modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează, după cum urmează:

Articolul 39 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,Art. 39 –

  • (1) La solicitarea poliției rutiere, proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice acesteia, în termenul indicat în cuprinsul solicitării, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice.
  • (2) Termenul indicat în cuprinsul solicitării prevăzute la alin.(1) nu poate fi mai mic de 20 de zile, calculat începând cu ziua imediat următoare celei în care se transmite solicitarea.
  • (3) Obligația de a comunica datele de identificare, prevăzută la alin.(1), se consideră îndeplinită dacă proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul comunică:

a) numele și prenumele persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice;

b) codul numeric personal al persoanei respective sau numărul permisului de conducere al
acesteia.”

2. După articolul 54 se introduce un nou articol, art. 541, cu următorul cuprins:
„Art. 541 –

(1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.

(2) Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

  • a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
  • b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
  • c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
  • d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, de natură a intimida conducătorul acestuia;
  • e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
  • f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu drumul numai una dintre roți;
  • g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la circulație care circulă în spatele acestuia;
  • h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
  • i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”

3. La articolul 97 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, lit.e), cu următorul cuprins:

,,e) interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României.”

4. La articolul 100 alineatul (3), literele b), c) și e) se abrogă.

5. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 se modifică și va avea următorul cuprins:

„8. conducerea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe drumurile publice fără mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente în stare de funcționare pe timp de noapte ori fără îndeplinirea condițiilor tehnice minime stabilite prin regulament, conducerea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe autostradă, nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicției de trecere la culoarea roșie a semaforului, a semnalelor agentului de cale ferată, la trecerea la nivel cu o cale ferată industrială, semnalizată corespunzător ori a semnalelor, indicațiilor ori dispozițiilor polițistului rutier, nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicției privind circulația sub influența alcoolului, a produselor ori substanțelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, a interdicției privind interacțiunea motrică directă cu un alt vehicul aflat în mers ori cu persoane aflate în acesta ori a interdicției privind circulația în interiorul sau în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, stabilite prin regulament, sau nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a obligației de a circula cu viteză redusă, a obligației de a se asigura că nu se apropie un vehicul feroviar sau a obligației de a opri la trecerea la nivel cu calea ferată, stabilite prin regulament;”

6. La articolul 101 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:

„a) nerespectarea regulilor privind trecerea la culoarea roșie a semaforului, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care a rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;”

7. La articolul 101 alineatul (3), după litera d) se introduc trei noi litere, lit.e) – g), cu următorul cuprins:

  • „e) neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a
    autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului
  • f) neacordarea priorității de trecere vehiculelor care au acest drept;
  • g) nerespectarea regulilor privind depășirea;”

8. La articolul 102 alineatul (1), punctul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,14. nerespectarea de către proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul a obligației de a
comunica, în termenul indicat în cuprinsul solicitării poliției rutiere, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice, prevăzută la art.39.”

9. La articolul 102, la alineatul (1), după punctul 40 se introduce un nou punct, pct. 41, cu
următorul cuprins: „41. adoptarea unui comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.”

10. La articolul 102 alineatul (3), litera c) se abrogă.

11. La articolul 102 alineatul (3), după litera f) se introduc două noi litere, lit.g) și h), cu următorul cuprins:

„g) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere sau depășirea, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

h) circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor.”

12. La articolul 102, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4) cu următorul cuprins:

„(4) Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile săvârșirea de către conducătorul de autovehicul ori de tractor agricol sau forestier a următoarelor fapte:

  • a) depășirea cu mai mult de 70 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic;
  • b) neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune;
  • c) efectuarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, a circulației în sens contrar sensului de circulație, a circulației sau traversării de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile.”

13. La articolul 103 alineatul (1), literele c), d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„c) pentru o perioadă de 180 de zile când fapta conducătorului de autovehicul sau tramvai a fost urmărită ca infracțiune contra siguranței circulației pe drumurile publice și procurorul sau instanța de judecată a dispus clasarea în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b) teza a II-a din Codul de procedură penală, renunțarea la urmărirea penală, renunțarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevăzută la art. 85 alin. (2) lit. g) din Codul penal;

d) pentru o perioadă de 180 de zile în cazul accidentului de circulație din care a rezultat decesul sau vătămarea corporală a unei persoane dacă a fost încălcată o regulă de circulație
pentru care prezenta ordonanță de urgență prevede suspendarea exercitării dreptului de a conduce și instanța de judecată sau procurorul a dispus clasarea în condițiile art. 16 alin. (1) lit. b), e) și g) din Codul de procedură penală, renunțarea la urmărirea penală, renunțarea la aplicarea pedepsei sau amânarea aplicării pedepsei dacă nu a fost dispusă obligația prevăzută la art. 85 alin. (2) lit. g) din Codul penal ori încetarea procesului penal în condițiile art. 16 alin. (1) lit. e) și g) din Codul de procedură penală;

e) pentru o perioadă de 180 de zile, când titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiunile prevăzute la art. 334 alin. (1) și (3) din Codul penal.

14. La articolul 103, alineatele (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai
săvârșește, într-un interval de șase luni de la data restituirii permisului de conducere, o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) sau art. 102 alin (4),
perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârșirea faptei se majorează de drept cu încă 30 de zile. Perioada de suspendare majorată se comunică în termen de 15 zile de la data aplicării sancțiunii contravenționale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce.

(4) Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 6 luni de la data constatării contravenției. În situația în care a fost depusă plângere împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției prin care au fost aplicate oricare dintre punctele de penalizare care conduc la realizarea cumulului prevăzut la alin. (1) lit. a), curgerea termenului de anulare se suspendă de drept pentru toate punctele de penalizare care îl alcătuiesc, de la data înregistrării acestei plângeri la instanța de judecată până la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești prin care instanța a respins plângerea contravențională sau a admis-o în parte, menținând sancțiunea contravențională complementară aplicată.”

15. La articolul 103, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9) cu următorul cuprins:

„(9) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pe un drum public aplicată pentru săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 101 alin. (3) lit. d), art. 102 alin. (3) lit. a) sau art. 102 alin. (4) lit. c) se majorează de drept cu 30 de zile, dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație din care au rezultat numai avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale.”

16. Articolul 104 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 104 – (1) La cererea titularului permisului de conducere, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce aplicată pentru săvârșirea unor contravenții, se reduce cu o treime, de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta ori de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române, după caz, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:

  • a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație;
  • b) a obținut permisul de conducere cu cel puțin un an înainte de săvârșirea faptei.
  • (2) Conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă:
  • a) a cumulat, din nou, cel puțin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;
  • b) sancțiunea contravențională complementară s-a dispus pentru săvârșirea contravențiilor prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) sau art. 102 alin. (4);
  • c) perioada de suspendare a fost majorată, conform legii;
  • d) perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce este aplicată prin însumarea mai multor perioade de suspendare prevăzute de lege dintre care cel puțin una prevăzută de art. 102 alin. (3) sau art. 102 alin. (4).”

17. Articolul 1041 se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 1041 –

  • (1) În cazul săvârșirii a două sau a mai multor contravenții care atrag și suspendarea exercitării dreptului de a conduce, constatate prin același proces-verbal, perioada de suspendare se calculează prin însumarea perioadelor prevăzute pentru fiecare faptă.
  • (2) Când o persoană căreia i-a fost reținut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârșește, în perioada în care are drept de circulație, o nouă contravenție pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, perioadele de suspendare dispuse se execută distinct, fără a se suprapune.”

18. Articolul 106 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 106 – Titularul unui permis de conducere eliberat de către o autoritate română sau străină
susține, la cerere, testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație prevăzut la art. 104 alin. (1) lit.

a) până în a 15-a zi, inclusiv, a perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce.”

19. La articolul 1061, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație se susține, în mod obligatoriu, şi în
cazurile în care s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie pentru o perioadă de 180 de zile, potrivit art. 103 alin. (1) lit.

c) și d), până la expirarea perioadei acesteia. ”

20. La articolul 1061, alineatul (4) se abrogă.

21. La articolul 1062, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(1) Testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație se susține, potrivit art. 106 sau 1061, la orice serviciu al poliției rutiere.

22. La articolul 108 alineatul (1) litera b), punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „1. oprirea nejustificată pe banda de urgență a autostrăzilor ori oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau a drumurilor naționale europene (E);”

23. La articolul 108 alineatul 1 litera d), punctul 7 se abrogă.

24. După articolul 109, se introduce un nou articol, art.1091, cu următorul cuprins: „Art.1091 – Amenzile contravenționale aplicate pentru contravenția prevăzută la art.102 alin.(1)
pct.14 se achită în cuantumul stabilit de agentul constatator, fără posibilitatea achitării a jumătate din minimul amenzii prevăzute la clasa a IV-a de sancțiuni.”

25. La articolul 111 alineatul (1), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:

„c) la săvârşirea uneia dintre contravenţiile prevăzute la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) și (4), şi în situaţia prevăzută la art. 115 alin. (1);”

26. La articolul 111, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi d), la art. 102 alin. (3) lit. a) și la art. 102 alin. (4)
din prezenta ordonanţă de urgenţă, precum şi în cele menţionate la art. 334 alin. (2) şi (4), art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1), art. 339 alin. (2), (3) şi (4) din Codul penal, dovada înlocuitoare a permisului de conducere se eliberează fără drept de circulaţie.”

(4) Permisul de conducere al conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, implicat într-un accident de circulaţie din care a rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, se reţine de către poliţia rutieră dacă acesta a încălcat o regulă de circulaţie, eliberându-se dovada înlocuitoare fără drept de circulaţie, în situaţia în care regula de circulaţie încălcată este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) sau la art. 102 alin. (4), sau dovada înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru o perioadă de 15 zile, în celelalte cazuri.

27. La articolul 114, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(1) Anularea permisului de conducere eliberat de autoritatea română se dispune în următoarele cazuri: ”

28. La articolul 114, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins: ,,(4) În cazul titularului unui permis de conducere eliberat de o autoritate străină, dacă acesta se află în unul dintre cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) sau d), se dispune interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României pe o perioadă de 1 an, începând cu ziua imediat următoare datei rămânerii definitive a hotărârii judecătorești, în condițiile stabilite prin regulament.”

29. La articolul 118, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) Suspendarea exercitării dreptului de a conduce se reia de drept începând cu ora 0000 a zilei următoare celei în care a fost predat permisul de conducere, după rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești prin care instanța a respins plângerea formulată împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției sau a admis-o în parte, menținând sancțiunea contravențională complementară aplicată, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești.”

30. La articolul 118, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) și (42), cu
următorul cuprins: „

(41) Termenul de 30 de zile prevăzut la alin. (4) se calculează pe zile pline, începând cu ora 00.00 a zilei următoare datei rămânerii definitive a hotărârii judecătorești. În situația în care termenul se împlinește într-o zi nelucrătoare, acesta se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează.

(42) Reluarea executării suspendării dreptului de a conduce își produce efectele fără îndeplinirea vreunei alte formalități. În situația în care la data reluării acestei executări, dreptul
de a conduce este afectat deja de o altă suspendare a exercitării acestuia, perioada de suspendare care trebuie executată curge în continuarea perioadei de suspendare aflată deja în curs de executare.”

Art. II. – În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență a Guvernului, Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.
195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie
2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează potrivit prevederilor prezentei Ordonanțe de urgență a Guvernului, prin hotărâre a Guvernului.

Art. III. – Dispozițiile art. I pct. 4-12, 15 și 22-26 intră în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei ordonanțe de urgență.

PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU

surse: digi24.ro. avocatnet.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ABRUD

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen medical. Valoarea investiției

Publicat

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen, pentru creșterea capacității de tratare și asigurarea unui tratament corespunzător pacienților. Investiția se ridică la peste 1,7 milioane de lei. 

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud a lansat vineri, 25 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția a două stații de producere oxigen în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-Cov-2”.

Valoarea totală este estimată la 1.742.600 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează asigurarea unui tratament corespunzător pacienților infectați cu Covid precum și creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu Sars-Cov-2 la nivelul spitalului.

Generatorul de oxigen medical va avea un debit minim continuu de 18 mc/h, la o puritate minimă garantată de 93% +- 3%. Acesta va fi complet automatizat, iar monitorizarea va putea fi făcută în timp real prin remote Desktop și touchscreen LCD.

De asemenea, va fi prevăzut cu senzori pentru presiune, temperatură, punct de rouă, puritate oxigen, CO, debitmetru și va avea cel puțin următoarele filtre: 5 microni, 1 micron, 0,01 microni, turn de cărbune, filtru steril, filtru de praf.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fostul ministru PSD, actual consilier al Curții de Conturi, Niculae Bădălău, REȚINUT de DNA. Acuzațiile procurorilor

Publicat

Niculae Bădălău a fost reținut duminică seara, după ce a fost audiat la DNA într-un dosar de corupție pentru mită și trafic de influență. În dosar, procurorii investighează un presupus lobby pentru companiile pe care le dețin copiii săi. 

Niculae Bădălău este consilier în cadrul Curții de Conturi și vicepreședinte al Autorității de Audit din cadrul aceleiași instituții.

El a fost reținut pentru 24 de ore pentru comiterea infracțiunilor de dare de mită, în formă continuată, și trafic de influență.

În același dosar, a mai fost reținută o persoană fizică, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru comiterea infracțiunii de complicitate la dare de mită, potrivit DNA.

Surse judiciare au precizat pentru G4Media că este vorba despre Elena Matache iar firma în cauză este Samby Intex SRL, firma ginerelui său.

În datele de 09.08.2022 și 19.11.2022, inculpatul Bădălău Niculae, în calitatea menționată mai sus, i-ar fi pretins unui primar de comună să atribuie un contract privind „Reabilitare sistem de alimentare cu apă potabilă…,”, estimat la valoarea de 7.071.925 lei fără TVA, unei societăți administrată de o rudă a acestuia, lăsând să se creadă că are influență asupra unei persoane din conducerea Companiei Naționale de Investiții (C.N.I.), pe care ar fi promis că o va determina să asigure finanțarea a două proiecte depuse la această instituție de către primăria respectivă.

În perioada 2021-2022, în contextul derulării unui contract pe care aceeași primărie îl avea încheiat cu aceeași societate comercială, privind „Înființare rețea de alimentare cu apă…”, inculpatul Bădălău Niculae, prin intermediul celeilalte persoane cercetate în prezenta cauză, i-ar fi oferit edilului mai multe sume de bani pentru ca în schimb acesta să efectueze în continuare plățile către firma respectivă, chiar și pentru lucrări neconforme.

În același context, după ce, la data de 19 noiembrie 2022, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului remiterea unui procent de 7% din valoarea contractului menționat mai sus (4.903.959,97 lei fără TVA) dar și dintr-un viitor contract a cărui atribuire urmarea să o obțină pentru aceeași firmă de la primăria respectivă, în data de 25 noiembrie 2022, prin intermediul aceluiași om de afaceri, i-ar fi remis edilului 35.000 lei, reprezentând o parte din suma de bani promisă.

În total, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului suma totală de 170.000 euro, ce reprezintă procentul de 7% din valoarea celor două contracte.

Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 28 noiembrie 2022, cei doi inculpați urmează să fie prezentați Curții de Apel București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile”, arată comunicatul DNA.

Niculae Bădălău a fost deputat, senator și prefect de Giurgiu și ministru al Economiei și propus de fostul premier Viorica Dăncilă ministru interimar la Energie, în septembrie 2019.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Foc de armă în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia. Un agent a tras cu pistolul în podea, din greșeală

Publicat

IPJ Alba a deschis o anchetă internă după ce arma unui polițist s-a descărcat în podea în timpul schimbului de tură.

Incidentul s-a produs în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia, joi, în zona specială destinată preluării și încărcării armamentului, dar nu a fost anunțat public

Un agent de poliție a apăsat pe trăgaciul armei pe care o are în dotare, care s-a descărcat în podea. Nimeni nu a fost, din fericire, rănit.

Reprezentanții IPJ spun că acesta ar fi tras accidental.

„Se va face o cercetare care va stabili exact ce s-a întâmplat. Incidentul s-a produs la data de 24 noiembrie 2022, în zona destinată preluării armamentului și încărcării acestuia de la Poliția Municipiului Alba Iulia, cu ocazia verificării armamentului din dotare, un agent de poliție a executat, în mod accidental, un foc de armă în podea.

În urma incidentului, nu au fost înregistrate victime, iar, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a fost dispusă demararea unei proceduri de cercetare, în conformitate cu prevederile interne privind exploatarea armamentului”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Primăria Blaj organizează „Revelionul Pensionarilor” 2023. Cum se fac înscrierile și care este taxa de participare

Publicat

După pauza impusă de autoritățile sanitare naționale din cauza pandemiei de coronavirus, Primăria Blaj reia tradiția organizării „Revelionului Pensionarilor”. Astfel, pensionarii din Blaj care doresc să participe la ediția din acest an a „Revelionul Pensionarilor” se pot înscrie până în data de 20 decembrie 2022.

Potrivit reprezentanților administrației locale, „Revelionul Pensionarilor” 2023 va avea loc la Căminul Cultural din Tiur.

Taxa de participare este de 75 de lei, iar pensionarii care doresc să participe la eveniment se pot înscrie la Secretariatul primarului, camera 1, la etaj, până la data de 20 decembrie 2022.

Actele necesare pentru înscrierea la „Revelionul Pensionarilor” 2023 sunt cartea de identitate şi cuponul de pensie.

În cazul în care, într-o familie, unul dintre soţi nu este încă pensionar, acesta va achita suma de 150 de lei pentru meniul de Revelion.

Informaţii suplimentare se pot obține la telefon 0258.710110.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax