Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Comisia Europeană propune un plan pentru adaptarea vaccinării în faţa mutaţiilor coronavirusului. Ce reprezintă Incubatorul HERA


Publicat

Comisia Europeană a propus, miercuri, măsuri imediate pentru a pregăti Europa pentru amenințarea tot mai mare reprezentată de variantele noului coronavirus.

Noul Plan european de pregătire în domeniul bioapărării împotriva variantelor virusului care cauzează COVID-19, denumit „Incubatorul HERA”, va colabora cu cercetători, companii din domeniul biotehnologiei, producători și autorități publice din UE și de la nivel mondial pentru a depista noi variante, pentru a oferi stimulente vizând crearea de vaccinuri noi și adaptate, pentru a accelera procesul de aprobare a acestor vaccinuri și pentru a asigura sporirea capacităților de producție.

Este important să se ia măsuri acum, deoarece noi variante continuă să apară, iar provocările legate de sporirea producției de vaccinuri sunt tot mai multe. Incubatorul HERA va servi, de asemenea, drept model pentru pregătirea pe termen lung a UE pentru situații de urgență în domeniul sănătății.

Acțiuni esențiale pentru stimularea pregătirii, crearea de vaccinuri împotriva variantelor și sporirea producției industriale:

Depistarea, analizarea și evaluarea variantelor

  • Crearea unor teste specializate pentru noile variante și pentru a sprijini secvențierea genomică în statele membre, asigurându-se cel puțin 75 milioane EUR din fonduri UE;
  • Atingerea țintei de secvențiere genomică de 5% în urma testelor pozitive, pentru a ajuta la identificarea variantelor, la monitorizarea răspândirii acestora în rândul populațiilor și la examinarea impactului lor asupra transmisibilității;
  • Intensificarea cercetării și a schimbului de date vizând variantele, asigurându-se o finanțare UE de 150 milioane EUR;
  • Lansarea rețelei VACCELERATE de trialuri clinice vizând COVID-19, care reunește 16 state membre ale UE și cinci țări asociate, inclusiv Elveția și Israelul, pentru a face schimb de date și a include progresiv și copiii și tinerii adulți ca participanți la trialurile clinice.

Accelerarea aprobării de către autoritățile de reglementare a vaccinurilor adaptate: pe baza modelului de vaccin antigripal anual, UE va asigura o aprobare accelerată a vaccinurilor adaptate împotriva COVID-19 prin:

  • Adaptarea cadrului de reglementare, cum ar fi modificarea procedurii de reglementare pentru a permite aprobarea unui vaccin adaptat cu un set mai mic de date suplimentare transmise la EMA pe măsură ce devin disponibile;
  • Punerea la dispoziție a unor orientări privind cerințele în materie de date pentru creatorii de vaccinuri, emise de Agenția Europeană pentru Medicamente, astfel încât cerințele pentru variante să fie cunoscute în avans;
  • Facilitarea certificării unităților de producție noi sau reorientate prin implicarea timpurie a autorităților de reglementare;
  • Luarea în considerare a unei noi categorii de autorizare de urgență a vaccinurilor la nivelul UE, cu răspundere partajată de către statele membre.

Sporirea producției de vaccinuri împotriva COVID-19. UE:

  • Va actualiza sau încheia noi acorduri preliminare de achiziție pentru a sprijini crearea de vaccinuri noi și adaptate prin finanțare din partea UE, cu un plan detaliat și credibil care să demonstreze capacitatea de a produce vaccinuri în UE într-un interval de timp fiabil. Aceasta nu ar trebui să împiedice UE să ia în considerare surse din afara UE, dacă este necesar, cu condiția ca acestea să îndeplinească cerințele UE în materie de siguranță;
  • Va colabora îndeaproape cu producătorii pentru a contribui la monitorizarea lanțurilor de aprovizionare și la eliminarea blocajelor de producție identificate;
  • Va sprijin fabricarea de vaccinuri suplimentare care să vizeze noi variante;
  • Va dezvolta un mecanism de acordare a licențelor voluntar și specific pentru a facilita transferul de tehnologie;
  • Va sprijini cooperarea între întreprinderi;
  • Va asigura capacitatea de producție a UE prin consolidarea proiectului „EU FAB”.

Acțiunile anunțate miercuri vor fi însoțite de cooperare la nivel mondial prin intermediul Organizației Mondiale a Sănătății și al inițiativelor globale vizând vaccinurile. Ele vor pregăti terenul pentru Autoritatea europeană pentru pregătire și răspuns în situații de urgență sanitară (HERA). HERA se va baza pe acțiunile lansate astăzi și va oferi o structură permanentă pentru modelarea riscurilor, supravegherea globală, transferurile de tehnologie, capacitatea de producție, cartografierea riscurilor în cadrul lanțului de aprovizionare, capacitatea de producție flexibilă și cercetarea și dezvoltarea în domeniul vaccinurilor și al medicamentelor.

sursa: digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie trebuie să refacă facturile eronate în termen de 15 zile. Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial

Publicat

contor curent gaz

A fost publicată Ordonanța de urgență privind refacerea facturilor eronate la energie și gaze naturale. Conform Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile.

Potrivit Ordonanței, furnizorii sunt obligați, din oficiu, să refacă facturile în maximum 15 zile de la data emiterii acestora, iar pentru facturile care au fost deja emise, termenul de refacere este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, adică începând de astăzi. Nu vor fi percepute penalități.

Ordonanța adoptată de Guvern introduce prevederi noi legate de refacerea facturilor emise eronat de către furnizorii de energie electrică și gaze naturale, adică fără respectarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021— 2022.

Debranșarea ori sistarea serviciilor nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022

Un prim articol introdus în Ordonanța publicată astăzi în Monitorul Oficial se referă la interdicția debranșării ori sistării serviciilor pentru următoarea perioadă de timp, o măsură luată de autorități pentru a preveni posibile abuzuri din partea furnizorilor de energie și gaze.

„Debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor în domeniile energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali prevăzuți la art. 1 alin. (1) lit. a) nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin.”

Virgil Popescu: termenul de 90 de zile începe din iunie 2022

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a precizat că termenul de 90 de zile începe să curgă după sfârșitul lunii iunie 2022, când se fac recalculări.

Așadar, debranșarea și sistarea serviciilor pentru consumatori nu va fi permisă până la sfârșitul lunii septembrie 2022.

Alte măsuri prevăzute în Ordonanța de urgență:

– (1) Pe perioada aplicării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, emitenții facturilor de energie și/sau gaze naturale întocmite cu încălcarea prevederilor art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligați, din oficiu, să le refacă în maximum 15 zile de la data emiterii acestora.

Pentru facturile deja emise, termenul de refacere a acestora este de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(2) Facturile prevăzute la alin. (1) vor fi recalculate și emise fără penalități.

(3) Se suspendă executarea obligației de plată a facturilor în curs de recalculare, până la emiterea noilor facturi cu respectarea dispozițiilor legale prevăzute la art. 1 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2021, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 259/2021, cu modificările și completările ulterioare.

Guvernul ia măsuri: se interzice debranșarea inclusiv pentru consumatorii care deja au restanțe

„Furnizorii au obligația să le recalculeze fără penalități în termen de 15 zile și de asemenea pe această perioadă de 15 zile se suspendă și o eventuală plată a acestora. De asemenea, pentru a preîntâmpina posibile abuzuri vor fi interzise și debranșările”, a spus acesta.

Ministrul mai spune că de interzicerea debranșării vor beneficia si consumatorii care deja înregistrează restanțe la facturi.

„Toți consumatorii casnici, nu doar cei vulnerabili, pe perioada de aplicare a acestei legi, vor beneficia de interzicerea debranșării. Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință și să nu abuzeze de acest lucru și efectiv doar celor cărora li se întâmpla lucruri si nu pot sa-si plătească facturile. Și perioada de aplicare se va extinde cu încă 90 de zile după finalizarea acestei scheme de ajutor, finalizarea legii, așa cum a fost și data trecută în lege.”, a declarat ministrul.

Care este perioada de aplicare a legii

„Perioada de aplicare a legii, dacă nu mă înșel, ținând cont că până în 31 iunie se refac si se recalculează facturi, cred că este 31 iunie. Cu certitudine este până în 31 martie, dar până la 31 iunie furnizorii recalculează facturi. Este text în lege, chiar nu mai țin minte exact.”, a spus Virgil Popescu.
Clienții nu mai sunt nevoiți să contacteze furnizorii

Ministrul Energiei a precizat că în Ordonanța de urgență s-a stipulat clar că furnizorii au obligația de a reface facturile emise eronat. Așadar, nu mai este necesar pentru consumatori să facă reclamație la furnizori, decât în situația în care furnizorii nu respectă legile prevăzute în Ordonanță.

„Dacă nu se întâmplă, clienții ar trebui să facă reclamație la furnizori. Dar eu cred ca toți furnizorii vor reface facturile, pentru că e un semnal puternic dat de premier săptămâna trecută.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Flubot, o variantă de malware pentru Android care fură informații sensibile, se propagă prin sms către utilizatori din România

Publicat

telefon mobil

În ultimele zile, echipa Directoratului Național de Securitate Cibernetică a primit notificări de la utilizatori din România care au primit mesaje de tip SMS, nesolicitate, în care erau informați că ar urma să primească un pachet prin curier rapid.

În spatele acestui mesaj se află o tentativă de atac tip phishing, o încercare a atacatorilor de a extrage date sensibile de la utilizatori.

Acest atac conține și o componentă de răspândire de malware, care se activează în momentul în care mediul de pe care se face click este unul cu sistem de operare Android.

Mesajele sunt create astfel încât să pară a veni de la un serviciu de curierat (DHL) și furnizează un link pentru instalarea unei aplicații de urmărire a comenzilor.

De fapt, utilizatorul nu instalează o aplicație legitimă, în realitate pe dispozitiv instalându-se o variantă de malware denumită Flubot.

Nu este prima dată când acest tip de atac vizează utilizatori din România. Flubot este o variantă de troian bancar care afectează dispozitivele care rulează sistemul de operare Android.

Această variantă de malware pentru terminalele mobile are rolul explicit de a extrage credențiale de acces de pe dispozitive, cu focus pe detalii financiar-bancare.

Pentru toate celelalte cazuri, în care utilizatorii folosesc alte sisteme de operare, atacatorii redirecționează potențialele victime către site-uri care găzduiesc campanii de tip scam.

În plus, pentru răspândirea rapidă către alte potențiale victime, FluBot obține accesul la contactele din telefonul victimei, cărora le trimite același mesaj menționat.

Sursă: Cert.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rezidenții care nu susțin examenul de specialist vor putea fi angajați în anumite spitale. Care sunt condițiile. PROIECT, la MS

Publicat

Medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist vor putea fi angajați în spitalele care au deficit major de personal, doar pe perioadă determinată, de cel mult un an de la finalizarea rezidențiatului, potrivit unui proiect publicat în dezbatere publică, marți, de Ministerul Sănătății.

Proiectul pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului a fost publicat în dezbatere marți, 18 ianuarie, de Ministerul Sănătății.

„Medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist pot fi încadrați cu contract individual de muncă pe durată determinată de maxim un an de la finalizarea stagiului de pregătire, în funcția de medic și salarizarea corespunzătoare ultimului an de pregătire, în unități sanitare publice care înregistrează deficit de personal și sub îndrumarea unui medic cu drept de liberă practică în specialitatea respectivă”, prevede documentul.

Potrivit notei de fundamentare, printre schimbările preconizate se numără accesul la examenul de specialist pentru rezidenții detașați în alte unități sanitare care au întrerupt stagiul în care se aflau în baza Ordinului comandantului acțiunii, pe perioada stării de urgență, respectiv a stării de alertă instituită pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de SARS-Cov2.

Proiectul prevede, de asemenea:

  • rezolvarea situației absolvenților de medicină, promoții anterioare anului 2005, care nu dețin un titlu de specialist, fiind în prezent încadrați ca medici de medicină generală în servicii de ambulanță, UPU/SMURD, cabinete școlare etc.
  • reducerea cheltuielilor bugetare prin reglementarea mai exactă a perioadei de finanțare de la bugetul statului a cheltuielilor de personal în scopul formării de specialiști care să ocupe posturile vacante din unitățile sanitare
  • creșterea calității pregătirii rezidenților de la domeniul medicină dentară și domeniul farmacie prin reducerea supraaglomerării unităților de pregătire și corelarea numărului de rezidenți cu numărul de profesori/îndrumători de formare
  • punerea în aplicare a politicilor privind creșterea gradului de digitalizare prin introducerea „caietului de monitorizare” în format electronic
  • se realizează o ciclicitate în ceea ce privește revizuirea curriculumurilor de pregătire, în acord cu progresul științei
  • prin impunerea unei vârste maxime de prezentare la concursul de rezidențiat, rețeaua de asistență medicală, în primul rând cea publică, ar mai putea beneficia de serviciile medicilor specialiști, medicilor stomatologi specialiști și farmaciștilor specialiști cel puțin un număr de ani egal cu durata medie de pregătire prin rezidențiat
  • să dă posibilitatea ca medicii rezidenți care nu s-au prezentat la examenul de specialist să poată fi încadrați cu contract individual de muncă pe durata determinata de maxim un an de la finalizarea stagiului de pregătire, în funcția de medic și salarizarea corespunzătoare ultimului an de pregătire, în unități sanitare publice care înregistrează deficit major de personal, având în vedere contextual epidemiologic actual
  • este necesară reglementarea de urgență a situațiilor privind schimbarea specialității pentru rezidenții pe loc care din motive obiective nu pot efectua specialitatea aleasă în urma concursului de rezidențiat

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

O femeie din Zlatna a aflat dintr-un document al primăriei că este decedată. Explicațiile administrației locale

Publicat

O femeie din Alba a aflat de la primăria orașului în care locuiește că este decedată. Mai exact, când a vrut să știe cât are de plată la taxe și impozite, pe o notificare emisă de către angajații administrației locale apărea ca fiind decedată. 

S-a întâmplat la Zlatna, în urmă cu câteva zile. Femeia în cauză, Maria M. B., a contactat alba24.ro și a explicat ce s-a întâmplat și cum a primit vestea din partea primăriei. 

Aceasta a trimis o cunoștință la Primăria Zlatna pentru a afla cât are de plătit la impozite în anul 2022. Persoana în cauză a mers la birourile administrației locale, unde a cerut informații despre impozitele pe care femeia trebuie să le plătească.

A primit din partea angajaților un document, intitulat ”Notificare de plată”. Deși documentul nu este semnat, acesta conține datele de indentificare ale femeii, ce taxe are de plătit către Primăria Zlatna, dar și un număr de înregistrare ”6161 din 14.01.2022”.

Însă când a citit notificarea de plată, a rămas șocată: În dreptul numelui ei, pe notificarea de plată apare mențiunea ”DECEDAT”. Chiar de două ori: atât în partea de sus a documentului, cât și în partea de jos.

Documentul a fost emis de către angajații Primăriei Zlatna în data de 14 ianuarie 2022.

Femeia a povestit că a avut un șoc, a fost foarte afectată în momentul în care a văzut că este trecută la cei decedați. ”Nu se poate așa ceva, chiar sunt iresponsabili”, a declarat aceasta pentru alba24.ro.

Ce spune primarul orașului Zlatna, Silviu Ponoran

Reporterii alba24.ro l-au contactat pe primarul orașului Zlatna, Silviu Ponoran. Acesta a explicat, alături de mai multe angajate ale primăriei, că incidentul s-a întâmplat din cauza unei erori a unui program.

Mai exact, programul care le ajută pe angajatele primăriei să scoată evidențele cetățenilor a dat o eroare și a trecut-o la categoria celor decedați pe femeia care a solicitat documentul.

Reprezentații administrației locale au declarat că eroarea de sistem se va remedia în scurt timp.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate