Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Compania Transavia lansează campania “Gătesc pentru o carte” și dotează o bibliotecă pentru copiii din Munții Apuseni


Publicat

Campanie Transavia_Gatesc pentru o carteCompania Transavia demarează un nou proiect prin intermediul căruia va sprijini dotarea unei biblioteci din satul Ponorel, Munții Apuseni. Campania „Gătesc pentru o carte” a fost inițiată ca urmare a situației în care se află copiii din clasele primare și gimnaziale din această localitate. Dornici să deprindă cât mai multe cunoștințe, elevii se confruntă cu lipsa cărților, precum și a unui spațiu corespunzător de depozitare a acestora.

De mai mulți ani, Georgeta Pogan, o bibliotecară dintr-o comună învecinată vine în sprijinul lor parcurgând o dată pe săptămână distanța de peste 7 km dus-întors, pe jos, cu cărți pregătite pentru cei peste 50 de elevi. În acest fel ea este alături de ei și îi ajută să aibă o bază de lecturi necesare pentru vârsta lor.

Citeşte şi O bibliotecară, „eroină” pentru copiii unui sat izolat din Apuseni. Săptămânal, merge 7 kilometri pe jos pentru a le duce cărți

În România există multe zone defavorizate unde accesul la educație este dificil, de aceea Transavia și-a propus să continue proiectele dedicate susținerii educației și să aducă acum un ajutor real copiilor care locuiesc în satul Ponorel, transmit reprezentanii companiei.

„Atunci când am aflat povestea copiilor din satul Ponorel și a doamnei bibliotecare am fost impresionați și nu am putut rămâne indiferenți. De-a lungul timpului ne-am propus să realizăm proiecte sustenabile, iar educația este o arie în care vrem să ne implicăm de fiecare dată. Vom dota biblioteca din sat cu toate cărțile necesare și sperăm să avem susținerea celor care apreciază și utilizează produsele noastre.”, au declarat reprezentanții companiei Transavia.

Deoarece Transavia activează în industria alimentară și oferă produse de cea mai bună calitate pentru o alimentație sănătoasă, și-a propus să implice în această campanie consumatorii, dar și pasionații de gătit, invitându-i să gătească și să împărtășească rețetele lor preferate cu carne de pui pe pagina de Facebook. Astfel, o rețetă gătită va fi echivalentul unei cărți donate copiilor din satul Ponorel, Munții Apuseni.

Campania “Gătesc pentru o carte” se va desfășura în perioada 18 noiembrie -2 decembrie 2015. Fotografiile cu rețetele gătite pot fi încărcate pe pagina de Facebook Transavia Toate Cele bune folosind htagul #gatescpentruocarte. Cei care se vor implica în acest proiect vor avea șansa de a câștiga cărți de bucate semnate de cunoscutul jurnalist și scriitor Radu Anton Roman.

Acestei cauze s-au alăturat și bloggeri cunoscuți în domeniul culinar, printre care Cristian Borod (bucatarmaniac.ro), Teodora Rogobete (Teoskitchen.ro), Alice Ciobanu (Tarabucatelor.ro), precum și Amalia Oanță (Haisagatim.ro).

Pentru mai multe informații despre activitatea Transavia puteți accesa site-urile transavia.ro și fragedo.ro sau pagina de facebook, TransaviaToateCeleBun.

Transavia este cel mai important producător de carne din România, cu o producție de peste 55.000 de tone de carne de pasăre, în fermele proprii de creștere din 7 județe – Alba, Cluj, Sibiu, Brașov, Harghita, Caraș-Severin și Timiș. Toate produsele sunt realizate în conformitate cu normele de calitate internaționale, sub controlul autorităților sanitar-veterinare și de mediu, iar în anul 2006 compania a primit distincția de furnizor al Casei Regale a României. Transavia deține două stații de incubație, o fabrică de nutrețuri combinate, trei abatoare performante de industrializare a cărnii, o fabrică nouă de procesare a cărnii, precum și patru ferme vegetale. Din toamna anului 2007 Avicola Brașov, unul dintre producătorii cu tradiție pe piața românească, face parte din grupul Transavia. Produsele Transavia dețin certificările FSSC 22000 (Food Safety Management System) și BRC ( British Retail Consortium). Cei aproape 25 de ani de activitate pe piața avicolă din România atestă calitatea incontestabilă a Transavia ca lider de piață. Produsele Transavia sunt prezente pe piața internă în procent de 75 la sută, în marile lanțuri de retail, prin brandurile Fragedo și Papane. Transavia este prezentă și pe piața internațională, prin exporturile realizate în țările din Comunitatea Europeană, printre care Marea Britanie, Franța, Spania, Croația, Grecia și Bulgaria.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE 2020 la Universitatea din Alba Iulia. Platforma de înscrieri online, deschisă de miercuri. Locuri, acte, taxe, calendar

Publicat

universitatea alba Iulia UAB

Admiterea la specializările Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, sesiunea din luna iulie, se va desfășura online. Platforma va fi deschisă din 8 iulie, potrivit reprezentanților instituției.

La specializările de licență, sunt disponibile 644 de locuri finanțate din bugetul de stat, din care 29 pentru domenii prioritare și 949 locuri cu taxă (între 2000 de lei pe an și 2800 lei pe an, în funcție de specializare), respectiv 325 locuri la învățământ la distanță. În total, sunt 1.984 locuri disponibile.

La specializările de masterat, sunt 246 de locuri finanțate de stat (din care 17 pentru domenii prioritare) și 945 locuri cu taxă (între 2.200 și 3000 de lei pe an), în total 1195

Pentru toate programele de licență, masterat și doctorat din cadrul UAB, înscrierea și înmatricularea candidaților se vor face online. Procedura de înscriere online, AICI și AICI.

Comisiile de admitere au program de luni până vineri, între orele 9.00-15.00 şi sâmbăta 9.00-13.00. În data de 17 iulie 2020 candidaţii se pot înscrie online până la ora 16.00.

Taxa unică de înscriere este de 150 lei, pe baza căreia candidații pot depune dosare separate la două sau mai multe facultăți (cu aceeaşi dovadă a plăţii / chitanţă, ordin de plată etc., la fiecare dosar depus online).

În cadrul unei facultăți, candidaţii pot depune oricâte opţiuni doresc, pentru una sau mai multe specializări, pentru orice tipuri de locuri (subvenţionate, cu taxă sau cu taxă pentru învăţământul la distanţă). Este importantă ierarhia opțiunilor candidatului – se va începe cu cea mai dorită opţiune şi se vor completa şi altele, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, mai precizează UAB.

Calendarul admiterii licenţă – sesiunea iulie-august 2020

8 iulie – 17 iulie: înscrierea candidaţilor

18 iulie: susţinerea interviului motivational / Proba de competenţă lingvistică – doar la specializările unde este cazul

20 iulie: afişarea rezultatelor iniţiale ale admiterii

20 iulie – 24 iulie: prima etapă de înmatriculare a candidaților admiși pe locuri finanțate de la buget și înmatricularea candidaților admiși pe locuri cu taxă

Studenţii care au fost admişi pe locuri finanţate de la buget şi care nu se înmatriculează în perioada 20-24 iulie îşi pierd locul obţinut prin concurs, care va fi redistribuit candidaţilor admişi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform opţiunii lor din fişa de înscriere.

27 iulie: afişarea rezultatelor admiterii după prima etapă de înmatriculare

27 iulie – 31 iulie: a doua etapă de înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget în urma redistribuirii locurilor bugetate neconfirmate de candidaţii admişi initial şi înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri cu taxă

3 august – 28 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor, în zilele lucrătoare)

Acte necesare pentru înscriere

Dosarul de concurs pentru admiterea candidatului va conţine următoarele documente (transmise în format pdf sau jpg şi listate din aplicaţie)

Fişa de înscriere (se generează din aplicaţia de înscriere on-line);

Certificatul de naştere;

Cartea de identitate;

Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite) sau alt document care certifică schimbarea numelui, dacă e cazul;

Diploma de bacalaureat sau echivalentă. Pentru promoţia 2019-2020 este valabilă diploma de bacalaureat sau adeverinţa de absolvire;

Foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia;

Dovada plăţii taxei unice de înscriere (150 lei)

Pot fi solicitate și alte documente, detalii AICI.

LOCURI la specializări de LICENȚĂ 2020-2021

Total UAB: 1984 locuri, din care 644 locuri finanțate din bugetul de stat (din care 29 pentru domenii prioritare) / 10 locuri sistem protecție social / 50 locuri mediu rural / 6 locuri etnie romă / 949 locuri cu taxă și 325 la ID –

FACULTATEA de ISTORIE și FILOLOGIE: 170 locuri din care 59 finanțate de la buget, 10 pentru absolvenții liceelor din mediul rural, 1 penru candidați din sistemul de protecție socială, 10 locuri cu taxă

Specializarea / Locuri finanţate de la bugetul de stat (din care: număr de locuri repartizate statistic / locuri pentru absolvenţii cu diplomă de bacalaureat proveniţi din sistemul de protecţie socială/ număr de locuri pentru absolvenţii liceelor din mediul rural / locuri pentru candidaţii de etnie romă) / Locuri cu taxă (din care Învăţământ cu frecvenţă (ZI)-Învăţământ la distanţă / total / taxa studii (an)

Istorie: 63 locuri din care 20 la  buget, 3 rural, 40 cu taxă (2.000 lei/an)

Limba şi literatura română – Limba şi literatura engleză: 63 locuri din care 20 buget, 3 rural, 40 cu taxă (2.200 lei/an)

Traducere şi interpretare (franceză-engleză): 44 locuri din care 19 la buget, 1 loc protecție social, 4 rural, 20 locuri cu taxă (2.000 lei/an)

În actualizare

Calendarul admiterii – masterat – sesiunea iulie-august 2020

8 iulie – 17 iulie: înscrierea candidaţilor

18 iulie: ierarhizarea candidaţilor

20 iulie: afişarea rezultatelor admiterii

20 iulie – 31 iulie: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate de la buget și Înmatriculare a candidaţilor admişi pe locuri cu taxă

Studenţii care au fost admişi pe locuri finanţate de la buget şi care nu se înmatriculează în perioada 20-31 iulie îşi pierd locul obţinut prin concurs, care va fi redistribuit candidaţilor admişi, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform opţiunii lor din fişa de înscriere.

3 august – 28 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor)

 AICI, locuri la master.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) Comunicat Ioan Lazăr, ALDE Alba. Apel către candidații partidului: ”Fiți tari, nu cedați, nu vă fie frică”

Publicat

lazar, ALDE Alba, doliu

”Avem tot mai mulți posibili candidați pe listele ALDE, mai ales acolo unde sondajele făcute pe bani grei de „guvernul meu” îi poziționează cu șanse de a obține un scor bun sau foarte bun. Fie că este vorba de primărie sau funcțiile de consilieri locali, lujerii lui băsescu recurg la amenințări, șantaje, oferte otrăvite etc. pentru a se vinde. Asta au învățat de la tătucu Petrov să facă și nu pot mai mult. O fac din disperare.

Dragi candidați din partea ALDE, fiți tari, nu cedați, nu vă fie frică, pentru că o fac numai din disperare! Lipsa de cadre si dorința de a pune mâna pe putere pentru a nu ieși la iveală mânăriile, hoțiile pe care le-au făcut în decursul anilor în care au fost la putere îi împing acum la amenințări sau promisiuni pentru a vă scoate mai apoi pe linie moartă. NU AU CE SĂ VĂ FACĂ. Dacă exagerează vă stau alături pentru a depune plângeri împotriva lor, iar după ce veți obține rezultate bune la alegerile care urmează veți fi respectați în primul rând de oamenii pe care îi veți reprezenta.

Ca sa fiu corect până la capăt, am informații că unii posibili candidați ALDE, foarte puțini la număr, dar asta este valabil și de la alte partide, cerșesc candidaturi și locuri pe lista la PNL, PSD, USR. Nu vă amăgiți: veți fi trași pe linie moartă pentru că nu vor accepta cățelușii lor să le luați locul… În același timp, foarte mulți candidați au refuzat cu demnitate ofertele …. Cinste vouă! Împreună suntem o ECHIPĂ și îi vom reprezenta cu cinste pe toți cei care cred în noi!”, susține președintele ALDE Alba, Ioan Lazăr, într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Contestarea în instanță a măsurilor de izolare sau carantină. Care sunt condițiile din proiectul de lege adoptat de Guvern

Publicat

tribunal-justitie-decizie-instanta-e

Condițiile în care poate fi contestată în instanță măsura carantinei sau cea a izolării dispuse de către autorități în cazul unei persoane sunt precizate în proiectul de lege adoptat luni de Guvern și care va ajunge la Parlament. Potrivit actului normativ, contestația se poate face în termen de 5 zile.

În proiectul de lege se arată că vor putea intra în carantină persoanele suspecte de a fi infectate sau purtătoare ale unui agent patogen, iar izolarea se poate dispune doar pentru persoanele purtătoare de agenți patogeni ai bolilor infecto-contagioase.

Vezi Cine poate fi pus în carantină, izolare sau internat. Proiectul de lege adoptat de Guvern. DOCUMENT integral

”Art. 10

(3) Ordinele Comandantului acțiunii la nivel național pot fi contestate, de către orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim și se poate adresa instanței de contencios administrativ competente pentru anularea actului.

(4) Contestația prevăzută la alin.(2) poate fi formulată în termen de 5 zile de la data intrării sub incidența măsurii de către persoana în cauză”, prevede proiectul.

La Art. 11, documentul mai prevede:

”(1) Orice persoană care intră sub incidența unui act emis potrivit dispozițiilor prezentei legi, prin care s-a dispus una dintre măsurile prevăzute la art. 5, poate introduce, pe toată durata instituirii acesteia, acțiune la judecătoria în a cărei circumscripție domiciliază sau își are reședința ori la judecătoria în a cărei circumscripție este situată unitatea sanitară în care este internată, solicitând revizuirea măsurii sau încetarea acesteia. Cererile sunt scutite de plata taxei judiciare de timbru.

(2) Judecarea cererilor prevăzute la alin. (1) se face de urgență și cu precădere, dispozițiile art. 200 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă nefiind aplicabile.

(3) Părțile vor fi citate potrivit dispozițiilor privind citarea în procesele urgente.

(4) Soluționarea cauzei se face cu audierea reclamantului, cu excepția situației în care starea sănătății acestuia nu o permite. Audierea reclamantului se realizează printr-un mijloc de telecomunicare audio-vizuală care permite asigurarea identității părților și garantează securitatea, integritatea, confidențialitatea și calitatea transmisiunii. În caz de imposibilitate tehnică sau materială de a recurge la un asemenea mijloc pentru audierea reclamantului, aceasta se realizează prin orice mijloc de comunicare electronic, inclusiv telefonic, care permite asigurarea identității părților și garantează securitatea, integritatea, confidențialitatea și calitatea transmisiunii. Citația va cuprinde mențiunea corespunzătoare în acest sens.

Încheierea de şedinţă va consemna şi operațiunile astfel efectuate.

(5) Dacă reclamantul este asistat sau reprezentat de avocat sau este necesară folosirea unui traducător sau interpret nu este necesară prezența fizică a acestuia lângă reclamant.

(6) În cazul în care audierea reclamantului nu se poate realiza în condițiile prevăzute la alin. (4) şi acesta nu are apărător ales i se va asigura apărător din oficiu.

(7) Judecătorul veghează la desfășurarea în bune condiții a procedurii prevăzute în prezentul articol, în vederea respectării dreptului la apărare şi al caracterului contradictoriu al dezbaterilor.

(8) Pronunțarea se poate amâna cu cel mult 24 de ore, iar motivarea hotărârii se face în cel mult 48 de ore de la pronunțare.

(7) Hotărârea primei instanțe este executorie și poate fi atacată cu apel, în termen de 2 zile de la comunicare”.

Articolul 12 arată căLa soluționarea acțiunilor introduse împotriva actelor administrative normative prevăzute de prezenta lege nu sunt aplicabile prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 referitoare la obligativitatea procedurii plângerii prealabile”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avertizare COD PORTOCALIU de FURTUNĂ în Alba. Ploi torențiale, descărcări electrice, vijelii, grindină. Localități vizate

Publicat

Județul Alba este sub Cod Portocaliu de furtună, luni după-amiaza.

Până la ora 19.00, sunt vizate localitățile Aiud, Zlatna, Ighiu, Bistra, Baia de Arieș, Galda de Jos, Lupșa, Meteș, Stremț, Mirăslău, Almașu Mare, Bucium, Livezile, Sălciua, Poșaga, Mogoș, Rimetea, Întregalde, Ocoliș, Râmeț, Ponor și zona de munte de peste cota 1800 m.

Vor fi averse torențiale ce vor cumula 35-45 l/mp, frecvente descărcări electrice, vijelie, grindină.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate