Eveniment
Comunicat: TRANSAVIA dezvăluie secretele alegerii și consumului cărnii de pui sigure și de înaltă calitate
Când mănânci, de unde știi că alimentele sunt sigure? TRANSAVIA dezvăluie secretele alegerii și consumului cărnii de pui sigure și de înaltă calitate.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranței Alimentelor, marcată pe 7 iunie de către Organizația pentru Alimentație și Agricultură (FAO), TRANSAVIA, liderul pieței de carne de pui din România, oferă consumatorilor o serie de sfaturi practice pentru alegerea cărnii de pui sigure și sănătoase.
Acest „mini-ghid” creat pentru cei care apreciază o „carne albă”, fragedă, cu gust savuros și conținut redus de grăsimi, este cu atât mai util cu cât carnea de pui este unul dintre alimentele de bază pe masa românilor, asigurând un aport semnificativ din necesarul zilnic de proteine (aproximativ 50g).
Concret, un prânz format legume și din 200g de piept de pui la grătar furnizează 44g de proteine, iar două pulpe superioare dezosate, fără piele (aproximativ 250g) cu legume asigură un aport de 47g proteine.
„La TRANSAVIA suntem ferm angajați în asigurarea siguranței alimentare și calității superioare a produselor noastre” declară Marian Sabău, Director Calitate și Siguranța Alimentului TRANSAVIA, care adaugă faptul că: „în calitate de lider de piață ne-am asumat responsabilitatea dar și misiunea de a ne asigura că siguranța alimentară nu se limitează doar la produsele noastre, ci că întreg lanțul de aprovizionare, de la producători la consumatori, acționează cu responsabilitate.
Astfel, cu prilejul Zilei Mondiale a Siguranței Alimentelor dorim să venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor și să le oferim câteva îndrumări practice pentru alegerea cărnii de pui sigure și de înaltă calitate:
Top of Form
1. Optați pentru achiziționarea cărnii de pui de la producători de încredere, care respectă riguros standardele de siguranță alimentară și pot furniza informații detaliate despre proveniența și procesul complet de producție al cărnii de pui.
2. Verificați proveniența cărnii de pui. Este important să cunoașteți țara de proveniență și producătorul, astfel încât să vă asigurați că animalele au fost crescute în condiții adecvate, că practicile agricole utilizate pentru hrana puilor sunt responsabile și sustenabile, iar abatoarele și fabricile respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară.
3. Acordați atenție etichetei produsului pe care îl alegeți. Asigurați-vă că eticheta oferă informațiile legale obligatorii (denumire produs, lista ingredientelor pentru produsele procesate, cantitatea netă a produselor de bază, valabilitatea produsului sau data limită de consum, numele sau denumirea comercială a producătorului, țara de origine sau locul de proveniență etc. – pentru mai multe detalii consultați Ghidul de Bune Practici în etichetarea și publicitatea cărnii de pasăre de pe site-ul ANPC). Citiți informațiile referitoare la data de expirare, condițiile de păstrare și instrucțiunile de preparare. Este important să urmați aceste indicații pentru a asigura siguranța și calitatea cărnii de pui pe care o consumați.
4. Acordați atenție caracteristicilor produselor pe care le alegeți.
· Aspectul trebuie să fie curat, cu suprafața umedă, dar nelipicioasă. În cazul produselor congelate, carcasa nu trebuie să prezinte deformări.
· Culoarea musculaturii trebuie să fie roz-roșiatică, caracteristică, cu consistență fermă și elastică.
· Mirosul trebuie să fie caracteristic, normal.
· În cazul carcaselor congelate glazura de gheată trebuie să fie curată, transparentă, fără nuanță roșiatică.
· Organele (ficat, inimă, pipotă) trebuie să fie bine curățate, să prezinte culoare și consistență normale, nemodificate, cu miros caracteristic.
· Analizați cu atenție mesajele de marketing. Orice afirmație care are scopul de a evidenția diferențele produsului trebuie susținută de argumente și informații verificabile. Este recomandat să alegeți produse de la producători de încredere, care comunică în mod transparent despre tot procesul de producție.
· Asigurăți-vă că manipulați corespunzător produsele achiziționate. Este crucial să tratați carnea de pui în condiții igienice și să utilizați ustensile și suprafețe curate atunci când o tăiați și o pregătiți. Este important să gătiți carnea și produsele din carne de pui adecvat, asigurându-vă că acestea ating temperatura internă recomandată indicată pe etichetă.
· Informați-vă cu privire la aspectele legate de siguranța alimentară. Consultați site-uri de încredere, precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) și Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (FAO) pentru a afla cele mai recente informații și recomandări în domeniu.
Cu cât sunteți mai bine informat, cu atât veți putea face alegeri mai sigure și mai responsabile”.
TRANSAVIA pune consumatorii în centrul preocupărilor sale oferind produse sigure, sănătoase și de înaltă calitate. Cu un accent constant pe siguranța alimentară, reputata afacere de familie cu capital 100% românesc realizează audituri interne și externe de certificare pe siguranța alimentului.
Aceste măsuri garantează că produsele liderului de piață de carne de pui îndeplinesc cele mai exigente standarde de calitate și siguranță alimentară.
„Activitățile noastre de creștere a păsărilor urmează protocoale foarte riguroase, ce au ca obiectiv principal bunăstarea animalelor. În fiecare unitate de producție punem calitatea și siguranța în toate aspectele lor, pe primul plan.
Rezultatele foarte bune obținute în ultimii 15 ani la cele 79 de audituri externe de certificare pe siguranța alimentului demonstrează că în toate unitățile noastre de producție facem lucrurile exact așa cum trebuie, cu toată responsabilitatea, pe baze științifice și că avem cunoștințe care să ne permită să fim mereu un etalon în industria alimentară”, spune Cristina Lupșan, Director Calitate Sector Industrializare TRANSAVIA.
Cel mai mare producător de carne de pui din România pune accent pe practicile agricole responsabile și durabile, asigurând în mod transparent prin publicarea Rapoartelor anuale de Sustenabilitate întocmite conform standardelor GRI, că animalele sunt crescute în condiții adecvate și că se respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară.
„Expertiza noastră în domeniul siguranței alimentare se bazează pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale. Ne preocupăm nu doar de respectarea normelor legale, ci și de depășirea lor, stabilind standarde superioare de calitate și siguranță alimentară care să inspire și alți producători din piață.
Ne mândrim să fim singurul producător din sector care a obținut certificarea GolbalG.A.P. pentru fermele noastre de pui de carne timp de 4 ani consecutivi, demonstrând utilizarea bunelor practici agricole în fermele noastre.
Întreaga noastră producție este certificată BRCGS Food Safety, ceea ce demonstrează competența noastră în gestionarea riscurilor și controlul punctelor critice de control (HACCP), igienă, siguranța alimentelor și sisteme de calitate.
Suntem singurul producător din România care a obținut calificativul maxim AA+ în urma auditurilor. Deținem, de asemenea, certificări precum FSSC 22000, ISO 22000 și Certificări McDonald’s, cunoscute pentru rigurozitatea și cerințele lor ridicate.
Aceste certificări ne asigură că produsele noastre provin din surse sigure și de încredere, oferind consumatorilor certitudinea și satisfacția de a alege produse sănătoase și sigure”, precizează Adina Popa, Responsabil Calitate și Siguranța alimentului TRANSAVIA.
Calitatea și siguranța produselor TRANSAVIA sunt o carte de vizită în afara granițelor, unde compania cu capital 100% românesc exportă aproximativ 30% din producția sa, în 27 de țări de pe mai multe continente.
Afacere de familie, integrată 100%, se distinge ca singurul producător din România care gestionează integral procesul de producție, creștere și prelucrare a tuturor puilor, în facilitățile proprii, putând astfel să garanteze constanță pentru calitatea înaltă și siguranța maximă a tuturor produselor oferite.
Bazându-se pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță, compania are în prezent o capacitate de abatorizare de 30.000 de capete / oră.
TRANSAVIA este singura companie românească care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
În luna martie a acestui an, TRANSAVIA a fost singura companie din sector selectată de Directoratul General pentru Sănătate și Siguranță Alimentară (DG SANTE[1]) al Comisiei Europene pentru a efectua un audit al sistemului de control în domeniul igienei abatorizării și al respectării cerințelor de inspecție a cărnii în România, obținând un rezultat foarte bun.
Pentru mai multe informații despre TRANSAVIA și angajamentul său față de siguranța alimentară, puteți consulta cel mai recent Raport de Sustenabilitate publicat de companie.
Directoratul General pentru Sănătate și Siguranță Alimentară al Comisiei Europene (DG SANTE) este responsabil pentru punerea în aplicare a legilor Uniunii Europene privind siguranța alimentară, sănătatea publică, protejarea sănătății și a bunăstării animalelor de fermă, precum și a culturilor agricole și a pădurilor.
Despre TRANSAVIA
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile de carne de pui Fragedo, pui cu creștere lentă Libertan și semipreparate pe bază de pui Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase portofolii din România, TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei peste 32 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 30% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene și de pe alte continente. Fragedo, brand emblemă al companiei, este primul brand din România care, în urma evaluării Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) poartă pe spotul TV sigiliul Marca Etică, ce atestă respectarea principiilor etice și a bunelor practici de publicitate.
Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News