Connect with us
Advertisement

Administrație

Consiliul Județean Alba reziliază și contractul pentru lotul 2 al Transalpinei de Apuseni. Drumul a rămas fără constructor

Publicat

Consiliul Județean Alba a notificat constructorul de pe lotul II al ”Transalpinei de Apuseni”, Societatea de Construcţii Napoca, cu privire la rezilierea contractului. 

La fel s-a întâmplat în urmă cu câteva luni și pe lotul I, unde constructor era aceeași companie. În prezent, pentru lucrările de pe lotul respectiv se desfășoară o nouă licitație. 

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat pentru Alba24 că o notificare de reziliere a contractului a fost transmisă constructorului, care ar fi trebuit să răspundă până în data de 26 august.

Nu s-a întâmplat, iar în aceste condiții, instituția consideră contractul reziliat.

Pe lotul I, progresul este de 30%, iar pe lotul II, de 27%.

Și pe lotul I, contractul a fost reziliat acum 3 luni. Este vorba despre același constructor, Societatea de Construcții Napoca.

Motivul pentru care Transalpina de Apuseni a rămas fără constructor

În decembrie 2021, antreprenorul principal a intrat sub protecția legii insolvenței fapt care, implicit, a atras după sine complicații și încetinirea ritmului în derularea lucrărilor, a transmis atunci Consiliul Județean Alba, într-un comunicat de presă.

În plus, a mai existat o problemă: odată cu falimentul City Insurance, compania nu a mai reușit să ofere o garanție de bună execuție, aferentă și esențială contractului, în cuantum de 10% din valoare.

Obstacolul principal și motivul care a impus rezilierea contractului pe acest lot este tocmai faptul că, fără garanție de bună execuție, finanțatorul nu acceptă cererile de rambursare, a transmis Consiliul Județean Alba.

Nu a fost posibilă nici o altă variantă de garantare, nefiind o opțiune pentru asiguratori în cazul contractelor ce depășesc șase luni în executare, astfel încât CJ Alba a renunțat la contractul pe Lotul I.

Ulterior, Guvernul a prelungit valabilitatea polițelor City Insurance, astfel încât contractul pentru lotul II nu a mai fost reziliat, însă problema a revenit la expirarea termenului.

În prezent, lucrările rămase de executat pe lotul I sunt într-o nouă licitație, iar ofertele pot fi depuse până în data de 22 septembrie.

Constructorul care va fi selectat ava avea la dispoziție 12 luni să le finalizeze, spune Marius Hațegan.

Importanța Transalpinei de Apuseni

Drumul pleacă din Aiud (DN1) spre Rîmeț și ajunge în Bucium Sat (DN 74), trecând prin mai multe sate și cătune aproape izolate, dar cu potențial turistic natural important. De aceea, drumul a fost numit și ”Transalpina de Apuseni”.

Potrivit autorităților locale, pe de o parte, drumul va face ușor accesul spre diferite monumente ale Apusenilor, iar pe de altă parte va revitaliza comunitățile locale din zonă.

”Transalpina de Apuseni” va lega o serie de localități din Munții Apuseni: va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat și ajunge în Bucium Cerbu, aproape de Abrud.

Valoarea totală se apropie de 42 de milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei, restul fiind bani europeni dintr-o finanțare POR 2014-2020.

  • ”Transalpina de Apuseni” va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe.

De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement