Economie
Controale la Hidroelectrica. ANRE verifică întârzierile la emiterea facturilor. Compania a ajuns la 500.000 de abonați
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) realizează controale la compania de stat Hidroelectrica, intrată recent pe piața de furnizare de energie electrică, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi.
Schimbările la facturile Hidroelectrica reprezintă detalii de interes pentru românii care vor primi nota de plată în următoarele luni.
Se schimbă perioada de transmitere a indexului și sunt introduse noi coduri pentru locuri de consum.
Data de trimitere a indexului la contor trebuie să fie în perioada 22-26 februarie. De asemenea, pe facturi vor apărea noi coduri pentru locurile de consum, ce vor putea fi folosite în paralel cu cele vechi.
Potrivit companiei, care nu a mai emis facturi de aproape 10 luni, în unele cazuri, clienții vor avea la dispoziție o perioadă mai mare de timp, ca să le achite.
Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant, scrie Economedia.
Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment.
Este unul dintre motivele pentru care cei care s-au mutat în ultimele luni la companie nu au primit până acum facturi.
Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a declarat în ianuarie la Antena 3 că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând, eșalonat.
Potrivit lui, compania și-a propus să reia procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi.
Anunțul Hidroelectrica pentru clienți
”Stimați clienți,
Vă anunțăm că pentru luna februarie 2023 perioada în care se preiau autocitirile este 22.02.2023 – 26.02.2023.
Dorim să vă aducem totodată la cunoștință că, odată cu implementarea noului soft de facturare, au fost actualizate codurile locurilor de consum, acestea urmând a se regăsi înscrise pe facturile viitoare.
Pentru a facilita aceasta tranziție, în următoarele luni puteți transmite indexul autocitit folosind oricare din cele două coduri (cel vechi sau cel nou).
Vă mulțumim pentru înțelegere!
S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A.”
Facturi întârziate, eșalonări la plată
Facturile au întârziat în contextul în care compania a făcut modernizări la sistem, cu soluții software de ultimă generație. La începutul acestui an, anunța clienții că urmează să primească din nou facturi.
De asemenea, compania a anunțat că va exista o perioadă de până la 45 de zile pentru achitarea facturii fără penalități.
De asemenea, sumele restante vor putea fi eșalonate pe o perioadă de șase luni. Pentru plata în rate se completează o cerere-tip online sau la sediul sucursalelor Hidroelectrica.
Pentru eșalonare, formularul se regăsește pe site-ul companiei. Se poate trimite la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
albaiulian
joi, 16.02.2023 at 12:58
Daca incepe sa aiba cota de piata trebuie sa fie pusi la punct cei de la Hidroelectrica, asa ca se trimit controale. De ce sa vanda curent ieftin populatiei si sa strice „cartelul” celor mari (Electrica si E-On).