Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cugir24.ro: Din nou, protest la Balomir. Localnicii nu mai vor maşini de mare tonaj care să le treacă prin faţa caselor


Publicat

Localnicii din Balomir au ieșit în stradă încă de la orele dimineții de sâmbătă, pentru a-și arăta nemulțumirea în ceea ce privește circulaţia mașinilor de mare tonaj prin sat. Ei spun că acestea trec zi și noapte pe drumul din localitate, iar structura caselor din imediata apropiere se distruge pe zi ce trece. Oamenii sunt foarte nemulțumiți pentru că, spun ei, primăria nu face nimic în acestă privință, mai ales că ei nu se află la primul protest.

Oamenii au ieşit în stradă pentru a treia oară, în ultimele luni, ca să-şi exprime nemulţumirea faţă de faptul că maşinile care transportă materiale de la cele două balastiere din apropiere de Balomir le pot dărâma casele. “Protestăm împotriva traficului de mare tonaj, de pe strada Stadionului, în imediata vecinătate a caselor… acum 4 luni ne-am strâns să protestăm prima oară, am sesizat toate autoritățile locale, județene, gardă de mediu, prefectură și nu se întâmplă nimic. De patru luni nu s-a rezolvat nimic, decât sesizarea noastră cu privire la praf… făcută la Garda de Mediu, pe la sfârșitul lunii august… ni s-a promis că se rezolvă însă nu s-a văzut nimic. Suntem la cel de-al treilea protest și niciodată nu a fost aici. Primarul tace și nu face și casele sunt din ce în ce mai crăpate. Protestăm de asemenea împotriva programului de lucru. Se lucrează 24 de ore: și ziua și noaptea, pauza e doar duminica. Deși Elis una dintre firmele cu balastieră, au autorizație 5 zile pe săptămână, 8 ore pe zi. Nici pentru asta nu-I sancționează nimeni deși ni s-a promis și de la Garda de Mediu că vor veni și vor rezolva”, a declarat Delia Anghel, inițiatoarea protestului.

Precizăm că drumul din Balomir este cale de acces pentru maşinile de mare tonaj care transportă balastru de la cele două balastiere ce funcţionează în zonă. Aici îşi desfăşoară activitatea balastierele „Elis” şi „Total NSA”. Balastiera „Elis” este activă încă din anul 2003. Staţia sa de sortare este situată pe malul stâng al râului Mureş, în dreptul localităţii Balomiru de Câmp, între Orăştie şi Sebeş. Activitatea principală o reprezintă exploatarea pietrişului şi nisipului din albia râului Mureş. „Total NSA” Sălişte operează în balastiera de la Balomiru de Câmp din 2007.

Protestatarii spun că nici noaptea nu este liniște şi nu se poate dormi în această zonă, pentru că în continuu trec mașinile, iar casele trepidează din cauza lor: “Nu este normal să fie un drum industrial în zona caselor, noi vrem să-I scoatem prin zona nelocuibilă, undeva prin DN7, asta ar presupune investiții de câteva milioane de euro din partea balastierilor… nu există hotărâre de consiliu local că acesta este drum industrial construit și avizat pentru mașini de mare tonaj. Se circulă la mica înțelegere. Normal că ei ar trebui să sancționeze lucrul acesta. Nici măcar taxe nu se percep pentru circulația acestor mașini pe acest drum”, a declarat Delia Anghel.

Potrivit localnicilor, o parte din acest drum trece peste terenul ce aparține din 2008 unui cetăţean italian, care este în proces cu primăria tocmai pentru această proprietate. Una dintre protestare spune că are împuternicire din partea acestui proprietar să închidă terenul, să-l îngrădească și astfel circulația ar fi întreruptă.

Citeşte alte declaraţii ale localnicilor, dar şi ale viceprimarului de la Şibot, pe Cugir.Alba24.ro.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comments

  1. Emanuel Rosu

    miercuri, 28.11.2012 at 11:06

    3 babe si 4 mosi nu reprezinta balomirenii. Cei cu cariere ne-au creat locuri de munca acum cand ne crapa buza dupa serviciu. Si prin Sebes trec milioane de masini si nimeni nu face protest. Sebesul este poluat in batjocura de firmele de pe platforma industriala, aerul care-l respira sebesenii este otravit si nimeni nu iese in strada. V-ati gasit voi, cei 7! Voi ce ati facut pentru balomireni?

  2. Anghel Delia

    miercuri, 28.11.2012 at 22:50

    De ce?Cele trei babe si mosi sunt extraterestri?Cele 13 locuri de munca ale balomirezilor justifica daunele pe care le produc balastierii cu transportul intens, cu zgomotul sau cu praful de asta-vara?!Ati fost in vreo casa din zona sa vedeti cum arata?!Ne pare rau pt sebeseni, dar probabil casele lor nu cad pe ei, iar noaptea mai au si liniste…!Iesim in strada pt ca e singurul mod in care ne putem exprima si putem stopa, si pt cateva ore, masinile!Dezvoltarea industriala, de orice tip ar fi, nu trebuie sa se faca in detrimentul nici macar al unui singur individ, darmite al atatora, cati suntem noi!Nu stiu cum v-a iesit numaratoarea, sau cine v-a informat, dar asta nici nu conteaza!Ceea ce este insa cu adevarat important este ca cei 7 sunt si ei cetateni, OAMENI,iar tocmai asta se calca in picioare,atat de Primarie cat si de balastieri!Cu nerusinare, cu incompetenta, cu tot ceea ce iese din sfera UMANULUI!Iar noi,protestatarii si altii ca noi, cetateni obisnuiti, nu suntem platiti sa facem ceva, nu avem puterea deciziei, asa cum au alesii!Cel putin deocamdata…Dar nu ne vom opri!Totul se plateste pe planeta asta,intr-un fel sau altul, exista fata,dar si reversul….

  3. elena

    joi, 29.11.2012 at 10:33

    Bade Emanuel,BALOMIRUL e BALOMIR iarSEBESUL e SEBES,acolo este DN7 si soseaua are structura pentru mare tonaj,pe cand la Balomir nu exista nimic,au bagat doar balast si gata drumu”PUTETI TRECE MASINI DE MARE TONAJ”,asa se procedeaza?Nu stiu ce hram porti tu in acele balastiere dar asta nu inseamna ca daca au creat cateva locuri de munca trebuie sa darame cateva case,trebuie sa suportam praful intens,trebuie sa suportam zgomotul acelor masini.De ce suntem noi de condamnat ?De ce din victime am ajuns agresori?Cand toata vina o poarta PRIMARU,care tace si nu face NIMIC.E ca un copil nevinovat care invata vocalele:a e i etc ,altceva nu stie sa zica.De ce nu le gaseste solutii daca aceste balastiere creaza locuri de munca,platesc taxa de drum” sunt ironica ” .Asa ca nene Emanuel nu mai confunda ROMANIA cu GERMANIA.Aeste balastiere nu platesc decat impozit pe cladiri ca fiecare cetatean,dar in schimb distrug tot :case,terenuri,culturi etc .Sa va fie rusine tuturor care stati si comentati fara a cunoaste situatia prin care trecem noi si mai si radeti de necazul oamenilor.Asta arata ca sunteti niste capuse care va place sa sugeti sangele oamenilor.RUSINE ,RUSINE.

  4. ion pasca

    joi, 29.11.2012 at 11:53

    Of,dragi mei, dar grei mai sinteti de cap,Emanuel uita ca si prin Balomir exsta siosea si o strada foarte larga,[mult mai larga si ca cea din Sebes],.Oare de ce nu se circula prin sat??..Tot pe acea strada sta si consilierul Bonta Gheorghe si aproape toti muncitorii celor doua firme.Ba mai mult uita Emanuel ca acest CONSILIER BONTA GHEORGHE ARE UN FIU,CARE ARE MAI MULTE UTILAJE INCHIRIATE LA CELE DOUA FIRME SI MAI ARE O SOTIE CARE FACE CLINING LA S.C.TOTAL N.S.A….OARE DE CE NU PROPUNE SA MEARGA PRIN SAT????…DA CE LE DIRIJAZA PE UN DRUM (CARE E FACUT MARCA ~”BONTA GHEORGHE+BALASTIERI”~) Daca prin Sebes se poate circula sa raspunda Emanuel de ce nu se poate si prin Balomir????…Doua, trei babe si citi mosi nu conteaza,,,sa ne spuna Emanuel cel inteligent ~SA LE DARIMAM CASELE SI SA I DUCEM LA CAPELA???????…..Eu ii propun lui Emanuel prieteneste ,,inainte sa isi dea cu parerea sa cerceteze….Sa facut un proiect sa se circule pe un drum fara sa mai afecteze vro casa dar…TOT BONTA GHEORGHE CONTRA…..OARE DE CE????????…..Iti raspund eu Balastieri trebuie sa investeasca……DECI….SCAD PRIMELE,,SAU DISPAR….ATUNCI?????????

  5. Maria

    joi, 29.11.2012 at 12:21

    Buna..sint si eu o baba care sta pe strada Stadionului,si care are casa crapata,usile nu se mai inchid,geamurile se misca,si totul prin casa trepideaza si asta cu zi cu noapte.Ma rog fiecare e liber sa si dea cu parerea,dar,cred eu ca ar trebui sa se puna putin in locul nostru,(babe,mosi)nu conteaza,nu mi se pare normal sa fim judecati de cineva care nu are habar de ce induram noi.Nu conteaza ca esti tinar sau batrin ,toti avem dreptul la liniste,sa ne bucuram de lucrul minilor noastre[casele pe care le am construit],sa respiram aer curat…Si vreau sa i spun si eu ceva lui Emanuel,poate a auzit de accidentul de saptamina trecuta de la Balomir,era un tinar din sat care a lucrat toata vara pentru S.C. ELIS.AGREGATE.S.A[.intimplator am luat parte la sedinta de Consiliu Local],unde consilierul din Balomir Bonta Gheorghe a propus sa fie ajutat acel tinar deoarece nu poate sa si plateasca tratamentul….CORECT…A LUCRAT LA NEGRU PENTRU ELIS,, ACUM SUPORTA PRIMARIA CHELTUIELILE….OARE DE CE??????? ….DACA BALASTIERI SINT ATIT DE GENEROSI????….Vezi Emanuel, nu totu i asa cum pare.

  6. ana

    joi, 29.11.2012 at 21:57

    Vai Maria ce desteapta esti.. tu le sti pe toate,de unde sti ca Robert a lucrat la negru…nu fi asa de sigura…Mai ,ia stai tu un pic,, da cine esti tu Elena de trebuie sa i fie cuiva rusine de tine,,sau ai uitat ca nici tu nici Tobias nu sinteti use de biserica…stai pe ***** tau ca stai bine inca…pe primar nu l ai pus nici tu nici,Maria,nici Delia si nici pe consilierul Bonta Gheorghe si nu i veti da voi jos…Vedeti va de treburile voastre..poate gasiti ceva mai bun de facut si lasati treburile satului si a comunei pe seama cui ii sunt incredintate,pentru ca ei le fac bine…toata lumea are incredere in ei,,,,Oooo voi nu,,,oare de ce nu ma mir???

  7. Mighis Vasile

    vineri, 30.11.2012 at 10:04

    A.N.I.(angi) draga de ce nu-i spui lu taicatu Bonta sa dea lu Robert din ce **** de la echipa de fotbal . Restu este cancan angi asteptam sa se termine circu asta cu alegerile pentru ca justitia sa inceapa sa lucreze normal. Apropo Ana pregateste-ti **** ca vine boticu in vacanta de sarbatori!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum va putea dispune Poliția Locală ridicarea mașinilor parcate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate. Lege promulgată

Publicat

politia locala alba iulia

Poliţia locală va putea să dispună ridicarea vehiculului parcat pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, în afara spaţiilor marcate în acest scop.

Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, care se referă la obligaţiile pe care le au instituţiile, persoanele fizice şi juridice în gospodărirea localităţilor, a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis.

Potrivit legii promulgate, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului.

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore. Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane fizice şi juridice în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii.

Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziţie de ridicare, care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile privind data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care poate dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului, fiind exclus deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare. Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Alte prevederi din legea promulgată

Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să efectueze lucrările de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să asigure îngrijirea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor gospodăreşti, curţilor, împrejmuirilor şi să păstreze ordinea şi curăţenia pe străzi, drumuri, în pieţe, parcuri şi grădini, în celelalte locuri publice, precum şi în mijloacele de transport în comun.

Instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii: să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice; să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea periodică a acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale; să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora; să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces; să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale.

Alte obligaţii ale instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice sunt: să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale; să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc; să îndepărteze zăpada şi gheaţa de pe trotuarele din dreptul imobilelor pe care le au în proprietate şi de pe locurile de parcare pe care le folosesc, potrivit normelor stabilite de consiliile locale; să respecte măsurile stabilite pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi; să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice; să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii; să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea.

Dacă aceste obligaţii nu sunt respectate în termenele notificate de primar, de 30 de zile, sau de persoanele împuternicite de acesta, primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare şi igienizare, dar pe cheltuiala proprietarilor notificaţi.

Legea a fost adoptată în 3 noiembrie, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI dispuse de CJSU Alba în 12 localități din județ. Restricțiile decise prin hotărârea de marți. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis marți noi măsuri de respectat în 12 localități din județ.

Acestea vor intra în vigoare de miercuri, 25 noiembrie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 74 din 24.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Gârbova, Livezile, Meteș, Sântimbru, Stremț, Șugag, Șpring și Unirea

Vezi integral: Hotărârea nr. 74 – CJSU ALBA din 24 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Meteș, Sântimbru, Șpring și Unirea unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Gârbova, Livezile, Stremț și Șugag unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Campanie de informare COVID lansată de Crucea Roșie, cu finanțare USAID. Sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional

Publicat

Societatea Națională de Cruce Roșie din România (SNCRR) anunță că derulează o campanie de informare pentru limitarea infectării cu virusul SARS-CoV-2, finanțată de United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).

Timp de 4 luni, prin acest proiect, 23.500 de elevi din 40 de județe și 4 sectoare ale municipiului București vor participa la sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional atât în școli cât și în sistem online, sesiuni susținute de voluntari instruiți ai Crucii Roșii Române.

Totodată, 188 000 de adulți, în special din mediul rural sau din comunități aflate în risc de infectare, vor primi informații despre prevenția îmbolnăvirii cu virusul SARS-CoV-2, precum și sfaturi despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului provocat de aceasta, transmite organizația, într-un comunicat de presă.

Proiectul este finanțat de United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC) și vizează o campanie națională de informare și de conștientizare a populației, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

„Statele Unite sunt alături de România ca parte a eforturilor comune de a gestiona pandemia cauzată de COVID-19 și de a merge mai departe împreună. Ca răspuns la pandemia actuală, am acordat 800.000 de dolari finanțare directă către Crucea Roșie Română pentru a sprijini lupta României cu COVID-19 și pentru a spori rezistența instituțională în comunitățile rurale vulnerabile, iar companiile americane au sprijinit și ele instituțiile publice și organizațiile non guvernamentale care au depus eforturi pentru a gestiona și limita efectele pandemiei. Această inițiativă este o dovadă a generozității poporului american și al angajamentului ferm al SUA de a sprijini România în această perioadă dificilă. Lupta împotriva acestui virus este departe de a fi terminată, dar poporul american rămâne dedicat colaborării cu România în lupta împotriva COVID-19”, au declarat reprezentanții Ambasadei Statelor Unite ale Americii  în România.

Campania a debutat în luna octombrie cu mai multe sesiuni de informare și instruire a 470 de voluntari de Cruce Roșie din 44 de filiale SNCRR din țară. Începând cu data de 16 noiembrie, voluntarii desfășoară caravană de educație pentru sănătate atât prin sesiuni destinate elevilor, fizic și online, cât și prin deplasarea efectivă în comunități aflate în risc de infectare și informarea directă a membrilor acestora.

Proiectul are în vedere și ajutorarea a 8.122 de familii nevoiașe, cu pachete cu produse de igienă

“Crucea Roșie Română rămâne în continuarea în prima linie a ajutorului umanitar alături de cei aflați în nevoie. Conform misiunii noastre, avem în vedere sprijinul acestora cu produse de igienă. Suntem conștienți, totodată, că un rol foarte important  în limitarea transmiterii noului coronavirus este informarea corectă și completă. Cu sprijinul voluntarilor noștri, vom ajunge acolo unde informația este greu de obținut, unde oamenii nu au acces la materiale de informare și de protecție sau unde există un grad înalt de scepticism privind urgența situației în care ne aflăm”, a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Campania națională de informare și conștientizare a populației are în vedere limitarea infectării cu virusul COVID-19 și continuă în sistem online și pe rețelele de socializare prin publicarea de materiale și prin apelul la respectarea măsurilor de protecție și a indicațiilor autorităților.

Societatea Națională de Cruce Roșie din România, organizația umanitară cu expertiză în prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor și intervenția în situație de dezastre, este în colaborare permanentă cu autoritățile centrale și locale și oferă sprijin logistic, uman și material pentru a consolida răspunsul țării noastre la amenințarea cu noul coronavirus (COVID-19). Mai multe informații despre intervenția Crucii Roșii Române pentru limitarea efectelor negative ale pandemiei COVID19.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Lege pentru achiziționarea de tablete cu internet pentru elevi, promulgată. Valoarea echipamentelor pentru cursurile online

Publicat

O lege privind alocarea de fonduri externe nerambursabile pentru activităţile școlare în contextul riscului de infecţie cu coronavirus SARS-CoV-2 a fost promulgată marți de președintele Klaus Iohannis. Elevii vor beneficia de tablete și laptouri cu internet în valoare de 150 de milioane de euro, pentru a putea învăța de acasă.

Legea promulgată de președinte are ca obiect de reglementare alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfăşurării activităţilor didactice pentru anul şcolar 2020/2021, în contextul riscului de infecţie cu noul coronavirus, prin achiziţionarea de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, de dispozitive electronice necesare desfăşurării activităţii didactice în mediul online, de echipamente de protecţie medicală/dispozitive medicale, dezinfectanţi şi containere mobile sanitare.

„Se aprobă achiziţionarea de către beneficiari, în condiţiile legii, de echipamente din domeniul tehnologiei informaţiei – IT mobile, respectiv tablete/laptopuri pentru uz şcolar cu acces la internet, precum şi a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfăşurării activităţii didactice în mediu on-line, în limita a 150.000.000 euro, echivalentul în lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, din care contribuţia Uniunii Europene – UE este de 131.250.000 euro, iar contribuţia naţională este de 18.750.000 euro. Finanţarea achiziţiei echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum şi alte echipamente/dispozitive electronice, prevăzute la alin. (1), se acordă prin granturi din fonduri externe nerambursabile, în limita unei valori de 250 euro/tableta, echivalentul în lei la data efectuării achiziţiilor”, se arată în lege.

Potrivit ordonanţei, beneficiarii eligibili ai apelului de proiecte pentru intervenţia destinată achiziţionării de echipamente/dispozitive electronice necesare desfăşurării activităţilor didactice în mediul online sunt: unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care desfăşoară activităţi didactice pentru elevi, cu condiţia ca acestea să aibă personalitate juridică pentru încheierea de contracte de achiziţie publică, autorităţile publice locale pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza unităţii administrativ-teritoriale care desfăşoară activităţi didactice destinate elevilor, parteneriatul dintre beneficiarii prevăzuţi mai sus, parteneriatele între inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ.

„Cheltuielile care depăşesc echivalentul în lei al contravalorii echipamentelor IT mobile, tablete cu acces la internet, precum şi alte echipamente/dispozitive electronice în valoare de 250 euro sunt considerate cheltuieli neeligibile şi se suportă de către beneficiarii finanţării”, mai spune actul normativ.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate