Connect with us
Publicitate

Administrație

Cum ești anunțat că ți se taie curentul, chiar dacă ai plătit factura. La Alba Iulia trebuie să ghicești când ”vine cu citirea”

Publicat

”Nu a avut acces la grupul de măsurare pentru citire și/sau pentru verificare” este mesajul pe care îl primești de la Electrica, la ora 6.00, într-o notificare de sistare a distribuției de energie electrică, chiar dacă plătești lunar, online, curentul. 

Motivul este simplu: nu ai permis accesul în locuință, unui angajat Electrica, să citească contorul. Asta în condițiile în care nu ai fost anunțat că va veni cineva să citească contorul și, mai ales, când și la ce oră. 

UPDATE 6 iulie 2022: După publicarea materialului, Distribuție Energie Electrică România a trimis un drept la replică, drept la replică pe care îl publicăm mai jos.

În schimb, te trezești că ești notificat că ți se va sista curentul.

Apoi, dacă vrei să rezolvi situația, situație pentru care tu, abonat și consumator, nu ai nicio vină, te lovești de birocrație, roboți de telefonie și, într-un final, dacă ai noroc, de un operator care îți explică că așa este procedura.

În condițiile în care, în Alba Iulia, aproape săptămânal sunt căderi de curent, ce durează zeci de minute, dacă nu chiar ore bune (cum a fost și cazul de joi, 30 iunie, în care jumătate de oraș a rămas fără energie electrică), este chiar frustrantă interacțiunea cu compania.

CITEȘTE ȘI: Jumătate din Alba Iulia, fără curent joi dimineață: Activitatea unor instituții paralizată. Care este cauza

Mai exact, pentru a rezolva situația, am mers la sediul din centru din Alba Iulia. Angajatele de acolo te informează că nu ține de ele, că ține de sediul de la gară, mai exact pe la etajul 1.

Dar, nu trebuie să mergi cu mâna goală la etajul 1, la sediul de la gară, ci cu o poză în care să fie vizibil contorul. Asta în condițiile în care ai optat pentru citire online, iar plata lunară la fel.

Până a interacționa cu angajații de la gară, am încercat să rezolv situația telefonic. Dacă nu ești cât de cât familiarizat cu site-urile Electrica, este destul de greu să dai de un număr de telefon pentru a vorbi cu cineva.

Apoi, după ce treci de roboții telefonici, care te pun să apeși minimum trei taste, intri, dacă ai noroc, în legătură cu un operator.

Iar operatoru,l în linii mari, îți explică că este vina ta, că nu ai fost găsit acasă de către un agent de citire. Însă nimeni nu îți poate explica când a venit agentul, la ce oră, în ce dată și dacă este undeva notat că nu te-a găsit acasă pe tine, abonat.

Iar explicația este simplă: Da, nu ați fost găsit acasă și acum sunteți notificat. Mai exact, după ce nu ești anunțat că cineva vine să citească contorul, ești anunțat că nu ai fost găsit la adresă.

Mai mult de atât, doar dacă suni, afli că există un număr, doar pentru WhatsApp, la care poți trimite tu, personal, o poză a contorului, la care să adaugi și notificarea de întrerupere a curentului.

Numărul de WhatsApp, teoretic trebuie să apară în mailul în care ai fost anunțat că ți se taie curentul, practic nu este scris. Numărul de telefon la care nu răspunde nimeni ci este doar strict folosit pentru WhatsApp este: 0739.711.178.

Undeva, pe site-ul Electrica, dacă vei cauta bine, ajungi la următorul mesaj: ”Dacă citirea nu se poate efectua din cauza lipsei accesului la contor, aceasta se poate reprograma, de comun acord, între client și distribuitor, și prin intermediul furnizorului.

Dacă un client a fost preavizat, întrucât delegatul operatorului de distribuție nu a avut acces la contor, este obligatorie respectarea termenului din preaviz în ceea ce privește contactarea furnizorului sau a distribuitorului. În caz contrar, se va proceda la întreruperea alimentării cu energie electrică a locului de consum”.

Drept la replică

Referitor la articolul Cum ești anunțat că ți se taie curentul, chiar dacă ai plătit factura. La Alba Iulia trebuie să ghicești “când vine cu citirea”, transmis în data de  01.07.2022, vă solicităm să acordați societății Distribuție Energie Electrică Romania posibilitatea de a clarifica situația descrisă în acest material. În acest sens facem precizările de mai jos:

În piața de retail a energiei electrice există următorii actori:

–       Operatorii de distribuție: cei care exploatează, dezvoltă şi întrețin rețelele electrice de distribuție a energiei electrice

–       Furnizorii de energie electrică: cei care au relația contractuală cu clienții finali

Operatorul de distribuție pentru județul Alba (alături de alte 17 județe) este  Distribuție Energie Electrică Romania SA (DEER), care deservește peste 3,8 milioane de consumatori racordați la rețea.

În sarcina acestuia revine şi obligația de a citi contoarele de energie electrică, cu o periodicitate de 3 luni (începând cu data de 1 Aprilie 2022) pentru consumatorii casnici. Acest lucru înseamnă că lunar, Distribuție Energie Electrică Romania trebuie să citească peste 1,2 milioane contoare. Planificarea următoarei citiri se face la nivel de zi şi este transmisă furnizorilor pentru a fi inserată în factură, astfel încât clientul să fie avizat în acest sens. Ținând cont de volumul total de citiri lunare, (circa 1,2 milioane) această planificare la nivel de zi se transformă într-un interval de timp, în care reprezentanții operatorului de distribuție au posibilitatea de a efectua două vizite, în zile diferite şi în intervale de timp diferite, în cazul în care la prima vizită nu au avut acces la contorul aflat în interiorul proprietății consumatorului.

Mai jos este prezentat un exemplu al modului în care se poate regăsi pe factură această informație:

Având în vedere evoluția din zona socială şi profesională pe care țara noastră o cunoaşte în ultimii 15 ani, Distribuție Energie Electrică Romania este conştientă că există posibilitatea ca la data planificată pentru citire, consumatorul, al cărui contor este montat în interiorul proprietății, să nu fie găsit acasă.

Pe acest considerent şi pentru a veni în sprijinul consumatorilor, Distribuție Energie Electrică Romania (DEER) a dezvoltat o platforma online prin care consumatorii, al căror contor de energie electrică se află în interiorul proprietății şi nu au fost găsiți acasă în niciuna dintre cele 2 vizite planificate, să poată să-şi transmită indexul însoțit de o fotografie a acestuia, astfel încât acest index să poată fi folosit la facturare.

Aceşti consumatori primesc prin poştă o notificare din partea furnizorului lor de energie electrică, în care este descrisă modalitatea practică prin care pot transmite operatorului de distribuție indexul şi fotografia acestui index. În cazul în care, indiferent de motiv, consumatorul nu transmite acest index, poate primi un preaviz de întrerupere a alimentării cu energie electrică, motivat de faptul că a fost citit contorul, cu motivul lipsă acces la contor.

În ceea ce priveşte întreruperile în alimentarea cu energie electrică, care desigur există, fără a avea însă nici pe departe o frecvenƫă săptămânală, aşa cum afirmă cititorul dumneavoastră, facem precizarea ca nu toate sunt cauzate de activitatea operatorului de distribuƫie, o parte având ca şi cauză deteriorarea cablurilor electrice subterane la lucrări de săpături efectuate de firme care construiesc bransamente şi reƫele de utilităƫi (apă, canalizare, gaz) sau defecƫiuni apărute în instalatii,  altele decat cele din gestiunea DEER.

Profităm de ocazie pentru a vă informa că DEER, prin Sucursala Alba, demarează în acest an lucrări de investiƫii în municipiul Alba Iulia constând în modernizarea reƫelelor electrice de distribuƫie de 20kV din majoritatea zonelor municipiului. Obiectivul acestor investiƫii, care va fi atins la finalizarea lor, este tocmai reducerea numărului de întreruperi în alimentarea cu energiei electrică şi a duratei acestora, altfel spus, creşterea calităƫii serviciului de distribuƫie a energiei electrice pe care îl oferim utilizatorilor.

Vă mulțumim,

Serviciul Comunicare, PR & CSR_ 05.07.2022

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pamfil

    vineri, 01.07.2022 at 15:00

    hehe… stiu pe cineva care nu era pe lista montarii de contoar dupa ce si-a facut actele si tot… A mers omul tot asa ba la gara, ba in centru sa i se zica ca nu exista acel bloc (era un bloc nou) apoi ca nu exista nustiu-ce act in original ca „poate l-a ridicat cineva din familie” desi omul nu mai calcase pe acolo si omului i se spusese ca va fi contactat telefonic. Apoi a fost trimis in centru sa ceara „copie dupa orginal”.

    Eu trimit periodic autocitirea insa toate facturile imi vin cu „estimare” si rar cate una de regularizare. Daca trimit citirile, si mai vin si cei de la ei sa citeasca, de ce estimari? Probabil pentru ca bani. destui bani.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate