Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum explică CNAS reţetele validate pe numele unor persoane decedate şi cheltuielile ilegale depistate de Curtea de Conturi


Publicat

CAS Casa de asigurari de sanatate AlbaÎn urma raportului publicat de Curtea de Conturi în care sunt amintite cheltuieli nelegale de 9,42 milioane lei, medicamente eliberate sau reţete validate pe numele unor pacienţi decedaţi şi folosirea unor medicamente mai scumpe în tratamentul bolnavilor de diabet, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate face precizări.

Vezi şi Curtea de Conturi: Reţete validate de Casa de Asigurări pe numele unor pacienţi decedaţi. Cheltuieli ilegale de 9,42 milioane lei la programul de diabet

CNAS precizează că sumele din raportul Curţii de Conturi referitor la unele programe naţionale de sănătate nu sunt definitive, ci estimate şi vor face obiectul unor controale ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru a se determina dacă aceste estimări sunt reale.

Totodată, menţionează că a contestat unele din concluziile raportului, în cadrul procedurii de audit, deoarece unele din recomandările Curţii de Conturi sunt inaplicabile practic.

În privinţa sumelor plătite de pacienţi pentru unele medicamente din programul naţional de diabet, CNAS precizează că, în conformitate cu legislaţia în vigoare, compensarea de 100% se aplica la echivalentul terapeutic cel mai ieftin, fiind la alegerea asiguratului daca optează pentru acest medicament sau pentru un alt medicament cu aceleaşi substanţe active, dar mai scump, caz în care diferenţa de preţ este suportată de asigurat din surse proprii.

În ceea ce priveşte eliberarea de prescripţii medicale pentru persoanele decedate, raportul Curţii de Conturi vizează perioada anilor 2012 – 2014, când încă nu se introdusese cardul naţional de sănătate. În prezent, posibilitatea emiterii unor asemenea prescripţii a fost diminuată considerabil, deoarece la scurt timp după raportarea decesului titularului către serviciile de evidenţă a persoanelor cardul devine inactiv. Potrivit CNAS, există două situaţii distincte de prescriere şi eliberare de reţete pentru persoanele decedate: prescrierea şi eliberarea după data decesului pacientului, care constituie o neregulă, dar şi prescrierea şi eliberarea de reţete înaintea datei decesului beneficiarului, pentru o perioadă de timp care se întinde şi după data decesului, caz în care nu se poate vorbi despre o neregulă sau o intenţie de fraudare.

În privinţa diferenţei dintre numărul pacienţilor beneficiari de dializă şi cel înscris în Registrul Renal Roman, aceasta apare deoarece există în unele cazuri un decalaj de ordinul săptămânilor între momentul începerii tratamentului şi înscrierea în registru. Insuficienţa renală cronica este o afecţiune gravă, cu risc vital imediat, care nu poate fi tratată în funcţie de îndeplinirea unor formalităţi birocratice.

„Chiar dacă sumele din raport par mari, acestea nu reprezintă decât 0,4% din totalul fondurilor de 2,24 miliarde lei utilizate pentru programul naţional de diabet în perioada celor trei ani auditaţi. La suma respectivă s-a ajuns prin evaluarea datelor din sistemul informatic, iar Curtea de Conturi a stabilit ca această sumă sa facă obiectul unor controale. În mod uzual, controalele în teren arată că sumele estimate iniţial sunt mai mari decât cele efective. Acolo unde vom constata în mod cert nereguli, vom imputa celor responsabili sumele respective, cu tot cu penalităţile prevăzute de lege”, a declarat Radu Ţibichi, preşedinte interimar al CNAS.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Legea privind carantina și izolarea în acord cu recomandările CCR, discutată în ședința de Guvern

Publicat

Guvernul se reuneşte în şedinţă luni, începând cu ora 12,00, pe ordinea de zi urmând să se afle şi proiectul de lege care pune în acord cu recomandările Curţii Constituţionale textele normative referitoare la carantină, izolare şi internarea obligatorie.

Ministrul Nelu Tătaru anunţa, vineri seara, că Ministerul Sănătăţii, Ministerul de Interne şi Ministerul Justiţiei au creat un grup de lucru în vederea înaintării unui proiect de lege pentru „punerea în concordanţă” a cerinţelor CCR referitoare la carantinarea şi izolarea persoanelor cu COVID-19.

Duminică, într-o emisiune la Realitatea Plus, Tătaru a spus că proiectul este gata şi va fi pe ordinea de zi a şedinţei Executivului.

„Mâine vom avea o şedinţă de Guvern în care îl vom ridica pe ordinea de zi. Odată ce vom avea adaptate, statuate şi votate în Parlament ce înseamnă boală transmisibilă, ce înseamnă carantină, ce înseamnă izolare, ce înseamnă pacient internat, sunt lucruri pe care le vom pune pe tapet şi ne vom întoarce la ce înseamnă identificarea unui focar, izolarea unei zone, carantinarea unei zone”, a precizat ministrul Sănătăţii.

Săptămâna trecută, Curtea Constituţională a României a publicat motivarea deciziei din 25 iunie prin care a declarat ca fiind neconstituţională starea de carantină şi internarea obligatorie.

CCR consideră că textele de lege privind internarea obligatorie şi carantina în timpul epidemiei sunt neconstituţionale, deoarece sunt lipsite de claritate şi previzibilitate, au un caracter incert şi dificil de anticipat şi nu oferă garanţii privind respectarea unor drepturi şi libertăţi fundamentale.

De asemenea, CCR susţine că instituirea carantinei în România prin OUG reprezintă o veritabilă privare de libertate şi o restrângere a drepturilor fundamentale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până în 3 august. Perioadele cu ploi și zilele mai calde. Prognoza meteo pe următoarele patru săptămâni

Publicat

Meteorologii au prezentat prognoza de vreme pentru următoarele patru săptămâni. După câteva zile mai răcoroase, în această săptămână, vremea se încălzește din nou, astfel încât, până la finalul lunii iulie, temperaturile vor fi mai ridicate decât de obicei, însă doar în unele zone din țară.

În județul Alba, va mai ploua în intervalul 6-7 iulie, 14-17 iulie, 22-26 iulie. Temperaturile vor varia între maxime de 22 de grade și 30 de grade.

Săptămâna 6-12 iulie

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice acestei perioade în regiunile sud-estice, dar și ușor mai coborâte în vest și nord-vest, iar în rest vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Regimul pluviometric va fi excedentar în regiunile nordice, centrale și sud-vestice, iar în cele estice și sud-estice va fi deficitar. În rest, cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Săptămâna 13-19 iulie

Temperatura aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această săptămână în regiunile sud-estice, dar și ușor mai coborâte în nord-vestul teritoriului, iar în rest temperaturile medii vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval.

Cantitățile de precipitații estimate pentru această săptămână vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Săptămâna 20-26 iulie

Temperaturile medii ale aerului vor fi ușor mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, în regiunile sudice și sud-estice, dar și ușor mai coborâte în nord-vest, iar în rest valorile termice vor fi apropiate de cele normale pentru această perioadă.

Regimul pluviometric estimat pentru această săptămână va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Săptămâna 27 iulie – 3 august

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specific acestei perioade în sudul și sud-estul țării, iar în regiunile intracarpatice temperaturile medii vor fi ușor mai coborâte decât cele normale pentru acest interval.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la stat. POSTURILE vacante în această perioadă la instituții publice din județul Alba și condiții pentru candidați

Publicat

birou

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în județul Alba. Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Primăria Oraşului Câmpeni

șef serviciu – Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat

Condiții: absolvenți de studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licența sau echivalentă, în unul dintre următoarele domenii de licență: economic, tehnic, administrativ, juridic; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani.

Concurs: 21 iulie 2020, ora 10:00: proba scrisă, 23 iulie 2020, ora 10:00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Oraşului Câmpeni, din Piaţa Avram Iancu nr. 5, Județul Alba, telefon: 0258/771.215, interior 26.

Primăria Comunei Avram Iancu

– 3 posturi vacante în cadrul Proiectului „Comunitatea Moţilor Harnici”, Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014- 2020, Axa prioritară 4 – „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei”, Obiectiv Specific 4.1. „Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate”, POCU/138/4/1/114866, după cum urmează:

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent);

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent);

îngrijitoare – studii medii absolvite cu diplomă, experiență < 5 ani, timp parțial, 4 ore/zi (este obligatoriu să dețină certificat de calificare profesională îngrijitoare bătrâni la domiciliu sau echivalent).

Termenul limită de depunere a dosarelor: 15 iulie 2020

Concurs: 22 iulie 2020, ora 10:00: proba scrisă; 22 iulie 2020, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Avram Iancu, str. Avram Iancu, nr. 169, judeţul Alba, telefon: 0749.279.539, e-mail primarieav@yahoo.com.

Primăria Comunei Mihalț

– guard

Condiții: studii generale; vechime în muncă – nu se solicită.

Concurs: 24 iulie 2020, ora 11:00: proba scrisă; 27 iulie 2020, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Mihalţ, judeţul Alba, telefon 0258/718.101, e-mail secretar@primariamihalt.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

BACALAUREAT 2020, etapa specială, începe astăzi: 141 candidați înscriși, niciunul din Alba. Calendar și detalii despre examen

Publicat

examen

La etapa specială a examenului de  Bacalaureat s-au înscris 141 de absolvenți ai clasei a XII-a, conform situației centralizate până duminică, de către Ministerul Educației și Cercetării.

Nu sunt însă și candidați din Alba care să fie înscriși în această etapă, ce se va desfășura în perioada 6-10 iulie.

Examenul începe luni, 6 iulie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Marți, 7 iulie, se desfășoară proba obligatorie a profilului, iar miercuri, 8 iulie, va avea loc proba la alegere a profilului și specializării. Ultima probă scrisă (Limba și literatura maternă) este programată joi, 9 iulie.

Potrivit situațiilor transmise de către inspectoratele școlare, în 9 județe (Alba, Arad, Călărași, Dâmbovița, Ilfov, Neamț, Sălaj, Teleorman și Timiș) nu s-au consemnat situații care să determine organizarea probelor scrise aferente acestei etape special, a anunțat Ministerul Educației.

Vezi și UPDATE: TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2020. Rată de promovare 71,8%, mai mare după contestații, în județ

În Capitală vor susține această etapă 12 candidați, iar în județele Caraș Severin, Tulcea și Vaslui un singur candidat. Primele rezultate vor fi afișate vineri, 12 iulie, până la ora 12.00.

Ministerul Educației și Cercetării pune, în continuare, la dispoziția celor interesați, linia TELVERDE – 0800801100 – pentru sesizarea eventualelor nereguli privind desfășurarea acestei etape. Numărul va fi disponibil în perioada 6 – 9  iulie, între orele 8:00 – 16:00, iar vineri, 10 iulie, între orele 8:00 -14:00.

CALENDAR BACALAUREAT 2020 – sesiune specială:

6 iulie: Limba și literatura română – proba E a) – proba scrisă

7 iulie: proba obligatorie a profilului – proba E c) – proba scrisă

8 iulie: proba la alegere a profilului și a specializării – proba E d) – proba scrisă

9 iulie: Limba și literatura maternă – proba E b) – proba scrisă

10 iulie: afișarea rezultatelor (ora 12:00)

10 iulie: depunerea contestațiilor (între orele 14:00 – 19:00)

12 iulie: afișarea rezultatelor finale (după ora 12:00).

Pentru a promova Bacalaureatul, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 5 la fiecare dintre probele scrise și cel puțin media 6. De asemenea, trebuie să aibă echivalate/recunoscute probele de competențe lingvistice și digitale.

Vezi BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Subiectele sunt concepute de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, iar în acest an a fost eliminată materia din semestrul al doilea.

Ce le este interzis candidaților:

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate