Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Curs gratuit pentru formare profesională ca baby-sitter, din octombrie, la Alba Iulia. Iniţiativa aparţine Crucii Roşii


Publicat

Din luna octombrie, Crucea Roşie derulează în Alba Iulia un curs gratuit de formare profesională  baby-sitter”. Pot participa persoanele care au absolvit opt clase sau cele angajate fără calificare în domeniul medico-social. Cursul durează 14 săptămâni.

Cursurile sunt gratuite, autorizate CNFPA, iar la înmânarea diplomei absolventul primește suma de 480 de lei. Cheltuielile de transport şi cazare nu se decontează

În ceea ce priveşte angajaţii cu contract individual de muncă, fără calificare sau cu nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social, aceştia pot fi:

– personal nedidactic sau administrativ, cu atributii specifice domeniului medico-social din cadrul structurilor administraţiei publice locale şi sistemul privat (Grădiniţa cu program normal, Grădiniţa cu program prelungit si grădiniţa care funcţionează împreuna cu creşa cu program zilnic, Grădiniţa cu program săptămânal si grădiniţa care funcţionează împreuna cu creşa cu program săptămânal, gradiniţe şi creşe private, unităţi şcolare etc.)

– personal administrativ si auxiliar, cu atributii specifice domeniului medico-social din cadrul structurilor subordonate Direcţiilor de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului (centre de plasament, centre îngrijire persoane vârstnice, centre îngrijire copii etc.).

– personal administrativ si auxiliar, cu atributii specifice domeniului medico-social din cadrul unităţilor sanitare, publice şi private

– personal administrativ si auxiliar, cu atributii specifice domeniului medico-social din cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

NU pot participa angajaţii din domeniul medico-social care care au un nivel de calificare superior nivelului 1 de calificare (inclusiv angajati pe posturi din domeniul medico-social ce sunt specifice unui program de formare de nivelul 2, de exemplu infirmieră, mediator sanitar, operator introducere, operare si validare date, îngrijitor bolnavi la domiciliu etc.) şi angajaţii ce au beneficiat de altă finanţare din fonduri publice naţionale sau comunitare în calitate de participant, pentru programul de formare profesională “Baby-Sitter (cod NC NC 5133.1.1)”.

De asemenea, nu au acces la acest curs angajaţii ce au pregătire superioară (studii superioare), persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice în mod independent, întreprinderi familiale şi individuale.

Cursanţii vor participa la activităţile de informare, consiliere şi orientare profesională. Cursul durează 14 săptămâni, din care 6 săptămâni pregătire teoretică, de luni-vineri, în sala de curs din Alba Iulia şi 8 săptămâni, de de luni-vineri la locul de muncă sau la alţi angajatori din domeniul medico-social.

Evaluarea finală este programată în a 14-a săptămână de la începerea cursului (evaluarea finală se susţine în faţa unei comisii constituite din doi specialişti desemnaţi de către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi coordonatorul de formare al Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România)

Documente necesare înscrierii:

– copia actului de identitate

– copia certificatului de naştere

– copia certificatului de căsătorie/hotărâre de divorţ (dacă este cazul)

– copia actului de studii al ultimei şcoli absolvite (diplomă şi foaie matricolă)

– aviz medical cu specificaţia apt curs

– adeverința de la locul de muncă (să ateste faptul că persoana este angajată într-o unitate din domeniul medico-social, structurile menţionate la condiţiile de înscriere); în original.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Cele 27 de state membre UE au ajuns la un acord istoric cu privire la noua Politică Agricolă Comună

Publicat

Miniştrii Agriculturii din statele membre ale Uniunii Europene au ajuns miercuri la un acord, după lungi negocieri, asupra unei reforme a noii Politici Agricole Comune (PAC), destinată să ţină cont mai mult de provocările climatice şi asupra mediului înconjurător.

„După o luptă îndelungată, am ajuns la un acord crucial”, a declarat miercuri dimineaţa ministrul german al Agriculturii, Julia Kloeckner, la finalul reuniunii miniştrilor europeni ai Agriculturii, care a avut loc la Luxemburg.

Oficialul german a dat asigurări că a fost găsit un echilibru între îngrijorările privind sustenabilitatea, constrângerile ecologice şi securitatea alimentară. Orientările adoptate de statele membre vor face obiectul negocierilor cu Parlamentul European, în ideea ca acestea să intre în vigoare începând din luna ianuarie 2023.

În centrul discuţiilor care au început luni a figurat sistemul „eco-schemelor”, propuse de Comisia Europeană (executivul UE) pentru a „înverzi” agricultura europeană prin remunerarea serviciilor făcute mediului înconjurător de către fermieri. Statele membre trebuie să ajungă la o majoritate calificată cu privire la valoarea, definiţia şi obiectivul acestor acestor servicii.

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, a susţinut la Consiliul AgriFish că România nu este de acord cu stabilirea unui procent obligatoriu pentru eco-scheme în noua Politică Agricolă Comună (PAC), mai ales pentru statele membre ale căror plăţi directe sunt sub 90% din plata medie europeană.

„Legat de arhitectura verde, de eco-scheme, România reiterează că statele membre ar trebui să aibă flexibilitatea de a decide în funcţie de nevoile specifice.

Am prefera să nu existe o alocare distinctă pentru eco-scheme. Oricum 20% din plăţile directe pentru eco-scheme este prea mult.

Considerăm că nu trebuie să se introducă un procentaj obligatoriu pentru statele membre ale căror plăţi directe sunt sub 90% din plata medie europeană”, a declarat Adrian Oros, în prima zi a reuniunii Consiliului AGRIFISH, unde a prezentat poziţia României privind Planurile Strategice ale noii Politici Agricole Comune (PAC).

Statele membre şi eurodeputaţii ar trebui să ajungă la un acord, până la începutul lui 2021, asupra regulilor care se vor aplica începând de la 1 ianuarie 2023.

Ssursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Exploatarea aurului aluvionar, în Apuseni: O firmă din Cluj vrea să extragă metalul prețios din râul Arieș, în zona Lupșa

Publicat

O firmă din Cluj – Napoca vrea să extragă aur aluvionar, prin metoda separării gravitaționale, dintr-o zonă a râului Arieș aflată în extravilanul localității Mănăstire, comuna Lupșa. Procesul constă în separarea gravitațională a aurului împreună cu metalele grele din aluviunile nisipoase din pârâu, metodă care nu folosește mercur sau alte substanțe toxice. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Exploatarea aurului aluvionar din albia minoră a râului Arieș – Perimetrul Lupșa 1”, propus a fi amplasat în comuna Lupșa, sat Mănăstire, extravilan, titular Kubera Gold Serv SRL din Cluj – Napoca.

Potrivit memoriului de prezentare, activitatea de extracție a aurului aluvionar din perimetrul de exploatare constă în separarea gravitațională a aurului împreună cu metalele grele, din aluviunile nisipoase din albia minoră a râului Aries.

Se vor executa lucrări de exploatare cu următoarele caracteristici:

– va fi exploatată o suprafață totală de cca. 55.400 mp;

– adâncimea de colectare este cuprinsă între 0,15 și 0,5 m, în funcție de grosimea și granulometria depozitului aluvionar;

– proiectul conform denumirii sale, are ca scop exploatarea aurului aluvionar și nu a întregii mase de aluviuni în care este cuprins acest aur.

Zona efectivă de exploatare are următoarele caracteristici:

– Lungime perimetru = 1.830 m;

– Lățime medie = 30 m;

– Adâncimea de extracție: 0,15 – 0,5 m, cu un pilier de 0.5 m deasupra talvegului.

Metodologia de extracție a aurului din nisipurile aluvionare prevede următoarele faze și va începe dinspre aval spre amonte și dinspe firul văii spre maluri:

– extragerea nisipului aluvionar prin intermediul unei drage mobile cu acționare electrică (opțional diesel);

– în cazul în care aluviunile sunt cimentate natural se va folosi cupa buldoexcavatorului pentru dezagregarea acestora;

– sortarea gravitaționara a acestuia pe plan înclinat sau cu ajutorul unui trommel, cu selectarea fragmentelor de aur liber și a metalelor grele (magnetit, pirită, calcopirită, pirotină, etc.);

– recuperarea mineralelor grele și a aurului liber

– depunerea nisipului sortat gravitațional aproximativ în aceleași zone de unde a fost prelevat.

Cantitatea totală de aluviuni existenta în zona de albie din interiorul perimetrului de exploatare calculată este de 16.620 mc. Metoda propusă pentru procesarea aluviunilor aurifere prevede procesarea prin dragare cu aspirație doar a fracției cu dimensiuni mai mici de 5 mm.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul emite o ordonanță prin care amână depunerea declaraţiilor fiscale, fără penalități, până pe 25 decembrie

Publicat

citu

Depunerea declaraţiilor fiscale de către firme va fi amânată până pe 25 decembrie 2020, iar rambursarea TVA cu control ulterior ar putea fi prelungită până pe 25 ianuarie, anul viitor, a anunţat, miercuri, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.

„Ne gândim la anul viitor pentru că se pare că această criză nu s-a terminat. Vom avea şi la anul costuri legate de această criză şi va trebui să luăm măsuri prin care să susţinem sectoare din economie.”

Cîțu a precizat că Ordonanța de Urgență pentru amânarea declariilor va fi aprobată joi, 22 octombrie

”Vom permite ca, până la 25 decembrie 2020, să nu existe penalităţi pentru cei care nu reuşesc să plătească la timp şi, în plus, extindem rambursarea TVA cu control ulterior până în 25 ianuarie (2021 – n. r.), cred.

Lăsăm lucrurile cât mai flexibile, cât mai uşoare pentru oameni, pentru companii să poată funcţiona în acest mediu dificil. Reducem cu 50% şi acea dobândă pe care o percepea statul zilnic celor care aveau întârzieri la plată.”

Ministrul de Finanţe a spus că „şocul asimetric” care a lovit România a fost contraatacat cu măsuri de ajutor pentru toate sectoarele, inclusiv pentru HoReCa.

„Şocul care a lovit România a lovit asimetric. Nu a lovit pe toată lumea la fel. Sunt anumite sectoare din economie, cum este HoReCa, care au fost lovite mai puternic şi atunci a fost nevoie de măsuri care să meargă exact pentru acest sector.

Aici revin asupra impozitului specific, ceea ce înseamnă că măsurile pe care le vom lua în şedinţa de Guvern de mâine (joi, 22 octombrie – n. r.) efectiv înseamnă că în 2020 sectorul nu trebuie să plătească impozit specific.

Am prelungit pentru autorităţile locale posibilitatea de a reduce taxele la clădiri (chirii etc.) până la finalul anului. Eu spun că IMM Invest a fost un program care, deşi a început într-un stil mai ciudat, astăzi vorbim de 20.000 de companii care au accesat credite de capital şi investiţii, iar sectorul HoReCa este între locul 3 şi 4 ca beneficiari ai acestei măsuri.

Șomajul tehnic până la sfârșitul anului, apoi primesc 41,5% susținere din salariu

Măsura de ajutor de şomaj tehnic se derulează până la finalul anului”, a afirmat oficialul.

Acesta a adăugat că impactul măsurilor economico-sociale luate de Guvern în acest an se ridică la 7% din PIB.

„Tot până la finalul anului, cei care au fost închişi prin decizia autorităţilor pot să beneficieze de şomaj tehnic plătit cu bani de la buget şi după aceea pot să beneficieze de cei 41,5% susţinere din salariu.

Ideea este că au fost deja măsuri luate şi sunt discuţii în continuare referitor la ce putem să facem în perioada următoare.

Eu aş vrea să văd un pic impactul acestor măsuri. Deja vorbim de măsuri pentru întreaga economie care se ridică la 7% din PIB, măsuri pe care le-am luat anul acesta şi bani care nu erau în buget la începutul anului”, a subliniat Florin Cîţu. ( Agerpres)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Candidații PSD Alba la alegerile parlamentare. Ioan Dîrzu pierde primul loc pe lista pentru Camera Deputaților

Publicat

Surprize pe listele de candidați ale PSD Alba, pentru alegerile locale. Fostul președinte al organizației, Ioan Dîrzu, a pierdut locul întâi pe lista pentru Camera Deputaților, unde va ocupa poziția a doua, după Radu Marcel Tuhuț, potrivit unor surse politce de la nivel central. 

Tuhuț este primar al comunei Ciuruleasa, unde a obținut la alegerile locale peste 87% din voturi și totodată un apropiat al lui Dîrzu care l-a susținut în funcția de președinte executiv al organizației județene.

Camera Deputaților:

  1. Radu Marcel Tuhuț
  2. Ioan Dârzu
  3. Marcela Dărămuș
  4. Bogdan Medrea
  5. Nicolae Luca
  6. Marcel Oțoiu
  7. Călin Radu

La Senat:

  1. Călin Mătieș
  2. Adrian Nicolae Bara
  3. Delia Angela Gheorghiță
  4. Gheorghe Sava

Locul I la Camera Deputaților poate fi considerat sigur de către social-democrați, în timp ce locul I de la Senat va fi cel mai probabil atribuit prin redistribuire și poate fi câștigat de PSD sau de Alianța USR PLUS. Asta în condițiile în care celălalt mandat de senator de Alba va fi câștigat aproape sigur de PNL.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate