Connect with us
Publicitate

Eveniment

Curtea de Apel Alba Iulia devine ECO. Citațiile și actele de procedură vor fi trimise către părți și avocați, prin E-MAIL

prefectura

Publicat

Curtea de Apel Apel Alba Iulia, dar și cele 19 instanțe de judecată arondate devin ECO, datorită dosarului electronic, aplicație care a fost lansată de instanța superioară la jumătatea lunii iulie a acestui an.

Mai exact, de la 1 decembrie, actele de procedură și citațiile vor fi trimise către părți sau avocați, în format electronic, prin e-mail. Această opțiune va funcționa în paralel cu metoda clasică, de trimitere a documentelor în format fizic, prin poștă. 

În 2018, peste 2,5 milioane de lei au fost cheltuiți de către cele 19 instanțe de judecată din circumscripția Curții de Apel Alba Iulia, cu comunicarea actelor de procedură.

Asta înseamnă, în medie, 24.000 lei le lună și aproximativ 300.000 de lei pe an, doar pentru instanța superioară. Mai mult, în fiecare lună, doar la Curtea de Apel Alba Iulia sunt cumpărate aproximativ 230 de topuri de hârtie în valoare de aproximativ 3.000 de lei și toner pentru imprimantă, care depășește 5.000 de lei.

CITEȘTE ȘI: ACCES online la dosare și posibilitate de a încărca documente, la instanțele arondate Curții de Apel Alba Iulia

Aceste cheltuieli s-ar putea diminua semnificativ de la începutul lunii decembrie, grație implementării unei noi proceduri din cadrul aplicației dosarului electronic. La nivelul celor 19 instanțe de judecată de pe raza județelor Alba, Sibiu și Hunedoara, se va implementa comunicarea electronică a procedurilor și documentelor.

Mai exact, părțile din proces dar și avocații acestora vor putea primi prin e-mail toate documentele necesare, nu doar prin poștă.

Totuși, această formă de comunicare a documentelor va merge în paralel cu metoda clasică de trimitere a documentelor în format fizic.

De asemenea, sistemul dosarului electronic este făcut în așa fel încât, dacă timp de trei zile de la trimiterea în format electronic a datelor, partea sau avocatul nu citește mesajul, documentele vor fi trimise către acesta în format fizic.

Președintele Curții de Apel Alba Iulia, Liviu Gheorghe Odagiu, alături de vicepreședintele instanței superioare, Aurelian Gheorghe Mocan, au declarat vineri, în conferință de presă, că actul de justiție trebuie să țină pasul cu tehnologia și, de asemenea, un factor important pe care fiecare persoană trebuie să îl ia în serios este protejarea planetei și a resurselor naturale. 

Mai mult, aceștia au declarat că la nivelul instanțelor arondate Curții de Apel Alba Iulia, din 2020, registrele de hârtie vor fi înlocuite cu unele electronice. Acest lucru va fi făcut în colaborare cu informaticienii compartimentului IT de la Tribunalul Sibiu.

De când Dosarul Electronic a fost implementat la nivelul Curții de Apel Alba Iulia, acesta a fost utilizat de aproximativ 30.000 de ori, iar conducerea instanței speră ca numărul celor care utilizează aplicația să crească în decursul următoarelor luni.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate