Connect with us
Publicitate

Eveniment

De LUNI: ACCES online la dosare și posibilitate de a încarca documente, la instanțele arondate Curții de Apel Alba Iulia

Publicat

Părțile din dosarele de judecată aflate la instanțele arondate Curții de Apel Alba Iulia, avocații acestora, executorul, lichidatorul sau expertul vor putea vizualiza și descărca online documente atașate la dosar, începând de luni, 15 iulie, prin intermediul aplicației „Dosar electronic”.

Dacă ați avut sau aveți de-a face cu instanțele de judecată probabil știți deja cât de anevoioasă este interacțiunea cu acestea mai ales în ceea ce privește depunerea documentelor și consultarea lor. Registraturile sunt mai mereu aglomerate, programul de lucru este restrâns mai ales pe timpul vacanței, personalul este supraaglomerat iar oficiile poștate nu sunt bine organizate.

Începând de luni, la nivelul instanțelor de judecată arondate Curții de Apel Alba Iulia, justițiabilii vor putea accesa aplicația „Dosar electronic”, care le oferă posibilitatea de a consulta dosarele și de a depune documente online în dosare fără a mai face drumuri la instanțe sau la oficiul poștal.

Ce este dosarul electronic?

Dosarul electronic este o aplicație dezvoltată de specialiștii I.T. din cadrul Tribunalului Arad și implementată cu sprijinul acestora și cu acordul Curții de Apel Timișoara.

Prin intermediul aplicației, părțile unui dosar vor putea vizualiza și descărca documentele atașate, fiind suficientă o singură autentificare pentru a vizualiza toate dosarele.

Cum am acces la dosarul dosarul electronic?

Pentru a avea acces la dosarul electronic, este suficient ca în documentele înaintate instanței, de preferință în partea introductivă, să fie menționate: adresa de e-mail si telefonul mobil.

Cererea de acces la dosarul electronic poate fi descarcată de pe site-urile instanțelor arondate Curții de Apel Alba Iulia. Cererea nu trebuie semnată, însă trebuie însoțită de o copie a cărții de identitate și/sau dovada calității de reprezentant.

Cine poate solicita accesul și de unde se accesează dosarul electronic?

  • părțile din dosar
  • avocatul unei părți
  • executorul
  • lichidator
  • expertul

Dosarul electronic poate fi accesat de pe prima pagina a site-urilor, alegând opțiunea „Acces DOSAR ELECTRONIC”

Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?

  • Pentru autentificare se folosește adresa de e-mail și numărul de telefon mobil.
  • Se alege din lista instanțelor, instanța unde aveți dosarul
  • Se accesează butonul AUTENTIFICA

Cum se realizează autentificarea la dosarul electronic?

  • Se introduce codul primit prin SMS format din șase cifre. Exemplu: 123456. În partea dreaptă sunt cifre din numărul dvs. de telefon la care este transmis codul.
  • Se accesează butonul VERIFICA
  • Dacă în termen de 1 minut nu aţi primit SMS-ul, accesați butonul RETRIMITE
  • Se poate solicita retrimiterea codului de acces de 3 ori

Care sunt avantajele utilizării dosarului electronic?

  • Vizionarea și descărcarea dosarului de judecată;
  • Rapiditatea comunicării instanță-justițiabil (actele de procedură – citații sau alte comunicari – pot fi transmise în aceeași zi, în format electronic (e-mail).
  • Eliminarea pentru justițiabil/reprezentantul acestuia a alocării unei resurse de timp necesarădeplasării fizice la instanță în vederea studierii dosarului în arhivă;
  • Reducerea consumului de hârtie și protejarea planetei.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate