Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De la 1 februarie 2014: Internările vor fi limitate în spitalele publice. Vezi lista celor peste 300 de afecţiuni vizate


Publicat

pat spital

Ministerul Sănătăţii a pus în dezbatere publică până la 1 noiembrie un proiect de lege privind pachetul de bază al serviciilor medicale, atât pentru medicina primară, cât şi pentru ambulatoriu şi spital. De asemenea, sunt menţionate o serie de afecţiuni pentru care se propune limitarea internării în spitalele publice. Se urmăreşte, printre altele, optimizarea utilizării resurselor, prin limitarea internărilor în spitalele publice pentru probleme ce pot fi rezolvate în ambulatoriu şi prin reducerea investigaţiilor imagistice repetate. Astfel, de la 1 februarie 2014, se restricţionează situaţiile în care ne putem adresa personalului de la urgenţe.

Pachetul de bază, al cărui proiect a fost lansat de Ministerul Sănătăţii (MS) şi se află în dezbatere publică până la 1 noiembrie, este primul document de acest fel adaptat bugetului estimat pentru anul viitor, respectiv celui pentru 2014, spun reprezentanţii MS.

Realizarea pachetului este prevăzută în acordul cu Fondul Monetar Internaţional.

Structurat pe mai multe capitole, pachetul vizează medicina primară, de ambulatoriu şi de spital, dar şi asistenţa comunitară şi medicina dentară, stabilind serviciile de care beneficiază toţi cetăţenii, indiferent dacă sunt asiguraţi sau nu.

Printre reglementările pachetului se numără limitarea internărilor în spitalele publice, însă numai pentru acele cazuri care pot fi tratate în ambulatoriul de specialitate, în spitalizare de zi sau de către medicul de familie.

Potrivit statisticilor oficiale, 40 la sută dintre cazurile internate în spital ar putea fi tratate în ambulatoriul de specialitate, ar putea fi internate în sistemul spitalizare de zi sau tratate la medicul de familie. În aceste condiţii, în pachetul de bază vor figura acele afecţiuni pentru care, prin serviciile prespitaliceşti existente, nu se poate realiza rezolvarea cazurilor.

Experţii MS au identificat peste 300 de diagnostice pentru care ar trebui redusă gradual internarea (vezi lista completă mai jos), printre care: infecţia intestinală bacterială şi virală nespecificată, scabia, hepatita cronică C, rujeola şi rubeola fără complicaţii, sifilisul recent lent şi cel secundar al pielii şi mucoaselor, anemia, malnutriţia, pneumonia virală, astmul, gastrita, hepatita alcoolică şi pancreatita cronică provocată de alcool, bătăturile, urticaria, infecţia tractului urinar, sciatica, avortul spontan incomplet fără complicaţii, colecistita cronică, guşa şi hipertensiune arterială, aceasta din urmă fiind boala care „umple”, în prezent, 60 la sută din secţiile de medicină internă.

„Nu există o listă a bolilor pentru care pacienţii nu se mai pot interna în spitale. Pentru orice boală, dacă ea pune în pericol sănătatea pacientului, există opţiunea internării”, subliniază reprezentanţii MS.

În plus, prin acelaşi pachet, medicii vor fi stimulaţi să cheme bolnavii cronici la control, pentru a urmări decât respectă recomandările privind tratamentul şi pentru a evalua eficacitatea medicaţiei. De asemenea, este prevăzută evaluarea tratamentelor pentru bolnavii cu suferinţe cronice, mai ales oncologice.

O altă prevedere stabileşte numărul investigaţiilor imagistice şi bolile pentru care sunt recomandate respectivele analize, cu menţiunea că pentru prima dată va fi menţionat nivelul de iradiere, dar şi poziţiile specialiştilor cu privire la respectivele investigaţii, ştiut fiind că efectuarea frecventă a unor examene tip computer tomograf (CT) poate creşte riscul de cancer, la fel fiind în cazul mamografiilor excesive, au explicat, pentru Mediafax, reprezentanţii MS.

Astfel, spre exemplu, pentru tulburări congenitale trebuie făcut RMN, investigaţie cu grad de iradiere zero, iar în cefaleea acută sau severă, CT, analiză cu grad de iradiere II.

Pachetul de servicii prevede că orice om sănătos cu vârsta între 18 şi 39 ani beneficiază gratuit de una-două consultaţii succesive la medicul de familie o dată la trei ani. Peste vârsta de 39 de ani, frecvenţa consulaţiilor este de până la trei pe an.

Persoanele cu boli cronice vor beneficia gratuit de un număr de consultaţii în funcţie de suferinţă şi de stadiul bolii.

În cazul terapiilor oncologice, medicii vor evalua periodic beneficiile tratamentelor, în vederea continuării sau schimbării medicaţiei care nu îşi face efectul.

Pachetul vizează şi medicina dentară, astfel că orice român va beneficia, gratuit, de drenare de abces şi de sigilarea dintelui cariat la copil.

Toate unităţile de primiri urgenţe (UPU) vor avea un stomatolog care să acorde serviciile prevăzute în pachet. De asemenea, prin pachet va fi asigurată persoanelor peste 65 de ani câte o proteză acrilică la cinci ani şi o revizie a acesteia.

surse: mediafax, gândul

Vezi în continuare listele complete cu pachetele de servicii medicale de bază şi afecţiunile pentru care se intenţionează limitarea internării în spitalele publice:

Pachet Asistenta Medicala Primara

Pachet servicii medicale de baza Ambulator

Lista diagnostice pentru limitarea internarii in spitale



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Compania Johnson & Johnson amână livrarea vaccinului în Europa, după decizia din SUA

Publicat

Compania Johnson & Johnson a amânat livrarea vaccinului său în Europa după „pauza” impusă în Statele Unite, din cauza mai multor persoane care au dezvoltat cheaguri de sânge după ce au fost vaccinate.

Administraţia Naţională a Alimentelor şi Medicamentului (FDA) din Statele Unite ale Americii, precum şi Centrele de Control al Bolilor (CDC) au anunțat marți oprirea vaccinării cu serul produs de Johnson & Johnson, după ce șase persoane au dezvoltat o tulburare rară de coagulare a sângelui.

FDA a spus că recomandarea este „din precauție extremă”, adăugând că evenimentele adverse observate sunt deocamdată extrem de rare, potrivit The New York Times.

Toate cele șase cazuri cu tulburare rară de coagulare a sângelui au apărut la femei cu vârste cuprinse între 18 și 48 de ani, simptomele apărând la șase până la 13 zile după vaccinare.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România, Valeriu Gheorghiță, spune, în cazul vaccinului Johnson & Johnson, că așteaptă recomandarea Agenției Europene a Medicamentului, după cazurile de tromboză din SUA.

„Am văzut această informație (privind solicitarea FDA de întrerupre a vaccinării cu Johnson & Johnson în SUA – n.r.).

Așteptăm o recomandare de la Agenția Europeană a Medicamentului și dacă va fi nevoie să nu demarăm încă utilizarea acestui tip de vaccin putem face acest lucru.

Avem capacitatea de stocare, nu ne forțează nimeni să începem atâta timp cât nu avem suficiente date de siguranță”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță, marți.

El consideră că din moment ce FDA a recomandat acest lucru, EMA va face cât de curând o precizare, mai ales că în Europa nu s-a folosit acest tip de vaccin.

„Tocmai de aceea este importantă experiența acumulată până la acest moment în SUA, unde sunt aproape 7 milioane de doze de vaccin utilizate”, a spus Valeriu Gheorghiță.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România a mai spus că frecvența acestor cazuri de evenimente trombotice după utilizarea serului de la Johnson&Johnson par a fi de circa un caz la un milion, o frecvență extrem de rară.

În România ar fi trebuit să ajungă în această săptămână 60.000 de doze de vaccin Johnson & Johnson.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO UPDATE: Un bărbat a fost găsit decedat într-o fântână din cartierul Micești din Alba Iulia

Publicat

Pompierii din Alba Iulia intervin marți seara pentru extragerea cadavrului unei bărbat de aproximativ 53 de ani, căzut într-o fântână din cartierul Micești, din Alba Iulia. 

Potrivit ISU Alba, cadavrul bărbatului se afla în fântână la o adâncime de aproximativ 13 metri.

În jurul orei 22.5o, pompierii din Alba Iulia interveneau pentru extragerea corpului neînsuflețit.

UPDATE 23.00: Potrivit surselor alba24.ro, cadavrul bărbatului ar fi fost descoperit de fratele acestuia. Bărbatul căzut nu ar mai fi răspuns la telefon încă de marți dimineață.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Publicat

Schimbări majore în salarizarea bugetarilor propuse de Ministerul Muncii, publicate într-un memorandum anunțat pe agenda ședinței de guvern de miercuri.

Principalele modificări sunt plafonarea sporurilor la maximum 20% din salariul de bază, refacerea coeficienților de ierarhizare în funcție de care sunt calculate salariile, o grilă separată pentru angajații din administrația locală, dar și introducerea unui spor de performanță lunar, potrivit unui document publicat de economedia.ro

Principiile majore enunțate în memorandum:

– reanalizarea coeficienților de ierarhizare pentru fiecare familie ocupațională de funcții bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic și cel mai mare salariu de bază, și înmulțirea coeficienților cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare – 2300 lei;

– introducerea unor grile de salarizare pentru administrația publică locală, corespunzător funcțiilor publice și funcțiilor contractuale;

– plafonarea sporurilor la 20% din salariul de bază, la nivel individual;

– revizuirea sistemului de acordare a sporurilor :

a) sporurile pentru condiții de muncă la care expunerea la condiții de muncă este aceeași, indiferent de funcția deținută, se vor acorda în cuantum fix, ca spor de până la 25% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată;

b) analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu menținerea numai a celor cu adevărat relevante;

– acordarea unui spor de performanță lunar, personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei/autorităţii publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activităţi cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepţional ori a avut un volum de activitate ce depăşeşte în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, în baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite;

– implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupaționale în acelașii timp, în scopul evitării apariției unor noi dezechilibre în sistemul public de salarizare și al înlăturării posibilității contestării unor prevederi în fața instanțelor de judecată.

DOCUMENTUL poate fi văzut AICI: Memorandum Salarizare Unitara Bugetari

În document se arată că ”În prezent, în sectorul bugetar se identifică o serie de discrepanțe salariale, unele apărute în urma aplicării legislației anterioare privind salarizarea personalului bugetar, iar altele identificate după data apariției Legiicadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv luna iulie 2017, ca urmare a modificărilor legislative succesive ale Legiicadru în vigoare în Parlament, prin care unele categorii de personal au fost favorizate în raport cu celelalte categorii de personal din sectorul bugetar.

Mai mult decât atât, o serie de discrepanțe au apărut și ca urmare a efectelor unor hotărâri judecătorești definitive, prin care au fost acordate anumite drepturi salariale pe legislația anterioară Legiicadru nr.153/2017.

La nivelul administrației publice locale se identifică o serie de dezechilibre salariale între unitățile administrativeteritoriale de nivel similar, în condițiile în care nivelul de salarizare al personalului pentru fiecare în parte se stabilește prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București.

Acest lucru a condus, pe de o parte, la existența unor niveluri diferite de salarizare pentru aceeași funcție în cadrul administrației publice locale, iar pe de altă parte, la răsturnarea ierarhiilor firești pe nivele de complexitate a activității în administrația publică respectiv administrație publică centrală, administrație publică teritorială și abia pe a treia poziție administrația publică locală.

Aplicarea legii a dus la situația în care unele salarii de bază din administrația publică locală sunt mai mari decât salariile din administrația publică centrală.

Cât privește plafonarea la 30% din suma salariilor de bază, a sporurilor acordate personalului bugetar pe ordonator de credite, în prezent, există sectoare de activitate care sunt exceptate de la acest plafon de sporuri, ceea ce determină acordarea unui număr mai mare de sporuri pentru aceste categorii bugetare, în detrimentul altor categorii de personal bugetar care nu pot depăși acest plafon.

În acest sens, există excepții pentru instituţiile din sistemul sanitar şi de asistenţă socială şi cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru care suma sporurilor, compensaţiilor, adaosurilor, primelor, premiilor şi indemnizaţiilor, acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depăşi 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcţie/salariilor de funcţie, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/salariilor de comandă şi a indemnizaţiilor lunare, după caz.

Deoarece determinarea sporurilor se face în raport cu salariul de bază se creează o situație discriminatorie, unele funcții beneficiind de un cuantumul sporurilor cu mult mai mare decât altele, cu toate că activitatea se desfășoară în aceleași condiții, iar expunerea la condiții periculoase sau vătămătoare este aceeași, indiferent de funcția deținută.

Scopul elaborării noului cadru normativ privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice vizează eliminarea discrepanțelor salariale existente în prezent în sistemul bugetar, restabilirea ierarhiilor funcțiilor în cadrul domeniilor de activitate, precum și între domenii de activitate, precum și instituirea unui sistem de stimulare a performanței.

Propunerile formulate vor fi analizate și din punct de vedere al impactului financiar, prin raportare la plafoanele cheltuielilor de personal stabilite prin legea nr.14/2021 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscalbugetar pe anul 2021.

Față de cele prezentate, este necesar ca ministerele corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare să transmită în termen de 30 de zile, propuneri și observații de îmbunătățire a legislației privind salarizarea în domeniul de competență, în vederea reașezării politicilor salariale în conformitate cu principiile prezentate în acest Memorandum.

Facem precizarea că activitățile vor demara cu consultarea ordonatorilor principali de credite, corespunzător familiilor ocupaționale de funcții bugetare, iar pe parcursul desfășurării etapelor de lucru, se va discuta și cu ceilalți actori implicați, respectiv confederațiile sindicale reprezentative și structurile asociative.”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Israelul se deschide pentru românii vaccinați, din 23 mai. Turiștii vor putea călătorii deocamdată doar în grupuri organizate

Publicat

La mai bine de un an de la închiderea granițelor și după trei valuri pandemice agresive, Israelul a atins imunitatea de turmă în urma vaccinării masive și va permite accesul în țară începând cu data de 23 mai 2021 pentru toți turiștii români vaccinați.

Informația a fost dată marți, într-o declarație comună a ministrului turismului din Israel, Orit Farkash-Hacohen și a ministrului sănătății, Yuli Edelstein. În prima etapă, va fi permis accesul în Israel doar grupurilor organizate.

Citește și Românii pot merge în Grecia din 16 aprilie. Ministrul Economiei anunță condițiile de plecare și de întoarcere din vacanță

Redeschiderea turistică a Israelului se va face treptat, începând cu data de 23 mai, când primele grupuri de turiști vor avea acces în Țara Sfântă. Călătorilor individuali li se va permite să intre în Israel în cea de-a doua etapă.

Toți vizitatorii vor putea intra în Israel în baza unui test PCR negativ și vor trebui să facă și un test serologic care să ateste existența anticorpilor în urma vaccinării.

Testul serologic pentru români va putea fi eliminat prin semnarea unui acord bilateral între Guvernul Israelului si Guvernul României, prin care Israelul să recunoască certificatul de vaccinare emis de autoritățile din România. În acest sens, Guvernul Israelului a inițiat deja discuții cu partea românească și a trimis deja o propunere la care se așteaptă răspunsul oficial al Guvernului României. Astfel de tratate au fost semnate deja de Israel cu Grecia și Cipru.

Autoritățile de la Ierusalim vor oferi în zilele următoare mai multe informații despre întreg procesul de acces în Israel.

Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate