Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

De LUNI: Elevii se întorc la şcoală după vacanţa de primăvară. CALENDARUL examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat


Publicat

elevi

elevi bacalaureat 2014După o săptămână plină de activităţi “altfel” sau emoţii la olimpiade şi după o binemeritată vacanţă de primăvară, de luni, elevii se întorc la cursuri. Îi aşteaptă tezele şi, pe cei din ultimul an de gimnaziu sau liceu, examenele de Evaluare Naţională şi Bacalaureat.

Anul şcolar are 177 de zile de cursuri şi 34 de zile de vacanţă, fără cele din vacanţa de vară şi este structurat pe două semester. Cursurile claselor a VIII-a se încheie în data de 12 iunie 2015.

După vacanţa de primăvară sunt reluate cursurile, din 20 aprilie, anul şcolar urmând să se încheie la 19 iunie.

Vacanţa de vară de dinaintea anului şcolar 2015-2016 va fi între 20 iunie şi 13 septembrie.

Tezele din semestrul II se susţin, de regulă, până la 22 mai 2015.

Săptămâna 6 – 10 aprilie din semestrul al doilea a fost dedicată activităţilor extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”.

Pentru elevii de clasa a VIII-a, în 2015, Evaluarea Naţională se va desfăşura la disciplinele similare celor de anul trecut, probele urmând să fie susţinute în perioada 22-24 iunie.

Citește și BACALAUREAT 2015. CALENDARUL şi modele de SUBIECTE actualizate de Ministerul Educaţiei. Înscrierile încep în 25 mai

Citeşte şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2015, pentru clasa a VIII-a. MODELE de SUBIECTE şi CALENDARUL testărilor

Examenul de Evaluare Naţională 2015 pentru clasa a VIII-a începe în 22 iunie, cu proba scrisă de Limba şi Literatura Română, urmată de cea din 23 iunie, la Limba şi literatura maternă şi în 24 iunie la Matematică. Rezultatele vor fi afişate pe 26 iunie, respectiv pe 30 iunie, cele finale, după rezolvarea contestaţiilor.

Conform unui ordin privind organizarea şi desfăşurarea evaluării naţionale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul şcolar 2014-2015 elevii trebuie să știe că:

– se interzice candidaţilor la Evaluarea Națională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ în acest scop.

– candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate în sala stabilită de comisie în acest scop nu vor fi primiți în examen.

– se interzice candidaţilor la Evaluarea Națională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

– se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea, sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen, telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

– se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

– încălcarea regulilor menționate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidații respectivi vor fi eliminați de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia sau de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit sau au transmis materialele interzise.

– candidații eliminați de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă vor primi nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă respectivă.

– înainte de începerea probelor, asistenții prezintă candidaților prevederile metodologice legate de organizarea și desfășurarea corectă a Evaluării Naționale și prevederile menționate și le solicită să predea toate eventualele materiale și obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

CALENDARUL examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2015:

13 iunie 2015 – Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

15-17 iunie 2015 – Înscrierea la Evaluarea Naţională

22 iunie 2015 – Limba şi literatura română – proba scrisă

23 iunie 2015 – Limba şi literatura maternă – proba scrisă

24 iunie 2015 – Matematică – proba scrisă

26 iunie 2015 – Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00)

26 iunie 2015 – Depunerea contestaţiilor (între orele 16.00 – 20.00)

27 – 29 iunie 2015 – Rezolvarea contestaţiilor

30 iunie 2015 – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii.

Sesiunea de Bacalaureat 2015 începe în 8 iunie, cu evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A. Prima probă scrisă, la limba şi literatura română, este programată pe 29 iunie. Elevii se pot înscrie la sesiunea de vară, în perioada 25-29 mai.

Citeşte şi Ce-i aşteaptă pe elevii care dau examenul de BAC în 2015. Modificări în programă şi reguli pentru candidaţi

Absolvenţii de liceu se vor putea înscrie la prima sesiune a examenului de bacalaureat între 25-29 mai 2015 şi vor încheia cursurile în 29 mai.

Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română se va face între 8-10 iunie, iar absolvenţii de liceu aparţinând minorităţilor naţionale vor susţine proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă între 10-12 iunie.

Evaluarea competenţelor digitale va avea loc între 15-19 iunie, iar proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională între 22-26 iunie.

Prima probă scrisă, cea la limba şi literatura română, va fi susţinută în 29 iunie, proba la limba şi literatura maternă în 30 iunie, proba obligatorie a profilului 1 iulie, proba la alegere a profilului şi specializării în 3 iulie.

Rezultatele vor fi afişate în 6 iulie până la ora 12,00 şi tot în aceeaşi zi se vor putea depune contestaţiile până la ora 16,00. Rezolvarea contestaţiilor se va face între 7-9 iulie.

Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi afişate în 10 iulie.

Comisiile din centrele de examen verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. Astfel, dacă au „scăpat” în timpul examenului, candidaţii care au copiat la probă pot fi eliminaţi din examen şi ulterior.

CALENDARUL examenului de bacalaureat național 2015:

Sesiunea iunie-iulie

25 – 29 mai 2015 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
29 mai 2015 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
8 – 10 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
10 – 12 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare
orală în limba maternă – proba B
15 – 19 iunie 2015 Evaluarea competenţelor digitale – proba D
22 – 26 iunie 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
29 iunie 2015 Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
30 iunie 2015 Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
1 iulie 2015 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
3 iulie 2015 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
6 iulie 2015 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)
6 iulie 2015 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)
7 – 9 iulie 2015 Rezolvarea contestaţiilor
10 iulie 2015 Afişarea rezultatelor finale

Sesiunea august-septembrie

13 – 17 iulie 2015 Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
17-18 august 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
17-18 august 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
18 -19 august 2015 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
20 – 21 august 2015 Evaluarea competenţelor digitale – proba D
24 august 2015 Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă
25 august 2015 Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
26 august 2015 Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
28 august 2015 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
31 august 2015 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)
1-2 septembrie 2015 Rezolvarea contestaţiilor
3 septembrie 2015 Afişarea rezultatelor finale



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cel mai mare Centru de Management al Deșeurilor din Transilvania, construit la Galda de Jos, a devenit funcțional, de vineri

Publicat

Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos a devenit de vineri funcțional, anunță Consiliul Județean Alba.

Depozitul de la Galda era finalizat ”la cheie” de câțiva ani, gata să preia și să proceseze la norme UE gunoiul menajer din toate localitățile județului Alba.

Autoritățile județene nu au reușit însă să finalizeze concesiunea, din cauza unor procese în instanță care au durat ani buni.

Citește și: FOTO LIVE VIDEO: Vizită de lucru la Centrul de management al deșeurilor de la Galda de Jos, care ar trebui deschis în luna mai

Comunicatul CJ Alba:

Sistemul este operat de către ASOCIEREA SC RER VEST SA și SC RETIM ECOLOGIC SERVICE SA, în baza contractului nr. 3026/248/09.02.2021 încheiat cu Consiliul Județean Alba, ca are ca obiect delegarea prin concesiune a operării instalațiilor de gestionare a deșeurilor municipale realizate în cadrul Proiectului Sistem de management integrat al deșeurilor în județul Alba, respectiv:

  • transferul deșeurilor municipale și asimilabile, deșeurilor din parcuri și grădini, deșeurilor stradale, cu excepția celor cu regim special, prin stațiile de transfer Tărtăria și Blaj;
  • sortarea deșeurilor municipale și asimilabile prin Stația de sortare din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Galda de Jos;
  • organizarea prelucrării, neutralizării și valorificării deșeurilor municipale și asimilabile, deșeurilor din parcuri și grădini, deșeurilor stradale prin Stația de Tratare Mecano-Biologică din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Galda de Jos;
  • depozitarea controlată a deșeurilor municipale în Depozitul ecologic de deșeuri Galda de Jos;
    stocarea temporară în cadrul CMID Galda de Jos/Stația de trasfer Tărtăria/Stația de transfer Blaj, valorificarea/eliminarea deșeurilor voluminoase provenite de la populație și agenți economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deșeuri de echipamente electrice și electronice etc.);
  • stocarea temporară în cadrul CMID Galda de Jos/Stația de trasfer Tărtăria/Stația de transfer Blaj, eliminarea deșeurilor periculoase din deșeurile municipale rezultate din îngrijiri medicale acordate la domiciliu pacientului sau cele rezultate din activitatea de îngrijiri medicale acordate în cabinete medicale amplasate în condominii, cu același regim cu cel al deșeurilor periculoase rezultate din activitatea medicală, conform reglementărilor legale specifice;
  • stocarea temporară , valorificarea/eliminarea DEEE-urilor provenite de la populație și de la agenții economici.

Durata contractului este de 6 ani, iar obiective propuse sunt:

  • îmbunătățirea condițiilor de viață ale populației;
  • susținerea dezvoltării economico-sociale a localităților;
  • promovarea calității și eficienței Serviciului;
  • gestionarea Serviciului pe criterii de transparență, competitivitate și eficiență;
  • protecția și conservarea mediului înconjurător și a sănătății populației;
  • respectarea cerințelor din legislația privind protecția mediului referitoare la salubrizarea localităților.

Centrul de la Galda de Jos este parte componentă a Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor, care reprezintă infrastructura de deşeuri la nivelul judeţului, cu două componente: colectarea la nivelul populaţiei, operată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ADI Salubris pe 4 zone ale judeţului şi sistemul de depozitare, ce are în componență:

– 3 staţii de sortare la Aiud, Zlatna şi Baia de Arieş, realizate pe fonduri PHARE şi un program pilot de reabilitare a zonelor Zlatna şi Copşa Mică şi staţia de transfer de la Abrud

– Centrul de Management Integrat al Deşeurilor de la Galda de Jos (depozit ecologic cu o durată medie de viaţă de 6,5 ani, staţie de sortare şi staţie de tartare mecano-biologică) şi 2 staţii de transfer la Blaj şi Tărtăria.

Proiectul, în valoare totală de aprox. 47 milioane de euro, din care granturi UE de aproximativ 37 mil. euro, a impus realizarea de instalaţii noi şi integrarea celor existente, precum şi închiderea a 7 depozite neconforme, lucrări realizate până la sfârşitul anului 2017.

Proiectul a avut 2 faze, în cadrul a 2 exerciţii financiare – POS Mediu 2007-2013 şi POIM 2014-2020, cu valori aproximativ egale – aproximativ 23, 9 mil. euro şi 23,2 milioane euro.

Tarifele vor putea fi stabilite după cel puţin o lună de la implementare.

Acestea trebuie să se încadreze, conform contractului de finanţare, în nivelul de suportabilitate al populaţiei (conform decilei 1 referitoare la zona cea mai săracă a judeţului), iar orice majorare de tarif se poate face numai prin hotărâre a CJ și trebuie să fie bine fundamentată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A furat un autoturism defect dintr-o parcare și a început ulterior să îl dezmembreze. Tânăr din Sebeș, cercetat de polițiști

Publicat

politie, IPJ, masina politie

Polițiștii din Sebeș au identificat un tânăr din municipiu ca persoană bănuită de furtul unui autoturism defect, lăsat de proprietară într-o parcare de pe DN 1. L-ar fi transportat, cu ajutorul unei platforme, pe un teren viran din Sebeș și ar fi demontat mai multe componente.

Potrivit IPJ Alba, la data de 6 mai 2021, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Sebeș au identificat un tânăr de 23 de ani, din Sebeș, ca persoană bănuită de săvârșirea unui furt de autoturism, faptă sesizată poliției la data de 5 mai 2021.

Din cercetări a rezultat că, la data de 5 mai, în jurul orei 12:00, tânărul s-ar fi deplasat, cu un autoturism cu platformă, într-o parcare situată pe DN 1, în zona Izvor Răhău și ar fi sustras autoturismul care se afla acolo din data de 1 mai 2021, lăsat de proprietară, ca urmare a faptului că s-a defectat.

Polițiștii au găsit autoturismul, pe un teren viran de pe raza municipiului Sebeș, unde tânărul care l-a sustras a demontat mai multe componente de caroserie.

Cercetările sunt continuate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Purtarea măştii în săli de fitness şi bazine de înot ar putea fi eliminată din 1 iunie. Astăzi, decizie pentru litoral și munte

Publicat

Autorităţile discută despre renunţarea la purtarea măştii după 1 iunie în interiorul centrelor de fitness şi la bazinele de înot a anunțat Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

În ședința Comitetului interministerial de azi se va discuta și propunerea de a se renunța la purtarea măștii pe litoral și la munte.

“MAI a trimis propuneri, fiecare minister parte a acestui comitet interministerial trimite propunerile cu 48 de ore înainte pentru a fi analizate.

Propunerile noastre sunt legate de portul măştii, sunt legate de evenimente, de numărul de persoane care pot participa, de condiţiile în care pot participa.

La mare și la munte, fără mască

Renunţarea la mască pe plajă, renunţarea la mască în vârful muntelui cum am spus eu, dar aici trebuie să nuanţăm – este vorba despre staţiunile montane, despre staţiunile de pe litoral. Aici vom vedea formula finală.

Să renunţăm la portul măştii la centrele de fitness, de exemplu, la bazinele de înot.

Legat de număr sigur că vom discuta procentul de cât la sută din capacitatea restaurantelor, de exemplu, poate să fie ocupată dacă toţi angajaţii sunt vaccinaţi şi dacă toate persoanele care intră în respectivul restaurant sunt vaccinate”, a afirmat ministrul de Interne.

El a precizat că din 1 iunie va fi luat în discuţie şi aspectul legat de organizarea nunţilor.

“Şi acest aspect va fi luat în discuţie începând cu 1 iunie. Deocamdată aceste evenimente private nu sunt permise, sunt permise într-un număr restrâns cununiile religioase şi civile şi cu siguranţă şi acest eveniment frumos din viaţa fiecărui om va fi permis începând cu 1 iunie în anumite condiţii”, a menţionat Lucian Bode.

Bode a transmis că numărul de cazuri de COVID-19 a scăzut la 1300 în ultimele 24 de ore, iar numărul de persoane vaccinate a ajuns la 2,2 milioane.

Propuneri și pentru eliminarea purtarii măștii la evenimente

Lucian Bode a declarat vineri dimineaţă că propunerile înaintate Comitetului Interministerial sunt legate de purtarea măştii şi de evenimente.

“MAI a trimis propuneri, fiecare minister parte a acestui comitet interministerial trimite propunerile cu 48 de ore înainte pentru a fi analizate.

Propunerile noastre sunt legate de portul măştii, sunt legate de evenimente, de numărul de persoane care pot participa, de condiţiile în care pot participa.

Premierul a anunţat ieri aceste intenţii ale noastre şi anume persoanele să fie vaccinate”, a afirmat ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ROYAL PASSION SRL: ANUNȚ ÎNCEPERE PROIECT Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor (P)

Publicat

“Granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordare de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19.

ROYAL PASSION SRL cu sediul în municipiul Alba Iulia, B-dul Republicii, nr. 26A, județul Alba, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J1/215/2013, CUI RO 31443148, anunță lansarea proiectului “Grant”, proiect nr. RUE 9176, înscris în cadrul Măsurii “Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr. 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri/AIMMAIPE, respectiv 04.05.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea activității ROYAL PASSION SRL.

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

  • Menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni;
  • Menținerea / suplimentarea numărului locurilor de muncă față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim 6 luni, la data acordării granturilor.

Valoarea proiectului este de 144.079,935 RON (valoare totală) din care:

125.286,90 RON grant și,

18.793,035 RON cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Proiectul Operațional Competitivitate 2014-2020

Date de contact beneficiar:

KARABACAK RESUL

e-mail: office@karajewelry.ro

tel: 0764817970

Anunțul în format PDF – ROYAL PASSION SRL: ANUNȚ ÎNCEPERE PROIECT granturi pentru capital de lucru acordat IMM-urilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate