Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

DELGAZ refuză să alimenteze cu gaze sutele de locuințe debranșate din Alba Iulia. Proprietarii trebuie să remedieze defecțiunile


Publicat

Delgaz Grid va relua furnizarea gazelor naturale la apartamentele din Alba Iulia debranșate de îndată ce asociațiile de proprietari vor remedia defecțiunile constatate la instalațiile de utilizare comune.

Până la această dată compania a anunțat că a primit aproape 800 de sesizări, în urma unei supradozări accidentale a gazelor naturale din rețeaua Transgaz.

Locuințele respective au fost debranșate de la gaze, iar de aproape o săptămână sute de familii sunt în imposibilitate de a folosi aragazurile și la instalațiile de încălzire a apei.

Potrivit unui comunicat transmis redacției Alba24, compania regretă disconfortul creat de întreruperea alimentării cu gaze naturale, dar subliniază că siguranța consumatorilor este prioritară și recomandă pentru remedierea situației să apeleze la  firmele autorizate ANRE.

”Instalaţia de alimentare cu gaze naturale, de la regulatorul de presiune înspre consumatori, conform normelor legislative în vigoare, este instalaţie de utilizare iar responsabilitatea întreţinerii şi remedierii defecţiunilor aparţine proprietarilor, începând cu aprilie 2009 (Normele Tehnice în vigoare NTPEE – 2008 aprobate prin Ordinul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) 5/2009 publicat în Monitorul Oficial nr. 255 bis, partea I/16.04.2009).

Delgaz Grid informează că la dispeceratul companiei au fost înregistrate până astăzi, 31 iulie, un număr de 792 de sesizări primite din partea consumatorilor privind mirosul puternic de etilmercaptan, urmarea a supraodorizării accidentale a gazelor naturale în instalația Transgaz.

În cazul în care s-au depistat scăpări pe instalația de utilizare comună (coloane), de pe casa scării, iar alimentarea a fost sistată, asociațiilor de proprietari/proprietarilor le revine responsabilitatea să contacteze o firmă autorizată de către ANRE pentru remedierea instalaţiei interioare de gaz, astfel încât Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiţii de siguranţă pentru aceştia

Înţelegem şi regretăm disconfortul dar această măsură este obligatorie şi necesară pentru a preveni producerea unui eveniment cu urmări nedorite, siguranța consumatorilor fiind prioritară.” se precizează în comunicatul DELGAZ.

Citește și Scandalul sistării gazului în Alba Iulia pare fără rezolvare. Ce spun cetățenii, instituțiile statului și firmele autorizate

Sute de familii din Alba Iulia stau fără gaz de aproape din data de 26 iulie, când în foarte multe blocuri din oraș, dar și în locuințe individuale s-a simțit un miros puternic de mercaptan, iar echipele DELGAZ GRID , în urma sesizărilor au decuplat de la rețea sute de apartamente.  Oamenii s-au trezit că au rămas fără apă caldă și în imposibilitatea de a găti la aragaze, iar rezolvarea a fost pasată unor firme private ”acreditate ANRE ” care nu  pot face față numărului mare de solicitări.

Pentru cei afectați a început un adevărat calvar. Oamenii s-au trezit fără gaz și cu centralele termice pe avarii, deci și fără apă caldă.

În urma sistării alimentării cu gaz în locațiile respective au apărut liste cu firmele autorizate care pot interveni și face reparații asupra instalației comune (la bloc) sau individuale (în case sau apartamente). Însă, de pe lista respectivă, din 15 firme care au sediul în Alba Iulia, doar câteva sunt disponibile să intervină.

În urmă cu trei zile viceprimarul cu atribuții de primar a declarat că ceva nu-i miroase a bine în scandalul gazelor sistate la Alba Iulia. Voicu Paul a anunțat atunci pe facebook: ”Am luat legatura cu E-ON și managerul local mi-a garantat că în cursul zilei de azi situația va reveni la normal”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

5 Comentarii

5 Comments

  1. pilu

    vineri, 31.07.2020 at 22:24

    Din ultima fraza ne dam seama ca Voicu este o scama pe halatul gazului.Ce mai trombonea acum doua zile referitor la proprietatea retelei de gaz. Visator, ca de obicei.

  2. Elena

    vineri, 31.07.2020 at 23:01

    Cat pot sa fie de ticalosi astia de la gaz, asa ceva numai la noi se poate intampla. Ei au facut ce au facut cu buna stiinta. Pana la supraodorizarea lor, oamenii respectivi nu au avut nici o defectiune, ci numai atunci, pentru intreruperea gazului s-au gasit destui oameni de la ei sa opreasca gazul. Vina este a celor de la gaz si acum ii taxeaza pe amaratii de abonati, printre care mai multi pensionari care s-au speriat. Oameni buni nu aveau cum sa fie atatea defectiuni si daca tot au fost DELGAZUL e de vina. CE FACE PROTECTIA CONSUMATORULUI care s-a autosesizat, dar oare pensionarii astia au internet sau stiu sa trimita o sesizare? AJUTATI-I daca vreti sa faceti un bine. Si eu daca sunam la 112 sunt sigura ca veneau si-mi opreau gazul. Eu in schimb mi-am facut spuma, am desfactut tot aragazul si am verificat daca sunt scurgeri. M-am speriat si eu, dar pe urma mi-am dat seama ca au bagat mercaptan.

  3. Rusinea

    sâmbătă, 01.08.2020 at 07:24

    Unii gresec, dar prostii platesc !

  4. anacameliasarbu@gmail.com

    sâmbătă, 01.08.2020 at 09:15

    În plina pandemie covid oamenii nu se pot spala, mamele nu pot face mâncare pt copii. Proprietarii de apartamente stau și se uita la factura și chitanță cu care au plătit verificarea instalației și a centralei termice pe apartament. Verificarea instalațiilor și a centralelor termice în apartamente este efectuată periodic și achitata de proprietari. La majoritatea blocurilor un au fost efectuate verificări pe scara, s-au constatat scurgeri de gaze la contoare. Firma care a instalat contoarele este responsabila de modul în care instalează și verifica aceste contoare. Casierii și președinții de asociații refuza sa achite verificările pe scara, chiar dacă potrivit legii sunt direct responsabili, chiara dacă,, banii asociației, sunt de fapt ai oamenilor. Ar trebuii amendați președinții de asociații care nu au efectuat verificările. Știu doar sa încaseze salarii. Un casier de asociație are salar între 3500 – 4000 lei, cu program de lucru cum vrea el la mica înțelegere cu președintele de asociație și cenzorul. Proprietarii de locuință la bloc sunt de vina ca accepta, dar nu prea ai ce face.

  5. Marius Instalatorul

    sâmbătă, 01.08.2020 at 10:10

    Vo trebuit să aveți la conducerea pnl 🤭
    Dormiți liniștit, pnl lucrează pt voi 😂

    Dar de funcții de directori la privat și public nu se vorbește că sunt rudele pnl ? 😂

    Dar de directori de la gaz ce s-o făcut firme private de verificări, citire contoare 😂?

    Instituțiile statului nu vă apară pe voi, apară hoți că oferă banul 😜
    E ceva normal și corect, doar voi ați pus hoții la conducerea 😉

    E vară, vă puteți spala și cu apă rece, până nu vă lasă si fără apă 😂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate