Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Din 15 februarie se reiau cursurile de înot la Bazinul Olimpic din Alba Iulia. Activitatea de agrement rămâne suspendată

Publicat

bazin olimpic

Începând cu data de 15 februarie se poate relua activitatea de inițiere înot cu instructor extern la Bazinul olimpic din Alba Iulia, au transmis reprezentanții Primăriei.

Pentru demararea acestei activități instructorii autorizați pot depune o cerere, însoțită de copie după carnetul de antrenor/instructor/atestat/diplomă înot, vizat la zi, la sediul Primăriei Alba Iulia, cam. 8 (Registratura) sau on-line la adresa office@apulum.ro, prin care pot solicita aprobarea desfășurării acestei activități.

UPDATE: Precizări Primăria Alba Iulia – Cererile se pot depune până vineri, 12 februarie. Sâmbătă 13 februarie 2021, ora 9:00, în incinta Bazinului Olimpic, va fi o întâlnire pentru stabilirea culoarelor și a orelor de folosință.

Modul de desfăsurare a ședințelor de inițiere înot se va face conform „Regulamentului privind desfășurarea antrenamentelor sportivilor pentru activitatea de înot și polo, inclusiv cursuri de inițiere înot la Bazinul olimpic Alba Iulia, pe durata stării de alertă” , iar rezervarea orelor se va face în ordinea depunerii cererilor.

Activitatea de agrement rămâne suspendată până la noi reglementări privind starea de alertă.

Regulamentul privind desfășurarea antrenamentelor sportivilor pentru activitatea de înot și polo, inclusiv cursuri de inițiere înot, la Bazinul olimpic Alba Iulia, pe durata stării de alertă

1. Accesul sportivilor în incinta bazinului se va face numai în prezența antrenorului/instructorului.

2. Înainte de intrarea în baza sportivă se impune efectuarea triajului epidemiologic. După măsurarea temperaturii utilizatorul își va dezinfecta mâinile obligatoriu la dispenserul aflat la intrare.

Sportivii declară (în scris) pe propria răspundere că nu au fost expuși la cazuri pozitive sau nu au intrat în contact cu persoane suspecte de COVID-19 în ultimile 14 zile. Pentru sportivii minori declarațiile vor fi date de părinți sau reprezentantul legal al minorului. Declarațiile pe propria răspundere vor fi predate antrenorului/instructorului care este direct răspunzător de gestionarea acestei activități și are responsabilitatea admiterii sau nu a sportivului/cursantului la antrenament/curs inițiere înot, după caz. Nu va fi permis accesul persoanelor care prezintă semne de infecție respiratorie (tuse și strănut frecvente, stare generală alterată) sau febră mai mare de 37,3 C.

3. Sportivii care au fost infectați cu COVID-19 sunt obligați ca înainte de revenirea la pregătire să efectueze o vizită medicală completă și trebuie să prezinte documentele legale prin care să se certifice vindecarea și autorizarea încetării perioadei de izolare.

4. În incinta bazinului este obligatorie respectarea următoarelor reguli:

  • purtarea măștii (medicale/nonmedicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura cât și nasul. Sportivii vor trebui să păstreze masca doar până la accesul în bazin (vestiar).
  • igiena respiratorie este obligatorie (tuse și strănut în plica cotului sau în batista de unică folosință, care va fi aruncată imediat la coșul de gunoi.
  • la venire și la plecare se are în vedere intrarea eșalonată la vestiare, cu evitarea aglomerației și menținerea distanței fizice de minimum 2 metri între oricare două persoane și asigurarea unui spațiu de cel puțin 7 mp/persoană.
  • vestiarele pot fi utilizate de maximum 10 persoane simultan.
  • utilizarea dușurilor înainte și după antrenament se va face pe rând de câte 2 persoane/boxă (4 persoane la femei și 4 la bărbați).
  • în bazin, pe un culoar de înot este permis accesul înotătorilor la o distanță de cel puțin 12 m liniari (maxim 5 înotători/culoar).
  • pentru a intra în zona bazinului se va trece obligatoriu prin pediluviu/duș pentru spălarea picioarelor, care va conține apă tratată cu clor, respectând concentrația maximă admisă.
  • se vor curăța și igieniza materialele și instrumentele folosite după fiecare antrenament (plute, labe, palmare, mingi, etc.) – răspunde antrenorul/instructorul.
  • este recomandată evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate; spălatul regulat al mâinilor este preferabil portului de mănuși.
  • antrenorul/instructorul va supraveghea sportivii de la intrarea și până la ieșirea din incinta clădirii, pentru a se asigura de respectare acestor reguli.

5. Nu se permite accesul în incinta bazinului pentru însoțitori și/sau spectatori.

6. Se impune izolarea la domiciliu a sportivului care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată), sau care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS-COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile în vigoare.

7. În cazul în care se constată simptome de infecție respiratorie la o persoană aflată în baza sportivă se recomandă:

a) izolarea imediată și organizarea transportului individualal acesteia la domiciliu și contactarea medicului de familie

b) aerisirea, curățenia și dezinfecția spațiilor în care aceasta s-a aflat.

c) echipamentul de protecție al personalului de curățenie se aruncă imediatdupă terminare în saci de gunoi individuali. Încăperea în care respectiva persoană a petrecut timp îndelungat se închide și se aerisește timp de 24 ore.

8. Personalul de serviciu va desfășura activitățile de curățenie și dezinfecție conform orarului stabilit și va purta echipament adecvat de protecție împotriva infectării cu virusul SARS-COV-2 (mască, mănuși).

9. Vestiarele, încăperile de duș și alte învăperi vor fi curățate și dezinfectate înainte și după fiecare utilizare. Grupurile sanitare vor fi prevăzute cu materiale de curățenie și dezinfecție a mâinilor (apă, săpun, soluții dezinfectante pe bază de alcool) și vor fi curățate și dezinfectate cel puțin în fiecare oră.

10. Pentru activitatea de inițiere înot, se pot folosi culoarele 1,2,7 și 8 de luni până vineri între orele 16:00-18:00, iar sâmbăta între orele 9:00-14:00, cu precizarea că un instructor nu poate avea mai mullt de o oră/zi, de luni până vineri, iar sâmbăta cu pauză de o oră între ședințe.

Un instructor nu poate avea mai mult de 10 cursanți/ședință înot.

Programarea ședințelor de înot se va face în baza unei cereri scrise depusă la sediul Municipiului Alba Iulia, camera 8 (Registratura), însoțită de copii ale documentelor care atestă calitatea de instructor autorizat (carnet de antrenor, instructor sportiv -specialitatea înot), cu respectarea următoarelor reguli:

  • numărul maxim de ședințe de inițiere înot alocat unui instructor este de 4/săptămână ( 2 ședințe de luni până vineri și 2 sâmbăta).
  • numărul maxim de culoare ocupate de un instructor în cadrul unei ședințe de inițiere înot este de 2 (ex. culoarul 1 și 2).
  • programarea ședințelor de inițiere înot se va face în ordinea depunerii cererilor, de către administratorul bazinului împreună cu instructorul.

Prezentarea cursanților la bazin pentru ședința de inițiere înot se va face cu cel puțin 15 minuteînainte de ora de începere, pentru desfășurarea în bune condițiuni a activităților premergătoare ședinței (completare declarații, plată acces, dezechipare, duș, etc.), în caz contrar nu se admite accesul la ședință.

11. Este obligatorie respectarea prevederilor Regulamentului privind funcționarea și utilizarea Bazinului olimpic Alba Iulia, aprobat prin HCL 181/2019

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Sistemul de supraveghere cu brățări electronice este operațional. MAI anunță când va fi introdus și în județul Alba

Publicat

Sistemul de monitorizare cu brățări electronice a devenit de sâmbătă operațional în București și în trei județe: Iași, Mureș și Vrancea. Introducerea sistemului electronic de supraveghere a persoanelor și în celelalte județe se va ace etapizat.

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne (MAI), operaționalizarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică urmează să se aplice în trei etape, determinate prin raportare la cazurile de aplicare și la aria teritorială la nivelul căreia urmează să fie operaționalizat sistemul.

  • În prima etapă, 2022 – 2023, acesta va fi implementat la nivelul municipiului București și al județelor Iași, Mureș și Vrancea,
  • în a doua etapă, în anul 2024, la nivelul județelor Bacău, Brașov, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Covasna, Giurgiu, Galați, Harghita, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Prahova, Sibiu, Satu-Mare, Sălaj, Teleorman, Vaslui și Vâlcea, iar în a treia etapă, în anul 2025, la nivelul unităților administrativ-teritoriale din județele amintite
  • la nivelul județelor Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.

Pentru unitățile din prima fază a programului pilot, au fost identificate și amenajate spațiile destinate desfășurării activităților de monitorizare electronică, procedura de dotare a acestora cu logistica necesară desfășurării activității de monitorizare electronică fiind definitivată.

„Utilizarea sistemelor electronice permite o creștere a gradului de asigurare a măsurilor de protecție a drepturilor persoanelor protejate, dar nu reprezintă o măsură de constrângere, ci o metodă de monitorizare/supraveghere, care permite urmărirea modului de respectare a măsurilor dispuse în cadrul unor proceduri judiciare. Utilizarea acestor sisteme nu echivalează cu protecția integrității fizice a persoanelor protejate, însă permite adoptarea unor măsuri pentru prevenirea și contracararea unui eventual contact fizic între victima violenței domestice și agresor, sau pe viitor, respectarea regulilor impuse de executarea măsurii arestului la domiciliu și a supravegherii la distanță”, arată reprezentanții MAI.

Cum se face monitorizarea

Monitorizarea se va realiza automat, fără intervenție umană, sistematic și exclusiv pe teritoriul României, asupra unor dispozitive electronice, pe baza identificatorului acestora și în raport de anumite reguli. Identitatea persoanei supravegheate și a persoanei/persoanelor protejate, care poartă dispozitivele electronice, va fi cunoscută doar de organul de supraveghere care creează semnalarea.

„Pentru monitorizarea electronică sunt stabilite roluri clare, reguli și proceduri de monitorizare, alertare și intervenție, prin partajarea informațiilor, astfel încât, în cadrul monitorizării, să nu fie cunoscute datele purtătorilor dispozitivelor de supraveghere, ci doar identificatoarele (ID-urile) acestor dispozitive, prin eliminarea intervenției umane, acolo unde este posibil, și înlocuirea acesteia cu reguli obiective.

După introducerea în sistem a semnalării, organul de supraveghere nu va avea acces la datele de localizare ale celui care poartă dispozitivul electronic.

Numai în măsura în care va fi generată o alertă (ce notifică încălcarea unei reguli stabilite) va fi posibilă asocierea identificatorului dispozitivului cu datele cu caracter personal existente în cazul de monitorizare, prin preluarea, în mod automat, odată cu generarea alertei și transmiterea acestora, împreună cu alte date de intervenție, către dispeceratul S.I.M.E. și S.N.U.A.U. 112 și astfel, către cel mai apropiat organ de ordine publică, pentru intervenție”, susține MAI.

Dispozitivul electronic de supraveghere pentru persoana supravegheată, în cazul aplicării ordinului de protecție provizoriu și ordinului de protecție, al aplicării ordinului european de protecție, control judiciar și control judiciar pe cauțiune, executării măsurii arestului la domiciliu, supravegherii la distanță, este alcătuit dintr-o componentă de tip brățară, care va fi atașată la glezna sau, prin excepție, la brațul persoanei.

Cum funcționează supravegherea cu brățări electronice

Acesta va avertiza persoana supravegheată de producerea unei alerte. Alertele vizate sunt alerta de apropiere, alerta de părăsire neautorizată a imobilului, alerta de depășire neautorizată a unui perimetru stabilit (zona de incluziune), alerta de intrare neautorizată într-un perimetru stabilit (zona de excluziune), alerta de atingere a nivelului critic de descărcare a acumulatorului și altele.

Inspectoratul General al Poliției Române a semnat, în 1 septembrie 2022, acordul-cadru pentru achiziția sistemului informatic și a 15.000 de kituri de monitorizare, în vederea implementării Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică.

Acordul-cadru va fi implementat pe parcursul a 48 de luni, valoarea totală fiind de 165.782.991 de lei.

Conform MAI, pentru operaționalizarea sistemului, au fost instruiți polițiștii, fiind emisă și o metodologie pentru realizarea supravegherii electronice.

De asemenea, la unitățile unde funcționează sistemul-pilot, au fost luate măsuri de reorganizare structurală, fiind înființate compartimente de monitorizare electronică, dar și suplimentate funcțiile de la nivelul secțiilor de poliție rurală din cele 3 județe (Iași, Mureș și Vrancea), prin organizarea compartimentelor de patrulare și intervenție.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Festivitatea de premiere a competiției de alergare Alba Iulia City Race 2022. LISTA câștigătorilor

Publicat

În Cetatea Alba Carolina are loc festivitatea de premiere pentru cursele Semimaraton Star Transmission, Cros Star Assembly și Cursa Populară din cadrul competiției Alba Iulia City Race 2022.

Sute de sportivi și alergători din toate colțurile țării au luat startul, sâmbătă dimineața, în Cetatea Alba Carolina, în cadrul celei de-a șaptea ediții a competiției de alergare Alba Iulia City Race.

Vezi și VIDEO: Alba Iulia City Race 2022. Sute de alergători au luat startul la competiția de alergare, în Cetatea Alba Carolina

Probele din cadrul competiției au fost gândite astfel încât să fie atractive pentru un număr cât mai mare de iubitori ai mișcării în aer liber, indiferent de categoria de vârstă, sex și nivel de pregătire fizică.

  • Semimaraton Star Transmission – pe o distanță de 21 km, cu o diferență de nivel de 700 m
  • Cros Star Assembly – pe o distanță de 10 km, cu o diferență de nivel de 300 m
  • Cursa Populară – pe o distanță de 5 km, cu o diferență de nivel de 55 m
  • Family Run – pe o distanță de 2,7 km în cadrul Cetății Alba Carolina
  • Kids Race – pe distanțe între 800 și 2,7 km

Rezultate Alba Iulia City Race 2022

Semimaraton Star Transmission – 21 km

Open general masculin

  1. Peter Daniel Herman – 1:20:51,0
  2. Ionut Alin Zinca – 1:23:24,0
  3. Nicolae Balan – 1:23:25,0
  4. Viorel Pălici – 1:23:47
  5. Bogdan Damian – 1:24:24,0
  6. Ianco Slovak – 1:26:06,0
  7. Han Cristian – 1:30:32,0
  8. Alin Danciu – 1:30:47,0
  9. Paul Harsan – 1:31:39,0
  10. Darius Andronesi – 1:31:48,0

Open general feminin

  1. Monica Mădălina Florea – 1:24:02,0
  2. Ionela Dobrita – 1:42:13,0
  3. Mirela Luciana Armenean – 1:58:42,0
  4. Alis Pufu – 2:02:52,0
  5. Florina Dogaru – 2:04:08,0
  6. Elisabeta Sunzuiana – 2:05:15,0
  7. Diana Surubaru – 2:07:03,0
  8. Andreea Duma – 2:08:14,0
  9. Diana Costachioiu – 2:09:52,0
  10. Cristina Chiorean – 2:11:40,0

Cros Star Assembly – 10 km

Open general masculin

  1. Leonard Mitrica – 0:35:58,0
  2. Dragoș Pop – 0:36:07,0
  3. Marius Valentin Popa – 0:36:38,0
  4. Tudor Sevciuc – 0:38:22,0
  5. Erik Petz – 0:39:14,0

Open general feminin

  1. Madalina Elena Sirbu – 0:40:51,0
  2. Iulia Marginean – 0:41:27,0
  3. Ibolya Torok – 0:45:39,0
  4. Luisa Rasina – 0:46:15,0
  5. Maria Gabriela Herman – 0:46:47,0

Cursa Populară – 5 km

Open general masculin

  1. Raul Dan – 0:15:24,0
  2. Marius Fora – 0:15:41,0
  3. Valentin Opris – 0:15:42,0

Open general feminin

  1. Alexia Denisa Cinpean – 0:19:55,0
  2. Alexandra Cristea – 0:20:03,0
  3. Ioana Bianca Valc – 0:21:40,0

 

Cros 50+

Cros 35-49

Cros sub 35 de ani

Semimaraton 50+

Semimaraton 35-49 de ani

Semimaraton sub 35 de ani

Semimaraton OPEN

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avertizare Cod Galben de inundații pe râuri din Alba. Hidrologii anunță torenți și viituri rapide pe râurile mici din 15 județe

Publicat

Hidrologii au emis sâmbătă 1 octombrie o avertizare Cod galben de inundații valabilă pe râuri din 15 județe din țară. INMH avertizează populația că se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție.

Sunt vizate râurile din bazinele hidrografice: Arieş (judeţele: Alba şi Cluj), Mureş (judeţele: Alba, Sibiu) Tisa, Vişeu, Iza, Lăpuş (judeţul Maramureş), Tur (judeţul Satu Mare), Someşul Mare (judeţul Bistriţa Năsăud), Someşul Mic (judeţele: Bihor şi Cluj), Someş (judeţele: Cluj, Sălaj, Maramureş şi Satu Mare), Crişul Repede (judeţele: Cluj şi Bihor), Crişul Negru (judeţele: Bihor şi Arad), Crişul Alb (judeţele: Hunedoara şi Arad), , Hunedoara şi Arad), Bega (judeţul Timiş), Timiş (judeţele: Caraş Severin şi Timiş), Caraş, Nera (judeţul Caraş Severin), Bistriţa (judeţele: Suceava, Neamţ şi Harghita).

În aceste zone, ca urmare a precipitaţiilor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție.

Avertizarea este valabilă de sâmbătă, de la ora 18.00, până duminică, la ora 12.00.

Conform hidrologilor, fenomenele se pot produce cu probabilitate mai mare ȋn intervalul sâmbătă, ora 20.00 – duminică, ora 6.00 pe unele râuri mici din judeţele: Maramureş, Bistriţa Năsăud, Alba, Hunedoara, Arad, Timiş şi Caraş Severin.

ANM a emis sâmbătă dimineața o avertizare meteo cod galben de instabilitate atmosferică în Alba și alte 14 județe, în 1 și 2 octombrie. HARTA zonelor vizate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Muncii: Pregătim modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor

Publicat

Ministerul Muncii pregăteşte modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor, respectiv la modalităţile de îngrijire pe termen lung. 

„Respectul faţă de persoanele în vârstă este o valoare fundamentală în toate societăţile şi cred că cea mai bună modalitate de a ne exprima recunoştinţa faţă de cei care au îndrumat, au inspirat şi au făcut sacrificii pentru familiile şi comunităţile lor este grija pe care le-o arătăm atunci când ies din viaţa activă. Pregătim modificări cu privire la sistemul de asistenţă socială a vârstnicilor, respectiv la modalităţile de îngrijire pe termen lung.

În acest sens, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale organizează, în perioada 1-31 octombrie 2022, concursul <Exemple de bune practici în serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice>. Acest concurs se adresează furnizorilor de servicii sociale, publici şi privaţi, care au înfiinţat şi dezvoltat servicii sociale adresate persoanelor vârstnice şi oferă exemple de bună practică într-un context social plin de provocări, urmând să contribuie la Reforma îngrijirii de lungă durată pentru persoanele vârstnice şi promovarea îmbătrânirii active, componentă importantă a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă”, a declarat ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi.

Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi, îi felicită pe toţi cei care au ajuns la vârsta senectuţii şi care şi-au dedicat viaţa îndrumării, educării şi integrării în societate a generaţiilor din urmă, pe cei care au muncit şi ne-au fost exemple în viaţă asigurându-ne, prin munca lor, prezentul în care trăim.

„Sărbătorită la 1 octombrie, Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice ne invită să reflectăm asupra integrării vârstnicilor în societate, respectiv asupra modului în care reuşim, la nivel personal şi social, să răspundem nevoilor pe care seniorii noştri le au”, se precizează într-un comunicat al ministerului.

În acest context, în domeniul protecţiei persoanelor vârstnice şi al îmbătrânirii active, Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) este preocupat să reglementeze pe termen lung nu doar sistemul de pensii, dar şi sistemul de protecţie socială. Procesul de îmbătrânire a populaţiei din România a început cu zeci de ani în urmă, iar această tendinţă s-a accelerat în ultimii 20 de ani.

Potrivit Raportului UN – World Population Prospects 2019, ponderea persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani în cadrul populaţiei va continua să crească de la 19,2% din totalul populaţiei în 2020 la 27,7% în 2050.

MMSS a finalizat Strategia privind îngrijirea de lungă durată şi îmbătrânire activă pentru perioada 2023-2030 şi are în curs de elaborare proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii asistenţei sociale nr.292/2011, care are un capitol dedicat îngrijirii de lungă durată.

Conform sursei citate, furnizorii de servicii sociale care doresc să participe la concursul „Exemple de bune practici în serviciile sociale adresate persoanelor vârstnice” vor completa, până la data de 16 octombrie 2022, o fişă de prezentare online.

Modelul acesteia, precum şi Regulamentul de organizare a concursului de identificare a unor exemple de bune practici în servicii sociale din România pot fi găsite pe site-ul Ministerului Muncii.

Selecţia câştigătorilor va avea loc în perioada 17 octombrie 2022 – 28 octombrie 2022, iar comunicarea rezultatelor finale în data de 31 octombrie 2022.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax