Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Din iulie, servicii medicale în plus pentru asiguraţii în sistemul de sănătate. Care sunt noutăţile


Publicat

Începând cu luna iulie, românii asigurați în sistemul de sănătate vor putea să își măsoare tensiunea arterială pentru 24 de ore (Holter-TA) la medicii de familie şi vor putea obţine dispozitive medicale fără a sta la cozi, aşa cum e în prezent. Mai precis, vor putea trimite documentele prin poştă casei de asigurări. Noile reglementări sunt prevăzute în proiectul contractului-cadru de asistenţă medicală pentru anul 2018, care va intra în vigoare la jumătatea acestui an.

Citește  și SALARIILE din SĂNĂTATE, din martie 2018. Unele venituri vor depăşi 4000 de euro, altele vor scădea

Varianta actualizată a proiectului Contractului-cadru ce va reglementa condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2018, ca urmare a negocierilor şi consultărilor cu organismele profesionale şi reprezentanţii furnizorilor de servicii medicale, a fost publicată recent de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Faţă de Contractul-cadru pe anul 2017 (a cărui aplicabilitate a fost prelungită şi pentru trimestrul I al anului 2018), proiectul menţionat cuprinde o serie de noutăţi care vizează creşterea accesului persoanelor asigurate la medicamente şi servicii medicale, debirocratizarea şi transparentizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, dar şi disciplina contractuală a acestora.

Astfel, proiectul prevede că începând cu data de 1 iulie 2018 asiguraţii vor putea obţine medicamentele cu şi fără contribuţie personală de la oricare farmacie din ţară aflată în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Actuala reglementare, conform căreia farmacia trebuie să fie în contract cu aceeaşi casă de asigurări de sănătate ca şi medicul prescriptor, va mai fi aplicată doar pentru medicamentele care fac obiectul contractelor cost-volum-rezultat.

Similar, şi investigaţiile paraclinice recomandate de medicii aflaţi în contract cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate vor putea fi efectuate de la 1 iulie a.c. la oricare furnizor de profil din ţară, indiferent cu ce casă de asigurări de sănătate se află acesta în relaţii contractuale.

În pachetul de servicii medicale de bază pentru asiguraţi se introduc noi servicii ce vor fi oferite de medicul de familie, cum ar fi măsurarea continuă a tensiunii arteriale pentru 24 de ore (Holter-TA), eliberarea adeverinţei pentru încadrarea în muncă a persoanelor aflate în şomaj şi eliberarea fişei sintetice pentru copilul încadrat în grad de handicap.

În ambulatoriul de specialitate pentru specialităţile clinice, medicii care au obținut competență/atestat de studii complementare pentru îngrijiri paliative, certificați de Ministerul Sănătății, vor putea acorda până la patru consultaţii/trimestru/asigurat pentru acest tip de îngrijiri. Totodată, se vor putea acorda servicii de îngrijire paliativă la domiciliu asigurate de echipe multidisciplinare, formate din medic, asistent, psiholog şi kinetoterapeut.

Pentru accesul asiguraţilor la servicii medicale în cadrul cabinetului medical din asistența medicală primară și la cabinetul din ambulatoriu pentru specialitățile clinice s-a precizat că programul de activitate de 35 de ore pe săptămână se asigură în minim 5 zile pe săptămână.

Pacienții cu diagnostic oncologic confirmat, aflați în Programul național de oncologie, se vor putea prezenta fără bilet de internare pentru spitalizarea continuă.

Asiguraţii vor putea transmite casei de asigurări de sănătate și prin poștă documentele necesare pentru aprobarea unui dispozitiv medical.

Pentru debirocratizarea activităţii furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, în proiectul noului Contract-cadru unele obligații contractuale sunt eliminate sau revizuite, iar procesul de contractare este simplificat prin eliminarea unora din documentele solicitate în prezent şi trecerea la transmiterea documentelor numai în format electronic. Totodată, se prevede obligația existenței semnăturii electronice pentru toți medicii care furnizează servicii în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate.

Medicii prescriptori vor avea obligaţia generală să respecte protocoale terapeutice de prescriere a medicamentelor, respectiv rezumatul caracteristicilor produsului (RCP), pentru medicamente care nu au protocoale terapeutice. Începând cu 1 iulie 2018, medicii prescriptori vor trebui să respecte avertizările Sistemului Informatic al Prescripției Electronice (SIPE), precum și informațiile puse la dispoziție pe pagina web a CNAS referitoare la faptul că medicamentul respectiv se prescrie cu respectarea protocoalelor terapeutice sau, după caz, că este un produs biologic.

Spitalul care nu eliberează prescripţia medicală necesară la externarea asiguratului va fi sancţionat cu reţinerea sumei de 200 de lei pentru fiecare caz externat la care s-a constatat nerespectarea obligației. O sancţiune similară se aplică şi în cazul furnizorilor din asistența medicală ambulatorie pentru specialități clinice, inclusiv celor de medicină fizică și de reabilitare.

Pentru medicii de familie nou-veniţi într-o localitate, va fi dublată perioada de susţinere din partea casei de asigurări de sănătate, până la constituirea listei minime de pacienţi, respectiv de la 6 la 12 luni.

Pentru furnizorii de medicamente, s-a precizat că farmacistul îşi va putea desfăşura activitatea la cel mult trei farmacii aflate în relaţie contractuală cu sistemul asigurărilor sociale de sănătate, dintre care la o farmacie va putea asigura doar continuitatea pe timpul nopţii şi în zilele libere legale.

În scopul transparentizării activităţii, furnizorii de îngrijiri medicale şi/sau paliative la domiciliu vor avea obligația de a transmite zilnic caselor de asigurări de sănătate contravaloarea serviciilor de îngrijiri efectuate în relație contractuală cu acestea. Totodată, pentru furnizorii de dispozitive medicale, casele de asigurări de sănătate vor avea obligația de a publica pe pagina web proprie sumele decontate lunar, pe categorii și tipuri de dispozitive.

sursa: cnas.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

ALBA: Un drum de pământ care leagă mai multe localități de lângă Aiud a fost asfaltat de la zero, pe fonduri europene

Publicat

Consiliul Județean Alba a finalizat în proporție de 94% lucrările de modernizare a drumului județean 103 E, de la limita cu Drumul Național 1 la Gârbova de Jos, Gârbovița și până la Gârbova de Sus. Este un drum din județ care nu a fost niciodată asfaltat până acum. 

Autoritățile pregătesc recepția acestui drum lung de peste 7,5 kilometri. Pe lungimea drumului au fost proiectate și două stații de autobuz.

Pentru a evita aducerea noroiului pe partea carosabila, toate drumurile laterale care intersectează DJ 103 E au fost amenajate pe 25 ml lungime și pe lățme variabilă, în funcție de ampriza drumului lateral.

Lucrările au fost realizate de SC Drumuri și Poduri Locale Alba SA și au costat peste 5,4 milioane de lei (la care se adaugă TVA).

Drumul respectiv a fost inițial drum comunal și a fost preluat de Consliul Județean Alba și transformat în drum județean.

Finanțarea lucrării a fost din fonduri europene (POR), a transmis vicepreședintele instituției, Marius Hațegan. Acesta spune că drumul va fi redat orașului Aiud, după reabilitare și expirarea garanției (trei ani).

 

 

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cod galben de ceață în zonele joase ale județului. Vizibilitatea scade sub 200 de metri și izolat sub 50 de metri

Publicat

ceata

Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de ceață valabil pe teritoriul județului Alba. Sunt vizate zonele joase. 

Fenomene vizate: local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 de metri și izolat sub 50 de metri.

Codul este valabil până miercuri, 28 octombrie, ora 10,00 și a fost emis în cursul nopții, la ora 4,00.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Unul din trei sate din România nu are semnal de internet sau au zone în care acesta este slab. Studiu

Publicat

telefon mobil

Aproape o treime dintre satele din România (31%) au zone cu semnalul slab, foarte slab şi/sau inexistent de Internet, arată un studiu realizat de Fundaţia World Vision România.

„În această perioadă, din ce în ce mai multe localităţi trec în scenarii care presupun susţinerea cursurilor online, însă şcoala online este în continuare o utopie pentru elevii din mediul rural din România”, scriu realizatorii cercetării.

Conform studiului, 40% dintre copiii din mediul rural nu au participat la şcoala online în prima perioadă a pandemiei, iar explicaţiile sunt multiple: pe lângă imposibilitatea pentru familiile din mediul rural cu un venit mic de a asigura un dispozitiv pentru toţi copiii, pentru elevii de la sate apare şi provocarea unei conexiuni bune la Internet.

De asemenea, peste 61% dintre cele 87 de comune din şase judeţe în care activează World Vision România (Iaşi, Vaslui, Dolj, Ialomiţa, Vâlcea şi Cluj) au în componenţă sate cu zone cu semnalul slab sau inexistent. Astfel, din totalul celor 313 de sate în care organizaţia derulează proiecte şi sprijină copii din medii vulnerabile, peste 31% au zone cu semnalul slab, foarte slab şi/sau inexistent.

Cu toate acestea, reprezentanţii organizaţiei susţin faptul că Internetul nu lipseşte cu desăvârşire în mediul rural.

„În aproape toate satele şi comunele există zone cu semnal la telefon şi internet foarte bun, în general în jurul instituţiilor publice: primărie, şcoală. Însă, cu cât te îndepărtezi de acestea, cu atât semnalul este mai slab”, menţionează sursa citată.

World Vision România a donat, din martie până în prezent, peste 4.000 de tablete cu cartele SIM pentru Internet pentru copiii de la sate, a realizat webinarii pentru profesori pentru îmbunătăţirea competenţelor digitale, a făcut meditaţii online cu copiii, dar şi consiliere psihologică cu copiii şi adulţii din proiecte.

Fundaţia a demarat o campanie de strângere de fonduri pentru şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

28 octombrie: Unde îi așteaptă echipajele de poliție, pe șoferii din Alba. Amplasarea radarelor pe drumurile din județ

Publicat

Reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție Alba au anunțat pe ce drumuri din județ vor fi amplasate radarele, miercuri. 

Informația vine însă și cu recomandarea de a respecta regulile de circulație pe drumurile publice și regimul de viteză, pentru a evita producerea de accidente rutiere.

Amplasarea radarelor în data de 28 octombrie 2020:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate