Connect with us
Advertisement

Actualitate

Directiva whistleblowers, adoptată de UE. Ce obligații vor avea firmele cu peste 50 de angajați și instituțiile publice

Publicat

Consiliul UE a votat luni directiva privind protecția avertizorilor (whistle-blowers – n.red.), act care urmează să fie publicat în Jurnalul oficial și apoi implementat obligatoriu de statele membre până în 2011, potrivit unui comunicat al instituției.

Directiva obligă firmele și instituțiile cu peste 50 de angajați, dar și municipalitățile din localitățile cu peste 10.000 de locuitori să își organizeze canale interne (departament, persoană sau serviciu externalizat) pentru ca avertizorii să semnaleze nereguli interne, scrie G4Media.ro.

Citește și O companie belgiană construiește o plaformă industrială la Decea, pe un teren de 26 de ha. Solicită legătură la linia ferată

 Companiile de peste 50 de angajați și instituțiile publice vor fi obligate să protejeze identitatea avertizorilor și să se asigure că aceștia nu vor suferi represalii.

Mai mult: directiva lasă la latitudinea statelor membre posibilitatea de a obliga și firmele mici, sub 50 de angajați, să aibă un asemenea departament de gestionare a sesizărilor depuse de avertizori.

Ce obligații vor avea din 2021 firmele cu peste 50 de angajați:

– Să instituie canale pentru primirea raportărilor ”în condiții de siguranță, astfel încât să fie protejată confidențialitatea identității persoanei care efectuează raportarea și a oricărei părți terțe menționate în raportare și să se împiedice accesul la aceasta a membrilor neautorizați ai personalului”.

– Să emită o confirmare de primire a raportării, adresată persoanei care efectuează raportarea, în termen de șapte zile de la primirea respectivă;

– Să desemnez ”o persoană imparțială sau un departament imparțial, competent în ceea ce privește întreprinderea unor acțiuni subsecvente raportărilor, care poate fi aceeași persoană sau același departament ca cel care primește raportările și care va menține comunicarea cu persoana care efectuează raportarea și, dacă este cazul, va solicita informații suplimentare de la aceasta și îi va transmite feedback”.

– Să răspundă în maximum trei luni de la primirea raportării;

– Canalele interne permit raportarea în scris sau oral sau ambele. Raportarea orală se poate realiza prin telefon sau prin alte sisteme de mesagerie vocală, și, la cererea persoanei care efectuează raportarea, printr-o întâlnire față în față într-un interval de timp rezonabil.

Sursă: G4Media.ro

Foto: Arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement