AIUD
O companie belgiană construiește o plaformă industrială la Decea, pe un teren de 26 de ha. Solicită legătură la linia ferată
O firmă belgiană investește într-o zonă industrială cu profil mixt, logistic și de producție, inclusiv terminal intermodal pentru containere, pe un teren de 26 de hectare situat în localitatea Decea, comuna Mirăslău. Terenul a fost închiriat pe o perioadă de 49 de ani, pentru suma de 56.500 de euro/an (0,21 euro/mp/an).
Compania belgiană Industrial and Logistics Developments NV derulează un proiect de investiții pentru realizarea unei zone industriale pe un teren amplasat în satul Decea, comuna Mirăslău.
Pentru deservirea feroviară a Zonei Industriale de lângă Decea se dorește realizarea unui dispozitiv de linii de cale ferată în incintă, racordat la infrastructura feroviară publică în stația CF Unirea, prin intermediul unei linii c.f. de racord amplasată pe partea stângă a magistralei feroviare 300 Teiuș – Războieni.
În acest sens, firma belgiană Industrial and Logistics Developments NV a depus la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba, în 26 septembrie 2019, o solicitare de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Lucrări pentru realizarea racordului la infrastructura feroviară publică, propus a fi amplasat în localitatea Decea, comuna. Mirăslău”.
Traseul liniei ferate industriale va începe la km 424+700 din Firul II al intervalului de circulație Mirăslău – Unirea și va urma un traseu paralel amplasat pe partea stângă a liniei de cale ferată Mirăslău – Unirea fir II până în zona km 423+200 unde va intra în incinta Zonei Industriale Decea și se va lega la dispozitivul de linii de garare care vor deservi viitorul terminal logistic.
Linia de cale ferată industriala va intersecta la nivel drumul local de acces la Balastiera Decea. În zona peronului fir II PO Decea, linia ferată industrială se amplasează față de linia existentă la o distanță de circa 8 m, ceea ce va permite realizarea în cadrul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Teiuș – Cluj Napoca a amenajării corespunzătoare a peronului PO Decea fir II. Lungimea liniei de racord până la intrarea în terminalul logistic este de circa 1,6 km.
În incinta zonei industriale se va realiza etapizat un dispozitiv de 6 linii de garare cu lungimi utile de 350 – 400 m.
Investiția în construcția racordului feroviar este de 2,5 milioane de euro, iar durata de realizare este de 8 luni.
Teren în suprafață de 269.000 mp, închiriat cu 56.500 de euro/an
Consiliul Local Mirăslău a aprobat închirierea prin licitație publică, în 12 octombrie 2018, a unui teren aflat în proprietatea privată a comunei Mirăslău, în suprafață totală de 269.076 de metri pătrați, format din cinci parcele. Durata închirierii este de 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire prin acordul părților, iar prețul de pornire a licitației a fost de 0,21 euro/mp/an.
Potrivit caietului de sarcini, terenul a fost închiriat exclusiv pentru amenajarea pe toată suprafața acestuia a unei zone industriale.
În data de 26 noiembrie 2018, Consiliul Local Mirăslău a aprobat contractul de închiriere și constituirea dreptului de superficie a terenului către Industrial and Logistics Developments NV, o societate cu răspundere limitată de naționalitate belgiană, care a câștiga licitația, la prețul de 0,21 euro/mp/an, respectiv 56.505,96 euro/an.
Potrivit contractului, câștigătorul licitației a fost obligat să achite în avans suma de 339.035,76 de euro, reprezentând chiria pe o durată de șase ani de folosință a terenului.
Consilierii locali din Mirăslău au aprobat, în 14 decembrie 2018, avizul de oportunitate privind întocmirea documentației de urbanism PUZ aferent obiectivului „Dezvoltare zonă industrială” în localitatea Decea. Terenul în suprafață de 26,91 ha este situat în partea vestică a localității Mirăslău, în intravilan, la sud de DN 1 – E81 și de Autostrada A10 Sebeș – Turda.
Potrivit documentației, se propune amenajarea terenului și a acceselor auto și CF, pentru înființarea unei zone industriale cu profil mixt, logistic și producție, inclusiv terminal intermodal pentru containere.
Accesul auto se va face din DN 1 – E81 pe străzi, prevăzute cu trotuare. Accesul pe linia ferată se va face din magistrala CF 300.
Potrivit reglementărilor urbanistice, clădirile vor avea o înălțime maximă de P+2. Înălțimea maximă la streașină fiind de 15 metri, respectiv 30 de metri pentru terminalul de containere. De asemenea, în ceea ce privește zona verde, se prevede plantarea unui copac la cinci parcări de autoturisme, două parcări de tir sau 500 metri pătrați de spații verzi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.