Connect with us
Publicitate

AIUD

O companie belgiană construiește o plaformă industrială la Decea, pe un teren de 26 de ha. Solicită legătură la linia ferată


Publicat

O firmă belgiană investește într-o zonă industrială cu profil mixt, logistic și de producție, inclusiv terminal intermodal pentru containere, pe un teren de 26 de hectare situat în localitatea Decea, comuna Mirăslău. Terenul a fost închiriat pe o perioadă de 49 de ani, pentru suma de 56.500 de euro/an (0,21 euro/mp/an).

Compania belgiană Industrial and Logistics Developments NV derulează un proiect de investiții pentru realizarea unei zone industriale pe un teren amplasat în satul Decea, comuna Mirăslău.

Pentru deservirea feroviară a Zonei Industriale de lângă Decea se dorește realizarea unui dispozitiv de linii de cale ferată în incintă, racordat la infrastructura feroviară publică în stația CF Unirea, prin intermediul unei linii c.f. de racord amplasată pe partea stângă a magistralei feroviare 300 Teiuș – Războieni.

În acest sens, firma belgiană Industrial and Logistics Developments NV a depus la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba, în 26 septembrie 2019, o solicitare de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Lucrări pentru realizarea racordului la infrastructura feroviară publică, propus a fi amplasat în localitatea Decea, comuna. Mirăslău”.

Traseul liniei ferate industriale va începe la km 424+700 din Firul II al intervalului de circulație Mirăslău – Unirea și va urma un traseu paralel amplasat pe partea stângă a liniei de cale ferată Mirăslău – Unirea fir II până în zona km 423+200 unde va intra în incinta Zonei Industriale Decea și se va lega la dispozitivul de linii de garare care vor deservi viitorul terminal logistic.

Linia de cale ferată industriala va intersecta la nivel drumul local de acces la Balastiera Decea. În zona peronului fir II PO Decea, linia ferată industrială se amplasează față de linia existentă la o distanță de circa 8 m, ceea ce va permite realizarea în cadrul lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată Teiuș – Cluj Napoca a amenajării corespunzătoare a peronului PO Decea fir II. Lungimea liniei de racord până la intrarea în terminalul logistic este de circa 1,6 km.

În incinta zonei industriale se va realiza etapizat un dispozitiv de 6 linii de garare cu lungimi utile de 350 – 400 m.

Investiția în construcția racordului feroviar este de 2,5 milioane de euro, iar durata de realizare este de 8 luni.

Teren în suprafață de 269.000 mp, închiriat cu 56.500 de euro/an 

Consiliul Local Mirăslău a aprobat închirierea prin licitație publică, în 12 octombrie 2018, a unui teren aflat în proprietatea privată a comunei Mirăslău, în suprafață totală de 269.076 de metri pătrați, format din cinci parcele. Durata închirierii este de 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire prin acordul părților, iar prețul de pornire a licitației a fost de 0,21 euro/mp/an. 

Potrivit caietului de sarcini, terenul a fost închiriat exclusiv pentru amenajarea pe toată suprafața acestuia a unei zone industriale.

În data de 26 noiembrie 2018, Consiliul Local Mirăslău a aprobat contractul de închiriere și constituirea dreptului de superficie a terenului către Industrial and Logistics Developments NV, o societate cu răspundere limitată de naționalitate belgiană, care a câștiga licitația, la prețul de 0,21 euro/mp/an, respectiv 56.505,96 euro/an.

Potrivit contractului, câștigătorul licitației a fost obligat să achite în avans suma de 339.035,76 de euro, reprezentând chiria pe o durată de șase ani de folosință a terenului.

Consilierii locali din Mirăslău au aprobat, în 14 decembrie 2018, avizul de oportunitate privind întocmirea documentației de urbanism PUZ aferent obiectivului „Dezvoltare zonă industrială” în localitatea Decea. Terenul în suprafață de 26,91 ha este situat în partea vestică a localității Mirăslău, în intravilan, la sud de DN 1 – E81 și de Autostrada A10 Sebeș – Turda.

Potrivit documentației, se propune amenajarea terenului și a acceselor auto și CF, pentru înființarea unei zone industriale cu profil mixt, logistic și producție, inclusiv terminal intermodal pentru containere.

Accesul auto se va face din DN 1 – E81 pe străzi, prevăzute cu trotuare. Accesul pe linia ferată se va face din magistrala CF 300.

Potrivit reglementărilor urbanistice, clădirile vor avea o înălțime maximă de P+2. Înălțimea maximă la streașină fiind de 15 metri, respectiv 30 de metri pentru terminalul de containere. De asemenea, în ceea ce privește zona verde, se prevede plantarea unui copac la cinci parcări de autoturisme, două parcări de tir sau 500 metri pătrați de spații verzi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Taloane de pensie în format electronic. Legea prin care ”documentul mov” se digitalizează a fost depusă la Parlament

Publicat

Pensionarii care primesc pensiile în cont sau pe card vor putea să primească, la cerere, documentele de informare (taloanele de pensie mov) în format electronic, prin e-mail sau direct în contul deschis pe platforma Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). 

Mai mulți deputați de la PNL au inițiat în acest sens o propunere legislativă pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. Proiectul a fost înregistrat la Senat pentru dezbatere miercuri, 14 aprilie.

Taloanele de pensie vor putea fi transmise în format electronic, de către Casa Naţională de Pensii Publice, la cererea pensionarilor care primesc pensia în cont curent sau cont de card, prevede un proiect depus miercuri la Parlament de 22 de deputați liberali potrivit DCNews.

Documentul va avea aceeaşi valoare juridică ca cel livrat în format hârtie şi va fi acceptat de către instituţiile care solicită prezentarea acestuia, arată proiectul care modifică în acest sens legea sistemului unic de pensii publice.

Potrivit inițiatorilor, din numărul total de 4,55 milioane de pensionari aflați în plată în luna februarie 2021, aproximativ 40% primesc pensia prin virament bancar. Pentru aceștia, CNPP transmite odată cu virarea sumelor în cont și documentele de informare (talonul mov) cu privire la sumele plătite, în format fizic (hârtie), prin Poșta Română, pentru a fi înmânate lunar la domiciliul/reședința lor.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite la domiciliu, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov) se păstrează la sediul oficiului poștal pe o perioadă de 24 de luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Talonul de pensie, disponibil și în format electronic

„Din semnalele primite de la pensionari, majoritatea nemulțumiți de faptul că aceste taloane sunt de multe ori rătăcite sau întârzie să fie livrate, a reieșit nevoia de a le oferi în format electronic. Majoritatea acestor persoane au optat pentru a primi pensia în cont bancar, tocmai pentru a evita ca pensia să le fie livrată în numerar la domiciliu și doresc ca și documentele (taloanele de pensie) doveditoare să le fie livrate în format electronic. Pensionarii îl pot accesa oricând, îl pot tipări în mai multe exemplare, în funcție de nevoie și nu mai trebuie să aștepte poștașul în ziua și ora fixă”, au explicat inițiatorii proiectului, în expunerea de motive.

Astfel, propunerea legislativă are în vedere modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, prin introducerea posibilității transmiterii, de către Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), la cerere, în format electronic (prin e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP) a documentului care face dovada plății (talonul mov) pentru pensionarii care au optat pentru plata în cont curent sau cont de card.

Transmiterea se va face în luna următoare înregistrării cererii. Transmiterea documentului în format electronic devine o opțiune, nu o obligație.

Prin proiectul propus, documentul de plată în format electronic va avea aceeași valoare juridică ca și cel livrat în format hârtie și va fi acceptat de către instituțiile care solicită prezentarea acestuia ca dovadă a calității de persoană aflată în pensie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum a lovit COVID-ul piața muncii din Alba: Sute de oameni și-au pierdut locul de muncă. Cei mai afectați au fost bărbații

Publicat

locuri de munca 1

Pandemia de COVID-19 a zguduit serios toate domeniile de activitate. La mai bine de un an de când virusul a început să își facă simțită prezența în țară, au început să apară și primele statistici despre modul în care pandemia a afectat societatea. 

O statistică de luat în seamă este numărul persoanelor care figurează sau au figurat ca șomeri, în anul 2020, la nivelul județului Alba și până în luna februarie a anului 2021.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în anul 2020, în luna ianuarie erau înregistrați ca șomeri 5356 de persoane, dintre care 2926 de bărbați și 2430 de femei.

În luna februarie, în evidențele autorităților din Alba sunt înregistrați 5482 de șomeri, 3041 de bărbați și 2441 de femei.

Luna martie, luna în care a fost decretată și starea de urgență pe teritoriul României, vine cu o scădere a numărului de șomeri în Alba.ab24

La fel se întâmplă și în luna aprilie, dar, din luna mai, numărul celor care rămân fără un loc de muncă a fost în continuă creștere la nivelul județului.

Mai exact, în martie figurau 5190 de persoane fără un loc de muncă, dintre care 2830 bărbați și 2360 femei.

Aprilie aduce o scădere în rândul celor fără un loc de muncă, în Alba: 4968 de șomeri înregistrați, 2612 de bărbați și 2356 ab24 de femei.

În schimb, în luna mai 2020, starea de urgență, a început să își facă simțită prezența în rândul celor care au rămas fără un loc de muncă: 5277 de șomeri înregistrați în Alba, din care 2809 de bărbați și 2468 de femei.

Din luna iunie, numărul celor care au rămas fără un loc de muncă a fost în continuă creștere în județ: 5432 de șomeri, 2883 bărbați și 2549 de femei.

5672 de șomeri au fost înregistrați în luna iulie, dintre care 2936 bărbați și 2736 de femei.

În august 5590 de persoane figurau ca fiind fără un loc de muncă, din care 2852 de bărbați și 2738 de femei.

În luna septembrie a fost cea mai mare creștere a numărului de șomeri înregistrată în județul Alba în 2020: 6453 figurau ca fiind fără un loc de muncă, 3320 de bărbați și 3133 de femei.

Octombrie a venit cu 6391 de șomeri în județul Alba, din care, 3273 bărbați și 3118 femei.ab24

6429 de șomeri figurau în Alba în noiembrie –  3290 de bărbați și 3139 femei.

La sfârșitul de an 2020,  în luna decembrie, în județul Alba, figurau 6350 de persoane fără un loc de muncă – 3297 de bărbați și 3053 de femei.

Comparativ, în 2019, la sfârșit de an erau doar 5218 de șomeri în județul Alba.

În primele două luni ale anului 2021, trendul celor care își pierd locul de muncă se menține crescător:

6736 de șomeri înregistrați în județul Alba, în luna ianuarie, din care 3554 de bărbați și 3182 de femei.

În luna martie, 6881 de șomeri erau în registrele autorităților, în Alba: 3592 de bărbați și 3289 de femei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum se va face sacrificarea mieilor de Paște. Condițiile în care pot fi cumpărați direct de la fermă, prin derogare

Publicat

Pentru al doilea an la rând, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a anunțat că oierii au posibilitatea să ceară derogare de la abatorizarea ”clasică” a mieilor pentru Paște și să solicite o autorizare pentru sacrificare și vânzare din fermă.

Fiecare cerere a fermierilor este analizată la nivel local și aprobată mai ales ales dacă exploatația se află într-o zonă cu restricții de circulație din cauza pandemiei.

Oamenii se vor putea aproviziona pentru uz propriu direct din fermele crescătorilor, fără însă a putea comercializa mai departe carnea cumpărată. 

Potrivit agrointel.ro, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), Robert Chioveanu, a declarat că mieii de Paște pot fi sacrificați în fermă, în acest an, dar numai în județele în care nu există abatoare autorizate sanitar-veterinar și primăriile nu au organizat un centru de sacrificare temporar.

”Pentru acele județe unde nu există abatoare autorizate în zonă și distanța până la un abator autorizat pentru sacrificarea ovinelor este mare, iar primăriile nu au organizat un centru de sacrificare și nu au putut veni în sprijinul fermierilor care doresc să-și valorifice animalele, s-a creat posibilitatea amenajării unui spațiu temporar, doar pentru perioada respectivă, de sacrificare la nivelul fermelor”, a declarat președintele ANSVSA.

În ce condiții se pot sacrifica mieii la ferme

Pentru ca sacrificările să fie permise în fermă, la nivelul exploatației trebuie să existe un spațiu care să îndeplinească, pe lângă condițiile de igienă impuse și condiții de protecție și bunăstare a animalelor.

”Se face o analiză de risc de către Direcția Sanitară Veterinară, se merge la ferma respectivă, pentru că dacă avem o situație în care în această pandemie 2-3 localități sunt în cod roșu, sunt izolate, oamenii nu se pot deplasa, deci această derogare este dată pentru situația excepțională în care ne aflăm, dar nu vom face rabat de la protecția și bunăstarea animalelor pentru că nu ne putem permite.

Lucrurile se vor face la fel, sub supraveghere sanitar-veterinară, vor solicita prezența unui medic veterinar, și acel spațiu va fi destinat numai mieilor din ferma respectivă.

Crescătorii pot face acest lucru numai dacă își vor amenaja aceste spații. Și aici va fi tot ștampila rotundă și, la fel, carnea respectivă este destinată numai consumatorului final, deci va merge cu ea acasă și atât pentru că el deja are de respectat niște restricții, nu poate ieși din localitate”, a declarat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA, pentru agrointel.ro.

Robert Chioveanu, președintele ANSVSA, a vorbit însă și despre celelalte două moduri în care pot fi sacrificați mieii de Paște.

Acesta a spus că sacrificarea mieilor se poate realiza în unități de abatorizare autorizate sanitar-veterinar, dar și în centre amenajate și autorizate temporar.

Sacrificarea mieilor de Paște în abatoare autorizate

În acest moment în România există un număr de 135 de abatoare autorizate sanitar-veterinar, iar carcasele care provin de la astfel de abatoare poartă marca de sănătate ovală și pot fi comercializate atât la nivelul magazinelor alimentare, hipermarketurilor, carmangeriilor, cât și în schimburi intracomunitare.

”Sunt și județe care nu au abatoare, dar sunt și județe care au 4-5 abatoare.

Carcasele rezultate din aceste abatoare sunt expertizate sanitar-veterinar și poartă marca de sănătate ovală, toate aceste carcase se pot comercializa atât la nivelul magazinelor alimentare, hipermarketurilor, carmangeriilor, peste tot, inclusiv în schimburile intracomunitare”, a arătat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA.

Sacrificarea mieilor de Paște la puncte autorizate temporar

Potrivit președintelui ANSVSA, crescătorii de animale au posibilitatea să-și sacrifice mieii și în spații amenajate de către autoritățile locale, astfel de spații fiind autorizate numai temporar, în perioada 21 aprilie – 1 mai.

Fermierii trebuie să știe însă că în aceste centre amenajate temporar, carcasa va purta o marcă de sănătate în formă rotundă și nu va putea fi comercializată decât consumatorului final.

” Aceste spații amenajate temporar se vor face și se vor organiza de către autoritățile locale.

Deci, o autoritate locală – o primărie consideră că poate să îndeplinească niște cerințe care sunt prevăzute de legislație și aici am spus foarte clar că atunci când se va face evaluarea acelui spațiu, acelei zone, acelei piețe unde vor fi autorizate temporar, această zonă va trebui să îndeplinească atât cerințe de igienă cât și cerințe de protecție a animalelor, de bunăstare a animalelor”, a explicat șeful ANSVSA.

”În aceste centre amenajate temporar, carcasa va purta o marcă de sănătate în formă rotundă, cu indicativul județului și cu un număr, iar carcasa rezultată de aici nu va putea fi comercializată către magazine, carmangerii, hipermarketuri.

Deci, dacă consumatorul final vrea, își alege mielul, acesta este sacrificat, este examinat, un medic veterinar este permanent acolo și am impus ca și sâmbăta și duminica să fie un program de permanență între orele 7:00 dimineața și orele 17:00”, a mai spus dr. Robert Chioveanu.

Carnea de miel, comercializată doar cu ștampilă

Reprezentantul ANSVSA a subliniat că este esențial ca toată carnea de miel care se pune pe piață să fie expertizată sanitar-veterinar, iar tipul de ștampilă indică modul în care se poate face comercializarea.

În cazul sacrificărilor la nivelul fermei, ștampilarea rămâne obligatorie, cu ștampilă rotundă.

”Dacă este marcată cu marca de sănătate rotundă este destinată strict doar consumatorului final, deci clientul ia carcasa și merge acasă și o consumă acasă, deci nu poate să mai vândă în altă parte.

Aceasta este ca o derogare și este o măsură pe care am luat-o pentru ca pe această perioadă de două săptămâni să putem să asigurăm această necesitate pentru că oamenii nu se mai pot deplasa, sunt interdicții de mișcare”, a explicat Robert Chioveanu, președintele ANSVSA.

De precizat că pentru autorizarea centrului de sacrificare la nivelul fermelor nu există un termen limită, însă crescătorii trebuie să țină seama de timpul scurt rămas până la Paște.

Sacrificarea mieilor în județul Alba

Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba reamintește crescătorilor de ovine că își pot sacrifica mieii în abatoarele autorizate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, cu respectarea tuturor regulilor de igienă și siguranță alimentară.

La nivelul județului Alba există abatoare autorizate sanitar-veterinar unde ar putea fi sacrificați mieii în condiții de maximă siguranță, după cum urmează: SC Transeuro SRL – Ighiu, ACA Cugir, SC Luca Prod Carn SRL – Mirăslău, SC Montana Popa SRL – Blaj și SC Ovin Pres Carn SRL -Mesentea.

Carnea provenită de la mieii sacrificați în abatoare autorizate poate fi comercializată de către deținătorii de oi, operatori economici înregistrați sau autorizați sanitar veterinar, în supermarketuri, măcelării, piețe agroalimentare, iar mieii proveniți din exploatații nonprofesionale sacrificați în abatore pot fi comercializați de catre proprietari în cadrul halelor agroalimentare autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor sau direct către consumatorul final.

Crescătorii de ovine care se află la distanțe mari de un abator autorizat sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor (și care din motive foarte bine întemeiate nu au posibilitatea să sacrifice mieii în regim de prestări servicii), au posibilitatea să sacrifice mieii în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale în “Centre de sacrificare miei” autorizate temporar, la solicitarea și cu asumarea întregii responsabilitati de catre reprezentații UAT-urilor care dețin astfel de obiective, cu respectarea strictă a prevederilor legale în vigoare.

În centrele de sacrificare vor fi sacrificate numai ovinele identificate și înregistrate în Baza Națională de Date (BND);

Potrivit reprezentanților DSVS Alba, deocamdată nimeni nu au fost înființate puncte temporare de sacrificare și nici un crescător nu a cerut o derogare pentru sacrificarea la fermă. 

Ce vor verifica reprezentanții DSVSA

Controlul stării de sănătate al animalelor, respectiv efectuarea examenului ante-mortem și controlul bunăstării în timpul sacrificării va fi realizat de către un medic veterinar oficial desemnat de catre DSVSA;

Verificarea respectării regulilor de bunăstare a animalelor în timpul sacrificării se realizează cu asomare obligatorie al fiecărui animal sacrificat;

Efectuarea examenului post-mortem al cărnii și organelor de către medicul veterinar oficial desemnat de catre DSVSA;

Asigurarea eliminării subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman își dirijarea acestora către o unitate de neutralizare a SNCU sub supraveghere sanitară veterinară;

Verificarea condițiilor de depozitare și comercializare a cărnii de miel;

Carnea mieilor sacrificați în centrele temporare nu poate fi comercializată în hale, supermarketuri și magazine

În ceea ce privește carnea de miel rezultată din sacrificarea mieilor în centrele de sacrificare, precizăm că aceasta nu poate fi livrată către alte unități de vânzare cu amănuntul din domeniul alimentar înregistrate/autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, sacrificarea fiind asigurata cu scopul de a sprijinii consumatorul final pentru a obține o carne sigură din punct de vedere sanitar veterinar.

Sunt obligatorii măsurile specifie de prevenție privind purtarea măștii, utilizarea substantelor dezinfectante, asigurarea distanțării sociale obligatorii, configurarea unor trasee pentru circulația persoanelor etc. în conformitate cu legislația specifică.

Foto: Alba24

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

CUGIR: LISTA celor 46 de investiții finanțate în acest an. Bugetul orașului, aprobat în Consiliul Local

Publicat

În 2021, 46 de obiective primesc bani de investiții la Cugir. Bugetul orașului a fost aprobat joi de consilierii locali.

Bugetul general va avea la dispoziţie venituri de 107.299.550 lei, de două ori mai mari decât cele realizate anul trecut, în mare parte datorită fondurilor europene care vor intra în bugetul local pentru finanţarea proiectelor contractate de primărie.

În ceea ce priveşte cheltuielile cuprinse în bugetul general, acesta se ridică la 122.672.400 lei, din care 63.475.410 lei reprezintă valoarea totală a investiţiilor, transmit reprezentanții primăriei.

„Bugetul pe anul acesta este concentrat pe investiţii, 74% din cheltuielile pe 2021 fiind direcţionate către finanţarea investiţiilor în infrastructura stradală, sănătate, învăţământ, servicii sociale şi reabilitarea unor imobile”, spune primarul Adrian Teban.

Referitor la structura economică a bugetului local al orașului Cugir (fără bugetele creditelor şi a altor instituţii publice), suma veniturilor este de 83.348.550 lei, iar cea a cheltuielor se ridică la 85.348.550 lei, deficitul de 2000 lei fiind acoperit din excedentul anilor precedenţi. Din totalul veniturilor, 28.985.00 lei reprezintă veniturile proprii ale localităţii.

Oraşul Cugir investeşte peste dublul sumei veniturilor proprii.

Bugetul orașului Cugir pe anul 2021 și estimările pe anii 2022-2024 sunt rezultatul cumulării veniturilor și cheltuielilor bugetului local, a bugetului creditelor interne și bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii subvenții și reflectă dimensiunea efortului financiar public al unității administrativ-teritoriale Orașul Cugir.

Lista celor 46 de obiective finanţate din venituri proprii, fonduri europene sau fonduri rambursabile:

Reducerea emisiilor de carbon în orașul Cugir, bazata pe planul de mobilitate urbana durabila (reabilitarea infrastructurii stradale şi modernizarea transportului public)

  • Continuarea proiectului privind creşterea eficienţei în clădirea publică Maternitate și Pediatrie
  • Modernizarea prin achiziție de dotări a ambulatoriului din cadrul spitalului
  • Eficientizare sistem de iluminat public în UAT Cugir
  • Modernizare și echipare infrastructură educaţională pentru învăţământul preşcolar Școala ”Singidava” (grădiniţe: Grădiniţa cu Program Normal Nr. 2, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 3, Grădinița cu Program Normal „Voinicel”)
  • Modernizare şi echipare infrastructură educaţională pentru învăţământul preşcolar la Şcoala Gimnazială ”Iosif Pervain” Cugir (Grădinița cu Program Normal nr. 2, Grădinița cu Program Prelungit nr. 3)
  • Modernizare Cantină Socială și dezvoltare servicii sociale pentru persoanele vârstnice
  • Reabilitare, modernizare, echipare Şcoala Gimnazială nr. 3 Cugir
  • Modernizare, echipare Colegiu Tehnic ” I.D. Lăzărescu”
  • Modernizare Școala „Iosif Pervain” şi străzi arondate: Șt. O. Iosif, 8 Martie, Zorilor, 1 Iunie, Arieșului, G. Enescu, M. Eminescu, Scăunel, S. Bărnuțiu, Bradului tronson 1 şi 2
  • Modernizare şcoală „Singidava” şi străzi arondate: Pârâului, Carpaţi, Livezii, Dorului, Nuferilor, Horea, Traian, Fagului, Crinului, Crângului, Munteniei, Lacului, Cooperatorilor, Ştrandului, Biruinţei, Ghe. Lazăr, Decebal, M. Kogălniceanu, Mărăşeşti, I. Slavici, G. Coşbuc, Ghe. Asachi, Libertăţii
  • Centru de asistenţă şi recuperare persoane vârstnice „Lotus”
  • Modernizare Cantină socială şi dezvoltarea servicii sociale destinate persoanelor vârstnice
  • Incluziv – investiţie europeană pentru dezvoltarea socială în Cugir
  • Continuare lucrări de reabilitare şi dotare Creșa şi Grădiniţa ”Prichindel”
  • Construire drumuri forestiere
  • Modernizare drum Valea Dăii (a fost realizat Proiectul Tehnic).
  • Modernizare străzi Plevnei, Deal şi continuare modernizare Oituz, Morilor şi Zăvoiului
  • Extinderea rețelelor electrice de distribuţie pe str. Narciselor
  • Extinderea rețelelor electrice de distribuţie pe str. Codrului
  • Viabilizare teren pentru construire locuinţe
  • Creşterea eficienţei energetice a clădirii Liceului „David Prodan”
  • Creşterea eficienţei energetice a clădirii „Ioan Mihu” Vinerea
  • Reabilitare Cămin Colegiu Tehnic IDL
  • DALI Piaţă Complex
  • PUZ locuinţe Vinerea
  • Relocare reţele electrice
  • Reabilitare Bloc 1 Mai, Blocurile nr 5, 7 şi terenurile aferente, Cămin tineret 1, 2 şi terenurile aferente (expertizare)
  • Studiu de fezabilitate pentru creşterea rezilienţei Spitalului Orăşenesc Cugir prin extinderea şi modernizarea infrastructurii
  • Studiu de fezabilitate pentru dezvoltarea învăţământului preuniversitar prin creearea unui campus multifuncţional
  • Studiu de fezabilitate pentru regenerare urbană prin revitalizarea sistematică a peisajului natural, cultural şi istoric al localităţii
  • Studiu de fezabilitate pentru extinderea mobilităţii sustenabile şi inteligente în zona urbană funcţională a oraşului
  • Studiu de fezabilitate pentru guvernanţă electronică (card cetăţenesc, mobile acces, online)
  • Studiu de fezabilitate şi POAT pentru dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ prin implementarea transportului verde pe coridorul localitatea componenta Vinerea – localităţi componente zona de munte)
  • Expertiză tehnică şi studiu geo pentru str. Deal
  • Plan de mobilitate urbană
  • Studiu de fezabilitate pentru Cămin de bătrâni
  • Achiziţionare echipamente audio-video pentru sala de protocol
  • Achiziţionare ceas exterior
  • Licenţe calculatoare
  • Centrala telefonică
  • Modul CFP-contabilitate
  • Achiziţionare POST TRAFO R. Mare
  • Achiziţionare terenuri pentru zone de agrement
  • Achiziţionare imobil teren şi construcţii, str. Principala nr 172, Vinerea
  • Achiziţie teren+cămine nefamilişti

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate