Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DNA: Acuzații GRAVE pentru un fost șef al OJFIR Alba și complicii săi. Au inventat 148 de oi și au luat banii


Publicat

Direcția Națională Anticorupție – Structura Centrală a anunțat marți motivele legate de trimiterea în judecată a unui fost director al Oficiului Județean de Plăți pentru Dezvoltare Rurala și Pescuit Alba (OJFIR), a unui medic veterinar și a unui fermier din Ighiu. Aceștia sunt acuzați de luare de mită, fals şi folosire de documente false pentru obţinerea de fonduri europene. Practic, un fermier a raportat o exploatație de 148 de oi tinere, în vârstă de până la un an, care de fapt nu existau. Medicul veterinar l-a susținut cu documente, iar directorul instituției i-a acceptat documentația. De la acesta din urmă, procurorii DNA au ridicat o sumă record de 42.000 de euro și 99.000 de lei.

Citește și FOTO: Directorul DSP Alba a fugit de probleme în Thailanda. După divorț, Sinea poartă din nou verighetă

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților Florian Farcaș, Ioan Gheorghe Giurgiu și Dorin Dumitru.

Florian Farcaș, la data faptelor director adjunct al Oficiului Județean de Plăți pentru Dezvoltare Rurala și Pescuit (O.J.P.D.R.P.) Alba, a fost trimis în judecată pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită și complicitate la folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete. De la acesta, procurorii au ridicat sume mari de bani, respectiv 42.000 de euro și 99.900 de lei. 
Gheorghe Ioan Giurgiu este suspectat de săvârșirea infracțiunii de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete.
Dorin Dumitru, medic veterinar, este și el acuzat de săvârșirea infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale, complicitate la folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete.

Citește și Primarul comunei Arieșeni, Vasile Marin Jurj, trimis în judecată pentru fapte de corupţie cu fonduri europene

Potrivit rechizitoriului, la data de 13 ianuarie 2012, în contextul solicitării unui sprijin financiar pentru Măsura 112-Instalarea Tinerilor Fermieri, inculpatul Giurgiu Gheorghe Ioan a depus la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, odată cu proiectul de finanţare şi un „formular de mişcare” şi anexele la acesta, puse la dispoziţie de către medicul veterinar Dumitru Dorin, prin care se atesta, în mod nereal, că exploataţia fermierului este compusă dintr-un număr de 148 de oi înregistrate sanitar veterinar, toate cu vârste de până la un an.

În demersul său infracțional, fermierul a fost susținut și încurajat de inculpatul Farcaș Florian, director adjunct al O.J.P.D.R.P. Alba, deși acesta știa că documentația folosită de inculpatul Giurgiu Gheorghe Ioan pentru fundamentarea proiectului cuprindea aspecte nereale.
În același context, în perioada 24-28 septembrie 2012, inculpatul Farcaș Florian a pretins și a primit de la inculpatul Giurgiu Gheorghe Ioan suma de 7.400 de lei imediat după ce l-a înștiințat pe acesta din urmă că prima tranșă de finanțare, în valoare de 103.759 lei, aferentă proiectului, a fost virată.
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a comunicat că se constituie parte civilă în cauză cu suma de 103.759 de lei, precum și cu sume neprecizate, reprezentând dobânzi și penalități calculate până la data plății efective a debitului principal.
În cauză, s-a dispus instituirea măsurii sechestrului asigurător asupra sumelor de 42.000 de euro și 99.900 de lei, ridicate de la inculpatul Farcaș Florian. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Alba cu propunere de a se menține măsura asigurătorie dispuse în cauză” se arată în documentul comunicat de către DNA.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Examenul de TITULARIZARE 2020, în 29 iulie, înscrieri din 9 iulie. Calendarul concursului şi detalii pentru candidaţi

Publicat

examen profesor

Examenul de Titularizare 2020 va fi organizat în 29 iulie, iar înscrierile încep în 9 iulie. Proba scrisă se va desfășura în condiții speciale. Calendarul concursului a fost făcut public de Ministerul Educației.

Potrivit MEC, în perioada 9-16 iulie 2020, candidații la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar își vor depune dosarele de înscriere la inspectoratele școlare (sau le pot transmite și electronic).

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Proba scrisă din cadrul acestui concurs (titularizare) va avea loc în data de 29 iulie 2020, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare în vigoare. Primele rezultate vor fi afișate pe 4 august. Contestațiile vor fi depuse în perioada 4-5 august, iar în data de 11 august vor fi afișate rezultatele finale.

Vezi LISTA posturi Titularizare Alba

Legea care deblochează organizarea concursului de Titularizare și angajările de cadre didactice în învățământ a fost publicată în Monitorul Oficial.

„Pe durata stării de alertă, în instituțiile și autoritățile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante și temporar vacante, cu excepția celor prevăzute la alin. (1) și (2), precum și la art. 11 și 12, precum și a posturilor de predare vacante din unitățile de învățământ preuniversitar și a posturilor și funcțiilor vacante din instituțiile de învățământ superior, institutele de cercetare, Academia Română și academiile de ramură”, prevede actul normativ.

Reamintim că acestea erau suspendate din 18 iunie.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar:

Perioada: 9-16 iulie 2020 – înregistrarea, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere a candidaților la concursul naţional, sesiunea 2020, inclusiv pentru absolvenții promoției 2020/absolvenții 2020 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic; verificarea și avizarea dosarelor de înscriere a candidaților de către comisia județeană/municipiului București de organizare și desfășurare a concursului

Notă: cadrele didactice titulare a căror reducere de activitate se constată până la data de 8 iulie 2020 pot depune, în perioada 9-16 iulie 2020, cereri în vederea soluționării reduceri de activitate, însoțite de documentele justificative.

Termen: 17 iulie 2020 – afișarea pe site-ul inspectoratelor școlare a datelor de înscriere ale candidaților la concursul național, sesiunea 2020, înregistrate în sistemul informatic; verificarea și, după caz, corectarea, în sistem informatic, a unor date de înscriere ale candidaților;

Perioada: 17-21 iulie 2020 – organizarea și desfășurarea, la nivelul Inspectoratului școlar, a probelor orale/intensiv/bilingv;

Notă: 1) în perioada 17-21 iulie 2020 pot susține probele orale/intensiv/billing și cadrele didactice titulare aflate în reducere de activitate nesoluționată, precum și cadrele didactice titulare solicitate pentru detașare în interesul învățământului. 2) candidații care observă erori în datele de înscriere afișate informează, înscris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până cel târziu la data de 22 iulie 2020, ora 15:00

Termen: 22 iulie 2020 – afișarea, pe site-ul și la avizierele inspectoratelor școlare, a:

Listei candidaților înscriși;

Listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitatea postului/catedrei, înscrise la concursul național, care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată, conform prevederilor art. 62 alin. 13 din metodologie și a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice;

Rezultatelor la probele orale/intensiv/billingv.

Termen: 29 iulie 2020 – desfășurarea probei scrise;

Termen: 4 august 2020 – comunicarea rezultatelor inițiale;

Perioada: 4-5 august 2020 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Notă: contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/ adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

Perioada: 5-10 august 2020 – soluționarea contestațiilor;

Termen 11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale;

Perioada: 6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă;

Termen: 12 august 2020 – repartizarea cadrelor didactice angajată cu contract individual de muncă pe durată de viabilitatea postului catedrei care a obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condițiile art 62 alin 13 din metodologie;

Termen: 13 august 2020 – repartizarea candidaților care a obținut minimum nota șapte la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor

Vezi integral: Calendar mobilitate 2020_2021

Modificări operate în metodologia de mobilitate a personalului didactic din cauza dinamicii epidemiei de COVID-19 (sursă edu.ro):

Proba practică și inspecția la clasă nu se vor mai susține, fiind eliminate – pentru anul în curs – prin OUG nr. 70/2020. În schimb, candidații care au studiat într-o altă limbă decât cea în care urmează să se realizeze predarea vor susține și o probă de limbă care va fi evaluată cu calificativul „Admis/Respins”.

O altă modificare prevede că documentele de înscriere pentru mobilitate, cât și depunerea contestațiilor pot fi transmise și on-line. Totodată, ședințele de repartizare a posturilor se pot desfășura și on-line.

Transferul consimțit și pretransferul între unitățile de învățământ au fost eliminate prin ordonanță de urgență. Aceste etape se vor realiza prin repartizare organizată de către inspectoratele școlare.

Etapele de transfer consimțit și de pretransfer la cererea personalului didactic au fost modificate astfel: cadrele didactice își vor depune dosarul de înscriere pentru această etapă la inspectoratele școlare, iar acestea vor organiza repartizarea candidaților.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MARȚI: Cea mai veche reprezentare a cetății Alba Iulia (1684), exponatul lunii iulie la Muzeul Național al Unirii

Publicat

La Muzeul Național al Unirii Alba Iulia va fi vernisat marți, de la ora 11:00, exponatul lunii iulie: Cea mai veche reprezentare a cetății Alba Iulia (1684).

În colecția de carte veche a Muzeului Național al Unirii Alba Iulia un intrat, în ultima perioadă, o serie de tipărituri extrem de interesante. Una dintre piesele recente este lucrarea lui Siegmund von Birken L’origine del Danvbio, apărută la Nürnberg și Bologna în anul 1684.

La pagina 102 a lucrării este o prezentare istorică a orașului Alba Iulia urmată de o gravură cu imaginea cetății. Din punct de vedere istoric reprezentarea tipărită de Gioseffo Longhi este cea mai veche imagine a Alba Iuliei.

Evenimentul este organizat de Consiliul Județean Alba, Muzeul Național al Unirii Alba Iulia și Direcția Județeană pentru Cultură Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Proiectul privind carantina și izolarea, adoptat de Guvern. Care sunt procedurile vizate

Publicat

Proiectul de lege privind carantina și izolarea, după recomandările Curții Constituționale, a fost adoptat de Guvern, în ședința de luni. Ministerul Sănătății, Nelu Tătaru și secretarul de stat Raed Arafat fac declarații.

Nelu Tătaru, ministrul Sănătății:

A fost aprobat în ședința guvernului un proiect care să inițieze măsuri sanitare pentru situații deosebite

E necesar pentru a putea gestiona pandemia

Ați putut observa de vineri până azi modificările de abordare a tot ce a însemnat carantină și internare

Suntem în evaluarea persoanelor care au părăsit izolarea sau carantinarea

Avem o diferență de număr de pacienți în spitale de 550 mai puțini internați în spitale în ultimele două zile

Acest proiect de lege a fost aprobat în guvern, va merge în regim de urgență în Parlament

Sper ca interesul național să nu lase loc de interpretare politică

Orice măsură se ia în context epidemiologic. Aveam în calcul de la 1 iulie redeschiderea restaurantelor, dar contextul ne-a făcut să amânăm decizia. De joi discutăm într-un grup de lucru pentru a cădea de acord asupra unor reguli. O parte din parteneri respectă mai puțin regulile. Odată cu stabilirea regulilor mai este și respectarea regulilor. Dacă vom avea o concluzie a grupului tehnic de lucru, vom aborda și momentul redeschiderii restaurantelor. Noi vrem să fie cât mai repede

De ieri până azi sunt cu 550 mai puțini pacienți în spitale. Monitorizarea de face de către DSP și medicul de familie. Acum nu avem pârghiile necesrae pentru a urmări pacientul externat

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență:

Proiectul de lege abordează problema mai general, nu doar pentru Covid, poate fi aplicat și în alte situații de risc biologic și epidemiologic

Proiectul începe cu mai multe definiții. Termenul ”carantina persoanelor” se va referi la persoane sănătoase.

Termenul ”izolare” se va referi la persoanele bolnave sau infectate

Proiectul prevede, ca excepție, dacă e depășită capacitatea spitalelor, ca izolarea să poată fi făcută și la domiciliu

Există și posibilitatea instituirii unor măsuri de către comandantul acțiunii, care apoi trebuie supuse validării Comitetului Național pentru Situații de Urgență

Prefecturile, prin Comitetele județene pentru situații de urgență, la propunerea DSP, pot aproba carantinarea unor zone din județele lor.

Dar nimeni nu va lua decizia singur

Întotdeauna va exista o implicare a părții științifice: DSP, Institutul Național de Sănătate Publică etc

Legea se referă și la situațiile în care se instituie măsurile de carantină sau izolare: epidemie declarată de Ministerul Sănătății, urgență de sătătate publică declarată de OMS, pandemie declarată de OMS, eveniment neobișnuit declarat de DSU sau Ministerul Sănătății

Prin excepție, dacă un medic constată un risc de trasmitere comunitară al unei boli extrem de contagioase, informează DSP și poate lua decizia de carantinare sau izolare până se iau măsurile la nivel zonal sau național

Carantinarea bagajelor e obligatorie

Facem apel la respectarea distanțării fizice. Am fost împiedicați de decizia CCR, care ne-a lăsat fără pârghii

Am prevăzut în proiect să putem lua măsuri imediate în regim de urgență, dar cu validare ulterioară de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Legea prevede și modalitățile de constestație. Orice măsură luată prin diferite acte normmative pot fi contestate de cetățeni în instanță

În actualizare

surse: hotnews.ro, g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Controale de weekend la terasele din Alba, pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. Amenzi de peste 15.000 de lei

Publicat

Controale la terase, societăți comerciale și în trafic au continuat și duminică, 5 iulie. Acestea au vizat modul în care sunt respectate normele legale impuse pe perioada stării de alertă. Acțiunea de la sfârșitul săptămânii trecute a fost organizată în sistem integrat, sub autoritatea prefectului.

Pentru prevenirea și limitarea infectării cu virusul Covid 19, polițiști, jandarmi, polițiști locali, polițiști din cadrul poliției transporturi, precum și reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Teritorial de Muncă, Direcției Sanitare Veterinare, Direcției de Sănătate Publică și de la Protecția Consumatorului, I.S.C.T.R. și A.R.R. au continuat și duminică, 5 iulie, controalele în zonele aglomerate din județul Alba și pe mijloacele de transport în comun, fiind verificat modul de respectare a măsurilor impuse în contextul stării de alertă.

În cadrul acțiunii alte 87 de societăți comerciale au fost verificate, context in care au fost constatate 10 abateri de natură contravențională privind fapte de tulburarea a ordinii și liniștii publice, care au fost sancționate în baza Legii 61/1991, 3 la Legea 12/1991 privind comerțul și una la HG 984/2005 privind normele sanitar veterinare.

Alte 14 abateri contravenționale au fost sancționate în baza OUG 195/2002, în urma controalelor efectuate în trafic.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 15.335 lei.

De exemplu, cu ocazia controlului efectuat la un local public din Vinerea, inspectorii DSVSA au constatat că nu erau respectate normele privind protecția consumatorului.

Societatea fost sancționată, cu amendă în valoare de 10.000 de lei, în conformitate cu HG 984/2005 privind normele sanitar veterinare, iar inspectorii au dispus închiderea temporară a localului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate