Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DUMINICĂ: Dezbatere publică pe tema poluării, la Sebeș. Lupta protestatarilor pentru aer curat continuă


Publicat

protest sebes 25 ian 2015După șapte proteste desfășurate la Sebeș și unul la Alba Iulia, Grupul de Inițiativă Civică Sebeș împreună cu ONG-ul Prima Natura organizează duminică, 15 martie, o dezbatere publică pe tema poluării. Cei care timp de opt săptămâni au ieșit în stradă pentru dreptul lor la un mediu mai sănătos sunt așteptați, începând cu ora 16:00, la Casa de Cultură ”Lucian Blaga” din Sebeș.

Organizatorii protestelor transmit pe site-ul campaniei ”Opriți poluarea în Sebeș” că ”lupta pentru aer curat continuă”. Aceștia precizează că au început să sosească informații, analiza lor fiind în curs de desfășurare. Astfel, duminică 15 martie, la Casa de Cultură ”Lucian Blaga” din Sebeș va fi organizată o dezbatere publică, în care cetățenii interesați și dornici să se implice în această luptă împotriva poluării vor analiza situația în care s-a ajuns și vor discuta despre ce e de făcut în viitorul apropiat.

După șapte proteste desfășurate în Sebeș, de Mărțișor, campania ”Opriți poluarea în Sebeș” și-a făcută simțită prezența și în Alba Iulia. Duminică 1 martie, începând cu ora 14:00,  marșul de protest împotriva poluării din Sebeș, cu numărul opt a avut loc la Alba Iulia. Prima instituție vizată de acest protest și punctul de pornire a marșului a fost sediul APM Alba și Garda de Mediu Alba.

Citește și FOTO – VIDEO Marș împotriva poluării de la Sebeș la Alba Iulia: Manifestanții au protestat în fața APM, Gărzii de Mediu și Prefecturii

Între timp, șefa Agenţiei pentru Protecţia Mediului Alba, Mihaela Dehelean-Mih, a fost trimisă în judecată de DNA, pentru fapte de corupţie. În dosarul înregistrat în 5 martie la Tribunalul Alba mai sunt inculpaţi Gheorghe Iordache, fost director la Cupru Min SA Abrud şi Sergiu Ioan Nicolae Mihuţ, reprezentantul Unitate de Suport pentru Integrare SRL Cluj Napoca. Cauza are legătură cu avizele de mediu pentru Cupru Min. În urma scandalului, aceasta nu și-a anunțat demisia din funcția deținută.

Citește și UPDATE: Şefa APM Alba, Mihaela Dehelean Mih, TRIMISĂ ÎN JUDECATĂ de DNA, pentru fapte de corupţie. Inculpat, şi fostul director de la Cupru Min SA

La o săptămână după ce directoarea Agenției pentru Protecția Mediului Alba, Mihaela Dehelean-Mih, a fost trimisă în judecată de DNA, șeful Direcţiei de Sănătate Publică Alba, Horea Timiş, renunţă la postul de la stat şi pleacă în privat. Acesta îşi va deschide firmă de consultanţă în managementul medical. Decizia a fost una personală, iar încheierea contractului cu DSP va fi cu acordul părţilor, urmând să intre în vigoare din 30 martie. Astfel, din aprilie, postul de la conducerea DSP Alba rămâne vacant şi va fi ocupat interimar de un înlocuitor, până la organizarea unui concurs de către minister. Începând din 2012, Horea Timiș este doctorand la Facultatea de Științe și Ingineria Mediului din Cluj, unde îl are drept coordonator de lucrare pe Eugen Gurzău. Acesta din urmă este patronul firmei care a realizat, în 2007, studiului de impact asupra sănătății pentru Kronospan.

Citește și Horea Timiş pleacă de la conducerea DSP Alba, din 30 martie. Îşi deschide firmă de consultanţă în management medical

Cu această ocazie, Grupul de Inițiativă Civică Sebeș și ONG Prima Natura Alba-Iulia își reafirmă implicarea în lupta pentru respectarea drepturilor omului, pentru un mediu de viață sănătos și echilibrat ecologic.

sursa: sebesfarapoluare.wordpress.com



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID înregistrate în ultimele 14 zile. Situația actualizată în 28 noiembrie

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat sâmbătă, 28 noiembrie, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 14-27 noiembrie.

Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

Citește și TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID înregistrate în ultimele 14 zile. Situația actualizată în 28 noiembrie

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 5,35 (anterior 5,65), potrivit DSP. În perioada 14-27 noiembrie 2020, la nivelul județului Alba s-au înregistrat 2.029 infectări noi cu coronavirus (anterior 2.141).

Situația pe orașe:

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Blaj – 10,68 (anterior 11,11), urmat de Alba Iulia – 8,31 (anterior 8,73),Cugir – 6,73 (anterior 7,23), Sebeș cu 6,72 (anterior 7,39), Abrud – 5,65 (anterior 5,27).

Câmpeni are incidența 5,48 (anterior 4,68), Aiud 4,62 (anterior 4,54) și Teiuș – 3,15 (anterior 4,11).

Baia de Arieș are 3,90 (anterior 3,90), Ocna Mureș – 2,70 (anterior 2,99) și Zlatna – 2,00 (anterior 2,12).

Vezi și UPDATE MODELELE DE DECLARAȚIE și adeverință de la angajator pentru carantină în Alba Iulia, Abrud, Sebeș, Cugir, Blaj sau Ciugud

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 14 – 27 noiembrie – incidența cazurilor COVID-19

Blaj – 222 cazuri – 10,68 (anterior 11,11)

Alba Iulia – 638 cazuri – 8,31 (anterior 8,73)

Cugir – 174 cazuri – 6,73 (anterior 7,35)

Sebeș – 222 cazuri – 6,72 (anterior 7,39)

Abrud – 30 cazuri – 5,65 (anterior 5,27)

Câmpeni – 41 cazuri – 5,48 (anterior 4,68)

Aiud – 118 cazuri – 4,62 (anterior 4,54)

Baia de Arieș – 15 cazuri – 3,90 (anterior 3,90)

Teiuș – 23 cazuri – 3,15 (anterior 4,11)

Ocna Mureș – 38 cazuri – 2,70 (anterior 2,99)

Zlatna – 16 cazuri – 2,00 (anterior 2,12)

AICI: GHID de CARANTINĂ în Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud: Reguli și interdicții, documente de deplasare, amenzi

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

113 de noi cazuri de COVID-19 înregistrate în Alba. LOCALITĂȚILE din care provin. Trei persoane au pierdut lupta cu virusul

Publicat

În județul Alba, în ultimele 24 de ore au fost depistate 113 de noi cazuri de COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba. 

De asemenea au mai fost înregistrate trei noi decese ale unor persoane confirmate ca fiind infectate cu coronavirus.

De la începutul pandemiei au fost înregistrate 9.856 de cazuri, 7.141 de persoane s-au vindecat și au fost înregistrate 253 decese.

Vineri, în Alba au fost prelucrate 694 de teste (330 la DSP si 364 la SJU). Numărul total de teste efectuate pana în prezent în județ a ajuns la 124.309.

Localitate – nr. cazuri noi înregistrate

Abrud – 2

Aiud – 9

Alba Iulia – 38

Baia de Arieș – 1

Blaj – 13

Câmpeni – 7

Cugir – 6

Ocna Mureș – 2

Sebeș – 7

Teiuș – 1

Zlatna – 1

Bistra – 1

Câlnic – 1

Ciugud – 1

Crăciunelu de Jos – 1

Cricău – 2

Gârbova – 2

Ighiu – 2

Jidvei – 1

Lupșa – 1

Meteș – 3

Mihalț – 2

Pianu – 1

Poșaga – 1

Săsciori – 1

Stremț – 1

Unirea – 2

+3 anchete epidemiologice în derulare

Trei decese cauzate de COVID-19 

Este vorba despre doi bărbați de 75 de ani respectiv 64 de ani, din Alba Iulia și Vințu de Jos și o femeie de 74 de ani, din Blaj, toți cu multiple afecțiuni.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Autoritățile pot intra pe orice proprietate privată pentru a face curățenie sau deratizare. Legea se aplică din 28 noiembrie

Publicat

Începând sâmbătă 28 noiembrie 2020, atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele vor trebui să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora.

Dacă proprietarii de terenuri sau imobile nu acționează în termenul stabilit de primar, reprezentanții autorităților locale vor putea efectua, în numele și pe cheltuiala proprietarului, acțiuni de curățare, inclusiv a zăpezii, igienizare ori salubrizare, potrivit unei legi apărute miercuri în Monitorul Oficial, dar care se aplică de sâmbătă, potrivit avocatnet.ro

Actul normativ prevede că autoritățile locale vor putea intra pe proprietățile private neîngrijite și se vor putea efectua în numele și pe cheltuiala proprietarului, acțiuni de curățare, inclusiv a zăpezii, igienizare ori salubrizare.

Prin noua lege  se permite autorităţilor locale să facă lucrări de curăţenie sau deratizare, pe proprietăţi private, fără acordul şi pe banii proprietarului.

Motivele pentru care autoritățile locale vor putea intra pe proprietățile private neîngrijite sunt, potrivit Legii nr. 273/2020, următoarele:

  • necurățarea terenurilor şi a locurilor de depozitare aflate în proprietate sau a căilor de acces;
  • neasigurarea curăţeniei şi igienei în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare;
  • nedepozitarea corespunzătoare a gunoiului menajer, industrial, agricol sau a materialelor refolosibile;
  • neîndepărtarea zăpezii şi a gheţii de pe trotuarele din dreptul imobilelor şi de pe locurile de parcare;
  • nerespectarea măsurilor stabilite de lege şi de reglementările locale pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi;
  • necurățarea şanţurilor, rigolelor şi podeţelor aferente proprietăţii.

Executarea acestor activități de către reprezentanții administrației locale va putea fi decisă de primar doar dacă proprietarul spațiilor nu face chiar el treaba asta într-un termen de 30 de zile de când a fost notificat în acest sens.

„Lucrările se efectuează în numele şi pe cheltuiala proprietarilor notificaţi, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul local, cu condiţia constituirii dreptului de creanţă şi a recuperării cheltuielilor de la proprietarii notificaţi în condiţiile legii”, scrie în Legea nr. 273/2020.

Apoi, în cazul în care, după ce s-a scurs termenul de 30 de zile de la notificare, proprietarul nu va permite accesul autorităților locale în imobilul care ar trebui îngrijit, primarul va solicita, potrivit noilor prevederi, “autorizarea instanţei judecătoreşti competente, prin ordonanţă preşedinţială, dată cu citarea părţilor”.

După cum apare și-n nota de fundamentare ce-nsoțea proiectul ce a devenit Legea nr. 273/2020, introducerea acestor prevederi “este necesară, deoarece, [până acum, nu exista] o reglementare expresă a legii, care să permită intervenția pe proprietatea privată a altei persoane, fără acordul acesteia, cu excepția intervenției în locuințele situate în clădiri colective, permisă exclusiv la solicitarea asociației de proprietari, încuviințată în instanță”.

Legea nr. 273/2020 mai stabilește că atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele vor trebui să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora.

Apoi, pe lângă măsurile de mai sus, actul normativ mai prevede atât introducerea interdicției de a lăsa orice tip de vehicul pe domeniul public, cât și procedura de ridicare a acestora sau modul în care se vor putea recupera de la autorități.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum pot vota alegătorii aflați în carantină sau izolare la domiciliu. MODEL DE CERERE pentru urna mobilă

Publicat

stampila vot

Cetățenii cu drept de vot aflați în carantină sau în izolare la domiciliu din cauza Covid, în locaţia declarată ori într-un spaţiu special desemnat de către autorităţile competente, pot vota la alegerile parlamentare din 6 decembrie prin intermediul urnei speciale.

BEC a adoptat, în şedinţa de vineri, o decizie care modifică decizia 40/ 2020 privind exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei mobile.

Dacă sunt în carantină, alegătorii trebuie să depună o cerere pentru urna specială însoțită de copia deciziei de carantină emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti.

Dacă cetăţenii cu drept de vot se află în izolare la domiciliu, în locaţia declarată ori într-un spaţiu special desemnat de către autorităţile competente, pot vota prin intermediul urnei speciale dacă depun o cerere în acest sens şi copia unuia dintre următoarele documente:

– biletul de externare din unitatea sanitară care confirmă diagnosticul şi indicaţia de izolare;

– decizia de izolare emisă de direcţia de sănătate publică judeţeană/ a municipiului Bucureşti;

– rezultatul testării COVID-19 RT-PCR (pozitiv) din ultimele 14 zile.

Ce se întâmplă dacă bolnavii sau suspecții de COVID nu au actele doveditoare?

Cetăţenii cu drept de vot aflaţi în aceste situaţii, cărora nu li s-au eliberat actele în cauză, pot transmite, prin orice mijloace, birourilor electorale de circumscripţie sau oficiilor electorale, după caz, cereri privind emiterea documentelor necesare exercitării votului prin intermediul urnei speciale.

Birourile electorale de circumscripţie şi oficiile electorale asigură transmiterea, de îndată, către direcţiile de sănătate publică judeţeană / a municipiului Bucureşti, a listei persoanelor care au transmis cereri, în vederea luării măsurilor necesare pentru emiterea urgentă a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin intermediul urnei speciale, precizează BEC.

Cererea pentru urna mobilă – vezi model AICI (.pdf)

Cum se depun cererile?

Cetăţenii cu drept de vot aflaţi în situaţiile de mai sus pot transmite, prin mijloace electronice, biroului electoral de circumscripţie sau oficiului electoral, după caz, cererile pentru urna specială şi copiile actelor necesare, până cel mai târziu în data de 4 decembrie 2020.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt imprimate de către acesta şi sunt transmise prin intermediul Instituţiei Prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie 2020, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

Vezi AICI lista birourile electorale de circumscripție

Cum se solicită urna mobilă în alte cazuri de boală sau invaliditate

În cazul alegătorilor care nu se pot deplasa la sediul secţiei de votare din cauză de boală sau invaliditate, cererile de vot prin intermediul urnei speciale, precum şi copiile actelor din care rezultă boala, starea de sănătate ori de invaliditate pot fi depuse, prin intermediul oricărei persoane, la biroul electoral de circumscripţie sau la oficiul electoral, între data intrării în vigoare a acestei decizii şi 4 decembrie.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt transmise prin intermediul instituţiei prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

BEC mai arată că cetăţenii cu drept de vot care nu se pot deplasa la urne din cauză de boală sau invaliditate pot transmite, prin mijloace electronice, biroului electoral de circumscripţie sau oficiului electoral, după caz, cererile de vot prin intermediul urnei speciale şi copiile actelor solicitate până cel mai târziu în data de 4 decembrie.

Cererile şi documentele primite de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral, după caz, sunt imprimate de către acesta şi sunt transmise prin intermediul instituţiei prefectului, până cel mai târziu în data de 6 decembrie, ora 10:00, biroului electoral al secţiei de votare celei mai apropiate de imobilul la care s-a solicitat deplasarea urnei speciale.

sursa: digi24.ro, bec.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate