Administrație
Duplicatul permisului de conducere va putea fi obținut online. Ordin de ministru nou legat de eliberarea permiselor, în dezbatere
Duplicatul permisului de conducere va putea fi obținut online. Vechiul permis nu mai trebuie predat autorităților.
Noul ordin aduce o serie de lămuriri și în ceea ce privește documentele necesare, dar și în cazul unor situații particulare, precum reținerea permisului pe teritoriul altui stat.
Ministerul de Interne a lansat în dezbatere publică un proiect care reglementează condițiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării.
Totodată abrogă un ordin din 2013, emis pe același subiect.
Noua formă a documentului are următoarele elemente de noutate:
- stabilirea în mod clar a faptului că duplicatul permisului de conducere se eliberează cu păstrarea valabilității administrative a acestuia;
- corelarea terminologică în ceea ce privește autoritatea competentă să elibereze permise de conducere, având în vedere că în situațiile prevăzute de lege și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCÎ) are atribuția de a elibera permise de conducere;
- crearea cadrului legal necesar pentru obținerea unui duplicat al permisului de conducere prin intermediul unor servicii on-line, fără a mai fi necesară deplasarea solicitanților la sediile serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor
- modificarea termenului de valabilitate a dovezii înlocuitoare a permisului de conducere, de la 15 zile la 30 de zile;
- modificarea formei și conținutului cererii prevăzute în anexa la ordin.
Documentul poate fi consultat AICI.
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 de zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro.
Duplicatul permisului de conducere va putea fi obținut online: Ce prevede ordinul
Art. 1. – Prezentul ordin stabileşte condiţiile privind eliberarea:
a) permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, înainte sau după data expirării acestuia;
b) duplicatului permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat ori în cazul schimbării numelui titularului, cu păstrarea valabilității administrative.
Art. 2. – (1) Cererea privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, se depune personal de către titular la autoritățile competente să elibereze permise de conducere, în condițiile legii.
(2) În cazul cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinţa în România şi se află temporar în străinătate, cererea prevăzută la alin. (1) poate fi depusă prin mandatar, împuternicit prin procură specială autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.
Vezi și: Permis auto cumpărat cu 2000 de euro de pe Facebook. Ce a pățit un bărbat din Alba după ce a mers cu ”documentul” la poliție
Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila conform Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961 (Convenţia de la Haga), la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare.
(3) Cererea pentru eliberarea unui duplicat al permisului de conducere împreună cu documentele prevăzute la art. 3 alin. (1), pot fi transmise şi prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziția publicului în acest scop pe pagina de internet a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News