Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii claselor al VIII-a încheie astăzi cursurile. CALENDAR Evaluare Națională și modele de subiecte


Publicat

Elevii claselor a VIII-a încheie astăzi cursurile și mai au o săptămână până la examenul de Evaluare Națională. Prima probă va fi în 22 iunie, la Română.

Proba scrisă la Matematică va fi în 24 iunie, iar primele rezultate vor fi cunoscute în 29 iunie.

Vezi și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a 2020-2021:

7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională

22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă

24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă

25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă

29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

29 iunie 2021 (ora 16.00 – ora 19.00) – 30 iunie 2021 (ora 8.00 – ora 12.00) – Depunerea contestațiilor

30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor

4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

REGULI pentru examen – Ordinul 5455/2020 pentru desfășurarea Evaluării Naționale clasa a VIII-a 2021 AICI

Se interzice candidaților la evaluarea națională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea.

Candidații au obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop.

Candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate, în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiți în examen.

Se interzice candidaților la evaluarea națională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea ori în băncile în care sunt așezați în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaților să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea sau în băncile în care sunt așezați în sălile de examen telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din unitatea/unitățile de învățământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaților să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menționate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidații respectivi sunt eliminați de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidații eliminați de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenții prezintă candidaților prevederile metodologice legate de organizarea și desfășurarea corectă a evaluării naționale i le solicită să predea toate eventualele materiale și obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

Candidații vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile și mențiunea că știu că nerespectarea regulilor are drept consecință măsurile menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi sala de examen cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise, fără a primi subiectele.

Candidații primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfășurării probelor scrise.

Verificare audio-video

Comisiile de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraudă, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile menționate din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă, în urma verificărilor se constată existența unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor în vigoare, comisia din unitatea de învățământ ia măsurile care se impun, în conformitate cu prevederile metodologiei de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, care pot merge până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Comunicarea rezultatelor

Comunicarea rezultatelor obținute la examenul de Evaluare Națională se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.

Pentru comunicarea notelor obținute la examenul de Evaluare Națională, înainte de etapa de depunere și soluționare a contestațiilor, comisiile din unitățile de învățământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de Evaluare Națională care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învățământ de proveniență, notele obținute la fiecare probă scrisă, media sau mențiunile „absent”/„eliminat din examen”, după caz.

Rezultatele examenului de Evaluare Națională ale candidaților anonimizați sunt afișate și pe pagina de internet a Ministerului Educației și Cercetării și a inspectoratelor școlare.

Corectare lucrări și contestații

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obținute se trec pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale, și se semnează de aceștia. Nota finală se trece pe lucrare, în prezența profesorilor evaluatori, de către președintele comisiei. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, și semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei.

Numărul pachetului și numărul de ordine al lucrărilor care necesită o nouă evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiți anterior.

În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o nouă comisie de contestații formată din doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de a doua comisie de contestații este nota finală obținută de candidat.

Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Candidații care depun contestații completează și semnează o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației, poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. În cazul candidatului minor, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali al acestuia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

VIDEO: Șase bărbați din Aiud, Ocna Mureș și Unirea, bănuiți că ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil, REȚINUȚI

Publicat

În urma perchezițiilor care au avut loc joi, 17 iunie, la persoane bănuite de furt, au fost indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil. Cele 6 persoane, conduse la sediul poliției, au fost reținute și vor fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Potrivit IPJ Alba, la data de 17 iunie 2021, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, au efectuat 8 percheziţii, toate în județul Alba, la o stație de carburanți și la domiciliile a 6 persoane, angajați ai stației, bănuiți de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

Din cercetări a rezultat că, în perioada 14 – 28 aprilie 2021, angajații unei stații de carburanți, cu complicitatea unor șoferi de camioane care ar fi intrat în stație pentru a alimenta, ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil pe care, ulterior, l-ar fi depozitat în bidoane și l-ar fi comercializat către diverse persoane.

Cu ocazia perchezițiilor, a fost identificată și indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil, în legătură cu care există suspiciunea că provine din furt.

Cele 6 persoane vizate de anchetă au fost depistate și conduse la sediul poliției.

Față de cei 6 bărbați, cu vârste cuprinse între 19 și 44 de ani, din Aiud, Ocna Mureș și comuna Unirea, a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, iar în cursul zilei de azi, 18 iunie, vor fi prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii lor activități infracționale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Dacia schimbă identitatea vizuală. Un nou logo și o nouă emblemă, de anul viitor

Publicat

Dacia, cea mai importantă companie românească, are începând de joi o altă identitate vizuală – o nouă siglă, un nou logotip și o nouă culoare. Noua identitate vizuală este una pentru „o marcă modernă și mai digitală”, iar noul logo exprimă „simplitate și robustețe”, afirmă compania.

Dacia are și o nouă culoare de brand, respectiv un verde kaki, despre care compania spune că este „o nuanță ce evocă apropierea de natură”.

„Dacia începe un nou capitol în istoria sa cu o identitate vizuală complet redesenată. Ne-am dorit un design simplu, curajos și cu substanță, în linie cu ADN-ul brandului. Descoperă calea către o nouă viziune care aduce o perspectivă contemporană pentru ce înseamnă, de fapt, esențialul: oameni autentici bucurându-se de plăcerile simple împreună cu cei dragi. O călătorie spre redescoperire”, se precizează în descrierea video-ului de prezentare.

Numele „Dacia” pe viitoarele mașinil ale brandului va fi scris cu un font geometric, similar cu sigla. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.

La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

De asemenea, culoarea definitorie a mărcii se schimbă din albastru în verde kaki, pentru a induce ideea că Dacia este apropiată de natură.

Noile elemente vizuale vor apărea pe mașini începând cu anul viitor.

Autoturisme marca „Dacia” sunt produse în România și Maroc, și vândute în toată Europa.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ghidul consumatorului informat: Electrica Furnizare explică prețurile energiei de la 1 iulie și cum își protejează clienții (P)

Publicat

În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de energie electrică, în baza recomandărilor cuprinse în Ordinul ANRE nr.5/2021, Electrica Furnizare anunță acordarea unui discount tuturor clienților săi care aleg până la data de 31.08.2021 un produs din piața concurențială. Valoarea discountului acordat pentru perioada 01.07-31.08.2021 este echivalentă cu diferenţa dintre preţul din oferta pentru serviciu universal şi prețul celei mai mici oferte Electrica Furnizare din piaţa liberă, „Stabil 30”, valabile începând cu 1 iulie. Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de discount este să își exprime opțiunea, oricând în intervalul menționat, pentru o ofertă concurențială din portofoliul Electrica Furnizare.

Având în vedere dezbaterile publice cu privire la prețul energiei electrice aplicat de la 1 iulie 2021, Electrica Furnizare face precizarea că prețurile de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici sunt stabilite, în prezent, în condițiile pieței libere de energie, la construirea lor contribuind, în principal, prețul la care energia este achiziționată de furnizori de pe piața angro, stabilit în mod liber de producători.

Prețul facturii este format din prețul energiei marfă (aproximativ 47% din valoarea facturii), la care se adaugă tarifele reglementate pentru serviciile de transport, serviciul de sistem, serviciul de distribuție, contravaloarea certificatelor verzi, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, TVA și acciza (ce reprezintă aproximativ 53% din valoarea facturii). Costul facturii diferă și în funcție de zona de rețea în care se află clientul final, tarifele fiind aprobate de către ANRE la nivel zonal, în raport direct cu factori precum costurile și investițiile necesare pentru asigurarea serviciilor.

În continuare consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de încheiere a contractelor în piața concurențială:

1. Contractarea prin poștă, până la data de 30 iunie: clienții trebuie să știe că în continuare este suficientă transmiterea unui singur formular de selecție ofertă în care și-au exprimat opțiunea pentru un produs din piața concurențială. În situația în care un client completează și transmite mai multe formulare de selecție ofertă, va fi luat în considerare primul dintre acestea. Liberalizarea pieței de energie electrică a generat un volum foarte mare de cereri de contractare, care sunt adresate în ordinea primirii lor, însă este important pentru clienți să știe că prețul de contractare, corespunzător perioadei în care a fost transmis formularul de selecție, se va păstra identic, indiferent de momentul procesării acestuia. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu prețul cel mai mic- „Stabil 30”, oferta concurențială „Electrica 3in1” (care are incluse beneficii din zona asigurărilor) și oferta de Serviciu Universal, clienții fiind informați astfel și cu privire la prețul practicat în cazul în care nu accesează o ofertă din piața concurențială.

2. Semnarea contractului într-un Centru de Relații cu Clienții: clienții ne pot vizita în oricare dintre Centrele noastre de Relații cu Clienții, lista acestora fiind disponibilă pe site-ul https://www.electricafurnizare.ro/, iar acolo sunt preluați de un reprezentant Electrica Furnizare și îndrumați pe parcursul procesului de contractare.

3. Contractarea online: clienții demarează procesul de contractare în cadrul paginii dedicate din site-ul companiei, https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opțiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, iar continuarea procesului va reflecta, la nivel de documente solicitate, particularitățile specifice celor două categorii de clienți. În cazul clienților proprii este pusă la dispoziție o procedură simplificată de contractare care implică doar un act oficial, și anume actul de identitate, alături de care trebuie să ofere informații cu privire la codul de client și numărul locului de consum. Pentru consumatorii care doresc să facă parte din portofoliul Electrica Furnizare procesul de contractare, de asemenea simplificat, implică prezentarea actului de identitate, a actului legal de deținere a spațiului pentru care se solicită furnizarea energiei (ori semnarea unei declarații pe propria răspundere) și ultima factură de utilități.

Dacă un client casnic din portofoliul companiei nu încheie un contract pe piața liberă, acesta va beneficia în continuare de furnizarea energiei electrice fără întrerupere, asigurată de Electrica Furnizare, în regim de Serviciu Universal.

Pentru a beneficia de produsele și serviciile Electrica Furnizare din piața concurențială, consumatorii pot studia și alege în continuare oferta potrivită, consultând pagina dedicată liberalizării pieței:

https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școala Generală nr. 4 din Alba Iulia, transformată în creșă. Documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, la licitație

Publicat

Primăria Alba Iulia pregătește documentațiile pentru schimbarea destinației Școlii Generale nr. 4 din cartierul Partoș în creșă. 

Primăria Alba Iulia a lansat joi, 17 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de elaborare a Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii (DALI) pentru obiectivul „Schimb de destinație din Școala Generală nr. 4 în Creșă, inclusiv împrejmuire și amenajări exterioare, str. Liliacului, nr. 8, municipiul Alba Iulia”.

Valoarea totală estimată este de 32.000 de lei, fără TVA. 

Școala Generală nr. 4 este situată în partea de Sud-Vest a municipiului Alba Iulia, pe strada Liliacului, nr. 8. Terenul pe care este construită școala are o suprafață totală de 1.290 mp. Clădirea școlii are are o înălțime de S+P, având o suprafață totală desfășurată de 355 mp.

Citește și Planuri pentru o nouă creșă, la Alba Iulia: Primăria vrea să transforme o fostă Școală Generală din cartierul Partoș

Potrivit temei de proiectare, terenul de amplasament al creșei va fi organizat în patru zone, și anume:

  • zona ocupată de construcții
  • zona curții alocată jocului / recreației
  • zona terenurilor alocate circulațiilor și acceselor
  • zona verde / plantată

Construirea creșei prin schimbul de destinație a Școlii Generale nr. 4 trebuie să asigure minim următoarele categorii de spații, în principal:

  • cabinet medical cu izolator, la intrare în clădire unde se face triajul copiilor
  • vestiare copii și personal
  • băi copii și personal
  • oficiu alimentar / spațiu unde se porționează hrana copiilor, mâncarea fiind asigurată prin catering de la Creșa Cetate cu mașină autorizată
  • sală de mese
  • magazie, călcătorie / spălătorie
  • birou administrativ
  • măsuri ISU, de securitate și sănătate în muncă, etc.

Potrivit temei de proiectare, clădirea va fi prevăzută cu finisaje interioare / exterioare de calitate superioară. Se vor da specificații (calitate, dimensiuni, culoare, etc.) pentru toate materialele prevăzute în proiect.

„Construcția va fi prevăzută cu instalații interioare. Având în vedere schimbul de destinație din Școala Generală în Creșă, urmare a refacerii instalațiilor interioare (electrice, termice, sanitare) se vor redimensiona inclusiv racordurile și branșamentele la utilități, dacă este cazul. Pentru asigurarea necesarului de energie termică pentru încălzire și prepararea apei calde de consum se vor utiliza, pe cât posibil, surse regenerabile de energie. De asemenea, construcția va fi prevăzută cu corpuri de iluminat cu eficiență energetică ridicată și durată mare de viață”, se mai precizează în documentul citat.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate