Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii intră în vacanţa intersemestrială. Când vor fi reluate cursurile şi detalii despre simulări şi examene


Publicat

vacanta, elevi

Elevii și preșcolarii intră din nou în vacanţă, de vineri, 2 februarie, după terminarea cursurilor. Este vorba despre vacanța intersemestrială, de o săptămână.

Cursurile semestrului al doilea vor începe luni, 12 februarie. Următoarea vacanţă va fi cea de primăvară, în intervalul 31 martie – 10 aprilie, apoi cea de vară, din 16 iunie.

Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 8 iunie 2018.

Pe elevii clasei a XII-a îi aşteaptă o schimbare importantă din acest an. Prima sesiune a bacalaureatului începe pe 12 februarie, cu probele orale la limba română, care vor fi susţinute două zile consecutiv. Probele scrise vor începe în vară, pe 25 iunie, cu examenul la limba şi literatura română.

Simularea examenului de Bacalaureat se desfăşoară în perioada 19-22 martie, la care participă elevii de clasa a IX-a, alături de cei din clasele a XII-a.

Citește și Simulare BACALAUREAT şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2018. Calendarul testărilor. Modele de subiecte publicate de MEN

În ceea ce îi pe priveşte elevii de clasa a VIII-a, simularea probelor la Evaluarea Naţională se desfăşoară în perioada 5-7 martie.

Calendarul Simulării la Evaluarea Naţională, clasa a VIII-a:

5 martie – Limba și literatura română

6 martie – Matematică

7 martie – Limba și literatura maternă

16 martie – comunicarea rezultatelor

Totodată, evaluările naţionale la clasa a II-a, a IV-a şi a V-a se vor desfăşura între 7 şi 24 mai.

Examenul propriu-zis pentru elevii de clasa a VIII-a începe în 11 iunie 2018, cu proba la Limba şi literatura română. Următoarea probă scrisă (Matematică) se va desfășura în data de 13 iunie, iar ultima (limba şi literatura maternă) va fi organizată în 14 iunie.

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 19 iunie (până la ora 12.00). În aceeași zi, intervalul orar 14.00 – 19.00 este rezervat înregistrării contestațiilor. Acestea vor fi soluționate în perioada 20 – 22 iunie. Examenul se va încheia sâmbătă, 23 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Potrivit calendarului aprobat de catre Ministerul Educatiei, evaluarea elevilor la finalul clasei a II-a (EN II) va avea loc în perioada 7 – 10 mai.
Probele scrise la Limba română şi Limba maternă sunt programate în 7 mai, iar în 8 mai sunt testele de Citire la cele două discipline. Proba de Matematică se susţine în 9 mai, iar cea de Limba română (scris si citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în 10 mai.

Evaluarea la finalul clasei a IV-a se desfăşoară în perioada 15-17 mai, astfel:

Limba română – 15 mai

Matematică – 16 mai

Limba maternă – 17 mai.

Elevii de clasa a VI-a vor susţine Evaluarea naţională în perioada 23-24 mai. Proba de Limbă şi Comunicare este pe 23 mai, iar Matematica şi Ştiinţele Naturii, pe 24 mai.

„Conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, rezultatele EN II se comunică părinţilor şi sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor. La finalul ciclului primar, rezultatele EN IV sunt utilizate şi pentru diagnoza de sistem la nivelul acestui tip de învăţământ, iar la finalul clasei a VI-a, rezultatele au ca scop elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi preorientarea şcolară. De asemenea, se comunică părinţilor”, potrivit edu.ro

Până la sfârşitul anului şcolar, ar putea intra în vigoare şi noul regulament cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat pe 8 ianuarie de ministrul Educaţiei. Conform acestuia, elevii nu vor mai fi obligaţi să facă de serviciu pe şcoală sau să poarte uniformă. În plus, ei au obligaţia ca la începutul orelor de curs să-şi depoziteze telefoanele mobile în locul special amenajat în sala de clasă.

Programul național „Școala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 2 octombrie 2017 – 31 mai 2018 pe baza unei planificări ce rămâne la decizia școlilor. Desfășurarea programului „Școala altfel” nu coincide cu perioada alocată susținerii tezelor semestriale.

Structura anului școlar 2017-2018:

Semestrul I (11 septembrie 2017 – 2 februarie 2018)

Vacanţă preşcolari şi elevi clase primare: 28 octombrie – 5 noiembrie

Vacanța de iarnă: 23 decembrie 2017 – 14 ianuarie 2018

Vacanța intersemestrială: 3 – 11 februarie 2018

Semestrul al II-lea (12 februarie 2018 – 15 iunie 2018)

Vacanța de primăvară: 31 martie – 10 aprilie 2018

Vacanța de vară: 16 iunie – 9 septembrie 2018



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Elena Iuliana COMSA

    vineri, 02.02.2018 at 19:43

    Sperăm că elevii să păstreze comoara satelor noastre. Oare de ce nu desfășurăm acțiuni în ”Sătămâna altfel” de cunoaștere și apreciere a patrimoniului rural ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Locuri de parcare speciale în zona grădinițelor și școlilor pentru aducerea preșcolarilor și elevilor. PROIECT

Publicat

Parlamentarii propun amenajarea și semnalizarea unor spații speciale, în zona grădinițelor și a școlilor, destinate îmbarcării sau debarcării preșcolarilor și elevilor. O propunere legislativă înregistrată recent la Senat mai prevede, de asemenea, adaptarea, rezervarea și semnalizarea a cel puțin două locuri de parcare în zona clădirilor publice, pentru parcarea gratuită a femeilor gravide și a mașinilor care transportă copii în vârstă de până la 2 ani.

Propunerea legislativă pentru completarea art.53 din Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în data de 26 octombrie.

Potrivit inițiatorilor, deputații PNL Robert Sighiartău și Dumitru Mihalescul, creșterea substanțială constantă a parcului auto la nivel național a generat o problemă reală în ceea ce privește asigurarea numărului de locuri de parcare, precum și condițiile în care se efectuează oprirea și staționarea vehiculelor pe spațiul carosabil.

„Fără o reglementare adecvată, copiii, preșcolarii și școlarii sunt supuși unor riscuri uriașe în ceea ce privește  siguranța circulație în interiorul parcărilor, pe trotuare, chiar și la traversarea drumurilor prin locurile special marcate. Mai mult decat atât, parcarea, de cele mai multe ori neregulamentară a vehiculelor în proximitatea intrării în unitățile școlare și grădinițe generează nu numai ambuteiaje și disconfort, ci pune în pericol venirea și plecarea de la școală a elevilor și preșcolarilor”, explică parlamentarii, în expunerea de motive, citată de Alba24.ro.

Astfel, se propun mai multe măsuri pentru siguranța copiilor.

„În primul rând, propunem completarea art. 53 din Legea nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului astfel încât, pe o relație de similitudine cu principiile accesibilității prevăzute în Legea nr.448/2006, în spațiile de parcare de pe lângă clădirile de utilitate publică vor fi adaptate, rezervate și semnalizate prin marcaje distinctive cel puțin 5% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două locuri, pentru parcarea gratuită a femeilor gravide sau a vehiculelor care transportă copii în vârsta de până la 2 ani.

De asemenea, pentru a crește siguranța transportului elevilor la școală și grădiniță, instituim obligația administratorului drumului public care trebuie să stabilească, împreună cu autoritățile administrației publice locale și cu avizul poliției rutiere, spațiile special amenajate și semnalizate, pe toate laturile de acces ale unităților de învățământ, pentru îmbarcarea sau debarcarea preșcolarilor și școlarilor.

Astfel, în intervalul orar 07:00 – 20:00, în spațiile special amenajate și semnalizate de administratorul drumului public vor avea voie să staționeze, pe o durată de cel mult 20 de minute, autovehiculele care servesc la îmbarcarea sau debarcarea preșcolarilor și școlarilor, fie că sunt vehicule personale (părinți), fie că sunt autospeciale de transport a școlarilor, ale unităților after school sau microbuze ale administrațiilor publice private destinate transportului școlarilor”, se mai precizează în documentul citat.

sursa: senat.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA: SCENARIILE în care vor funcționa scolile, grădinițele și liceele din ALBA în perioada 2-6 noiembrie. Hotărârea CJSU

Publicat

Prin Hotărârea CJSU nr. 52 din 30 octombrie, au fost aprobate scenariile de funcționare ale unităților de învățământ în județul Alba pentru perioada 2-6 noiembrie.

De vineri, 30 octombrie, Școala Gimnazială ,,David Prodan” Săliștea și Școala Gimnazială Noșlac au trecut în scenariul 2 din 3.

Vezi Hotararea nr. 52 CJSU Alba

De luni, 2 noiembrie:

– la Școala Gimnazială ,,Ion Raica” Răchita – o clasă din scenariul 3 scenariul 2

– Școala Gimnazială Meteș trece în scenariul 2 din 1

– Școala Gimnazială Roșia de Secaș în scenariul 2 din 1

– Școala Gimnazială Șugag trece în scenariul 1 din 2

– Școala Gimnazială Berghin trece în scenariul 2 din 1

– Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Bucium trece în scenariul 1 din 2

– Scoala Gimnazială Câlnic trece în scenariul 1 din 2

– Școala Gimnazială Crăciunelu de Jos trece în scenariul 2 din 1

– Școala Gimnazială Doștat trece în scenariul 3 din 2

– Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sântimbru trece în scenariul 3 din 2

– Școala Gimnazială Sohodol trece în scenariul 3 din 2

Scenarii de funcționare a unităților de învățământ în perioada 2-6 noiembrie, potrivit Hotărârii CJSU 52/30 octombrie 2020 – unități de învățământ în scenariul roșu – județul Alba:

Unitatea de învățământ / Rata de incidența comunicată de DSP / Scenariu / Număr elevi care vin la școală / Număr elevi care studiază online

Liceul „Horea, Cloșca și Crisan” Abrud – 2,64 – scenariul 3 – 0 – 443

Școala Gimnazială „Avram Iancu” Abrud – 2,64 – scenariul 3 – 0 – 328

Colegiul Național „Bethlen Gabor” Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 532

Colegiul Național „Titu Maiorescu” Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 584

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 2 Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 200

Grădinița cu Program Prelungit „Primii Pași” Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 180

Liceul Tehnologic Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 683

Școala Gimnazială „Axente Sever” Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 629

Școala Gimnazială „Ovidiu Hulea” Aiud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 636

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 130

Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 646

Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 818

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 1 – 461 – 0

Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 669

Grădinița cu Program Normal „Emanuel” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 77

Grădinița cu Program Normal „Licurici” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 45

Grădinița cu Program Prelungit „Dumbrava Minunata” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 270

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 11 Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 250

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 13 Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 364

Grădinița cu Program Prelungit Nr.16 Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 233

Grădinița cu Program Prelungit Nr.8 Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 207

Grădinita cu Program Prelungit „Scufita Rosie” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 100

Grădinița cu Program Prelungit Step By Step Nr. 12 Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 320

Grădinița „Lumea Ștrumfilor” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 96

Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 1138

Liceul de Arte „Regina Maria” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 647

Liceul Tehnologic „Alexandru Domșa” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 951

Liceul Tehnologic „Dorin Pavel” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 569

Liceul Teologic Romano-Catolic „Grof Majlath Gusztav Karoly” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 138

Liceul Teoretic „Sfântul Iosif” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 272

Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 814

Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 737

Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 1073

Școala Gimnazială „Vasile Goldiș” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 910

Școala Postliceală de Afaceri Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 121

Școala Postliceală FEG Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 144

Școala Postliceală „Henri Coandă” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 64

Școala Postliceală Sanitară Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 155

Seminarul Teologic Ortodox „Sfântul Simion Stefan” Alba Iulia – 6,29 – scenariul 3 – 0 – 610

Liceul Tehnologic „Țara Moților” Albac – 0,5 – scenariul 1 – 394 – 0

Școala Gimnazială Almașu Mare – 0,8 – scenariul 1 – 60 – 0

Liceul Tehnologic de Turism și Alimentație Arieșeni – 0 – scenariul 1 – 258 – 0

Școala Gimnazială „Avram Iancu” Avram Iancu – 0 – scenariul 1 – 117 – 0

Liceul „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieș – 2,33 – scenariul 2 – 265 – 220

Școala Gimnazială Berghin – 1,55 – scenariul 2 – 100 – 26

Școala Gimnazială „Nicodim Ganea” Bistra – 0,22 – scenariul 1 – 353 – 0

Colegiul Național „Inochentie Micu Clain” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 1082

Grădinița cu Program Prelungit „Lumea Copiilor” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 202

Liceul Tehnologic „Ștefan Manciulea” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 560

Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 362

Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile Cel Mare” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 394

Școala Gimnazială „Toma Cocisiu” Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 488

Școala Postliceală Sanitară Blaj – 4,72 – scenariul 3 – 0 – 121

Școala Gimnazială Blandiana – 0 – scenariul 1 – 79 – 0

Școala Gimnazială „Ioan Maiorescu” Bucerdea Grânoasă – 0,44 – scenariul 1 – 258 – 0

Școala Gimnaziala „Ion Agârbiceanu” Bucium – 0,69 – scenariul 1 – 60 – 0

Școala Gimnazială Câlnic – 0,5 – scenariul 1 – 240 – 0

Colegiul Național „Avram Iancu” Câmpeni – 3,59 – scenariul 3 – 0 – 633

Grădinița cu Program Prelungit „Piticot” Câmpeni – 3,59 – scenariul 3 – 0 – 173

Liceul Tehnologic Silvic Câmpeni – 3,59 – scenariul 3 – 0 – 772

Școala Gimnazială Câmpeni – 3,59 – scenariul 3 – 0 – 556

Scoala Postliceală „Henri Coandă” Câmpeni – 3,59 – scenariul 3 – 0 – 177

Școala Gimnazială „Ion Agârbiceanu” Cenade – scenariul 1 – 110 – 0

Școala Gimnazială „Aron Cotruș” Cergău Mare – 3,08 – scenariul 3 – 0 – 151

Școala Gimnazială „Ștefan Cel Mare” Cetatea de Baltă – 0 – scenariul 1 – 240 – 0

Școala Gimnazială Ciugud – 6,72 – scenariul 3 – 0 – 154

Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud – 6,1 – scenariul 3 – 0 – 480

Școala Gimnazială Ciuruleasa – 0,86 – scenariul 1 – 101 – 0

Școala Gimnazială Crăciunelu de Jos – 1,4 – scenariul 2 – 120 – 30

Școala Gimnazială „Decebal” Cricău – 4,96 – scenariul 3 – 0 – 155

Colegiul Tehnic „Ion D. Lăzărescu” Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 462

Liceul Teoretic „David Prodan” Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 344

Școala Gimnazială ” Iosif Pervain” Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 330

Școala Gimnazială Nr.3 Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 797

Școala Gimnazială „Singidava” Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 601

Școala Postliceală „Med-Farm Speranța” Cugir – 5,22 – scenariul 3 – 0 – 47

Școala Gimnazială „Septimiu Albini” Cut – 3,11 – scenariul 3 – 0 – 89

Școala Gimnazială Daia Română – 3,5 – scenariul 3 – 0 – 262

Școala Gimnazială Doștat – 4,89 – scenariul 3 – 0 – 128

Școala Gimnazială Drașov – 1,87 – scenariul 2 – 190 – 47

Școala Gimnaziala Fărău – 0 – scenariul 1 – 81 – 0

Școala Gimnazială „Nicolae Drăgan” Galda de Jos – 1,98 – scenariul 2 – 250 – 55

Școala Gimnazială Gârbova – 2,32 – scenariul 2 – 226 – 36

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Legea privind transportul gratuit pentru elevi a fost promulgată de președintele Iohannis. Care sunt noile prevederi

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, actul normativ pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, care prevede gratuitate la serviciile publice de transport pentru elevii din învăţământul preuniversitar.

„Elevii din învăţământul preuniversitar acreditat/autorizat beneficiază de gratuitate la servicii publice de transport local şi judeţean, rutier, naval, cu metroul, precum şi feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, pe tot parcursul anului calendaristic.

În vederea asigurării gratuităţii prevăzute la alin. (1), decontarea cheltuielilor se face de la bugetul de stat prin transfer către unităţile administrativ-teritoriale. Gratuitatea este asigurată de către autorităţile administraţiei publice locale, prin subvenţionarea operatorului de transport conform Legii serviciilor publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale 92/2007.

Elevii au dreptul la decontarea cheltuielilor cu transportul de interes public desfăşurat în alte condiţii decât sub forma unui serviciu public. Decontarea se va realiza de către unitatea de învăţământ”, prevede legea.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mutație a coronavirusului ce provine din Spania. Cum va afecta dezvoltarea unui vaccin anti-COVID

Publicat

Noua mutaţie a coronavirusului SARS-CoV-2 care provoacă boala COVID-19 şi care a apărut în Spania nu va avea niciun efect negativ asupra dezvoltării unui vaccin, asigură autoarea principală a studiului privind această mutaţie, scrie vineri agenţia EFE.

”Credem că mutaţia nu va afecta eficacitatea vaccinului”, întrucât vaccinul vizează părţi specifice ale virusului care nu sunt afectate de această mutaţie, explică cercetătoarea Emma Hodcroft, de la Universitatea din Basel, instituţia elveţiană care a condus investigaţia în colaborare cu Şcoala Politehnică Federală din Zurich şi cu consorţiul spaniol SegCovid-Spain.

De asemenea, modificarea genetică suferită de noul coronavirus nu a crescut nici capacitatea sa de transmitere şi nici severitatea bolii.

Autorii studiului consideră că mutaţia spaniolă a virusului nu este cea care a provocat al doilea val epidemic prin care trece acum Europa, ci faptul că guvernele au luat măsuri tardive odată cu apropierea toamnei, un sezon care favorizează transmiterea virusurilor.

”Oamenii se întâlnesc în spaţii interioare, închid uşile, aerisesc mai puţin şi pornesc căldura, toate acestea permiţând virusului să se deplaseze mai uşor prin aer”, explică Emma Hodcroft, care consideră că explozia cazurilor de COVID-19 din ultima vreme este mai degrabă rezultatul intensificării călătoriilor şi contactelor între oameni. ”Cazurile au început să crească în Spania cu mult timp înaintea majorităţii statelor europene, cu excepţia Belgiei, dar aceasta coincide cu momentul în care s-au reluat călătoriile”, notează ea.

În secvenţele genetice extrase din testele de COVID-19 din toată Europa mutaţia apărută în Spania (probabil între sfârşitul lui mai şi începutul lui iunie) reprezintă 29% din total, în timp ce a doua mutaţie cea mai des întâlnită apare în 22% din cazuri şi circulă mai ales în Franţa şi Belgia.

Este însă normal ca virusurile să sufere mutaţii frecvente, iar în cazul SARS-CoV-2 aceasta se întâmplă o dată sau de două ori pe lună, afirmă cercetătorii. ”De fapt, SARS-CoV-2 este un virus foarte stabil. Ceea ce dorim să spunem este că, deşi există mutaţii, aceasta nu schimbă structura virusului şi nici comportamentul său”, subliniază Emma Hodcroft.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate