Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Evacuații din ”Turturica” vor primi 400 lei lunar, AJUTOR pentru CHIRIE, de la Primăria Alba Iulia


Publicat

Administraţia locală a municipiului Alba Iulia ia în calcul demersuri care să vină în ajutorul persoanelor evacuate din Blocul G2 “Turturica”. Primăria pregăteşte modificări în regulamentele locale, astfel încât să fie acordate ajutoare financiare de urgenţă pentru familiile scoase din locuinţe. De asemenea, sunt planuri pentru construirea unui ansamblu de locuinţe sociale, în zona “Talcioc”.

Aceste propuneri vor fi prezentate Consiliului Local Alba Iulia, ce se va reuni în şedinţă, joi, 26 octombrie şi pot fi legate de recentele proteste ale celor evacuaţi din Blocul “Turturica” din oraş, după ce nu şi-au plătit obligaţiile financiare la bugetul local şi au pierdut un proces în acest sens.

Vezi şi VIDEO: Miting la Alba Iulia. Protest pentru susținerea evacuaților din blocul ”Turturica”

Oamenii au reclamat că au fost scoşi în stradă în prag de iarnă, astfel că administraţia locală reglementează posibilitatea acordării unui ajutor de 400 de lei, lunar, pentru o familie sau persoană fizică, bani destinaţi pentru închirierea unei locuinţe de către aceştia. Plata chiriei va fi suportată de primărie pentru o perioadă pe maximum 6 luni, iar ajutorul social se acordă o singură dată.

În altă ordine de idei, tot în şedinţa de joi, unul dintre proiecte se referă la “intenţia Municipiului Alba Iulia de a construi un ansamblu de locuinţe sociale pe terenul înscris în CF nr. 35 255 UAT Alba Iulia, aflat în zona Talcioc”. Se propune revocarea unor articole din hotărârea Consiliului Local 27/30 ian. 2007 prin care o suprafaţă de 50.000 mp de teren din zona menţionată a fost transmis în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice – Autoritatea de Sănătate Publică a judeţului Alba, în vederea construirii unui spital regional de urgenţă.

Explicaţii despre ajutoarele de urgenţă pentru persoanele evacuate din Blocul “Turturica”

Se propune modificarea hotărârii Consiliului Local 280/2008, prin care au fost stabilite regulile de acordarea a ajutoarelor de urgenţă, de către primari, familiilor şi persoanelor aflate în situaţii de necesitate, cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente sau alte situaţii deosebite. La litera f) a regulamentului, este precizat în prezent că este considerată ca fiind o situaţie deosebită “imposibilitatea integrări sociale a persoanelor care au executat o pedeapsă privativă de libertate şi a tinerilor care au ieşit din sistemul de protecţie socială a copiilor”, potrivit documentaţiei de proiect.

În noua formulă propusă, se completează cu o categorie nouă de persoane, cele evacuate din locuinţă. Referitor la acordarea ajutorului menţionat mai sus, acesta se aplică pentru “închirierea unei locuinţe cu o suprafaţă minimală necesară satisfacerii nevoilor de locuire”.

Cum se acordă ajutorul financiar de 400 lei lunar

Cu alte cuvinte, cei evacuaţi din Blocul “Turturica” vor putea beneficia – fiecare familie (soţ, soţie, alte persoane, indiferent dacă sunt sau nu în relaţie de rudenie, dar care locuiesc sau se gospodăresc împreună) sau fiecare persoană, în cazul celor care locuiau singuri în garsonierele respective (persoane peste 16 ani, care locuiesc şi se gospodăresc singure) – de 2.400 de lei, în total, pentru o jumătate de an, pentru plata chiriei într-o altă locuinţă. Nu vor primi însă banii în mână.

Procedura propusă pentru acordarea acestui ajutor financiar include anumite reguli. Cei în cauză vor trebui să depună cerere, însoţită de documente, la Direcţia de Asistenţă Socială. Se va face anchetă socială, pentru verificarea situaţiei fiecăruia şi se va da dispoziţie de acordare sau neacordare a ajutorului financiar. Plata se va face lunar, de către primărie, dar direct proprietarului locuinţei, în prezenţa beneficiarului (chiriaşul/chiriaşii).

Documente necesare

Aceştia vor trebui să prezinte, înainte de a fi aprobată acordarea ajutorului social, pe lângă cerere (completată de titlularul contractului de închiriere), şi:

– contractul de închiriere (copie şi original)

– copie acte de identitate pentru toţi membrii familiei (beneficiarii trebuie să aibă domiciliul / reşedinţa în Alba Iulia sau CIP emis de SPCLEP Alba Iulia)

– acte justificative pentru toate veniturile (inclusiv adeverinţa de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba); limitele de venituri sunt 615 lei / membru de familie, net, respectiv venitul minim pe economie, net, pentru persoanele singure; însă familiilor şi persoanelor singure care au primit notificări / somaţii de evacuare din Blocul G2 (în perioada septembrie 2016-octombrie 2017) nu li se aplică aceste limite, cu condiţia solicitării ajutorului de urgenţă până la data de 30 noiembrie 2017

–  certificat fiscal cu dovada plăţii obligaţiilor faţă de bugetul local

– sentinţă de evacuare sau, pentru celelalte categorii menţionate la litera f) a regulamentului, hotărâre încetare plasament / hotărâre judecătorească de punere în libertate.

De asemenea, pentru a primi ajutorul social de urgenţă, persoanele în cauză sunt obligate să-şi plătească, lunar, cheltuielile de întreţinere a locuinţei închiriate.

Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială va monitoriza lunar fiecare caz, pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a ajutorului social.

Dacă acestea nu sunt respectate, primăria nu va mai achita sumele menţionate.

Nu pot beneficia de ajutorul social de urgenţă pentru plata chiriei aferente locuinţei închiriate persoanele care au spaţii de locuit în afara locuinţei de domiciliu (în acest caz, Alba Iulia), care deţin autoturism ori motocicletă cu o vechime mai mică de 10 ani (cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile), care au mai multe astfel de autovehicule sau alte vehicule în stare de funcţionare ori care au depozite bancare cu valoare peste 3.000 de lei (cu excepţia dobânzii).

Reamintim că pe 10 octombrie, aproximativ 60 de familii au fost evacuate din blocul G2 „Turturica”. Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au anunţat încă din vară că au trimis 67 de notificări pentru locatari ai Blocului G2 “Turturica”, care au pierdut un proces şi astfel s-a dispus măsura evacuării din locuinţe, deoarece locuiau abuziv în acele garsoniere. Motivele pentru care s-a luat această decizie țin de neplata chiriilor de aproximativ 8 ani, neachitarea facturilor de întreținere și utilități. Totodată, autorităţile comunicau că decizia nu avea legătură cu parcarea ce ar urma să fie amenajată pe locaţia respectivă.

În total, au fost evacuate 67 de garsoniere, din cele 105 din imobil.

Citește și FOTO-VIDEO: Reportaj de la evacuarea forțată a familiilor din ”Turturica”. Tragedie pentru unii, ușurare pentru alții



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. DGG

    duminică, 22.10.2017 at 19:09

    Bine ca le da 400 de lei pe luna pentru chirie dupa ce au stat si nu au platit utilitati.. Trebuie sa platim pentru toti …Pun pariu ca daca le dai un loc de Munca nu merg si bine ca le dati ajutor de 400 de lei …Au fost anuntati ca vor fi evacuati trebuia sa se pregateasca .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Românii aruncă 2,5 milioane de tone de hrană pe an. Un sfert este mâncare gătită

Publicat

Aproximativ 2,55 milioane de tone de hrană se aruncă în fiecare an în România, susține Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

Potrivit acestuia, cea mai mare pondere este de mâncare gătită, fructe şi legume.

Risipă alimentară: aproape 130 kg de hrană / cap de locuitor

„Deşi există un grad de incertitudine în ceea ce priveşte datele referitoare la risipa alimentară în Uniunea Europeană, cantitatea de alimente produsă ce este irosită pare să fie inferioară estimărilor de la nivel mondial.

Proiectul de cercetare finanţat de Uniunea Europeană estimează că aproximativ 20% din alimentele produse în Uniune sunt irosite.

Conform studiilor existente, în România se aruncă în fiecare an aproximativ 2,55 milioane de tone de mâncare, adică peste 350 de grame de mâncare, ceea ce înseamnă aproximativ 129 kg/cap de locuitor.

Din cele 129 kg/cap de locuitor risipite anual, 24% este mâncare gătită, 22% fructe, 21% legume şi 1% carne.

Cea mai mare risipă de hrană se înregistrează în mediul urban, în timp ce în comunităţile rurale se folosesc metode tradiţionale de valorificare a resturilor de alimente în gospodării.

În mediul urban peste 95% din resturile din municipii ajung la groapa de gunoi. Costurile asociate risipei de alimente sunt de cel puţin două feluri: costuri economice şi costuri de mediu.

Donarea de alimente ar trebui încurajată şi va rămâne permanent un factor esenţial de reducere a risipei alimentare”, a afirmat oficialul MADR.

Măsuri pentru reducerea risipei

Acesta a menţionat că instituţia pe care o reprezintă finanţează, în prezent, cinci proiecte ce vizează reducerea atât a risipei alimentare, cât şi gazelor cu efect de seră.

„Este bine cunoscut faptul că schimbările climatice şi sociale reprezintă provocări actuale şi stringente la nivel global şi european care impun identificarea şi aplicarea unor soluţii urgente şi adecvate.

Ministerul Agriculturii gestionează Legea 2017/2016 privind reducerea risipei alimentare şi vine cu politici de rotire a culturilor în aşa fel încât să promovăm plante care înmagazinează gazele cu efect de seră.

Ministerul finanţează cinci proiecte care au ca temă reducerea risipei alimentare şi reducerea gazelor cu efect de seră, promovează strategia pentru o economie circulară în aşa fel încât să folosim tot ceea ce producem şi cu un consum de energie al planetei mult mai mic (…)”, a spus reprezentantul Ministerului Agriculturii.

Până la 50% din toată risipa alimentară, produsă de consumatorii din oraşe

În România, prin Legea nr. 47/2016, data de 16 octombrie a fost declarată Ziua Naţională a Alimentaţiei şi a Combaterii Risipei Alimentare.

Un studiu realizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, care evaluează percepţia populaţiei privind risipa alimentară în România, produsele de panificaţie şi mâncărurile pregătite acasă sunt cele care au cel mai mare risc de risipă în gospodăriile românilor, deşi tendinţa de risipire s-a diminuat semnificativ în ultimii ani (2020 faţă de 2016) cu 63,8%, respectiv cu 61,11%.

Conform cercetării, până la 50% din toată risipa alimentară o produc consumatorii individuali din oraşe.

„Cheltuim pe hrană 40% din venituri, iar 33% – 50% din aceasta ajunge direct în coşul de gunoi. De cele mai multe ori, cantitatea de mâncare aruncată într-o zi de o persoană reprezintă o masă completă, în jur de o jumătate de kilogram”, arată studiul citat.

Cu toate acestea, nivelul mediu al risipei în rândul consumatorului urban din România a scăzut la 6,5% în 2020, de la 10,43% în 2016, iar pentru 2030 estimările arată că se va atinge obiectivul de reducere cu 50% a risipei alimentare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Educația financiară și juridică vor fi materii obligatorii pentru elevi la școală, de anul viitor. Proiect aprobat de Parlament

Publicat

Parlamentul a aprobat luni introducerea materiilor Educația financiară și Educația juridică în școli, la nivel de învățământ primar și gimnazial.

Modificarea intră în vigoare din 2022.

Legea educației este modificată astfel încât cursul de competențe antreprenoriale va deveni cursul de competențe antreprenoriale și financiare.

În plus, în forma amendată de senatori, proiectul stabilește că elevii vor beneficia și de programe de educaţie juridică.

Elevii vor avea astfel posibilitatea de a învăța diferența dintre active și pasive, cum funcționează creditele, diferența dintre cardul de credit și cardul de debit, cum funcționează IFN-urile, care este importanța economisirii și informații de bază despre investiții la bursă.

Inițiatorii suțin că „nu este suficient ca tinerii să dobândească competenţe antreprenoriale, să ştie cum să administreze o afacere din punct de vedere financiar, ci este nevoie să înţeleagă şi să integreze şi comportamente responsabile din punct de vedere juridic”, potrivit avocatnet.ro.

„Inițiativa legislativă are drept scop introducerea educației financiare în învățământul preuniversitar, alături de educația antreprenorială. Introducerea educației antreprenoriale în școli reprezintă un aspect de natură a încuraja spiritul antreprenorial de la vârste cât mai fragede.

Stimularea educației antreprenoriale este o prioritate peste tot în lume, iar România se aliniază astfel trendului global. Totuși, trebuie să recunoaștem că nu toți absolvenții vor deveni antreprenori, însă toți vor avea nevoie de cunoștințe de bază cu privire la gestionarea unui buget propriu”, scriu inițiatorii proiectului.

sursă: avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate. Precizări de la primărie

Publicat

Garajele neautorizate de pe strada Nicolae Bălcescu din Alba Iulia vor trebui demolate până în 25 octombrie. Viceprimarul Emil Antoniu Popescu a anunțat că deținătorii acestor construcții au fost notificați în acest sens.

”În cursul zilei de vineri, 15 octombrie, au fost emise notificări pentru deținătorii construcțiilor neautorizate cu destinația ”garaj” aflate pe strada Nicolae Bălcescu.

Deținătorii garajelor nu au autorizație de construcție și nici contract de concesiune valabil, fiind notificați încă din anul 2017 cu privire la obligativitatea demolării lor.

Mai mult, există o sentință definitivă în justiție privind corectitudinea notificării din urmă cu 4 ani, urmând ca până în 25 octombrie terenul să fie eliberat de construcțiile parazitare.

În caz contrar acestea vor fi demolate pe cale administrativă, iar autoritățile locale vor recupera cheltuielile de la cei în cauză”, a anunțat viceprimarul.

Pentru garajele similare din spatele magazinului ”Mercur”, termenul limită pentru demolare este 22 septembrie 2022.

”Totodată posesorii garajelor din spatele Magazinului “Mercur” au termen limită pentru demolare data de 22 septembrie 2022, când expiră ultimul contract de concesiune.

De asemenea garajele din spatele Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” urmează să fie desființate în viitor, întrucât în zonă vor fi dezvoltate proiecte importante pentru comunitate: Grădinița 16 și amenajarea unui teren de sport.

Administrația locală are în vedere toate garajele construite ilegal între blocuri obiectivul fiind mărirea numărului de parcări precum și respectarea regulilor de urbanism de către toți cetățenii municipiului”, a precizat Emil Antoniu Popescu.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Cât vom plăti pentru gaz și lumină, în această iarnă. Virgil Popescu: ”Vești bune pentru milioane de români”

Publicat

Ministrul interimar al Energiei, Virgil Popescu, a dat asigurări că România are stocuri suficiente de gaze pentru a trece cu bine peste această iarnă.

A explicat cât vor plăti românii pe facturile la electricitate și gaz, dar și cine va putea să își amâne plata facturilor.

”Vești bune pentru milioane de români!

Consumatorii casnici vor plăti maxim 71 de bani pe KWh, exact cât plăteau anul trecut. Asta după ce am adoptat măsuri de compensare și plafonare ale prețului la energie și gaze naturale, pentru a-i ajuta pe cetățeni să treacă cu bine peste această iarnă.

Românii nu trebuie să facă absolut nimic decât să își monitorizeze consumurile.

Am mărit grila de consum, nu mai sunt 200 de kWh, în urma amendării din Parlament pragul de consum lunar este 300 de kWh, plus 10% marja de toleranță. La gaze naturale a rămas același volum: 1.200 de metri cubi.

Dacă prețul se duce peste 1 leu pe KWh, intervine plafonul. Pentru un consum de 100 de KWh, valoarea facturii va fi un leu X 100, din care se scade compensarea, deci prețul va fi de 71 de lei”, a declarat Virgil Popescu, potrivit dcnews.ro.

Cine poate să își amâne factura?

”Dacă am un venit mediu pe membru de familie de 850 de lei sunt un consumator vulnerabil.

Completarea documentației pentru consumatorul vulnerabil este gestionată de ministerul muncii și primărie. La primărie se completează. Se face o bază de date care va fi transmisă furnizorilor.

Ce se întâmplă cu facturile din octombrie? Aceste facilități intră la data de 1 noiembrie. Contractele furnizorilor de gaz sau electricitate au început din 1 noiembrie.

Avem posibilitatea să mărim perioada prin care se aplică aceste măsuri și pentru luna aprilie.Eu estimez că din aprilie prețul gazului o să o ia pe o pantă în jos”, a mai declarat Virgil Popescu, la Digi24.

Comisiile economice reunite din Senat au votat în unanimitate luni, în bloc, mai multe amendamente aduse OUG 118/2021 privind compensarea facturilor la energie.

Printre amendamentele propuse de PSD a fost posibilitatea amânării cu şase luni la plata facturilor pentru consumatorii vulnerabili. Totodată, profitul furnizorilor a fost plafonat la maximum 5% raportat la costurile de furnizare. Printre modificări se află şi supraimpozitarea cu 80% a producătorilor de electricitate, dar şi plafonarea la 5% din costuri a profitului furnizorilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate