Connect with us
Publicitate

Educație

EVALUARE NAŢIONALĂ, clasa a VI-a 2018: Miercuri, testarea de Limbă şi comunicare. MODELE de SUBIECTE

evaluare nationala

Publicat

Evaluarea Naţională pentru clasa a VI-a începe miercuri, 23 mai, cu proba de Limbă și comunicare. Testarea va dura 60 de minute.

Proba de miercuri va cuprinde subiecte de Limba română, precum și de Limba modernă I (prima studiată în școală), iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă,

Joi, elevii dau evaluarea la Matematică și Științe ale Naturii. Sunt primele testări transdisciplinare pe care le susțin elevii, în gimnaziu.

Obiectivul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a elevilor către un anumit tip de liceu sau de școală profesională duală.

Calendar Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a 2018:
23 mai 2018: Limbă şi comunicare – 60 de minute
24 mai 2018: Matematică şi Ştiinţe ale Naturii – 60 de minute

Rezultatele trebuie să le fie comunicate elevilor de clasa a VI-a până cel târziu pe 31 mai.

Testele pentru Evaluarea Naţională vor fi realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educaţiei, în concordanţă cu programele şcolare, trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate şi un format asemănător celor al testărilor internaţionale.

MODELE de SUBIECTE:

Limbă şi comunicare (engleză): LRO_EN_VI_2014_Model_EN_LC_Caietul_elevului.mod

Limbă şi comunicare (franceză):LRO_EN_VI_2014_Model_FR_LC_Caietul_elevului

Vezi şi EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VI-a, 2018: MODELE de SUBIECTE, calendarul testărilor şi detalii pentru elevi

Evaluările Naţionale se vor desfăşura în sălile de clasă în care elevii urmează cursurile în mod obişnuit. Pentru testări, comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile.

Responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu predă la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.

Testele pe care le-au susţinut elevii sunt corectate în şcoala pe care o urmează copiii, de către profesorii de la această şcoală.

Testele de Limbă şi comunicare sunt corectate de câte doi profesori, unul de Limba şi literatura română, celălalt de Limbă moderna.

Metodologia prevede că, pentru a face mai uşoară comunicarea şi înţelegerea rezultatelor către elevi şi părinţi, profesorii corectori pot să facă sublinieri sau menţiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.

Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate