Eveniment
Facebook își schimbă numele în Meta. Ce înseamnă noul nume și de ce a fost nevoie de rebranding
Mark Zuckerberg, patronul şi fondatorul Facebook, a anunţat joi un nou nume pentru compania-mamă, „Meta”, pentru o mai bună reprezentare a tuturor activităţilor, de la reţelele sociale la realitatea virtuală, însă numele majorităţii serviciilor vor rămâne neschimbate, informează AFP şi DPA.
Numele este inspirat din „Metavers”, o inițiativă a companiei care urmărește dezvoltarea rețelei sociale în zona de realitate virtuală (VR). Schimbarea vine însă pe fondul unui uriaș scandal ce vizează Facebook și practicile sale care înlesnesc dezinformarea.
Noul nume, ales din greaca veche
Fondatorul gigantului tehnologic, acuzat că pune profiturile înaintea oamenilor de către un avertizor de integritate şi de către membri ai Congresului SUA, a ales „meta” – „dincolo de”, în greaca veche – pentru a arăta că există „întotdeauna mai mult de construit”.
„Am învăţat multe confruntându-ne cu numeroase probleme”, a declarat el, spunând că acum este momentul să se tragă învăţăminte pentru „a construi următorul capitol”.
Acest anunţ a fost făcut după o oră şi jumătate de prezentare a „metaversului”.
Citește și: Facebook face angajări masive în următorii 5 ani. 10.000 de locuri de muncă în țările din Uniunea Europeană
Potrivit lui Zuckerberg, metaversul reprezintă viitorul internetului, după computere şi telefoane mobile, la care publicul va avea acces pentru a interacţiona, a lucra sau a se distra prin intermediul tehnologiilor (ochelari de realitate augmentată, căşti de realitate virtuală şi altele).
Facebook și scandalurile
Acest proces de rebranding este interpretat ca o manevră de distragere a atenţiei de către criticii grupului californian, vizat de scandaluri şi controverse, de la dezinformare şi confidenţialitatea datelor la respectarea legislaţiei concurenţei.
Compania „crede că un nou brand o poate ajuta să schimbe subiectul”, a reacţionat deja, săptămâna trecută, un ONG alcătuit din activişti anti-Facebook, supranumit în mod ironic „adevăratul consiliu de supraveghere al Facebook” („The Real Facebook Oversight Board”), după ce au început să circule zvonurile referitoare la o schimbare de nume.
Nemulţumirea autorităţilor şi a societăţii civile s-a amplificat în ultimele săptămâni faţă de dezvăluirile unui avertizor de integritate, Frances Haugen, potrivit căreia Facebook a ales să ignore unele dintre pericole – conţinut toxic pe Instagram pentru adolescenţi, dezinformare care dăunează democraţiei şi altele – în favoarea menţinerii profiturilor.
Cu toate acestea, Mark Zuckerberg vorbeşte despre metavers de câteva luni.
El a anunţat deja investiţii de câteva miliarde în următorii ani şi recrutarea a 10.000 de persoane în Europa pentru acest proiect.
Acuzațiile
Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook, acum membru al unui grup de Integritate Civică, spune că Facebook încurajează voit ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei.
Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.
În cadrul Facebook a existat un conflict intern, spune Haugen, între cei care susţineau schimbările bune pentru public şi cei care urmăreau doar ce este bun pentru Facebook, cu câştig de cauză pentru cei din urmă.
Susă: Agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News