Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Facebook își schimbă numele în Meta. Ce înseamnă noul nume și de ce a fost nevoie de rebranding

Publicat

Mark Zuckerberg, patronul şi fondatorul Facebook, a anunţat joi un nou nume pentru compania-mamă, „Meta”, pentru o mai bună reprezentare a tuturor activităţilor, de la reţelele sociale la realitatea virtuală, însă numele majorităţii serviciilor vor rămâne neschimbate, informează AFP şi DPA.

Numele este inspirat din „Metavers”, o inițiativă a companiei care urmărește dezvoltarea rețelei sociale în zona de realitate virtuală (VR). Schimbarea vine însă pe fondul unui uriaș scandal ce vizează Facebook și practicile sale care înlesnesc dezinformarea.

Noul nume, ales din greaca veche

Fondatorul gigantului tehnologic, acuzat că pune profiturile înaintea oamenilor de către un avertizor de integritate şi de către membri ai Congresului SUA, a ales „meta” – „dincolo de”, în greaca veche – pentru a arăta că există „întotdeauna mai mult de construit”.

„Am învăţat multe confruntându-ne cu numeroase probleme”, a declarat el, spunând că acum este momentul să se tragă învăţăminte pentru „a construi următorul capitol”.

Acest anunţ a fost făcut după o oră şi jumătate de prezentare a „metaversului”.

Citește și: Facebook face angajări masive în următorii 5 ani. 10.000 de locuri de muncă în țările din Uniunea Europeană

Potrivit lui Zuckerberg, metaversul reprezintă viitorul internetului, după computere şi telefoane mobile, la care publicul va avea acces pentru a interacţiona, a lucra sau a se distra prin intermediul tehnologiilor (ochelari de realitate augmentată, căşti de realitate virtuală şi altele).

Facebook și scandalurile

Acest proces de rebranding este interpretat ca o manevră de distragere a atenţiei de către criticii grupului californian, vizat de scandaluri şi controverse, de la dezinformare şi confidenţialitatea datelor la respectarea legislaţiei concurenţei.

Compania „crede că un nou brand o poate ajuta să schimbe subiectul”, a reacţionat deja, săptămâna trecută, un ONG alcătuit din activişti anti-Facebook, supranumit în mod ironic „adevăratul consiliu de supraveghere al Facebook” („The Real Facebook Oversight Board”), după ce au început să circule zvonurile referitoare la o schimbare de nume.

Nemulţumirea autorităţilor şi a societăţii civile s-a amplificat în ultimele săptămâni faţă de dezvăluirile unui avertizor de integritate, Frances Haugen, potrivit căreia Facebook a ales să ignore unele dintre pericole – conţinut toxic pe Instagram pentru adolescenţi, dezinformare care dăunează democraţiei şi altele – în favoarea menţinerii profiturilor.

Cu toate acestea, Mark Zuckerberg vorbeşte despre metavers de câteva luni.

El a anunţat deja investiţii de câteva miliarde în următorii ani şi recrutarea a 10.000 de persoane în Europa pentru acest proiect.

Acuzațiile

Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook, acum membru al unui grup de Integritate Civică, spune că Facebook încurajează voit ura, pentru că aceasta contribuie la creşterea veniturilor companiei.

Controversa generează mai multă implicare din partea utilizatorilor, ceea ce duce la mai multe afişări pentru reclamele vândute în cadrul reţelei sociale.

În cadrul Facebook a existat un conflict intern, spune Haugen, între cei care susţineau schimbările bune pentru public şi cei care urmăreau doar ce este bun pentru Facebook, cu câştig de cauză pentru cei din urmă.

Susă: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Cele mai bune universități din România: Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București, pe primele locuri

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Universitatea din București și Universitatea Politehnica din București sunt pe primele locuri și în ediția din acest an a Metarankingului universitar, realizat independent de un grup de experți. 

Față de anul trecut, în topul universităților s-au produs mai multe modificări. Astfel, universitățile de medicină din București și Cluj-Napoca și Universitatea Transilvania și-au întărit pozițiile, în condițiile în care instituții precum Universitatea de Vest din Timișoara sau Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași au coborât ușor în clasamet.

UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca a rămas singură pe locul 4, loc pe care anul trecut îl împărțea cu Universitatea de Vest din Timișoara.

Metarankingul Universitar a fost elaborat și publicat inițial sub egida Ministerului Educației și Cercetării în 2016, cu consultanță internațională. Între 2017 și 2021 Metarankingul a fost publicat sub egida Asociației Ad Astra a Cercetătorilor Români.

Metarankingul Universitar reunește principalele rankinguri internaționale ale universităților, oferind o imagine mai stabilă asupra performanței unei universități, dincolo de performanțele potențial întâmplătoare/fluctuante în anumite rankinguri specifice.

Metarankingul Universitar – 2022 – clasamentul universităților românești

Nr. Universitatea – Punctaj cvintile – Poziție

  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – punctaj: 20 – poziția: 1
  • Universitatea din București – punctaj: 16 – poziția: 2
  • Universitatea Politehnica București – punctaj: 15 – poziția: 3
  • Universitatea de Medicină și Farmacie Iuliu Hațieganu Cluj-Napoca – punctaj: 14 – poziția: 4
  • Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila București – punctaj: 13 – poziția: 5
  • Universitatea Transilvania din Brașov – punctaj: 13 – poziția: 5
  • Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași – punctaj: 12 – poziția: 6
  • Universitatea de Vest din Timișoara – punctaj: 10 – poziția: 7
  • Academia de Studii Economice din București – punctaj: 8 – poziția: 8
  • Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – punctaj: 8 – poziția: 8
  • Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași – punctaj: 6 – poziția: 9
  • Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași – punctaj: 5 – poziția: 10
  • Universitatea din Oradea – punctaj: 5 – poziția: 10
  • Universitatea Politehnica Timișoara – punctaj: 5 – poziția: 10
  • Universitatea din Craiova – punctaj: 4 – poziția: 11
  • Universitatea Dunărea de Jos din Galați – punctaj: 4 – poziția: 11
  • Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava – punctaj: 4 – poziția: 11
  • Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie George Emil Palade din Târgu Mureș – punctaj: 3 – poziția: 12
  • Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca – punctaj: 3 – poziția: 12
  • Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – punctaj: 3 – poziția: 12
  • Universitatea Ovidius din Constanța – punctaj: 3 – poziția: 12
  • Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova – punctaj: 2 – poziția: 13
  • Universitatea de Medicină și Farmacie Victor Babeș Timișoara – punctaj: 2 – poziția: 13
  • Universitatea Aurel Vlaicu din Arad – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea din Pitești – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea Maghiară Sapientia din Transilvania – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea Titu Maiorescu – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea Valahia din Târgoviște – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Academia Tehnică Militară Ferdinand I – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București – punctaj: 1 – poziția: 14
  • Universitatea Tehnică de Construcții București – punctaj: 1 – poziția: 14

sursa: ubbcluj.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Crosul Unirii 2022, la Alba Iulia. Sute de alergători au luat startul în Cetatea Alba Carolina

Publicat

Sute de copii, tineri și adulți au luat startul sâmbătă, 26 noiembrie, la cea de-a 53-a ediție a Crosului Unirii. Evenimentul este organizat la Alba Iulia în cinstea Zilei Naționale, în Șanțurile Cetății din Cetatea Alba Carolina, în zona „Gothic”. 

Printre cei care au alergat în cadrul competiției s-a aflat și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, dar și o femeie în vârstă de 92 de ani, fost medic.

Clasamentul va fi alcătuit individual pe categorii de vârstă (la stabilirea categoriei de vârstă se ia în calcul anul nașterii). Toți participanții vor primi tricouri și se vor premia cu diplome și medalii fiecare categorie de vârstă, atât feminin cât și masculin.

Vezi PROGRAM COMPLET 1 Decembrie 2022 la Alba Iulia. Evenimentele organizate de Ziua Națională în Capitala UNIRII

Primul participant care a trecut linia de sosire a fost Mihăiță Neagu.

Program Crosul Unirii Alba Iulia – 26 noiembrie

  • Orele 11.00 – 11.30 Distribuirea tricourilor
  • Ora 11.30 START 1 -2 km Copii până la 13 ani, F și M
  • Ora 11.45 START 2 – 2,7 km Categorii de vârstă 14 ani – 70+, F și M
  • Ora 12.30 Festivitate de premiere

Categorii de vârstă:

  • copii până la 11 (M; F)
  • 12 – 13 ani (M; F)
  • 14 – 15 ani (M; F)
  • 16 – 17 ani (M; F)
  • 18 – 19 ani (M; F)
  • 20 – 29 ani (M; F)
  • 30 – 39 ani (M; F)
  • 40 – 49 ani (M; F)
  • 50 – 59 ani (M; F)
  • 60 – 69 ani (M; F)
  • 70 +

Competiția este organizată de Primăria Alba Iulia, în parteneriat cu Clubul Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Turneul regional de mini rugby U14 – R7, mutat de pe stadionul Unirea 2 pe stadionul din Oarda, din cauza condițiilor meteo

Publicat

Din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, Turneul regional U14 R7’s, programat inițial pe Stadionul Unirea 2 din Alba Iulia, în 26 noiembrie, la ora 10:00, are loc pe Stadionul din cartierul Oarda, tot în aceeași dată, respectiv 26 noiembrie, începând cu ora 10:00.

Orașul Alba Iulia este reprezentat în premieră într-o competiție oficială de juniori de către echipa de rugby U14 a clubului CSM Unirea Alba Iulia.

Echipele participante sunt:

  • CSM Unirea Alba Iulia
  • Rugby Cluj Junior
  • RC Arieșul Mihai Viteazul
  • CSS Bega Timișoara
  • CS Vulturul Negru Oradea

„Vă așteptăm în număr cât mai mare, pe toți iubitorii sportului cu balon oval, pentru a susține și încuraja jucătorii echipelor înscrise la acestu turneu”, au transmis reprezentanții CSM Unirea Alba Iulia.

Comunicat de presă, CSM Unirea Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Se schimbă modul de facturare la energie electrică. ANRE modifică Regulamentul de furnizare pentru clienții finali. DOCUMENT

Publicat

ANRE modifică Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Pentru clienții casnici, facturarea va fi lunară, iar dacă este pe o perioadă mai mare, plata va fi eșalonată. Un proiect de ordin cu aceste noutăți este în consultare publică.

Prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem, potrivit unui comunicat ANRE.

Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi.

Client activ, facturare lunară, eșalonare la plată

Printre acestea se numără introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.

„În cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară; în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura”, se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul prevede pentru clienții vulnerabili eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.

Plângeri și reclamații

Noul regulament prevede introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea.

De asemenea, se prevede detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea. „Astfel, clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate”.

Noi prevederi menționate în document

Proiectul de Regulament propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar şi introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menţionate următoarele:

  • introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru aceşti clienţi etc.;
  • în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară;
  • în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
  • formula de calcul al preţului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor;
  • pentru clienţii vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi;
  • actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conţinute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
  • introducerea şi actualizarea conţinutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informaţiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
  • detalierea şi actualizarea modalităţilor de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată şi să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.

Extras din document:

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

– Se aprobă Regulamentul de furnizare a energiei electrice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

– Anexa nr. 1 la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 90/2015 privind aprobarea contractelor-cadru pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din data de 26 iunie 2015, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

La articolul 4 alineatul 4 după litera b) se introduce o nouă literă, litera c) cu următorul cuprins:

“c) istoricul de consum pe o perioadă de 3 ani care cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

indecşii grupului de măsurare, inclusiv modul de determinare a acestora:

autocitire, estimare, citire de către operatorul de distribuţie;

consumul de energie electrică facturat;

perioadele de facturare.”

La articolul 6 după alineatul (2) se introduce un alineat nou, alineatul (3) cu următorul cuprins:

“(3) Pentru punctul/punctele de măsurare la care locurile de consum nu sunt dotate cu echipamente de măsurare cu înregistrare la nivel de interval de decontare, OD determină valorile fiecărui interval de decontare aferente consumului pe baza unui profil de consum, determinat în conformitate cu prevederile unei procedurii elaborate de OD şi avizate de ANRE.”

La articolul 25 după alineatul (3) se introduce un alineat nou, alineatul (4) cu următorul cuprins:

“(4) În cazul în care deţinătorul unei staţii electrice asigură servicii de conexiune unui utilizator prin utilizarea staţiei electrice proprii, contractul de distribuţie se modifică după cum urmează:

a) obiectul contractului precizează explicit asigurarea serviciilor de conexiune;

b) se includ clauze specifice pentru serviciul de conexiune negociate între părţi şi se elimină clauzele care nu sunt aplicabile, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.”

La articolul 13 după litera o) se introduce o nouă literă, litera p) cu următorul cuprins:

”p) să ţină evidenţa clienţilor vulnerabili, şi să înregistreze ca la locul de consum locuieste un client vulnerabil în cazul în care titularul contractului de furnizare a energiei electrice declară pe propria răspundere că la locul său de consum locuieşte o persoană care din motive de sănătate pe baza documentelor eliberate de instituţii medicale abilitate/vârstă necesită menţinerea în viaţă prin aparate electrice”.

La articolul 15, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

”f) să informeze OD cu privire la încadrarea unui loc de consum al unui client casnic unde locuiesc persoane încadrate în categoria clienţilor vulnerabili din motive de sănătate/vârstă, conform prevederilor actelor normative aplicabile, în maximum 2 zile lucrătoare de la încadrare”.

Anexa la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 102/2016 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a tarifelor pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice de operatori, alţii decât operatorii de distribuţie concesionari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1017 din data de 19 decembrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

La articolul 6 alineatul (2), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

“e) măsoară energia electrică distribuită şi, după caz, furnizată utilizatorilor cu respectarea reglementărilor în vigoare.”

La articolul 35, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

“(1) Operatorul de distribuţie încheie cu operatorul de reţea din amonte un contract pentru serviciul de transport sau de distribuţie, după caz, conform prevederilor Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clientii finali aprobat prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, în vigoare.”

La articolul 35 după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) ce va avea următorul cuprins:

“(3) Comercializarea energiei electrice de către un operator de distribuţie la un loc de consum alimentat direct din reţeaua electrică a acestuia se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, în vigoare.”

(1) Operatorii de distribuţie sunt obligaţi să asigure accesul nerestricționat, gratuit și garantat la informațiile din baza de date referitoare la locurile de consum racordate la rețeaua electrică de distribuție din zona de licență următoarelor categorii de beneficiari:
clienților finali pentru locurile proprii de consum;

furnizorilor clienților finali cu care au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice, în vigoare, pentru locurile de consum din zona de licență a operatorului de distribuţie;

altor furnizori, pentru locurile de consum pentru care nu au încheiate contracte de furnizare a energiei electrice pe baza acceptului clientului final;
agregatorilor clienților finali.

Informaţiile din baza de date aferente unui loc de consum şi orice alte informaţii referitoare la acesta, pe care le conţine baza de date a operatorului de distribuţie, conform legislaţiei în vigoare, vor putea fi accesate prin intermediul unei aplicaţii web securizate al cărei link va fi postat pe pagina de internet a operatorului de distribuţie, prin introducerea datelor de identificare ale locului de consum.

Accesul la informaţiile din baza de date prin intermediul aplicaţiei web prevăzute la alin. (2) se acordă la solicitarea clientului final, în condiţiile prevăzute la alin. (1).

Accesul la informaţiile din baza de date prin intermediul aplicaţiei web prevăzute la alin. (2) se acordă la solicitarea furnizorului, în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), şi se retrage acestuia la data încetării contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu clientul final pentru respectivul loc de consum; în situaţia în care la un loc de consum clientul final îşi schimbă furnizorul, odată cu operarea în baza de date a schimbării furnizorului, informaţiile aferente locului de consum respectiv nu vor mai putea fi accesate de vechiul furnizor.

Accesul la informaţiile din baza de date pentru un loc de consum, prin intermediul aplicaţiei web prevăzute la alin. (2), se acordă la solicitarea oricărui alt furnizor de energie electrică/agregator, diferit de furnizorul actual/furnizor de servicii energetice, în condiţiile prevăzute la alin. (1) lit.

c) şi d), numai după prezentarea acordului scris şi explicit al clientului final, cu menţionarea datelor de identificare ale acestuia, a datelor de identificare ale furnizorului împuternicit/agregatorului şi ale locului de consum.

Documente:

AICI: Proiect_de_Ordin_Regulament_furnizare_EE

AICI: Referat_de_aprobare

 

surse:ANRE, Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax