Economie
O altă familie din Alba Iulia, FACTURĂ ENORMĂ de la noul furnizor de energie. Și cel vechi i-a aplicat o ”taxă de despărțire”
Așa-zisa liberalizare a pieței de energie din România, generează probleme mari consumatorilor casnici. Deși autoritățile promiteau că prețurile vor scădea, ca urmare a concurenței dintre firme, singura concurență pe care acestea și-o fac este legată de cât de prost își tratează clienții.
Prețuri mai mari, modificarea discreționară și unilaterală a tarifelor, lipsă de comunicare cu furnizorul și facturi umflate foarte mult și fără nici o explicație, sunt doar câteva dintre aspectele semnalate de oameni, ziarului Alba24.ro.
Citește și: Factură șocantă la energie electrică, primită de o familie din Alba Iulia. Suma de plată: peste 27.800 de lei
O familie din Alba Iulia și-a schimbat furnizorul de energie electrică și a primit o factură uriașă la electricitate de 6.633 de lei, exprimată în… MWh (nu în KWh, cum este în mod normal).
Mai mult, la câteva luni după ce a ales noua companie, familia a fost înștiințată că tarifele se modifică, iar prețul va crește semnificativ.
Și ca totul să fie și mai clar, vechiul furnizor i-a trimis o factură de aproape 100 de lei pentru o singură zi, ca o ”taxă de despărțire”.
De la RDS RCS, la Restart Energy One
Un cetățean din Alba Iulia a decis să țină cont de precizările autorităților legate de piața concurențială de energie. Așa a ajuns să se mute de la RDS-RCS, la firma Restart Energy One SA.
Explicația pe care a primit-o este aceea că ar fi o problemă cu indexul contorului, preluat de la fostul furnizorul precedent.
Doar că explicația nu stă în picioare. Prima factură pe care a primit-o clientul din Alba Iulia este corectă: însumează 55,95 de lei, ceea ce înseamnă că indexul a fost preluat corect.
Problema a apărut la factura ulterioară, iar omul spune că nu i-a fost luată în calcul auto-citirea.
Așa s-a ajuns la suma de 6.633 de lei, bani pe care omul este decis să nu îi plătească.
La consumul mediu al familiei, suma respectivă reprezintă ceea ce ar consuma în total într-o perioadă de 2,7 ani.
Compania îi modifică tariful ”fix”
Mai mult, pe lângă faptul că nu i-a lămurit problema cu factura, firma Restart Energy One SA i-a trimis o înștiințare de modificare a tarifului cu 0,557 lei exclusiv TVA, începând cu data de 1 octombrie 2021.
- ”Menționăm că noul preț propus reflectă nivelul prețurilor de pe piețele de energie electrică pentru perioada următoare în condițiile modificărilor de circumstanțe valabile la data semnării contractului dintre Restart Energy și dumneavoastră si consideram ca ne permite sa va oferim in continuare servicii de calitate in condiții stabile, astfel cum am demonstrat si in ultimii ani” se arată în notificare.
”Taxă de despărțire” de la vechiul operator
Cetățeanul din Alba Iulia a povestit pentru Alba24.ro și cum a fost despărțirea de vechiul operator, RDS RCS.
După ce a plătit la zi, compania i-a mai emis o factură pe suma de 98 de lei.
Este vorba despre o adevărată ”taxă de despărțire”.
Asta pentru că omul a plătit 138, 03 lei, ultima factură, pentru perioada 1 iunie – 19 iunie.
În aceste condiții, compania i-a mai transmis o factură pentru perioada 19 iunie – 19 iunie (da, o singură zi), în sumă de 98,68 de lei, fără nici o explicație.
Omul este decis să nu plătească nici această factură și spune că va urma toate procedurile legale pentru a reclama situația în care a fost pus de operatorii de energie despre piața așa-zis concurențială din România.
În urmă cu câteva zile, o altă familie din Alba Iulia a primit o factură la energie electrică de 27.808 de lei pentru un consum de 39.313 kwh în perioada 12 iulie 2021 – 10 august 2021.
La începutul anului, românii au primit recomandări de la ministrul Energiei, Virgil Popescu, în jos, legate de alegerea unui furnizor de pe piața liberă, în caz contrar urmând să plătească sume cu până la 13-26% mai mari.
Prețul trebuia să fie fix pentru perioada aleasă. Au anunțat acest lucru chiar reprezentanții ANRE, prin intermediul unor comunicate de presă.
Se pare însă că trecerea la piața ”liberalizată” a adus mari probleme consumatorilor și în nici un caz facturi mai mici.
Peste 10 mii de români s-au plâns în primele șase luni ale anului Autorității de Reglementare în Energie de felul în care sunt tratați de marii furnizori de gaze și curent.
ANRE și Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor au anunțat că vor demara o serie de controale la furnizorii care au încheiat contracte cu preț ferm pentru un an de zile și care, acum, notifică consumatorii casnici că vor să schimbe prețul. Cel puțin asta susține ministrul Energiei Virgil Popescu.
Restart Energy One SA și încrengăturile cu alte firme
Compania este parte a unei încrengături de firme și persoane fizice, cu legături între ele. Firma, cu sediul în Timiș, a avut în anul 2020 o cifră de afaceri de 120 de milioane lei și un profit de 9,1 milioane de lei.
Firma este înființată de 6 ani și are 51 de angajați (la data ultimei raportări).
Dacă luăm în calcul și legăturile Restart Energy One SA cu firmele care nu mai sunt funcționale, situația arată potrivit diagramei de mai jos:
Alba24 folosește informații oferite de Termene.ro – Portal Juridico-financiar Monitorizare firme & dosare – instrumentul de căutare și informare preferat de profesioniști.
Acesta cuprinde date juridice și financiare despre toate firmele din România, informații relevante din dosarele de pe rolul instanțelor de judecată, precum și o serie de funcții menite să-ți faciliteze activitatea de zi cu zi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Vasili
luni, 30.08.2021 at 12:20
NIȘTE ,,MIZERABILIII” ȘI O ADUNĂTURĂ DE ,,GUNOAIE” ACEȘTI conducători.
b
luni, 30.08.2021 at 14:11
bravo, incepeti sa publicati articole ok, daca ati investiga putin si ati cere puncte de vedere de la companiile implicate sau OPC care NU se autosesizeaza ar fi si mai bine