Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Fetița din Alba Iulia care vinde flori, vederi și iconițe, ARESTATĂ PREVENTIV. Este cercetată pentru furt calificat


Publicat

andreea tomescu

Micuța hoață, cunoscută în Alba Iulia drept „fetița ce vinde flori, vederi și iconițe” a fost arestată preventiv pentru o perioadă de 15 zile. La doar 14 ani, A. T are la activ peste 40 de furturi, înregistrate, potrivit unor surse juduciare. Ar fi fost implicată însă în peste 100 de cazuri de furt, cu prejudicii totale de zeci de mii de lei. 

VEZI:  „Fetița cu vederi și iconițe” din Alba Iulia, REȚINUTĂ de polițiști după încă două furturi de la societăți comerciale

Parchetul de pe lângă Judecătoria Alba Iulia a luat măsura arestului preventiv în cazul minorei de 14 ani, cercetată pentru furt calificat

Admite în parte propunerea Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia privind înlocuirea măsurii preventive a controlului judiciar luată faţă de inculpata T.R.A. cu măsura arestării preventive. (…) Înlocuieşte măsura controlului judiciar luată faţă de inculpata T.R.A.(minor), fiica lui Mărgărit Sorin şi Claudia Ramona, născută la data de …, în …domiciliat în …, cetăţean român, studii 6 clase, necăsătorit, fără ocupaţie, fără antecedente penale, C.N.P. …., dispusă de judecătorul de drepturi şi libertăţi prin încheierea penală nr. 1154/CC/2018 din data de 07.08.2018 în dosarul 5584/176/2018, cu măsura arestării preventive. Dispune arestarea preventivă a inculpatei T.R.A., pe o perioadă de 15 de zile, calculată de la data punerii în executare a mandatului de arestare preventivă ce se va emite la data rămânerii definitive a prezentei încheieri, sub aspectul săvârşirii infracţiunii furt calificat. (…) Cu drept de contestaţie în 48 ore de la pronunţare” se arată în soluționarea pe scurt.

Reamintim că  în dimineaţa zilei de 6 august, minora ar fi sustras din vestiarul unei brutării suma de 260 lei, iar imediat după comiterea faptei, în timp ce încerca să părăsească societatea comercială, a fost surprinsă de angajaţii acesteia.

Cu ocazia cercetărilor efectuate, poliţiştii au constatat că minora este bănuită şi de comiterea unui furt reclamat poliţiei la data de 28 iulie 2018.

Se pare că, în noaptea de 27/28 iulie, aceasta ar fi pătruns, prin efracţie, într-un salon de înfrumuseţare din Alba Iulia şi ar fi sustras suma de 1.000 de lei.

VEZI: Atenție la „Fetița cu vederi și iconițe”din Alba Iulia. Este suspectă în zeci de furturi. Poliția nu are ce-i face



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: românii nu au încredere în mesajele de pe produsele alimentare

Publicat

cumparaturi

Numeroși români sunt neîncrezători în beneficiile de sănătate de pe ambalajele produselor alimentare. O nouă platformă europeană își propune să simplifice informațiile de pe etichete și să-i ajute să aleagă informat.

Românii sunt neîncrezători când vine vorba de beneficiile pentru sănătate menționate pe ambalajele produselor alimentare, fiind de părere că majoritatea nu sunt neapărat reale deși folosirea lor este reglementată la nivel european, arată un studiu realizat de o echipă multinațională la inițiativa EIT Food.

Inițiatorii studiului anunță că încep un proiect prin care încearcă să simplifice limbajul folosit pe etichete astfel încât consumatorii să aleagă corect și informat.

Studiul a arătat că în Europa numeroși consumatori au adesea dificultăți în a înțelege mențiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Afirmațiile cu privire la beneficiile alimentelor cresc confuzia consumatorului și scad încrederea în alimentele pe care le cumpără, este concluzia specialiștilor.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre mențiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai ușor de înțeles și mai educative. La sfârșitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toți cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înțelegem nevoile și preferințele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

În cadrul proiectului este utilizată o platformă în care consumatorii pot solicita sfatul specialiștilor în diferite domenii.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Sporuri ILEGALE la IPJ Alba: Mai mulți polițiști aveau licențe obținute la o ”fabrică de diplome”. Cum au fost descoperiți

Publicat

sediu ipj

Patru polițiști ai Inspectoratului Județean de Poliție Alba au primit ani de zile sporuri salariale pentru studii superioare, deși nu aveau o diplomă de licență valabilă. 

Diplomele prezentate de către cei patru ar fi trebuit să fie verificate de către colegii lor, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Din cauza faptului că diplomele nu au fost verificate, cei patru au primit timp de mai bine de 13 ani sporuri pentru care nu se calificau. 

Problemele au fost descoperite abia după ce un fost polițist, Viorel Rașcovici, a fost propus de USR pentru funcția de subprefect de Alba. La scurt timp după propunere au apărut primele speculații că diploma acestuia obținută la Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană, nu ar fi valabilă. 

Tribunalul Alba a stabilit că diploma de licență nu este valabilă deoarece facultatea nu este acreditată.

Șeful IPJ Alba a cerut un control intern și abia atunci au fost descoperiți încă trei polițiști care au prezentat o diplomă de licență de la universitatea în cauză și care au beneficiat de sporuri pentru studii superioare. 

Între timp Viorel Rașcovici a fost numit subprefect, dar la scurt timp și-a dat demisia, iar apoi a fost scos afară din partid. De asemenea, în urma anchetei interne, IPJ Alba a anulat sporul de 25% din salariu, primit în perioada 1 iunie 2005 și 9 decembrie 2016, potrivit unei motivări a Tribunalului Alba.

CITEȘTE ȘI: Fostul subprefect de Alba, Rașcovici, NU are diplomă de licență acreditată. Spor din salariul de polițist, primit pe nedrept

Însă, sursele alba24.ro au precizat că Viorel Rașcovici nu ar fi singurul polițist care a prezentat o diplomă de licență de la universitatea din București, fapt care s-a adeverit.

Patru polițiști descoperiți în urma controlului intern

La solicitarea reporterilor alba24.ro, reprezentanții IPJ Alba au transmis că în urma controlului intern au fost descoperite patru situații în care polițiști ai inspectoratului au depus diplome de licență obținute la  Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană.

Mai exact, pe lângă Rașcovici au mai adus diplome similare încă trei polițiști.

Reprezentații IPJ Alba au precizat pentru alba24.ro că este vorba despre ”doi polițiști care ocupă funcții de șef de post, unul de ajutor șef de post, iar unul își desfășoară activitatea, în prezent, în cadrul altei unități din cadrul MAI.

Trei dintre ei au beneficiat de spor între anii 2009 și 2021, iar unul în perioada 2017 – 2019 (dată de la care nu mai activează la IPJ Alba)”, au transmis aceștia.

Prejudiciul total cauzat de cei patru a fost stabilit la 15.381 lei. După controlul intern, oferirea sporurilor a fost sistată și IPJ Alba a demarat procedurile pentru recuperarea banilor acordați pe nedrept.

Cum s-a ajuns în această situație

După ce Rașcovici a fost propus pentru funcția de subprefect din partea USR Alba, au apărut primele semne de întrebare referitoare la diploma sa de licență, obținută în 2005 la Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană, Facultatea de Drept.

În urma mediatizării cazului, șeful IPJ Alba, Florin Dogaru, a ordonat un control intern și a solicitat informații de la Ministerul Educației. În urma anchetei interne, IPJ Alba a anulat sporul de 25% din salariu, primit în perioada 1 iunie 2005 și 9 decembrie 2016.

Între timp, Rașcovici a fost demis din USR, dar a fost numit consilier județean, unde și pentru postul respectiv a avut un proces cu partidul.

CITEȘTE ȘI: Viorel Rașcovici, numit subprefect de Alba din partea USR. Guvernul a ignorat neclaritățile din CV-ul acestuia

Toate detaliile despre cum a obținut fostul subprefect de Alba și actual consilier județean, timp de 11 ani, sporuri pentru studii superioare sunt detaliate într-o motivare a Tribunalului Alba.

Este vorba despre decizia instanței, după ce Viorel Rașcovici a dat în judecată IPJ Alba și Ministerul Educației. Motivul: IPJ i-a retras sporul de 25% din salariu.

Ce s-a întâmplat

Viorel Rașcovici a fost, timp de 25 de ani, polițist în cadrul IPJ Alba, din 1991 până în 2016, când s-a pensionat. Acesta a ocupat funcții precum agent șef principal în cadrul Secției nr. 5 Poliţie Rurală Blaj și organ de cercetare penală al poliției judiciare, în perioada 2005 – 2016.

Perioada 2005-2016 este și cea în care a primit sporuri lunare de 25% din salariu, după ce a prezentat o diplomă de licență prin care atesta că este absolvent de studii superioare.

Totul a mers bine până în primăvara anului 2021, când, din poziția de președinte USR Cergău, a fost propus pentru funcția de subprefect. Deși problemele referitoare la diploma de licență au fost mediatizate, Guvernul a ignorat cu desăvârșire detaliile și a acceptat propunerea.

CITEȘTE ȘI: Probleme în CV-ul subprefectului propus de USR în Alba. Rașcovici, fost polițist, a absolvit o ”universitate” închisă de ANPC

Despre diploma de licență, Viorel Rașcovici a declarat la momentul scandalului, pentru alba24.ro, următoarele: ”Am fost de bună credință mergând la acea facultate. Universitatea nu a fost închisă niciodată, am susținut examenele, existau profesori, nu am avut cunoștință de așa ceva. Funcționează și în prezent”.

Tot atunci, acesta a adăugat că diploma obținută la instituția respectivă de învățământ i-a fost recunoscută de Ministerul Afacerilor Interne și i-a fost acceptată la Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca, unde a urmat un curs postuniversitar.

Despre cursul postuniversitar de la ”Babeș-Bolyai” citiți mai jos.

Ce clarificări a cerut conducerea IPJ Alba de la Ministerul Educației

IPJ Alba a cerut ministerului să clarifice dacă universitatea în cauză este acreditată să emită diplome de licență.

”Existând anumite suspiciuni cu privire la acreditarea pentru emiterea de diplome de licență de către instituția mai sus amintită, s-au solicitat clarificări Ministerului Educației și Cercetării, care ne comunică faptul că:

”În concluzie, având în vedere cele menționate anterior, vă comunicăm faptul că înscrisul ”Diplomă de licență” cu nr. (…) a domnului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior.

Prin urmare, acest înscris nu atestă studii de învățământ superior efectuate și titluri sau calități dobândite, întrucât nu este obținut în urma finalizării unui program de studii autorizat să funcționeze provizoriu / acreditat, organizat de o instituție de învățământ superior autorizată să funcționeze provizoriu / acreditată și nu respectă nici prevederile legale privind formatul și conținutul tipizatelor actelor de studii”, se arată în motivarea instanței.

CITEȘTE ȘI: Fost subprefect de Alba cu probleme la diploma de licență, exclus din USR PLUS. Între timp a devenit consilier județean

”În consecință, a susținut pârâtul I.P.J. Alba că Universitatea Internațională Deschisă <Tehnoeconomia Europeană>, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană nu a fost și nu este acreditată sau autorizată să funcționeze provizoriu ca instituție de învățământ superior, persoană juridică de drept privat și de utilitate publică, parte a sistemului național de învățământ, prin urmare diplomele eliberate de aceasta nu sunt recunoscute de către stat ca fiind acte de studii care atestă finalizarea de studii universitare”, mai este stipulat în motivare.

Program postuniversitar ”Psihologie judiciară” la UBB

Cu diploma de licență în cauză, Viorel Rașcovici a participat și la un program universitar, de ”Psihologie judiciară”.

Între timp, potrivit avocatului care l-a reprezentat pe Rașcovici în instanță, și diploma emisă de UBB a fost anulată de instituția de învățământ, se mai arată în motivarea instanței.

De asemenea, Rașcovici a dat în judecată și UBB și contestă anularea diplomei postuniversitare. Un dosar a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Cluj, iar o primă ședință va avea loc în data de 12 decembrie.

”(…) în ceea ce privește diploma postuniversitară a reclamantului, care a fost și aceasta anulată de către Universitatea Babeș-Bolyai, reclamantul formulând și o contestație, care se află pe rolul Tribunalului Cluj, iar în acel dosar Ministerul Educației a depus această adresă, în care precizează că nu este competentă să analizeze daca o diplomă este sau nu valabilă, ci doar instanța de judecată este cea care poate să soluționeze această inadvertență”, se mai arată în motivarea instanței.

Cum arată diploma emisa de Universitatea Internațională Deschisă „Tehnoeconomia Europeană”, pe numele lui Viorel Rașcovici
”Analizând înscrisul anexat de dumneavoastră intitulat „Diploma de licență (…)”, se observă că acesta nu respectă modelul actelor de studii eliberate de către instituțiile de învățământ superior care fac parte din sistemul național de învățământ din următoarele motive:

– din antet lipsește denumirea Ministerului Educației

– din subsol lipsesc codul diplomei și denumirea furnizorului care a tipărit actul de studii

– din analiza Stemei României aplicată pe formular se observă că acvila desenată pe scutul mare are capul orientat spre stânga și nu spre dreapta așa cum este prevede art. 1 din Legea nr. 102/1992 privind stema țării și sigiliul statului, valabilă la momentul eliberării formularului respectiv.

CITEȘTE ȘI: Consilierul județean nedorit de USR PLUS Alba, Viorel Rașcovici, a depus jurământul. Cum a fost șicanat de conducerea partidului

În concluzie, având în vedere cele menționate anterior, vă comunicăm faptul că înscrisul „Diploma de licență” (…) a domnului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior.

Ce a decis Tribunalul Alba

Magistrații Tribunalului Alba au precizat că ”Universitatea Internațională Deschisă Tehnoeconomia Europeană, Academia de Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană nu este o instituție de învățământ superior, nu face parte din sistemul național de învățământ superior și nu are calitatea de a elibera acte de studii”, se arată în motivarea instanței.

”De asemenea, în consecință, înscrisul „Diploma de licență” emisă pe numele reclamantului Rașcovici Viorel nu este act de studii și nu este echivalent cu diplomele de licență întocmite și eliberate în conformitate cu prevederile legale în vigoare de către instituțiile de învățământ superior acreditate, parte a sistemului național de învățământ superior”, au mai precizat magistrații.

Drept urmare, magistrații au respins cererea lui Viorel Rașcovici, de anulare a dispoziției prin care i-a fost anulat sporul de polițist cu studii superioare.

Decizia din 5 noiembrie nu este definitivă și poate fi atacată în termen de 15 zile de la comunicare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

7 decembrie: Amplasarea radarelor în județul Alba. Lista drumurilor pe care se vor afla mașinile de poliție

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor pe care vor fi amplasate radare de control a vitezelor în trafic, în data de 7 decembrie 2021. 

Astfel, polițiștii se vor afla pe următoarele tronsoane de drum:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Restricții pentru persoanele care intră în România. Măsuri pentru perioada 10 decembrie-8 ianuarie. Hotărârea CNSU

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență a emis luni Hotărârea nr. 111 privind stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Vezi HCNSU nr 111 din 06 12 2021

Principalele măsuri:

1. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, astfel:

a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.

2. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

5. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

6. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate