Eveniment
Fisuri și crăpături în structura viaductului Aciliu de pe A1 Sebeș-Sibiu. Problemele, accentuate de cutremurul din februarie 2023
Viaductul de la Aciliu, situat pe Autostrada A1 Sibiu – Sebeș – Deva, prezintă degradări avansate și are nevoie de reparații după doar 9 ani de la deschiderea circulației. Viaductul Aciliu este cel mai înalt viaduct rutier din România.
Situația a fost semnalată de Economedia, care citează o expertiză a CNAIR. Viaductul prezintă fisuri și desprinderi ale betonului până la armătură și la pilele viaductului, iar problemele au fost accentuate de cutremurul din februarie 2023.
De asemenea, s-au înregistrat noi fisuri care ar fi fost cauzate de cutremure.
Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor).
Expertiza tehnică a viaductului de la Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, arată Economedia.
Expertiza CNAIR: Viaductul de la Aciliu, probleme mari la suprastructură și infrastructură
Viaductul prezintă multe probleme la suprastructură. Este vorba despre degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale, fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate.
- Probleme la suprastructură: degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale, fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate
- Probleme la Infrastructură: crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor, fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși, Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor
Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului.
Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani.
Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător.
Dublarea numărului de fisuri, cât și extinderea celor vechi.
Raportul de expertiză arată dublarea crăpăturilor în ultimii trei ani și mai vorbește despre noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023. CNAIR a lansat o licitație pentru investițiile care sunt necesare pentru repararea viaductului.
Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Sebeș are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor).
Lotul 3 al autostrăzii care include viaductul a fost inaugurat de fostul premier Victor Ponta (candidat la prezidențiale) cu doar câteva zile înainte de turul II, iar la puțin timp de la inaugurarea electorală, secțiunea de 22 km Săliște – Cunța a fost închisă cu demolarea și reconstruirea unui tronson de aproximativ 300 metri.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
luni, 07.08.2023 at 12:41
Cum adică lucrări nefinalizate ? Cine a semnat recepţia şi a girat aşa ceva trebuie tras la răspundere. Să fie CNAIR-ul ? Nu cred,cred că e Partidul.