Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Accident aviatic în Apuseni: Un avion cu șapte pasageri a căzut între Alba şi Cluj. Au fost găsiți după 6 ore. Pilotul și o tânără au decedat


Publicat

Un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit, luni, la scurt timp după ora 16.00, la limita dintre județele Alba și Cluj, într-o zonă muntoasă din Apuseni, aflată între Scărișoara și Beliș-Fântânele. Avionul avea la bord șapte persoane – medici, asistenți și personalul aeronavei. Aparatul de zbor a decolat din București și se îndrepta spre Oradea, pentru a preleva organe pentru transplant.

Vedeți și:

VIDEO de la înălțime, din locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit

Echipaje SMURD, jandarmi montani și salvamontiști au plecat și din județul Alba, pentru a ajuta ca oamenii să fie găsiți cât mai rapid. Echipele de intervenție nu au reușit să identifice locul unde ar fi căzut aparatul decât după câteva ore.

Potrivit unuia dintre supraviețuitori, în zona respectivă pilotul a încercat să facă o manevră de degivrare (curățare a gheții de pe aripi), care nu a reușit. Pilotul a înțeles că se va prăbuși și a încercat o aterizare forțată pe vârful unui munte.

După 6 ore de la incident echipele de intervenție au reușit să descopere epava avionului și să înceapă operațiunea de salvare a victimelor. Peste 200 de persoane (jandarmi, salvamontiști, echipaje SMURD,  localnici și chiar și câțiva membri ai Transsylvania Offroad Club) au fost implicate în operațiunea de salvare. Timp de 5 ore, informațiile au fost contradictorii. Până la descoperirea avionului de către echipajele specializate, doar pilotul rămăsese încarcerat în carlingă, restul pasagerilor reușind să iasă din epavă și să-și acorde reciproc primul ajutor până la sosirea echipelor de salvare.

Avionul a fost descoperit de un pădurar din Horea. Două persoane au decedat. Celelalte cinci au fost salvate și au fost transportate la spital, în Cluj.

Omul care a găsit avionul se numește Argentin Todea și este pădurar în Horea. „Pilotul era încarcerat, iar domnișoara era în șoc hipotermic. Ceilalți pasageri, unul se văita că-l doare stomacul, la altul era lovit la ochi. Am luat domnișoara, am făcut o targă din lemne și am dus-o jos. Le-am dat oamenilor din avion hainele de pe noi ca să se încălzească. Acum lăsați-mă, că am treabă”, a spus pădurarul.

Primele fotografii au fost postate pe facebook de Marius Pop, unul dintre voluntarii de la Transsylvania Offroad Club care au participat la operațiunea de salvare.

UPDATE Ora 23.30: PRIMA DECLARAȚIE A UNUIA DINTRE SUPRAVIEȚUITORI: Sorin Ianceu, medic chirurg din Beiuş (Bihor), unul dintre supraviețuitori, a descris, la Antena3, pe scurt, cum s-a întâmplat incidentul aviatic: „A încercat să degivreze  (să curețe gheața de pe aripile avionului – n.r.), n-a reușit, am căzut și ne-am împlântat în copaci.”

UPDATE Ora 23.20: Potrivit ultimelor informații, și tânăra care se afla în grupul din avionul prăbușit a decedat. Femeia se afla, încă din momentul în care a fost găsită, în șoc hipotermic. Toate manevrele de resuscitare au eșuat, iar tânăra n-a mai putut fi salvată.

UPDATE, Ora 23.00: Potrivit ISU Alba, una dintre cele șapte persoane a decedat. Este vorba de pilotul avionului. O femeie din grupul victimelor se află în stare gravă. Ceilalți pasageri sunt răniți, dar stabili. Copilotul are fracturi la ambele picioare. Victimele sunt transportate cu o mașină de teren și cu un tractor în comuna Horea, de unde vor fi preluați de ambulanțe pentru a fi transportați, probabil, la spitalul de urgență din Cluj. De asemenea, spre Petreasa a plecat un grup de criminaliști, pentru a face cercetări în cazul omului decedat.

UPDATE, Ora 22.50: Şeful Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), Ion Burlui, a declarat că una dintre victimele din avionul care a aterizat forţat este încarcerată, o alta are picioarele rupte, iar o a treia, fracturi la mâini.

Burlui a mai spus că, în prezent, este în desfăşurare acţiunea de transportare a răniţilor într-o zonă unde se află autoturisme de teren. De acolo, răniţii ar urma să fie duşi la maşinile de prim ajutor care să-i transporte la spital.

O persoană grav rănită în accidentul de avion a fost deja coborâtă de către echipele ISU de la locul unde a avut loc aterizarea forţată la un drum unde sunt mai multe ambulanţe SMURD, iar un echipaj al SMURD Cluj face manevre de resuscitare.

„Este o persoană în stare foarte gravă, se efectuează manevre de resuscitare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Cluj, Andrei Biriş.

UPDATE, Ora 22.40: Un echipaj al jandarmilor din Alba, Postul Montan Arieşeni, a ajuns în zona epavei avionului, pe Vârful Petreasa. Aceştia vor asigura securizarea zonei de intervenţie după evacuarea răniţilor. Jandarmeria Alba a acţionat în această intervenţie cu 22 de cadre militare. Răniţii sunt transportaţi pe braţe, de către salvatori, aproximativ un kilometru, până la mijloacele auto şi ulterior la ambulanţe, pentru a ajunge apoi la Spitalul Clinic de Urgenţă Cluj.

UPDATE, Ora 22.30: Prefectul județului Alba, Gheorghe Feneșer, a declarat la Realitatea TV că de la locul în care s-a prăbușit avionul până la ambulanțe vor trebui să meargă 20 de minute pe jos. Pasagerii sunt purtați pe brațe. „În zona în care a aterizat forțat avionul era o zonă de pădure mai rară. Doi pasageri au fost coborâți până acum”. Copilotul are picioarele fracturate. Pentru salvarea echipajului s-au mobilizat 200 de oameni din Alba, localnici, pădurari şi forţe de intervenţie.

UPDATE, Ora 21.25: Câțiva localnici au ajuns la locul în care se află răniții, după aproape cinci ore și jumătate de căutări. Potrivit unui pădurar, care a ajuns primul la ei, victimele se află în stare gravă, iar două dintre persoanele rănite nu pot să comunice, pilotul Adrian Iovan și o studentă.

Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Alba, Alina Marescu, avionul căzut a fost găsit în zona vârfului Petreasa, între judeţele Alba și Cluj. „Din informațiile de la fața locului, unul dintre piloţi ar fi într-o stare mai gravă. Toate eforturile tuturor echipajelor de intervenție se îndreaptă spre ei”.

UPDATE, Ora 21.15: Șeful Salvamont Vlădeasa a spus în direct la Antena3 că avionul medical căzut a fost localizat și că echipajele de intervenție sunt la aproximativ un kilometru de locul în care se află pasagerii răniți. Acesta a mai spus că în maxim o jumătate de oră vor ajunge la victime și le vor acorda primul ajutor. Echipajele sunt dotate cu truse medicale și toate cele necesare pentru intervenție.

UPDATE, Ora 21.00: Căutările continuă. Lucian Forda, şeful echipei Salvamont Alba, a declarat la Realitatea TV că victimele din avionul căzut sunt căutate la limita judeţelor Alba şi Cluj. „Terenul este foarte accidentat, suntem la 1.100 de metri altitudine, zăpadă, ploaie. Sunt foarte multe echipe”, a spus Lucian Forda.

Potrivit comandantului IGSU, Ion Burlui, avionul căzut s-ar afla între Huedin şi Abrud, peştera Scărişoara şi lacul Beliş.

UPDATE, Ora 20.40: După aproape cinci ore și jumătate, cei șapte pasageri din avionul medical zac încă, răniți, în zăpadă și frig. Fostul șef al Agenției Naționale de Transplant, Victor Zota, a declarat în direct la Antena3 că situația victimelor este extrem de gravă. Dacă inițial, leziunile pe care le suferiseră nu le puneau viața în pericol, după mai bine de cinci ore de așteptat în condiții extrem de dificile, cu iminența unui șoc hipotermic, doi dintre pasageri sunt inconștienți. Dacă așteaptă până dimineață, nu va supraviețui niciunul, a mai spus Zota.

UPDATE, Ora 19.20: Accidentul s-ar fi petrecut la 1.300-1.400 metri altitudine, în pasul Ursoaia, în Munții Apuseni, judeţul Cluj. Echipele Salvamont Cluj şi Alba ar fi ajuns în pasul Ursoaia, în zona accidentului, însă încă nu i-au localizat pe cei șapte pasageri din avionul medical.

La acţiunea de căutare şi salvare participă şi jandarmi montani şi echipe ISU din cele două judeţe, dar şi localnici. Intervenţia este îngreunată de condiţii de ceaţă şi zăpadă. Elicopterul SMURD de la Târgu Mureş care a fost trimis pentru a acorda ajutor de urgenţă a fost nevoit să se retragă, fără a putea interveni, din cauza ceţii. Pe lângă echipajele de intervenţie, sute de localnici au pornit în căutarea victimelor.

Echipa medicală trebuia să preleveze de la Oradea un ficat, pentru o pacientă de 62 de ani, cu ciroză, internată la Spitalul Fundeni.

Unele dintre persoanele aflate în avion au suferit fracturi la membre sau coloană. Pilotul Adrian Iovan (fostul soţ al creatoarei de modă Romaniţa Iovan) ar fi suferit leziuni în zona picioarelor.

O aeronavă care a plecat, luni după-amiază, de la Bucureşti spre Oradea, şi care avea la bord un echipaj medical, printre care şi pe purtătorul de cuvânt la Spitalul Elias, dr. Valentin Calu, s-a prăbuşit la limita dintre judeţele Alba și Cluj, potrivit unor surse din MAI.

Avionul plecase de pe Aeroportul Băneasa. Un pacient avea nevoie de un transplant. Aeronava trebuia să ajungă la Oradea, judeţul Bihor, pentru prelevare de organe, cu care s-ar fi întors la București. Potrivit dr. Carmen Pantiş, coordonator de Transplant Oradea, medicii erau aşteptaţi pentru o prelevare de ficat de la pacientă aflată în moarte cerebrală, scrie Realitatea.net.

În aeronavă se aflau şapte persoane, iar una dintre acestea a sunat la 112 şi a anunţat accidentul aviatic. Mai multe ambulanţe se îndreaptă spre locul accidentului. Potrivit unor surse medicale, la bordul avionului se aflau patru medici, o asistentă şi doi membri ai echipajului de zbor. Sursele citate au precizat că toate cele şapte persoane sunt în viaţă.

Cele şapte persoane care se aflau la bordul aeronavei au fost rănite, fără să existe pierderi de vieţi omeneşti. Avionul are toate reviziile la zi şi este un aparat Britten-Norman Islander BN2, cu 8+2 locuri.

Aterizarea forţată a avut loc între localităţile Peştera Scărişoara şi Beliş, la granița județelor Alba și Cluj

Viceprimarul din Beliş, Mariana Ciumăfai, a declarat pentru ziuadecj.ro că avionul s-a prăbuşit la limita cu judeţul Alba. „Acum zece minute am aflat. M-au sunat de la ISU că avem un accident aviatic spre Alba, la Ursoaia, la graniţa cu judeţul Alba. Am sunat la Poiana Horea şi am trimis pe cineva să vadă unde s-a întâmplat. În pădure e cam greu de găsit. Pe drumul spre Câmpeni lumea se uită, dar în pădure nu văd nimic”, a spune Ciumăfai.

La faţa locului s-au deplasat două maşini de teren şi două ambulanţe SMURD. „Am fost anunţaţi în jurul orei 16.00 despre un accident cu un avion de mici dimensiuni la limita cu judeţul Alba, între localităţile Ursoaia şi Poiana Horii”, spune purtătorul de cuvânt al ISU Cluj, Andrei Biriş pentru ziuadecj.ro

La Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba se va întocmi un dosar penal; procurorii merg în aceste momente la faţa locului pentru a strânge probe.

Avionul medical, de tip BN2, aparţinea Şcolii Superioare de Aviaţie şi era pilotat de Adrian Iovan.

surse foto: Marius Pop ,  Elena Olar



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

36 Comentarii

36 Comments

  1. cetatean

    luni, 20.01.2014 at 20:01

    poate vă hotărâți dacă s-a prăbușit sau a aterizat forțat fiind eu cred că nu e același lucru…

    • moderatorul de serviciu

      luni, 20.01.2014 at 20:10

      nimeni nu stie deocamdata. informatiile vin din toate partile: salvamont, smurd, prefect.. Initial s-a transmis ca s-a prabusit apoi ca a aterizat fortat. Si oricum si aterizarea fortata este tot o prabusire.. doar ca este oarecum controlata.

      • Atti

        luni, 20.01.2014 at 20:49

        Majoritatea presei DEZINFORMEAZA! Sunt multe informatii contradictorii! CUM poti sa spui, ca aterizarea fortata este tot o prabusire???? De unde ai scos aceasta tampenie!? Ai habar, care e diferenta dintre aterizare fortata si prabusire!? Aterizarea fortata se face pentru EVITAREA unei PRABUSIRI!

        • moderatorul de serviciu

          luni, 20.01.2014 at 21:17

          @Atti, atenuarea prabusirii

    • laur

      joi, 23.01.2014 at 20:12

      Nu erau doar simpli pasageri.. Toti erau medici… Cred ca puteau supravietui… Competenta lor unde este?
      In fine.. Degeaba loviti in autoritati… Transplantul de organe este o chestiune delicata… Si nici nu vreau sa ma gandesc la dedesupturi… Nici nu se stia de cursa asta fulger… Mai investigati, va rog… Nu cumva era vorba de trafic ilicit? De ce medicii care au trait 5, nu i-au ajutat pe ceilalti? Nu-i asa greu sa aprinzi un foc sa restabilesti niste oase si sa faci rost de mancare si apa.. Se putea vana.. Pilotul are si pistol, de regula…

      • ianis

        sâmbătă, 25.01.2014 at 00:33

        asa ceva…sa vaneze pilotul prin padure animale cu pistolul ca sa nu moara de foame…pana il gaseste Ponta….daca n-ar fi asa tragic momentul ar fi de maxima comedie faza….ce idiot.
        bv baietilor de la Alba24.Meseria nu se uita….

      • ianis

        sâmbătă, 25.01.2014 at 00:39

        de fapt acum imi dau seama ca laur a cazut din avion in cap si a vanat cu pistolul pilotului ca sa supravietuiasca,a facut si un foc,ca nu e greu….asa ieftine sunt legalele in ziua de azi?

  2. dan

    luni, 20.01.2014 at 22:03

    Cea mai tare faza, daca dai un search pe google „accident aviatic belis” primul link care apare contine: „Victor Ponta a anuntat ca victimele au fost gasite…” .Da ma Ponta esti un erou, exact tu trebuia sa anunti lumea.Ai mai castigat 2 voturi. M *** in goora ta

    • Misu

      luni, 20.01.2014 at 22:50

      Ponta e un **** profitor de orice ocazie sa se bage in seama! Daca era el in avion cu ****^^ ala belit de Antonescu, oare tot asa greu ii gasea? Sa plang 3 zile pe amandoi de ****!!!

  3. irina

    luni, 20.01.2014 at 23:13

    de ce este nevoie de asemenea tragedii pana sa se trezeasca cei de la conducere ? sper sa aiba si ei parte de asemenea aparate de zbor in delegatiile lor.

  4. mdaa

    luni, 20.01.2014 at 23:36

    Pana au ajuns autoritatile competente , localnici din com Horea au plecat in cautarea ranitilor, normal ca au avut un avans in cautarea lor si i-au gasit inaintea autoritatilor. Puteau sa fie localizati , daca nu se putea ajunge la ei sa le acorde primul ajutor.

  5. Xo

    luni, 20.01.2014 at 23:52

    Ma intreb cine a coordont aceasta actiune? Inteleg ca presa este nestiutoare si a concentrat intreaga atentie pe localizarea GSM, dar nu inteleg cine a solicitat si prelucrat datele de la radarele autoritatii aeronautice. Avionul zbura pe un culoar declarat cunoscut si inca inaintea gasirii aeronavei am aflat de la TV ca ultimul contact radar a fost la 2100m, in conditiile in care locul acidentului a fost undeva la 1600m, din comunicatiile cu turnul de control cred ca s-ar fi putut restrange mult aria de cautare, dar incompetenta autoritatilor in cazul unor situatii de urgenta este crimnala.

  6. Unul

    luni, 20.01.2014 at 23:56

    Incredib,intr-o era in care toata lumea asculta telefonul la toata lumea si toti suntem urmariti unde mergem…aceste victime ale accidentului sa nu poata fi identificate dupa semnalul telefonului mobil…asta e Romania…!!!

  7. Xo1

    marți, 21.01.2014 at 00:22

    Citind mai atent articolul dvs. observ ca prima informatie de localizare citez:” M-au sunat de la ISU că avem un accident aviatic spre Alba, la Ursoaia, la graniţa cu judeţul Alba. ” din harta mai sus postata constat ca este vb de aproximativ 8Km de la pasul Ursoaia pana la locul prabusirii. Unde este acel areal imens pe care s-au desfasurat cautarile???

    • moderatorul de serviciu

      marți, 21.01.2014 at 00:32

      De fapt nu era Ursoaia. nici ei nu stiau. Locul se pare că este undeva lângă Horea , la granita cu Clujul

  8. Xo1

    marți, 21.01.2014 at 00:46

    Observ si eu ca nu era Ursoaia, cea ce incerc sa semnalez este ca pe harta mai sus afisata sunt aproximativ 8Km de la Ursoaia la locul accidentului, oricum Horia este destul de aproape sub 8Km. Cel mai probabil daca a fost pomenit acest nume in convorbirea celor de la ISU cu acel viceprimar, exista o sursa de informare care ulterior s-a dovedit destul de precisa. Este important de stabilit modul de comunicare si coordonare al cautarilor, care la o prima privire pare ca a fost destul de haotic si lipsit de profesionalism.

  9. ghib andrei

    marți, 21.01.2014 at 04:10

    Locul unde s-a prabusit aeronava putea fi aflat in 2-3 minute cu formula: VITEZA ORI TIMP EGAL DISTANTA PARCURSA. Se stia viteza aeronavei, se stia ora de plecare din Bucuresti, se stia ora la care au venit primele apeluri la 112, ruta era in linie dreapta de la Bucuresti la Oradea. Diatanta de la Bucuresti la locul Tragediei era egala cu Viteza aeronavei ori Timpel parcurs de la Bucuresti la locul Aterizarii fortate. Trebuie sa trimitem toti functionarii in clasa intai?

    • andreea

      marți, 21.01.2014 at 09:30

      De unde sa stie atatea functionarii corupti, angajati pe pile de partid? Ei nu sunt in stare de nimic, la fel ca si guvernantii nostri! Era mai bine daca erau dintre ei in acel avion, poate se mai rareau incapabilii din tara

    • Sonia M

      marți, 21.01.2014 at 12:10

      Se vede ca ai terminat clasa I, dar ai ajuns macar pana in clasa a IX-a? Ai auzit de viteza relativa, de vectori etc? Nu crezi ca trebuie sa tii cont printre altele si de viteza si directia vantului? Daca fizica s-ar reduce doar la cunostintele tale… Mai studiaza, baiete! (si asta ti-o spune un economist, nu un fizician, dar care n-a trecut chiar degeaba prin scoala…)

    • ppp

      miercuri, 22.01.2014 at 22:06

      bravo domnule ghib andrei ar fi fost foarte simplu din punctul asta de vedere dar sigur nu au facut matemetica nesimtitii aia dar banii si le pun in buzunar

  10. IONESCU MIHAI

    marți, 21.01.2014 at 04:37

    htt ps://www.facebook.com/marius.pop.334

  11. UN OM

    marți, 21.01.2014 at 09:35

    Pacat ca murim nevinovati…si totusi ei erau niste oameni importanti,ca de eram eu ma gaseau …cu lupii. toata indiferenta sau incompetenta suna a ucidere din culpa si acum o sa demitem doua, trei persoane, sau le anchetam si le repune apoi in functie si gata,am rezolvat problema. nu o sa vina sf lumii, ne termina sistemul cu zile. Dumnezeu sa-i odihneasca!

  12. duru

    marți, 21.01.2014 at 15:36

    ponta cerei fularul lui nastase, ia-ti golani si vreau sa te vad pe targa

  13. Laurentiu

    marți, 21.01.2014 at 19:12

    Statul Roman face investitii de miliarde de euro in autostrazi inexstente si drumuri care nu s-e termina niciodata bine . Dar nu baga bani in sisteme de localizare prin satelit , gps , s.a.m.d. , mor oameni care puteau fi salvati.
    BRAVO GUVERNUL PONTA ….. tineti-o tot asa si Romania v-a ajunge mai rau decat Africa de Nord

  14. valentin

    marți, 21.01.2014 at 20:09

    de ce nu au si guvernantii asemenea avioane????????Ponta era ocupat sa dea interviuri nu avea timp de altceva

  15. Lifesaver

    marți, 21.01.2014 at 20:16

    Mai fratilor, hai sa va spun si eu ceva:
    1. ziarele de ce nu sunt curioase daca cei care au coordonat cautarile sunt calificati sa faca acest lucru? au studii sau sunt doar simpli pupatori de funduri ?
    2. de ce comandantul pompierilor de la judetul alba iulia nu a fost acolo ? ia fost frica de raspundere sau stia ca nu se descurca?
    3. am cautat pe pagina de internet a celor de la pompieriii alba curiculum viteae ce studii au sefii de acolo si..ioc … le este rusine ca nu au studii???
    4. spunea cineva ca trebyuia prelucrate nu stiu ce informatii…chiar si Romsttsa zicea ca a dat la isu un program pentru cazurile astea. dar nu se stie pana acum…isu alba iulia a folosit programul? daca DA…de ce nu au gasit naufragiatii???
    5. sunt foarte curios daca nici acum cand au murit doua persoane datorita incempetentei celor care au coordonat interventia…nu vor fi cercetati si destituiti…suntem o tara de rahat
    6. sa va dau un pont…..astia de la isu nu au nimic in comun cu situatiile de urgemnta….adjunctii comandantului sunt mapenisti…unul e transmisionist(si a coordonat cautarile) iar celalalt e de diribau,…

  16. Marcel

    marți, 21.01.2014 at 21:47

    …din 1945 noi nu am mai avut razboi in tara, dar totusi tara este plina de generali si colonei, eu ma intreb , ce au facut acesti oameni pt. tara?!! toata viata lor au impins o foaie de hartie de la unul la altul si au fost avansati pt. „merite deosebite” iar in adevaratele situati de urgenta sunt incapabili sa le gestioneze, de ce ??!! Pt. ca au fost avansati doar lingai,rudele sau cei care au mituit pe cei ” incoruptibili” si din aceasta cauza tara noastra este praf si suntem pe ultimul loc in Europa, pt. ca ne conduc niste incapabili si analfabeti.

  17. Andrei Dumitru

    marți, 21.01.2014 at 21:54

    Un articol interesant gasit intamplator pe net, care ar trebui anchetat: VOICU ESTE LA BUTOANE: ATENŢIE CAD AVIOANE! (SAU CUM POŢI BĂGA AVIAŢIA LA APĂ !
    htt p://stiriflux.ro/index.php/opinii/item/267-voicu-este-la-butoane-aten%C5%A3ie-cad-avioane-sau-cum-po%C5%A3i-b%C4%83ga-avia%C5%A3ia-la-ap%C4%83

  18. Eszter

    marți, 21.01.2014 at 22:24

    suntem praf… Romania este o tara de incompetenti. felicitari acelor oameni simpli, padurari si sateni din satul Horea care au plecat in cautarea ranitilor si care au reusit sa ii gaseasca, acestia sunt adevaratii oameni. felicitari Organeleor INcompetente,din cauza lor au murit oameni nevinovati care puteau fi salvati.

  19. radu

    marți, 21.01.2014 at 23:11

    deci nici nu stiu care e prima idee ,dar cind e vorba de interes financiar toti sint superdotati, in aceasta situatie toti se trag si gasec vinovati cel de linga ei …..pe teapa ar trebui trasi vlad tepes sa fie sef altfel nu vad alta rezolvare,masini bengoase ,vile ,bani alocati….. doar raspundere sa nu fie, Romania ……zimbeste miine va fii mai rau …..doar atit mai pot spune si,condoleante familiilor indurerate, fratilor cind ne vom trezi din ”somnul cel de moarte ” chiar e nevoie de un nebun sa ”ciuruiasca toti incompetenti care sint in post pe ”pile” restul, No Comment sintem prafffffffffffffff ca tara in loc sa fim mandri ca sintem Romani ….de CNN si alte posturi va fii runda a doua, sa ne asteptam sa fim numiti tarani ce sa mai avem pretentii la UE sau alte Organe internationale cind noi sintem pe nicaieri doar o pata pe harta, cu stima radu din oradea

  20. Rares

    miercuri, 22.01.2014 at 08:17

    Daca se prabusea un avion plin cu carnati si tuica cred ca nu apucau sa isi dea seama ce s-a intamplat si autoritatile erau deja acolo cu „plasele” lor de milogi si fomisti:))))ghinion

  21. Xo1

    miercuri, 22.01.2014 at 11:46

    Lasand de o parte alte mijloage de localizare, este aberant sa aflam acum ca incompetentele autoritati au fost in posesia coordonatelor GPS si nu au fost capabile sa le foloseasca, asta este o crima si inca una in cea mai agravanta forma daca nu au facut publice acele coordonate catre civilii care cautau epava. Referitor la cauzele accidentului vad ca toti suspecteaza govrajul, am cautat Directivele de navigabilitate emise de autoritatea aeronautica roamana pt BN2 si singura directiva referitoare la givrajul BN2 face trimitere la dispositivul de degivrare al elicei: 701. DN:06-04-034 11.04.2006 Inspecţie sistem degivrare elice, avioane BN-2.

  22. piromanul

    miercuri, 22.01.2014 at 11:53

    INSPECTORATUL SITUATII DE RAHATI SE ORIENTAU DUPA BROSURI TURISTICE:)))))))))))))))))) HAHAHA NU MAI POT!!!!!!! PE BUNE ASTEPTAM DEGRADAREA SI SANCTIONAREA TUTUROR CELOR CU PUTERE DE DECIZIE SI COORDONARE!!!

  23. fata

    miercuri, 22.01.2014 at 17:04

    saraci oameni mai ales andrei a murit si a lasat in urama doi copii unul de 7 ani si unul de 24 de ani

  24. laur

    joi, 23.01.2014 at 20:17

    nu ascultati doar ce vuieste la tv… ganditi mai profund… va rog…

  25. laur

    joi, 23.01.2014 at 20:23

    un pilot in varsta de 55 de ani nu face asemenea manevre.. a fost ok si asa.. ma rog… dar astea le faci pe un fighter, in razboaie si singur… putea ateriza la sibiu…. avionul era naspa oricum…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ciugud: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”, acțiuni pilot pentru susținerea vaccinării în zona rurală

Publicat

Comuna Ciugud lansează, vineri, 14 mai 2021, o amplă campanie de vaccinare a populației prin care testează, în premieră națională, două acțiuni inedite pentru stimularea vaccinării în mediul rural: „Vaccinare la poarta ta” și „Șezătoare pentru vaccinare”.

Derulate în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Alba, acțiunile au ca scop aducerea vaccinării cât mai aproape de cetățeni, astfel încât să nu mai fie nevoiți să se deplaseze la centrele fixe de vaccinare din municipiul Alba Iulia.

„Vaccinare la poarta ta” va însemna organizarea unor echipe mobile de vaccinare, care se vor deplasa la poarta cetățenilor care s-au programat anterior pentru vaccinare. Astfel, orice persoană, cu vârsta peste 18 ani, s-a putut programa on-line, telefonic sau prin sms, în perioada 4 – 12 mai 2021, pentru a primi prima doză de vaccin BioNTech/ Pfizer.

„Șezătoare pentru vaccinare” este cea de-a doua formă de vaccinare testată pilot în comuna Ciugud și presupune organizarea unor puncte temporare de vaccinare în curtea unor localnici. Aici, în condiții de distanțare și cu respectarea normelor impuse de pandemie, se vor aduna mai mulți vecini de pe o stradă și vor fi vaccinați de echipele mobile, astfel încât să se reducă timpul necesar vaccinării și monitorizării persoanelor vaccinate.

Ambele acțiuni pilot vor fi testate la Ciugud, iar dacă eficiența lor va fi dovedită vor fi recomandate pentru a fi organizate și în alte comunități rurale.

„Cu toții ne dorim ca viața socială să revină la normalitate, iar pentru acest lucru este nevoie să ne implicăm cu toții.

Cred că este o responsabilitate și pentru administrația locală să susțină campania națională de vaccinare și să ofere cetățenilor posibilitatea de a opta dacă vor să se vaccineze. Ne bucură faptul că la Ciugud avem foarte mulți cetățeni care vor să se vaccineze și s-au înscris în campania organizată de noi.

Vom face vaccinare din poartă în poartă sau în cadrul unor „șezători”, așa cum le-am numit noi, unde mai mulți vecini se strâng într-o gospodărie și sunt vaccinați.

Așa cum am mai spus, vaccinarea este un act voluntar, însă cetățenii au dreptul să li se ofere cât mai multe posibilități pentru a putea beneficia de vaccinul care îi poate proteja pe ei și pe cei dragi”, a spus Gheorghe Damian, primarul comunei Ciugud.

Comuna Ciugud a lansat, marți, 4 mai 2021, campania „Vaccinare la poarta ta!”, inițiativă ce are ca scop stimularea vaccinării în zona rurală și sprijinirea persoanelor care doresc să se vaccineze.

Ulterior, în perioada 14 – 16 mai 2021, echipe medicale mobile vor veni în fiecare sat al comunei pentru acțiunea de vaccinare.

Mici centre mobile de vaccinare vor fi organizate în puncte cât mai apropiate de locuințele doritorilor, astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să se deplaseze.

În paralel, Ciugudul continuă și campania de informare „#VACCIN cu informații oficiale” prin care oferă informații utile despre vaccinarea națională împotriva COVID – 19.

Pe site-ul administrației locale sunt oferite prospectele oficiale ale vaccinurilor, detalii privind programarea națională, răspunsuri la întrebări, raportări, dar și alte informații provenite din surse oficiale, respectiv instituțiile care gestionează domeniul sănătății și vaccinarea.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Arafat: ”Îmi pare rău că sunt lucruri care poate că unii spun că mergem la relaxare, că a trecut pandemia. Pandemia nu a trecut”

Publicat

Când românii se vor vaccina în proporție de 60 – 70 la sută e posibil să ne putem întoarce la normalitatea de dinainte de pandemie, a declarat, joi, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), dr. Raed Arafat.

Întrebat, joi, la Antena 3, când ne întoarcem la normalitatea de dinainte de pandemie, șeful DSU, dr. Raed Arafat a spus că putem atinge acest deziderat când vaccinarea va fi de 60 – 70 la sută.

Citește și Klaus Iohannis anunță PRIMA ETAPĂ de RELAXARE, din 15 mai: Se elimină restricţiile de circulaţie noaptea și masca în exterior

„Când ne vom vaccina 60 – 70% e posibil să atingem acest deziderat. Și aici insist că nimeni să nu se gândească că pandemia a trecut. Îmi pare rău că sunt lucruri care poate că unii spun că mergem la relaxare, că a trecut pandemia. Pandemia nu a trecut. Suntem într-o situație bună. Oricând poate să se schimbe. La toamnă (putem – n.r.) să vedem că începe să crească”, a spus șeful DSU, Raed Arafat.

Arafat: Vaccinarea este obligatorie și necesară pentru a scăpa de pandemie

El a spus că vaccinarea este „obligatorie și extrem de necesară” pentru a scăpa de pandemie.

„Obligatorie pentru cine dorește, nu înseamnă că luăm oamenii și îi obligăm. Obligatorie pentru a ieși către situația de normalitate”, a precizat Arafat, punctând că vaccinarea anti-COVID este voluntară.

Arafat a mai spus că vaccinându-ne în număr mare, se poate ajunge la a nu se mai purta mască nici în spațiile închise.

„Cu cât acceptăm, ne vaccinăm și avem un procent mai mare de persoane vaccinate, cu atât rămânem mai aproape de normalitate și ne putem întoarce la normalitatea în care să nu purtăm mască nici în spațiile închise și să nu ne mai uităm la aspectele cu distanțele și cu toate aceste aspecte.

Dar trebuie să mergem mai departe pe campania de vaccinare, care este, la acest moment, poate cel mai important act care se întâmplă în combaterea pandemiei”, a mai spus Raed Arafat.

Raed Arafat: Încă nu aș merge la o petrecere în spațiu închis

Șeful DSU, Raed Arafat, spună că încă nu ar participa la o petrecere în spațiu închis, însă ar accepta o invitație la o masă într-un restaurant. În club sau în discotecă contactul este mai apropiat

„La o petrecere mâine în spațiul închis nu cred că eu aș merge, chiar dacă sunt vaccinat. Încă! Mai aștept. Eu, personal, nu aș merge. Eu personal, care nu sunt om de petreceri, nu merg de regulă la petreceri, însă dacă mă invită cineva în spațiu închis, aș spune că încă mai aștept.

Dacă mă invită la o masă în spațiu închis, să stăm să mâncăm la o masă, să discutăm… Diferența că este cu totul altfel. Este contactul”, spune, joi, la Antena 3, Raed Arafat.

El spune că la club sau în discotecă contactul este mai apropiat.

„Petrecerea sau discoteca sau în club… este altfel de contact, mult mai apropiat, de regulă e mai aglomerat, lumea se mișcă foarte mult. Pe când la masă stai mănânci și discuți cu oamenii care sunt în jurul tău”, a mai spus Arafat.

El spune că și până acum tinerii au făcut petreceri.

„De ce să ne ascundem acum? O făceau și până acum. Trebuie respectate aceste reguli. Nu cred că tinerii vor da petreceri și se vor testa cu teste rapide. Eu sper că în viitor să avem tineri vaccinați”, a mai spus șeful DSU.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cristian Ghinea: Rovinieta va fi înlocuită cu un alt sistem de taxare, iar înmatricularea mașinilor second-hand, descurajată

Publicat

Guvernul are în vedere o strategie o reformă a modului de taxare transportului, a anunțat joi ministrul Cristian Ghinea.

Potrivit acestuia, se va renunța la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care ”fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă”.

„Pe partea de Transport: România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026.

Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%.

Gândim o reformă a modului de taxare a transportului. De a încurja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul de utilizare a drumurilor publice.

Se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă.

Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare”, a precizat ministrul Investițiilor Europene.

Cristian Ghinea a făcut aceste declarații în contextul în care a anunțat reformele discutate cu Comisia Europeană, precum și o parte dintre investițiile pe care România le va face prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate