Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Grevă pe lotul doi, de la Alba Iulia la Aiud. Finisaje pe lotul trei. Stadiul lucrărilor, la mijlocul lunii septembrie


Publicat

21731084_831513193689356_5356977816974693847_nReprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructură”, care monitorizează îndeaproape lucrările pe Autostrada Sebeş-Turda au anunţat, pe pagina de socializare, că sunt şanse foarte bune ca pe tronsonul dintre Aiud şi Decea să se poată circula în maximum două luni. Şi pentru lotul patru, până la Turda, sunt veşti bune. Mai puţin pe lotul doi, între Alba Iulia şi Aiud, unde unii transportatori de mare tonaj ar fi întrerupt lucrul, vineri, motivând că cu şi-au primit banii.

“Mai mulți transportatori cu mașini de mare tonaj, care lucrează pentru Euroconstruct, în zona localității Teiuș, la Autostrada Turda-Sebeș, au încetat lucrul în această dimineață (vineri – n.r.), nemulțumiți de faptul că plățile au întârziat de câteva luni”, scrie turdanews.net.

Potrivit sursei citate, transportatorii ar fi declarat că aşteptau plăţi după 60 de zile şi trecuseră 75 de zile şi nu primiseră banii, iar alţi colegi nu erau plătiţi încă din primăvară, în această situaţie fiind firme din Turda şi Câmpia Turzii.

Lotul 2 (34%, faţă de 28,68%, în iunie) are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Mai trebuie aprobare HG pentru exproprieri suplimentare şi obtinere Autorizatie de Construire pentru lucrarile aferente exproprierilor suplimentare.

Termenul de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).

Pe de altă parte, veştile sunt bune pentru loturile trei şi patru.

„Mult a fost, puțin a rămas. Lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda se apropie de finalizare. Constructorul, Tirrena Scavi, lucrează în multe zone la finisaje, instalare de parapete de protecție și marcaje. Sunt șanse foarte bune să circulăm pe acest lot în 1-2 luni”, au scris reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, pe Facebook.

Lotul 3  are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (posibil octombrie).

La începutul lunii august, cele mai avansate lucrări erau pe lotul 3 (85%), respectiv lotul 4 (74%), din datele CNAIR.

Vezi FOTO AUTOSTRADA Sebeş-Turda, lotul 3. Asociația Pro Infrastructură: „Avem șanse foarte mari să putem circula pe aici la finalul lunii octombrie 2017”

Reamintim că în această săptămână, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, a declarat pentru revista Capital faptul că „în urma inspecţiilor de pe şantierele aflate în execuţie şi a datelor pe care le am la această oră, pot spune că la finalul anului vor fi date în folosinţă loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda şi lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva”.

Vezi şi FOTO AUTOSTRADA Sebeș-Turda. Șeful CNAIR: Loturile 3 și 4 vor fi date în folosință la finalul anului

Lotul 4 (74,07%, faţă de 71,2%, în iunie) are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Mai trebuie obţinută autorizaţie de construire pentru reţele utilităţi.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (posibil octombrie)

Vezi şi VIDEO: Imagini spectaculoase cu nodul rutier de la Turda, filmate cu drona. Tronsonul 4 al autostrăzii, în grafic

În actualizare

sursa foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură – „elion” (membru al forumului PeUndeMerg.ro) – lotul 3



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. om

    miercuri, 20.09.2017 at 11:49

    Ca nu* si-au primit banii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Reparații la Colegiul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, în perioada vacanței de vară. Investiții de peste 100.000 de lei

Publicat

Trei pavilioane ale Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia vor intra în reparații, în perioada vacanței de vară. Reprezentanții instituției au transmis pentru Alba24 că se vor efectua reparații curente la balustradele de pe holurile de acces la sălile de clasă și dormitoare, se va monta tarkett și se vor renova spațiile destinate infirmeriei. Valoarea investiției este de peste 100.000 de lei, fără TVA.

Ministerul Apărării – U.M. 02036 a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziţia de lucrări de reparaţii curente la construcţiile şi instalaţiile aferente pavilioanelor A, B și C – din Unitatea Militară 02401 Alba Iulia – Colegiul Național „Mihai Viteazul”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 105.934,4 lei, fără TVA.

Lucrările necesare a fi executate la pavilioanele A, B și C cuprind următoarele categorii:

  • curăţire pereţi de vopsea în culori de ulei, în vederea aplicării stratului de glet și a unui nou strat de vopsea în culori (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • spălare pereți în vederea aplicării zugrăvelii lavabile cu vopsea antibacterină cu ioni de argint pentru infirmerie (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • reparații la plintă existentă (la trepte);
  • turnarea șapei autonivelantă de 3 cm în vederea aplicării covorului pvc, inclusiv repararea deficiențelor existe la trepte;
  • se va realiza pardoseala din covor PVC pe trepte, podeste și holurile aferente pavilionului C (în cazul pavilionului C, locația infirmerie, se va aplica pardoseală din covor PVC antibacterian)
  • se vor monta profile de protecție la treptele scărilor;
  • vopsirea în culori de ulei a balustradelor, un strat aplicat peste cel existent;
  • înlocuire mână curentă la balustradele scărilor, din lemn masiv de stejar, complet finisată (baiț și lac de protecție), și demontarea mâinii curente existente.

Potrivit caietului de sarcini, termenul execuţie este de maxim 45 zile calendaristice de la primirea ordinului de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 10 septembrie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețea de distribuție a gazelor naturale, în Șugag, Dobra și Mărtinie. Studiu de fezabilitate, achiziționat de Primărie

Publicat

Locuitorii din localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie ar putea beneficia în curând de un sistem de distribuție a gazelor naturale. Rețeaua va oferi cetățenilor o alternativă la actualele soluții de încălzire. 

Primăria Șugag a cumpărat recent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), un studiu de fezabilitate pentru înființarea unui sistem de distribuție gaze naturale în comună. Contractul în valoare de 120.000 de lei (aproximativ 24.804,66 de euro), a fost atribuit, prin achiziție directă, către SST Grup Termo S.R.L. din județul Iași.

Studiul de fezabilitate – înființare distribuție gaze naturale în localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie – va cuprinde următoarele puncte:

  • A. Date generale
  • B. Necesitatea și oportunitatea investiției
  • C. Datele tehnice ale investiției
  • D. Durata de realizare și etape principale
  • E. Costul estimativ al investiției
  • F. Analiza cost-beneficiu
  • G. Finanțarea investiției
  • H. Estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea investiției
  • I. Anexe și Piese desenate
    • I. 1. Plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1: 5000)
    • I. 2. Plan general (1:2000 – 1:500)

Potrivit documentației, studiul nu va include avizele deținătorului de utilități, studiul Topo și studiul Geo. 

Consilierii locali din comună au aprobat, în ședința din 25 iunie, un proiect de hotărâre (nr. 45/2020) privind aprobarea implementării proiectului de investiţie: Studiu de fezabilitate „Înființare sistem de distribuţie gaze naturale în comuna Șugag, județul Alba”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peisaj de poveste, în Alba. Iezerul Ighiel, cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România

Publicat

lacul iezer ighel drona 1

La aproximativ 25 de kilometri de Alba Iulia se află cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România. Aflat la capătul unui drum anevoios și înconjurat de munți împăduriți, lacul Iezerul Ighiel oferă turiștilor un peisaj de un pitoresc aparte.

Rezervaţia naturală Iezerul Ighiel este o arie protejată din judeţul Alba, aparţinând, administrativ, de satul Ighiel din comuna Ighiu. Este o rezervaţie de tip mixt, situată în partea de sud a Munților Trascăului, la obârșia Văii Ighielului, numită aici Valea Iezerului, fiind înscrisă în cea de-a patra categorie a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii. Rezervația Naturală Iezerul Ighiel constituie cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România, pădurea din jur având o biodiversitate ridicată, alcătuind împreună un ansamblu peisagistic foarte pitoresc.

lacul iezer ighel drona 1

Acces: Accesul se face pe DN74 din Alba Iulia până la Șard, apoi pe DJ107H până la Ighiu și mai apoi, pe DJ106H, până în localitatea Ighiel. Aici se termină și drumul asfaltat, urmând apoi un drum forestier, îngust și anevoios, paralel cu pârâul Ighielului, până la lac.

Descriere: Rezervația Naturală Iezerul Ighiel are o suprafață de 5,5 ha, lacul propriu-zis respectiv zona tampon pe o suprafață de 365 ha. Rezervația a fost constituită în 1969, prin Decizia 175/1969 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular Județean Alba.

Lacul este situat la o altitudine de 925 metri. Acesta s-a format în calcare jurasice masive dispuse peste un fundament de roci eruptive bazice (diabaze și diabaz-porfirite).

Între calcarele jurasice se interpun șisturi negre barremiene și un depozit de filiș grezon cu intruziuni de andezite banatitice.

Relieful major este reprezentat de platoul calcaros Ciumerna, care domină lacul în părțile de vest, nord-vest și nord-est, cu vârfurile Grohotul Pragului (1.238 m), Podul Horai (1.224 m) și Vârful Serghii (1.276 m).

Pe platoul calcaros Ciumerna se întâlnesc numeroase doline iar marginal se găsesc o serie de peșteri de diferite dimensiuni.

Vegetația inițială a fost constituită din păduri de fag, în care apărea diseminat carpenul și bradul. În ultimii 80 de ani s-au plantat pini și molid în câteva mici areale la nord de lac și pe Valea Iezerului, cu scopul fixării versanților. În pătura erbacee a pădurilor de fag se întâlnește o floră bogată.

Iezerul Ighiel are o adâncime maximă de peste 9 metri și o adâncime medie de 4,3 metri. Lungimea maximă a lacului este de 440 metri, în timp ce lățimea maximă este de 140 metri. Între linia oglinzii apei și fundul chiuvetei se acumulează un volum de aproximativ 225.0o0 metri cubi de apă.

Urcând spre lac se observă că în fața lui există o pantă bruscă cu relief haotic care barează valea pe întreaga lățime și de la baza căreia izvorăște apa ce se scurge din lac.

Acesta este barajul natural rezultat al unei alunecări de teren ce a închis valea determinând acumularea apei în spatele lui.

Apele curgătoare care se varsă în Iezerul Ighiel sunt temporare deoarece străbat o regiune calcaroasă și în același timp sunt foarte scurte (1,5 – 2 km) având bazinul de recepție redus.

Lacul nu are scurgere de suprafață și se drenează subteran, dând naștere pârâului Ighiel.

Pe malul lacului se află o cabană a direcției silvice. Scăldatul, lansarea pe lac a oricăror ambarcațiuni sau pescuitul sunt interzise.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Intervenții Salvamont la Sălciua și Piatra Secuiului, pentru evacuarea a doi turiști. Operațiunile au durat peste 7 ore

Publicat

Serviciul Public Salvamont Salvaspeo Alba a intervenit sâmbătă, în zona comunei Sălciua, pentru acordarea primului ajutor și evacuarea unei persoane de sex masculin în vârstă de 26 de ani din Alba Iulia care acuza dureri în zona toracelui.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, persoana a fost predată unui echipaj de la Serviciul Județean de Ambulanță.

Tot sâmbătă, salvamontiștii din Alba au acordat primul ajutor și au evacuat o persoană de sex masculin din Piatra Secuiului, comuna Rimetea, persoană care prezenta amețeli.

Potrivit reprezentanților Salvamont Alba, operațiunile de salvare au fost foarte dificile.

Cele două intervenții au durat aproximativ 7 ore și jumătate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate