Eveniment
FOTO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA, verificată de ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR: Mobilizare slabă pe lotul 1 şi probe de pe lotul 3
Şantierele de pe loturile Autostrăzii Sebeş-Turda au fost verificate, luni, 24 aprilie, de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc împreună cu directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniță.
Ministrul Transporturilor a constatat, pe lotul 1, mobilizarea foarte slabă a constructorului, motiv pentru care acesta a fost chemat la minister, pentru discuţii, precizează reprezentanţii autorităţii, pe Facebook. Stadiul execuţiei pe acest lot este de numai 20%.
Potrivit sursei citate, pe lotul 2, lucrările au fost executate în proporţie de 28%, iar loturile 3 şi 4 au un progres fizic de circa 70% datorită eficienţei cu care constructorii au efectuat lucrările pe aceste două tronsoane.
“Pentru verificarea calităţii lucrărilor din şantierele de infrastructură de transport, se fac controale inopinate de către specialişti CESTRIN şi CNAIR care prelevează probe din teren. Luni au fost luate probe din lotul 3 al autostrăzii Sebeş –Turda”, mai precizează ministerul.
CNAIR a mai făcut inspecţii inopinate în 13 aprilie, pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda. A fost verificată respectarea obligaţiilor de către constructori.
Dacă lucrările avansează pe toate loturile, sunt încă probleme în teren. Una dintre acestea ar fi amânarea şantierului în zona nodului A10 cu A1, la Sebeş, unde deocamdată nu este eliberată autorizaţie de construcţie şi se aşteaptă încă o soluţie agreată de autorităţi şi constructor.
Contractul pentru Lotul 1 din A10 Sebeş – Turda a fost semnat în noiembrie 2014 cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL pentru suma de 541.739.137 lei , circa 120 milioane de euro. Contractul prevedea patru luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţie, adică trebuia finalizată proiectarea la începutul anului 2015. Însă în cazul Secţiunii C, nodul rutier de la Sebeş între autostrada A10 Sebeş – Turda şi A1 Orăştie – Sibiu, în zona DN1-Lancram, proiectarea nu este avizată încă.
Vezi şi FOTO – VIDEO Autostrada Sebeş-Turda: Doi ani de întârzieri din cauza neavizării unui proiect tehnic. Stadiul lucrărilor în aprilie
Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi (1 aprilie)
Lotul 1 (20%, faţă de 17,42%, în martie). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este iunie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): finalizare proiectare pentru Sectiunea C şi obţinere autorizaţie de construire pentru secţiunile B (km 14+000- 17+000) şi C (km 0+000-km 0+300 si Nod rutier Sebeş); obţinerea acordului de mediu revizuit; aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizaţie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare
Lotul 2 (23,22% – 28%, la 24 aprilie, faţă de 23,12%, în martie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018. Probleme (observaţii CNAIR): aprobare HG pentru exproprieri suplimentare; obţinere autorizatie de construire pentru lucrările aferente exproprierilor suplimentare
Lotul 3 (68,5%, faţă de 67,5%, în martie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire. Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017.
Lotul 4 (63,3%, faţă de 60,85%, în martie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, septembrie 2017. Probleme (observaţii CNAIR): obţinerea autorizaţiei de construire pentru zona lacului Stejeriş. obţinerea autorizatiei de construire pentru reţele utilităţi.
sursa foto: Facebook (Ministerul Transporturilor)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Goe
luni, 24.04.2017 at 20:58
Locuitori din Alba, paziti-va buzunarele! Pasaricul asta giurgiuvean fura tot ce misca!
white fox
marți, 25.07.2017 at 09:33
Se observa din toate aceste imagini ca domnul ministru are bocancii noi nouti si pe langa altele n-are nici vesta reflectorizanta…
alin
joi, 14.09.2017 at 19:32
Daca tot a fost prin zona nu putea sa vina sa vada si de trecerea la nivel cu calea ferata de la Santimbru bataia aceea de joc care o face Pizzaroti cu noi cei ce tranzitam zona zilnic .