Connect with us
Publicitate

Eveniment

FOTO: GROPI în asfalt pe podul ce face legătura între Alba Iulia și Drâmbar. Acum un an CJ Alba a plătit 700.000 de lei pentru reparații

Publicat

DSC_0714 În ianuarie 2015, la un an şi o lună de la finalizarea lucrărilor la podul peste râul Ampoi,  stratul de 6 cm de asfalt, turnat acum doi ani arată ca după „bombardament”. Pentru şoferii care trec în zonă, cei 54 de metri de pod sunt un „slalom” printre gropi.

Lucrările au durat 8 luni, dar asfaltul a crăpat la un an de la inaugurarea podului, în prezenţa autorităţilor judeţene.

Drumul se află în garanţie, pentru că potrivit contractului S.C. Newamport Compani SRL din Bistra, o firmă „abonată” la lucrările publice din municipiu şi judeţul Alba, a dat o perioadă de garanţie de doi ani de la finalizarea obiectivului.

În 9 decembrie 2013, autorităţile judeţene au făcut recepţia lucrărilor care au fost în valoare de aproximativ 700.000 de lei.

Îndemânarea șoferilor care circulă zilnic cu mașinile pe DJ 107 este pusă la grea încercare, în fața gropilor apărute pe podul peste râul Ampoi. Acum la un an şi o lună de la recepţia lucrărilor, podul peste care s-a turnat un strat de asfalt de 6 cm, parcă a fost „câmp de luptă”.

Se află într-o stare de degradare, din cauza gropilor din asfalt, pe care unii şoferi încearcă să le ocolească, iar alţii care nu au mai circulat prin zonă le iau din plin.

Lucrările de reabilitare la acest obiectiv au costat în total suma de 693.587,62 lei, iar perioada de garanţie de bună execuţie fiind de 24 luni de la terminarea lucrărilor.

Dar cum „planurile de acasă nu merg cu cele târg”, acesta este şi cazul podului ce face legătura între Alba Iulia şi Drâmbar. Termenul de garanţie de pe hârtie nu bate cu cel de la faţa locului, unde se poat vedea cu ochiul liber „ditamai” groapa în asfaltul turnat de 1 an şi o lună.

„Execuţia lucrărilor la obiectivul „Consolidare pod pe DJ107, peste râul Ampoi, km.1+653, localitatea Alba lulia, judeţul Alba” a demarat la data de 8 aprilie 2013 cu o durată de execuţie de 8 luni. Lucrările au fost executate de S.C. Newamport Compani S R L. în baza contractului de lucrări nr. 16687 din 18.12.2013 și a contractului nr.12441 din 7 august 2013, în baza Autorizaţiei de construire nr.12 din 18 ianuarie 2013 emisă de Primăria municipiului Alba lulia”, se arată în raportul de execuție al proiectului „Consolidare pod pe DJ107, peste râul Ampoi, km.1+653, localitatea Alba lulia, judeţul Alba”.

La cei 54 de metri de pod, care are o lăţime de 10,30 metri, din care partea carosabilă 7,8 metri, în proiect se arată că S.C. Newamport Compani S R L a executat următoarele:

Suprastructura

– realizare placă suprabetonare continuizată peste reazemele de pe pile;

– realizarea structurii rutiere (hidroizolație cale, strat beton asfaltic deschis BAD 25 de 6 cm, geocompozit, strat de beton asfaltic BA16 de 4cm) și amenajarea zonei pietonale la nivel cu partea carosabilă;

– montarea dispozitivelor performante – sistem bitum elastomer de acoperire a rosturilor de dilatație;

– echiparea tablierului cu parapet pietonal din ţeavă rectangulară și parapet de siguranţă din elemente prefabricate din beton cu nivel de protecție H2;

– lucrări de consolidare cu fibre de carbon a unei fâșii cu goluri marginale; găurirea la intrados a fâşiilor cu goluri, pentru aerisirea și evacuarea apelor infiltrate;

– protejarea anticorozivă a intradosului suprastructurii cu Ferrograd, pentru blocarea dezvoltării procesului de coroziune a armăturii pretensionate.

Infrastructura

– lucrări de cămăsuire a rosturilor elevație – fundație la stâlpii pilelor;

– comlpletarea zidurilor întoarse și a zidului de garda la cota corespunzătoare dalei de suprabetonare care s-a executat pe suprastructură;

– rampe de acces din beton armat și grinzi de rezemare a plăcii de racordare;

– protejarea anticorozivă a infrastructurii;

– rampe de acces realizare placă de beton armat pentru racordare rampe;

– completare structurii rutiere prin realizarea de casete cu fundaţie din balast de 30 cm și piatră spartă de 25 cm;

– așternerea unui geocompozit antifisură;

– refacerea straturilor de mixturi asfaltice.

Amenajare albie

– refacere protecție de mal culee dinspre Alba lulia;

– protejarea cu anrocamente a malului împotriva eroziunii, la pila P1;

– reprofilare albie pe o lungime de 100 m în amonte și 50 m aval pod;

– semnalizare orizontală – prin realizarea marcajului orizontal.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. albaiulian

    luni, 26.01.2015 at 23:59

    Aceasta firma nu e in stare sa pietruiasca un drum, dapai sa toarne asfalt.Exemplu str. Ion Lancrajan, Izvorului.Ce au stiut ei sa faca a fost defrisarea dealului mamut pe latimea unei autostrazi si au realizat o pista de biciclete pe care sunt deja multe denivelari.Felicitari si la mai multa bataie de joc pe bani publici.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate