Eveniment
FOTO: Imagine de arhivă cu mocănița care circula între Alba Iulia și Zlatna. Trenul, surprins în 1965 pe podul de la Ampoița
O imagine cu mocănița – trenul de călători care circula între Alba Iulia și Zlatna, a fost publicată recent pe o pagină de Facebook ce promovează trecutul și istoria CFR.
Realizată în anul 1965, fotografia surprinde trenul care traversează vechiul pod de peste râul Ampoi, în zona localității Ampoița.
Vezi și FOTO Imagine de arhivă cu mocănița, în piața gării din Alba Iulia. Cum arăta trenul de călători care asigura legătura cu Zlatna
„L.A 395.001 cu trenul de călători 2293 (…); calea ferată de ecartament îngust Alba Iulia – Zlatna”, se precizează în descrierea fotografiei realizată în 17 septembrie 1965 de Alfred Luft.
Lucrările la calea ferată de la Alba Iulia la Zlatna au început în 1892, linia fiind inaugurată în 22 septembrie 1895.
Linia avea 11 gări şi trei puncte de alimentare cu apă la Alba Iulia, Şard şi Zlatna.
Circula prin interiorul orașului Alba Iulia
Linia îngustă a fost înlocuită cu o linie normală în anii în 1982.
Din cauza faptului că traseul inițial trecea prin interiorul orașului Alba Iulia (cu haltele Alba Iulia Cetate și Micești), pe acest tronson nu a fost posibilă schimbarea liniei cu ecartament îngust cu una cu ecartament normal.
S-a realizat o conexiune din dreptul localității Bărăbanț de pe calea ferată Alba Iulia – Târgu Mureș către traseul inițial la gara Șard Ighiu, traseul fiind prelungit astfel cu 4,4 km.
Traseul inițial pornea din Gara Mare, intersecta Bulevardul Ferdinand, apoi traversa orașul spre nord-est pe sub cimitirul „Maieri” și fortificația bastionară paralel cu străzile: Tache Ionescu, Octavian Goga, Decebal și Bălcescu.
În zona locului de joacă din vecinătatea Pieței Constituției se găsea Gara Mică sau Alba Iulia Cetate, de unde traseul continua spre nord, apoi spre vest, urcând panta pe actualele străzi Marcus Aurelius și Septimius Severus (fosta Tolstoi).
Pe ambele străzi se poate observa existența celei de-a treia benzi de circulație, apărută după eliminarea terasamentului.
După traversarea celor două străzi, linia traversa actualul teren al stadionului municipal și continua pe Calea Moților, prin satele Micești și Șard, intrând pe traseul actual după podul peste râul Ampoi.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News